bruno

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ???

Polecane posty

bruno    0

Witam Wszystkich

 

Jestem nowy na tym forum i to moj pierwszy post dlatego prosze o wyrozumialosc jesli cos robie nie tak ;)

Wracajac do tematu

Kupujemy ciagnik przez PROW na ok 100ha mozliwe ze gospodartwo bedzie powiekszane.

Traktor bedzie pokonywal trasy tylko przy sprzedazy zboz (skup znajduje sie kilkadziesiat km od gospodarstwa. Utrudnieniem sa ludzie jadacy latem nad mozem akurat na tej trasie... trasa a3) Traktor bedzie uzywany raczej wszechstronnie (glownie orka,siew,transport)

Mam do was pytanie jaki ciagnik bedzie do tego lepszy Deutz m620 skrzynia powershift czy TTV620 bezstopniowa

Ceny ciagnikow sa na bardzo zblizonym poziomie

315tys.zl -M620[/b] (pelna opcja przedni TUZ kabina amortyzowana pneumatycznie, os amortyzowana , zwiekszona wydajnosc pompy itp.

330tys.zl- TTV620 (wyposazenie jak w M620)

 

Jeszcze jedno pytanie

Czy skrzynia w deutzach bezstopniowa jest ta sama co w fendt'ach?

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

z gory dzieki za odpowiedzi

Pozdrawiam wszystkich ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam co do wyboru skrzyni to napewno wybrał bym bezstopniową z tego powodu iż miałem okazję na pokazach firmy Case testować oba modele i stwierdzam iż power z tym szarpaniem podczas zmiany biegów mie ma szans do bezstopniówki co do parametrów deutza to nie mogę pomóc Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też ze swojego doświadczenia wiem jak jeździ się skrzynią bezstopniową a jak biegówka.Bezstopniówką fajniej się jeździ na pewno większa wygoda ;) Tylko nie wiem jak jest w DF bo w fendzie niema trybów tylko wszystko jest napędzane przez:silnik hydrauliczny,pompę hydrauliczną i przekładnie planetarną.Gdzieś czytałem że bezstopniówki "nie lubią" hamowania przekładnią , a tu napisałeś że będziesz ciągał przyczepy.Ale jak w fendach działa to i w DF też napewno ;) Z resztą coraz więcej nowych traktorów jest wyposażonych w bezstopniówki więc muszą działać ;) Wybór należy do ciebie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piochu    8

Na tegorocznym Agro Show rozmawiałem z przedstawicielem DF-a i mówił że ich skrzynia bezstopniowa jest lepsza niż Fendt-a ponieważ przy awarii wymienia się tylko silnik hydrauliczny a przy Fendt-cie trzeba wymienić całą skrzynię, ale to są informacje od przedstawiciele.


http://www.youtube.com/user/Piochu2 - moje filmy na YT. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia bezstopniowa w DF jest taka sama jak w odmianach bezstopniowych JD iCNH. O ile na temat TVT i CVX nie słyszałem nić złego, o tyle na temat AutoPowr tak. Zdarzały się awarie i niestety serwis nie chciał remontować skrzyń, tylko wymieniać całą skrzynię na nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja o przekładniach fenda też nic złego nie słyszałem oprócz tego że chłop przesiadł się z 30-stki w fenda vario i jak szarpnął dżojstik to aż go wyrwał ;) (ale to na marginesie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

Taka sama jak w JD z serii 6x30 i 7x30 Premium dokładniej ;) ale to na marginesie w JD psują się te skrzynie ale z tego co czytam tu i tam w wersji English to w Df chwalą Econoom'a....


"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

adrian300895

napisales ze bezstopniowki ponoc "nie lubia" hamowania przekladnia.Wynika z tego ze sa najwygodniejsze ale dosc awaryjne?? Gdzie bym sie nie pytal i zreszta przegladajac to forum wyraznie wynika ze najlepsza skrzynia do transportu jest wlasnie bezstopniowa.

