Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
rajczak

Jakie halogeny kupić do URSUSA C-385?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rajczak    0

Witam! Chcę Was prosić o radę jakie lampy robocze-halogenowe kupić do mojego ursusa C-385. Halogeny mam zamiar zamontować nad przednią szybą ale niewiem jaki rodzaj lamp wybrać. Z jednej strony rozpraszające są dobre ale mają mały zasięg natomiast dalekosiężne zazwyczaj twożą wiązkę światła w postaci poziomej kreski a pozanią światło nie pada nigdzie indziej. Proszę Was o dobre rady bo często zdaża mi się robić w polu w czasie nocy i chcę mieć dobre oświetlenie. Z góry dziękuję za pomoc. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Jeśli chcesz miec super oświetlenie to załóż na dach 2 dalekosiężne i ustaw je tak zeby te "kreski" były jedna pod drugą, a po rogach kabiny na wysokości maski załóż takie kwadratowe np z firmy Wesem one chyba kosztują 25 zł za szt. i skieruj je zeby oswietlały zaraz przed kołem i bedzie poezja ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rajczak    0

wolałbym się ograniczyć do dwuch lamp nad szybą. Więc lepiej dalekosiężne. Dzięki! A i jeszcze jedno, jaką wydajność ma alternator w C-385?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD5620    10

Według mnie dalekosiezne to by byly dobre jak na rogach byly by te małe w 5314 mam na dachu te dalekosiezne to nie specjalnie to oswietla ale zawsze coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Podróba a jeszcze droższa ;) Jak na taką cene te lampki sa zaje..ste mocno swiecą i dobrze rozpraszają swiatło

 

 

I jak chcesz założyc tylko 2 to lepiej te kwadratowe, te podłużne to lipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

te podłużne mam to kijowo świecą w mf mam w elipsę ale nie wiem jaki producent ale świecą doskonale ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

jeżeli masz standardowy alternator A124 to przy napięciu 14V jest w stanie Ci wydusić 45 amper ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rajczak    0

Jednak nie jest tak dobrze. Na dach lepsze są dalekosiężne okrągłe halogeny firmy WESEM. Te rozpraszające z dachu oświetlają dość mocno maskę co razi i oślepia więc nie ciekawie. Nie wiem czy nie lepiej dalekosiężne założyć z przodu na masce? chyba tak zrobię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    8

a czy jak założe 4 halogeny z przodu, 2 dalekosieżne nad szyba, i 2 rozpraszające na wysokości maski, oraz dwa z tyłu rozpraszające. To czy alternator da rade z prądem. dodam że w mojej c-385 są dwa aku po 12v. No i mam jeszcze jedną lampę roboczą z tyłu, ale jej nie muszę używać wtedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

U mnie w 3P z przodu sa 4haluny 2dalekosiezne (porazka) i 2rozpraszajace i z tylu 2rozpraszajace

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

Teraz z przodu nie swieca bo wylacznik sie spalil (stopil) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573
Napisano (edytowany)

Alternator na pewno nie ładuje aku na wolnych obrotach silnika i włączonych halogenach. A czy będą przygasać zależy od stopnia naładowania akumulatorów, ich stanu technicznego i przepustowości kabla zasilającego instalację ciągnika.

Miałem w ruskim ten problem ze przygasały niemożliwie na jałowych obrotach. Wina była w cienkim przewodzie idącym od przełącznika 12/24 i kostki łączącej pod deską. Po wymianie kabla na grubszy i założenia skręcanej kochy a nie konektorka nie ma różnicy w intensywności światła bez względu na obroty silnika. Aku są roczne.

Z tyłu halogeny robocze wesem kwadratowe zaczęły fajnie świecić dopiero jak założyłem żarówki H3 100W. Ładne białe światło. Zobaczymy tylko czy nie przypalą się lustra. Bo fabrycznie żarówki powinny być 12V55W

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    8

A na obrotach 1800-2000, alternator jest w stanie sam zasilić te lampy czy będą jeszcze brały prąd z aku, bo o ładowaniu aku przy takim oświetleniu to juz mogę zapomnieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Naładuje spokojnie. Jeżdżę z pługiem po nocach, halogeny, światła mijania lub drogowe, kogut z żarówka halogenową, radio, dwa wentylatory ogrzewania i jeszcze się nie zdarzyło żeby prądu brakło. Tyle że wyjazd to od kilku do kilkunastu godzin non stop. Jeśli nie jesteś pewny załóż sobie woltomierz. Pokarze ci kiedy i jak spada i rośnie napięcie w instalacji.

Będziesz wiedział czy ładuje aku czy z nich pobiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Dobrze mi ten temat się nasunął gdyż jest sprawa tego rodzaju że robie remont swojego 904 narazie podkładem go maluje z przodu te elementy pod lampy i uszczelniacze wymieniałem na wale z przodu i z tyłu i serwo uszczelniałem i będę musiał jeszcze zrobić rozłączanie przedniego napędu bo mądrzy mechanicy dołożyli jedną tarczkę i teraz cały czas ciagnie <_<

I napadła mnie myśl żeby założyć dwa halogeny z przodu dalekosiężne bo bliżej ciągnika będą mi światła świecić.Czy dać cztery halusy dwa bliskie i dwa dalekie? A z tyłu dwa rozpraszające i będzie git :) Na przekaźnikach żeby wszystko było cacy w w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Lepsze będą rozpraszające z przodu,dalekosiężne świecą tylko w jeden punkt w ciągniku nie zdają egzaminu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×