Polecane posty

witam wszystkich użytkownikow forum pisze z zapytaniem o ursusa c385 mam taki problem nie moge zmieniac biegow i teraz zastanawiam sie czy jest problem z sprzeglem czy ze skrzynia ? z gory dziekuje za odpowiedzi

 

Połączony

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

może tarcza sprzęgłowa skleiła się pod wpływem jakichś wycieków, lub pękły ci w skrzyni pośredniej widełki wyciskowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    22

witam, a mam problem ze sprzęgłem w ursusie 902 a mianowicie strasznie zgrzytają przy włączaniu czy to biegi czy reduktor strasznie zgrzyta i jak już włącze bieg to szarpnie. Na włączonym biegu i wciśniętym sprzęgle na małym gazie 1000obr ciągnik zaczyna jechać, można go dopiero zatrzymać po naciśnięciu hamulca. Ciągnik mam od niedawna i mam pytanie co to może być za przyczyna i jak mogę wyregulować to sprzęgło. dodam,że pedał sprzęgła bardzo lekko chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Musisz wyregulować sprzęgło na pedale, bo ci dobrze nie wysprzęgla..Ja mam tak w 904 i muszę teraz na sezon to zrobić...Wystarczy jak pod kabiną podkręcisz ten napinacz na 13 klucz, kręcąc na dół :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Na tyle zeby było dobrze :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

No tak tak, tylko że ja nie jestem mechanikiem tylko zwykłym operatorem ;)

Wolę zapytać żeby nie prze-dobrzyć ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Ma działać 25 mm przed końcem skoku pedału sprzęgła.

 

Czy działa sprawdzisz następująco: gdy ciągnik stoi w miejscu i wciśniesz pedał sprzęgła do oporu, bieg ma wejść bez najmniejszego zgrzytu. Wciskając pedał do 25mm przed końcem skoku- biegi mają zgrzytać :P Nawet jeśli hamulec będzie działał bardzo słabo, to po pewnym czasie powinien zatrzymać wirujące elementy skrzyni.

 

Jak już ustawisz hamulec, lub stwierdzisz, że poszedł z dymem to:

 

Biegi wyjmujesz na pedale wciśniętym tak, żeby hamulec nie działał (bo na biegu hamujesz nim cały traktor- i biedaczek przeżywa wtedy trudne chwile :) ) Po wyjęciu na luz, dociskasz pedał do oporu, wyhamowując przednią część skrzyni i wrzucasz wyższy bieg.

 

Przy redukcji, hamulca już się nie używa, zatem w ogóle nie wciskasz sprzęgła do oporu: wciskasz sprzęgło, wymyjesz bieg, puszczasz sprzęgło, dodajesz gazu (tyle ile obrotów powinien mieć silnik na niższym biegu) rozpędzając przednią część skrzyni, wciskasz sprzęgło, wrzucasz niższy bieg bieg.

 

 

Oto nieco bardziej szczegółowo rozpisana cała legenda o podwójnym wyprzęganiu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Jasnowidzów na forum nie ma. Masz wkręcić tyle ile potrzeba, aby uzyskać następujący efekt:

 

Ma działać 25 mm przed końcem skoku pedału sprzęgła.

 

Czy działa sprawdzisz następująco: gdy ciągnik stoi w miejscu i wciśniesz pedał sprzęgła do oporu, bieg ma wejść bez najmniejszego zgrzytu. Wciskając pedał do 25mm przed końcem skoku- biegi mają zgrzytać :P Nawet jeśli hamulec będzie działał bardzo słabo, to po pewnym czasie powinien zatrzymać wirujące elementy skrzyni.

 

 

 

Teoretycznie, gdy hamulec zacznie działać, na sprzęgle powinien być wyczuwalny drugi opór, 25m przed końcem skoku pedału. (pierwszy to początek wysprzęglania).

 

 

 

Z resztą- co się będę produkował- wszystko masz opisane w instrukcji obsługi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

A może ktoś mógł by zrobić zdjęcie jak u niego wyglada dobrze działający ten mechanizm? Będę wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

Witam ostatnio wymieniłem palec zmiany biegów oraz te widełki i sprezyne w ursus 1014 bo wajcha mi latała lecz teraz cięzko wchodzi mi wsteczny i biegi szosowe terenowe wchodza dobrze co morze byc nie tak wczesniej wchodziły mi dobrze lecz lewarek uciekał na błotnik teraz wchodza jak wejda ze zgrzytem prosze o porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Zobacz i oceń organoleptycznie kulkę co blokuje wodzik.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

a czy powinny byc na tych kulkach spręzynki bo na dwoch byly a na tych wlasnienie bylo a co morze byc jeszcze tego przyczyna bo jak rozbiore to chcialbym to zrobic a tak rozebrac i nic z tego to bez sensu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No te sprężynki dociskają kulki.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek456    0