W trakcie transportu kiedy tylko jest to mozliwe hamuje sie silnikiem/przekladnia a w bezstopniowce mam wytracac predkosc hamulcem? Gdzie tu ekonomia o ktorej tak pisza w bezstopniowkach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

troche zle kapujesz moim zdaniem ;)

hamowanie silnikiem ze zwykla skrzynia polega na odjeciu nogi z gazu, w praktyce pojazd prawie ze sie toczy, natomiast w przekladni bezstopniowej mozna hamowac przekladnia i jest to ruch gwaltowny. sily bezwladnosci przy hamowaniu pojazdu z taka masa sa tak duze, ze nie posluza jej dobrze.

do hamowania sluzy hamulec, tak samo jak w zwyklej skrzyni, roznica polega na tym ze w przekladni mechanicznej nie mamy innego wyjscia by zahamowac.

 

to zdecydowanie nie swiadczy o awaryjnosci!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

hamowanie silnikiem polega na odjęciu nogi z pedału gazu tak jak piszesz ;) zaleta tego jest że pojazd jedzie "pchany" przez przyczepę nie spalając przy tym ani grama oleju napędowego (rozpędzona przyczepa oprócz oporów powietrza i tarcia musi również ruszać wałem korbowym silnika pokonując przy tym dodatkowe opory zależne od rodzaju przełożenia skrzyni w danej chwili) i zwalnia a więc skrzynią mechaniczną można hamować. brzozak2 mylimy chyba pojęcia mówisz o zahamowaniu mi chodzi głównie o hamowaniu tj. zwalnianiu.;):D;) Tak czy innaczej próbujesz mi pomoc dziękuje i doceniam to. Nasunąłeś mi tym jeszcze jedno pytanie

 

Czy w skrzyni bezstopniowej po odjęciu pedału gazu (bez ruszania joystkicka) możliwe jest zwalnianie takie jak w skrzyni mechanicznej czy będzie on się toczył "bez oporów" (tylko tarciem kół i naporem powietrza traktor będzie zwalniał)??

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

 

Chciałem też powrócić do tematu docelowego tj.

 

Który ciągnik byście wybrali?M620 czy TTV620?? dlaczego ten?

 

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Hamowanie w sensie zwolnienia pedału gazu jej nie szkodzi ale z dużym ładunkiem zalecane jest użycie hamulca.

 

Gorzej jeśli zdejmujemy nogę z gazu, ciągnik delikatnie zwalnia a kierowca dochodzi do wniosku że pomoże sobie jeszcze zmienieniem zakresu na mniejszy, obroty silnika lecą w górę, dochodzą do maksimum i zaczyna się katowanie skrzyni bo silnik nie pozwala na wyjście poza zakres swoich obrotów czyli około 2500.

 

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

 

No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat. ;) ;) ;)

 

Spodziewałem się jakiejś troszkę bardziej obszerniejszej wypowiedzi.

Pytając się o straty mam na myśli w stosunku do zwykłej skrzyni lub powershift'a.

Myślałem że to dosyć logiczne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

M620 od TTV620 różni się nie tylko przekładnią ale także i silnikiem, bo M-ka ma 2 zawory na cylinder a TTV-4.

Osobiście skłaniałbym się w stronę silnika 4-zaworowego ze względu na znacznie niższe zużycie paliwa.

Do porównania byłby lepszy model M625, który to już posiada głowicę 4V i ma moc zbliżoną do modelu M620, tylko pewnie na niego musimy troszki poczekać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@bruno widzisz w przekladni bezstopniowej ciezko mowic o samym hamowaniu silnikiem i nie wiem kto tu myli pojecia :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na pewno w takich samych warunkach TTV, będzie spalał więcej niż M, bo bezstopniówka chodzi na optymalnym przełożeniu, więc pracuje efektywniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasiupila    1

W moim DF TTV 620 nie patrzymy czy on tam ma jakieś straty. On ma ciągnąć i mało palić. No powiem wam że pali średnio 17l/mtg w 5 obracalnej. A przyczep nie ciągałem więc nie wiem jak z tym hamowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

brzozak2 widzę że wjechałem ci na ambicje. Napisałem tego posta żeby się dowiedzieć który ciągnik lepiej wybrać a nie rozpisywać się nad znaczeniem słowa "hamowanie". Wyczuwam jakieś dziwne parcie z twojej strony żeby zupełnie odbiec od tematu. Nie będę już więcej tłumaczył o tym bo wystarczy kliknąć w dowolnej wyszukiwarce jest o tym bardzo dużo, a poza tym Twoje ostatnie dwa posty są trochę sprzeczne...

 

PS hamulec w fachowym określeniu służy do zamiany energii potencjalnej na energię kinetyczną (tj ciepło)efektem tego jest wytącenie prędkości potocznie zwane "hamowaniem";p;p;p

Mimo to pozdrawiam Cię brzozak2 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Skrzynia bezstopniowa ma większe straty ale w zamian łatwiej dostosowuje się do oszczędnych obrotów silnika i przez to spalanie całkowite będzie mniejsze.

 

Byłbym bardziej za TTV ką, przyjemność z jazdy nieoceniona ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dam radę to coś wyjaśnię;d

skrzynia TTV z DF(produkcja ZF) jest podobna do tej z CNH z tym że jest to uproszczona wersja, w Case mogę przełączać zakresy bez zatrzymania w DF trzeba zastopować ale przekładnia jest bardzo podobna i pochodzi tak jak te z CNH a firmy ZF (z tym że mówię tu o CVX i t7500 a nie o PUMIE CVX i NH autocommand bo tu już nowa skrzynia produkowana przez CNH)

 

Fendt ma swoją skrzynią(zajebistą zresztą z małymi wykluczeniami oczywiście, np. stopniowy wzrost mocy mechanicznej ;)) i JD też swoją konstrukcję(ale też produkcji ZF) skrzynia w JD jest trochę przekombinowana (9 sprzęgieł)

 

starty mocy w przekładni DF są podobne bardzo do skrzyni opisanej tu w moich postach:

 

technika jazdy z przekładnią VARIO - Agrofoto.pl Forum - strona 3

 

Co do strat mocy jeszcze to jest to sprawa dyskusyjna ale przychylam się do opinii kolegi że na godzinę zegarową więcej paliwa a na hektar mniej niż powershift

 

edit

 

No niestety zdjęcia ktoś pousuwał...;/ jak coś kolego podeślę Ci na meila, co do wytracania prędkości to już nie wszystko pamiętam z tego szkolenia ale chyba też bardzo podobnie jak w Case też chyba był tryb pedału gazu jako pedału gazu i jako pedału prędkości ale też jakoś ograniczony, muszę pomysleć wieczorem teraz lece hej


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bruno    0

robertbara i RolnikSprzedawca

Dzięki wam ;)

właśnie o takie coś mi chodziło. Super informacje.

Naprawdę bardzo mi to pomogło i rozmyło wszystkie wątki.

Pozdrawiam ;):);)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Wracając jeszcze do hamowania przekładnią bezstopniową, to jako taka sama w sobie żadnego hamulca nie posiada do wytracania prędkości pojazdu.

Hamowanie przekładnią bezstopniową, czy to napędem hydrostatycznym polega na zmniejszeniu przełożenia (można to przyrównać do przełączania biegów na niższe) przez co elementem wytracającym prędkość pojazdu w końcowym efekcie jest silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Wracając do strat to jeśli dobrze pamiętam do w Vario im większa prędkość tym mniejsze straty, w Eccom jest chyba odwrotnie im mniejsza prędkość tym mniejsze straty także przy TTV będzie podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

No juz dzis śmigałęm TTV u kolezki swierzo odebranym i powiem wam,że w środku jak w samolocie, wszystkiego od groma i dla mnie jakos on pasuje, miedzy innymi ze wzgledu na ta skrzynie i mnóstwo elektroniki.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

troche lipa jak trzeba zakresy przelaczac przy zatrzymaniu, jak wtedy wyglada transport z 40 tonowym ladunkiem.

 

Wracając jeszcze do hamowania przekładnią bezstopniową, to jako taka sama w sobie żadnego hamulca nie posiada do wytracania prędkości pojazdu.

Hamowanie przekładnią bezstopniową, czy to napędem hydrostatycznym polega na zmniejszeniu przełożenia (

@bruno widzisz w przekladni bezstopniowej ciezko mowic o samym hamowaniu silnikiem

dokladnie o to mi chodzilo, tylko nie umialem tego tak ladnie napisac :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj