Skocz do zawartości
Grzesiek0090

Ursus C-330 - stukanie/zgrzytanie/wycie w skrzyni biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
Baartus    0

regulacja regulacja kolego ale sprawdzałeś czy ogóle równo bierze ? to podstawa od której trzeba zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ale jak to sprawdzić?? reguluję to przez okienko i na razie nie chcę rozpoławiać dopiero po sianie jak zwieziemy to będzie zabawa ze sprzęgłem i resztą

Cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baartus    0

to tak patrzysz przez okienko i wciskasz pedał sprzęgła sprawdzasz czy łożysko oporowe dolega równo do łapek czy może któraś bierze wcześniej a któraś za późno musisz miec ustawione tak aby łapki brały wszystkie równo idealnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

no to świeciłem tam i na OKO to jest ok i równo łożysko dolega ale jak to mówią na oko to chłop w szpitalu umarł i pewności w 100% nie mam czy jest idealnie

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baartus    0

no właśnie na oko to można sobie sprawdzać ;) sprawdź to dokładnie i już coś będzie wiadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko w jaki sposób żeby to dokładnie sprawdzić? :)

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam jak jest dobrze na oko to tak ma być , ja ostatnio regulowałem sprzęgło na polu i ustawiłem tak na oko ale jest ok tylko pytanie jak jest z tym okiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rok temu zmieniałem tarczę sprzęgła i silnik bo poprzedni już swoje widział... i nie wiem dokładnie ale ojciec który jeździ tym ciągnikiem twierdzi że od tego czasu tak się dzieje... ja nie wiem bo nie jeżdżę tym traktorem tylko teraz tak sprawdziłem bo ojciec mówi że już chyba czas na wymianę kompletu sprzęgła za ponad 600 zł :( w sumie jego kasa ale to jest zbędny koszt mam zdaniem bo sprawdziłem to sprzęgło i łapki są ok trójkątne dystanse na śrubach od docisku też są ok. widzę że po naciśnięciu sprzęgła łożysko się wciska łapki wyciągają śruby i sprzęgło zachowuje się nie do końca dobrze bo trzeba chwilkę czekać aż tarcza z wałkiem stanie i dopiero bez zgrzytu można wrzucić bieg... najbardziej ojca drażni to że nie może zmienić np z 4 na 5 bo zgrzyta tak długo że traktor staje już prawie w miejscu a z 5 na 6 wchodzi ale zgrzytnie i to bogato

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baartus    0

to teraz kwestia tego czy tarcza została dobrze założona bo to nie jest bez różnicy bo objawy by mi na to pasowały .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Takie efekty mogą być równiez gdy załozysz nową tarcze sprzełowa a koło zamachowe jest juz w kiepskim stanie i jest nie równo wytarte. Zwłaszcza na brzegach , wtedy nawet po nacisnieciu sprzęgła tarcza trzyma samym brzegiem . Przyczyna moze byc również zaolejone sprzegło i wtedy tarcza sie klei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baartus    0

a powiedz czy odczuwasz poslizg sprzegła ????wrzuc 6 zahamuj cały gaz i powoli sprzęgło puszczaj czy zadusi silnik czy sprzegło bedzie boksować

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endriu29    0

co się dzieje jak piszczy coś w sprzegle a po nacisnieciu pedału sprzegła do połowy przestaje piszczeć? czy to jest wina tarczy drugiego stopnia wałka napędowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam ten pisk może być spowodowany zatartym łożyskiem w kole zamachowym . Sprawdź czy łapki sprzęgła są w porządku czy ten pierścień na nich nie trze o tą tuleję na której przesuwa się łożysko wyciskowe

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe1977    0

mam pytanie podczas jazdy 4 biegiem oczywiście poczciwa c-330 słychać stukanie sprawdzałem koła zębate 4-biegu nie brakuje żadnego ( znajomy powiedział że wyłamało jednego zęba) są troche poszczerbione co prawda ale nie grzbiety zębów tylko powierzchnie cierne tak jakby powygryzane były w dwóch zębach i teraz nie wiem czy to poważna sprawa i czy trzeba to naprawiać naprędce czy dociągnie do końca sezonu i co to za przyczyna bedę wdzięczny za odpowiedź. Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26

Witam, w moim Ursusie C-330 z 82r bardzo wyje skrzynia biegów szczególnie na wstecznym biegu, na 3 i 4 też ale mniej. Czy przyczyną może być rozkręcony wałek lub wyrobione tryby? W tylnym moście dyferenciał był robiony ( wałek i talerz ) także jest ok, a czy jakbym ściągnął tą górną pokrywę na skrzyni mógłbym sprawdzić co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Jak odkręcisz górną pokrywe to sprawdzisz tylko jedną nakrętke na dolnym wałku która lubi się odkręać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26

To przyczyną wycia mógłby być rozkręcony wałek?

Edytowano przez kapec22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem w c-330 gdy coś podnoszę to coś w skrzyni puka dzieje się to samo gdy jest włączony wałek wom a jak włączam wom dźwignią to ją trzęsie co to może być?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

Najpierw polecam bym zdjąć cały podnośnik i sprawdzić co jest nie tak.Skrzynią trzeba odjechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy mam problem ze swoją 30-tką . Podobnie jak w innych opisach zgrzyta mi w skrzyni tylko ze na wstecznym i na 4-tym  biegu . Pojawia się od razu przy odpaleniu jak ruszam . Na wiosne Było wymieniane sprzeglo i walek sprzegla 1 stopnia bo frezy scieło. Proszę o pomoc z góry dziękuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaseton    2

Witam. Mam skrzynie po remoncie i jak zmieniam biegi to zgrzytaja. Przed remontem tego nie bylo. Co to moze byc . sprzeglo jest nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Chromek
      Witam.
      Jaki może byc powód nietrzymania wstecznego polowego, tzn. Jak przytrzymuje wsteczny to ciągnik jedzie a gdy puszczę dzwignię bieg samoistnie wyskakuje, na 1,4 i zwykłym wstecznym wszystko jest ok.
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Rafal180
      Witam:) mam mały problem z ursusem c-330. chodzi o to że gdy wrzucam 2 bieg to ujade kawałek i po chwili wyskakuje no i cały czas tak sie robi.Z innymi biegami jest ok ale tylko ta 2 . Znajomy mówi ze to może być wina wajchy od biegów ,że niby juz sie troche starła na gałce i nie trzyma dobrze biegu(ale jakoś nie chce mi sie w to wieżyc)
      Co może być przyczyną tego problemu?? pozdro
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Figiello
      Witam 
      Wie może ktoś gdzie dostanę taką oto pokrywkę do c325?
      Szukałem po internecie ale niestety nic nie znalazłem. Może udało by się ją dopasować od jakiejś innej maszyny ? Podobna pokrywka jest na zwolnicy z tyłu ciągnika lecz niestety nie wiem czy zapasuje

×