Witam. Mam ursusa 1224, często u mnie biegi ciężko wychodzą. Zauważyłem że kiedy ciągnik stoi z lekkiej górki i na biegu, jak wcisnę sprzęgło na zgaszonym silniku to zaczyna się toczyć ale jak go odpalę to się zatrzymuje. Co to może hamować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lotranos    0

Witam wszystkich forumowiczów mam ursusa 914 i strasznie zgrzytają mi biegi przy zmianie nawet na podwójnym wciskaniu sprzęgła co może być przyczyną? W ogóle nie mogę zredukować 4 biegu na 3 . Czytałem dużo na temat regulacji hamulca skrzyni i ustawiałem go kilkakrotnie bez wielkich rezultatów :/

Zauważyłem ,że gdy stoję traktorem na górce i mam włączony bieg (sprzęgło też jest wciśnięte ) traktor stoi w miejscu zamiast toczyć się z górki ,natomiast gdy zrzucę bieg na luz toczy się. Dodam ze niedawno wymieniałem tarcze sprzęgłową bo myślałem ze sprzęgło nie wyprzęga. Jeśli ktoś coś wie na ten temat z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Tak jak Kolega wyżej pisze , sprzęgło nie rozłancza do końca lub w skrzyni są już wyrobione tuleje przesuwne i zęby na wałkach plus łożyska ( = remont kapitalny ) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lotranos    0

myślę że możesz mieć wyrobione igiełki w łapkach i dlatego ci klei sprzęgło

 

sprzęgło jest praktycznie całe nowe , a o jakich igiełkach myślisz ?? w łapkach przy łożysku oporowym nie widziałem zadnych igiełek :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilian2014    0

o tych na docisku. te 3 łapki nie mogą mieć luzu na sworzniach jak jest luz to wtedy zgrzyta przy zmianie biegów. A żeby ten luz sprawdzić musisz docisk rozebrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Witam, przy ruszaniu z miejsca należy wcisnąć sprzęgło do końca, wtedy zadziała hamulec wałka sprzęgłowego (zatrzyma się wałek sprzęgłowy), a już podczas jazdy sprzęgło wciska sie tylko do pierwszego oporu (hamulec wałka wtedy nie działa). Jak na moje to kolega przy zmianie biegów sprzęgło do końca wciska i to jest przyczyny, albo hamulec wałka sprzęgłowego jest za bardzo podkręcony. I tak samo jak na postoju (górka) na biegu z wcisnietym sprzęgłem ciągnik stoi zamiast z górki zjeżdzać to również hamuleca wałka hamuje całą skrzynie. Najlepiej niech kolega zrobi próbe i wykręci całkiem tą śrube od regulacji hamulca wałka sprzęgłowego i niech sie wtedy przejedzie. I wtedy przy ruszaniu będzie mały zgrzyt (to wtedy wcisnać sprzęgło i chwilke poczekać i dopiero właczyć bieg) a następne biegu to już powinny normalnie wchodzić i można pedał wciskać do końca. Między 1 a 2 to jeden gwałtowny ruch do tyłu wajchą a następne biegi to już sprzęgło na 2 razy. Silnik ustawić na 600 obr/min i przy każdej zmianie biegów szybko noga z gazu. Przy ruszaniu zawsze najpierw włączyć bieg a później dopiero lewą wajchą. Ja mam U912 z 1984 roku sprzęgło oryginale "słoneczko" skrzynia oryginalna i mi tak biegi pięknie wchodzą. Tylko właśnie tą śrube do hamulca wałka mam wykręconą (ale to ze wzgledu na ojca bo on zawsze sprzegło do końca wciskał i mu biegi zgrzytały :) ). A jak kolega sobie nie poradzi to zapraszam na kujawy to pokaże koledze jak sie tym ciągnikiem jeździ.

Pozdrawiam

 

A sprzęgło na dwa razy w moim wykonaniu to wygląda tak: jade np. na 3 biegu wciskam sprzęgło, noga z gazu, wyłączam bieg, puszczam sprzęgło, wciskam sprzęgło, właczam bieg, i puszczam sprzęgło i nie ma prawa być jakiegoś zgrzytu, a dźwignia idzie lekko jak w samochodzie. A przy redukcji z wyzszego biegu na niższy: jade np. 4 wciskam sprzęgło, noga z gazu, wyłączam bieg,puszczam sprzęgło, lekko przygazuje i puszczam gaz, wciskam sprzęgło włączam 3 i puszczam sprzęgło i też nie ma zgrzytu. Tylko oczywiście trzeba jeszcze dostosować prędkość. Żeby czasem nie odegrać czegoś takiego np. jazda na 4 biegu obroty 1600 i redukcja do 3 biegu bo to jest niedopuszczalne. Ja to tak przeważnie stosuje na 4 noga z gazu do obrotów nie pamiętam 800 - 1200 i wtedy redukcja. To trzeba samemu popróbować. Tą technike stosuje również w ursusie 4011 na 3, 4, 5 biegu i jest super. Mam nadzieje że pomogłem.

Edytowano przez CIAPEK1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj