Grzesiek0090

Ursus C-330 - stukanie/zgrzytanie/wycie w skrzyni biegów

Polecane posty

kuba330m    2

Wyregulowałem sprzeglo na 6 i 12mm, ale mi sie zdaje ze jest jeszcze zle, poniewasz jak wcisne sprzeglo na 1 stpen to bieg mi nie chce wejs i zgrzyta (słychac na filmie) dopiera ja mocniej wcisne az na 2 stopien to bieg wskakuje, porawiac to czy nie??? I czy u was jest tak samo czy nie??? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mozesz to jeszcze poprawić bo nie powinno zgrzytać na 1 stopniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

hmm, dyfer wyje albo zwolnice, ale raczej zwolnice ;) u mnie na 5 i 6, najbardziej pod obciążeniem. a ze sprzęgłem mam dziwną sprawę, jak nie robię długo to wysprzęgla elegancko, a np. po dwóch godzinach orania jak chce włączyć z 4 na 5, to skaranie boskie :blink: muszę się zatrzymać i dopiero 5 włączyć...


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

To chyba jak ustawie na 7mm I stopien i 14mm II stpien to powinnobyc dobrze ;)

 

@kielbasa

U mnie jest na odwrót jak długo robie to na 5 bieg bez problemu a jak wyjade to mi ciagnik staje i musz ruszczac z 5 :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

ja się pobawię w regulację, ale raczej długo na tych tarczach nie zabawię, bo ostatnio jak woziłem po 6 ton kamienia, to przy górkach na asfalcie śmierdziało jak diabli... trzeba było z między gazem na 5 schodzić bo zdychał :blink: wczoraj odkręciłem klapkę, a tam może ze 2cm sadzy... ale i tak jest dobrze, bo to sprzęgło trzyma się od zimy 2005 roku, a dostało w kite tak ostro...


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Ja aż takich ciezarow nie woze by mam wiekszy ciagnik o tego, 330 jest tylko do bron, zgrabiarki, gryzalki, kukltywaor (czasem) i kopaczka, i jeszcze czasm wóz :blink: ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

tak szczerze to M'ka do wożenia cięższych rzeczy się nie nadaje, z powodu większego przełożenia na zwolnicach... C 328 do tego jest najlepszy :blink: przykładowo kumpel, który pracuje na tartaku przy świeżym motorze musi na początku górki redukować na 5, a potem na 4 ja tam wyjeżdżam do połowy na 6 a potem na pięć przy takim samym obciążeniu.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

M-ka nie ma innych przełożeń na zwolnicach lecz większe jest koło ataku w tylnym moscie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

chyba nie, w M-ce nie było nic ulepszone oprócz szybkości innych przełozen w szkrzyni, koła ataku i zaczep dali nowszego typu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

ja znów wiem, że półosie są inne, a cały dyfer jest ten sam i potwierdzić to może wiele osób :blink:

zmiany w C 330:

 

1697-1979 - oś okrągła

1979-1993 - oś płaska

1967-1985 - fabryczny tłumik płaski

1985-1993 - fabryczny tłumik okrągły długi emaliowany

połowa 1989-1993 - ręczny hamulec taśmowy

1986-1993 - zmiana przełożeń na zwolnicach, czyli to o czym piszemy(Ursus C 330M)

1986-1993 - prądnica P20c zastąpiona P6c, d, e lub k z minusem na masie (Ursus C 330M)

1989-1993 - zmiana zaczepu górnego

 

I powtarzam, w C330 nigdy nie było montowanych fabrycznie alternatorów...


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

możliwe ale są też inne przełozenie w szkrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

koła zębate nie różnią się ani połówką zęba, i są to herezje głoszone przez tych, którzy za dużo naczytali się wikipedii :blink:

 

do zmian jeszcze można dodać inne tarcze tylnich kół 1967-197x (nie jestem pewny) i inne kabiny, ale w to nie jestem wtajemniczony


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

nie będę się sprzeczał bo zbytnio nie przyglądałem i nie interesowało mnie to jaka jest różnica miedzy tymi dwoma ciągnikami,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

jeżdżąc przy najwyższym momencie obrotowym czyli 10.2kG/m=102Nm odpowiadającym obrotom 1600-1900(nie wiadomo dokładnie, trzeba byłoby jechać na hamownię, ale to i tak lip, bo zmierzysz tylko Mo na kołach, a nie silnika) cap pali bardzo mało, a jeżdżąc 2000-2200 obrotów zwiększa się tylko moc czyli zdolność do wykonania większej ilości pracy w danym przedziale czasu - wtedy może wypić dużo więcej :blink: ja przy orce jak jest znośny stan wilgoci w glebie, z moim pługiem 4x25cm jeżdżę na 3 pod górę 1600-1800RPM, a na dół 4 i 1600RPM. ;) ale generalnie jak bijesz w palnik to 3-5L/mth


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

U mnie jak jade na 1600-1700 to jakby ta mala klapka sie trzesla, chyba bende musla jakies gumy podlozyc, zeby bardziej ja w gore wypychało :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak spala ci tylko 5l/h to tylko pozazdrościć bo moja bierze około 15l/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

mówisz o hektarze czy motogodzinie, bo to zasadnicza różnica? :blink: @kuba330m chodzi ci o tą klapę na zawiasach przy masce? ja tam wyciąłem 3 kawałki gąbki, przykleiłem i gra ;)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

No tak, otwiera sie ja i jest dostep do zbiornika paliw, chłodnicy i korka od oleju :blink:. Moze jutro sie pobawie sie w wycinanki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mówisz o hektarze czy motogodzinie, bo to zasadnicza różnica? :blink: @kuba330m chodzi ci o tą klapę na zawiasach przy masce? ja tam wyciąłem 3 kawałki gąbki, przykleiłem i gra ;)

 

 

 

mówie o hektarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Witam! Niewiem czy to jakaś wada czy to tak jest od nowego, że ciapek wyje na wstecznym , czy szybko czy wolno to wyje ;/ troche mnie to wkurza, to musi tak być? wasze 30 też tak wyją??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek5672    53

Witam! Niewiem czy to jakaś wada czy to tak jest od nowego, że ciapek wyje na wstecznym , czy szybko czy wolno to wyje ;/ troche mnie to wkurza, to musi tak być? wasze 30 też tak wyją??

 

 

moim zdanie jest to przyczyna wytartych zębów w skrzyni ale pewny nie jestem więc się dopytaj jeszcze


"Zetor Team" :)
Pozdrawiam :)
Zapraszam Do galerii :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Ja mam też c-330 i u mnie takiego problemu nie ma jak Ty opisujesz, chyba jednak szykuje się jakaś naprawa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Egon_1
      Witam mam problem  z najprawdopodobniej reduktorem w c330 gdy chce wbić 5 bieg to na ostro wbija się 2 a gdy puści się sprzęgło normalnie jest 5 a gdy chce wbić 2 to wchodzi bieg na bieg i skrzynia się blokuje w przypadku 3 biegu jest podobnie jak przy 5 biegu 
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Mechanikza
      Witam ciągnik same laser stał całą zimę ostatnio do niego podchodzę naciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę co mogło się wydarzyć?
    • Przez gege
      Witam.
      Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 
      Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.
      Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.
      Proszę o pomoc.
      G.

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj