Polecane posty

radek83    16

Witam, dlaczego zgrzytają biegi podczas zmiany w czasie jazdy ZETOREM 8111 ?? Na wyższych obrotach silnika biegi wchodzą raczej bez problemu, natomiast na normalnych obrotach silnika to normalnie jeden zgrzyt ;) co z tym zrobić ;) ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz15    3

U mnie dzieje się podobnie i chyba niedługo przyjdzie czas na remont sprzęgła (tak jak to powiedział kolega wyżej) i przy okazji krzynie biegów się też zrobi


Publikowanie moich zdjęć bez mojej zgody ZABRONIONE!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blazej99    4

według mnie to mogą być tryby wyjechane (tak było w moim 8145) albo jak piszą inni awaria sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nozyk8508    24

ja miałe tak samo wymieniłem tarcze sprzęgła i nic nie pomogło a tarcza sprzęgła była cała zjechana a jak podciągnełem chamulec w skrzyni to wszystko zaczeł grac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    5

no własnie tez jestem ciekaw w jaki sposob podciagnołes chamulec skrzyni

sprzegło nie ma nic do zeczy w moim 12145 zrobiłem sprzegło jak silnik robiłem i dalej zgrzyta

ciekawi mnie to jak te traktory wyszły z fabryki jak te skrzynie biegów chodziły? czy ma ktos zetorka od nowosci chodzi mi o serie od 8011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janmaria    0

osobiście na ten temat to robiłem remont skrzyni wzmacniacza sprzęgła w 12145 i dalej zgrzyta najbardziej przy redukcji biegów w dół, w górę da się wbić wszystkie z numerem: podwójnie wyciskanego sprzęgła. te typy poprostu tak mają inna sprawa że w zetorkach bez napędów skrzynie chodzą trochę lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

witam, od miesiąca jestem właścicielem zetora 8045 i podczas zmiany biegów pojawia się problem przy zmianie biegów 3 na 4 czwórki niemorzona wbić jeden zgrzyt a nieraz wskoczy płynnie, czy morze ktoś się orientuje jaka morze być przyczyna, i ile morze kosztować kapitalny remont skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam. podobnie jak kolega nozyk8508 sadze ze to kwestia regulacji hamulca skrzyni. od dzwigni pedalu sprzegla ida 2 ciegla 1 do sprzegła 2 do hamulca skrzyni. nie mam schematu ale kiedys gdzies czytałem ze hamulec ma zaczac dzialac gdy pedal sprzegla wcisniety jes 75%. i tak gdy chcemy bieg wbic na wyzszy to wcikamy pedal do konca a jesli redukujemy to wcikamy go na tyle aby jeszcze nie zadzialal hamulec {tu nia jestem pewien bo moze byc zupelnie na odwrot, ale taka jest zasada dzialania tego hamulca}dlatego bardzowazne jest kiedy zaczyna dzialac hamulec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Skrzynie bez synchronizacji zawsze będą zgrzytać. Jakakolwiek regulacja pomaga tylko w minimalnym stopniu. Jedyny sposób to opracowanie odpowiedniej metody zmiany biegów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi krzysztofb24... u mnie w zetorze 12145 też zgrzytały biegi i mechanik wymieniał tarcze i dalej to samo... teraz robiliśmy mały remont i sie okazało że hamulec skrzyni biegów był rozkręcony... podkręciliśmy go trochę i w sobotę będzie próba i się okaże czy będą dalej biegi zgrzytać :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest wina tulei przesuwnych i widełek w skrzyni biegów mam podobny problem lecz teraz czasu nie ma na remont bo trochę kręcenia jest a skrzynię trzeba wyjąć. Daję parę linków do obejrzenia www.farmexpert.pl/tuleja_przesuwna_do_ursus_c_385_produkt8017.aspx www.farmexpert.pl/widelki_skrzyni_przekladniowej_do_ursus_c_385_produkt4148.aspx wymienić te części i problem z głowy.

 

może i po zdjęciu pokrywy skrzyni biegów optycznie wygląda w idealnym stanie to mechanicznie niekoniecznie bo można śrubokretem podważyć i zobaczyć jakie luzy są.

 

 

Dostajesz nominację do nagrody Złotego Szpadla za odkopanie starego tematu.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj