Grzesiek0090

Ursus C-330 - stukanie/zgrzytanie/wycie w skrzyni biegów

Polecane posty

wsk125ccm    11

Ludzie to nie wina wałka przekaźnika mocy !!!

Wałek zostaw, nawet jak kupisz nowy w to miejsce to też ci będzie "walił"

Wina leży w kącie jaki powstaje między glebogryzarką a ciągnikiem. Jeżeli podnosisz to załamanie wałka jest większe, wtedy przeguby wałka zaczynają chałasować (spróbuj pokręcić wałkiem ręką przy b. dużym kącie załamania - nie dasz rady). Kiedy opuścisz glebogryzarkę do pozycji pracy, wtedy kąt maleje i wałek chodzi "na prosto".

Po prostu nie pracuj z podniesioną maszyną i włączonym WOMem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1820

wsk125ccm ale mam identycznie jak juz pisałem wcześniej na wałku starym mi wali, a na tym nowym nie poprostu inna jakaś konstrukcja, a co do kupna to niech juz autor tematu zdecyduje jak chce podnosić i mieć cicho to może się zakręcić koło nowego, a jak nie to tak jak wsk125ccm napisał przy podnoszeniu wyłączać gdy jest zbyt duzy kąt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

a poco nowy wałek kupować przecież w glebogryzarce jest regulacja na kołach podnosiż je w góre na maxa na ostatni otworek w rurach wsporczych i skręcasz wtedy cięgno górne na odpowiednią głębokość noży Kąt odrazu maleje wiem to bo u siebie też tak miałem . Ale ogólnie przy zawracaniu należy wyłączać wałek oczywiście przy maszynach zapinanych na zaczep jak najbardziej też


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Wczoraj zanlazlem chwile czasu i wyregulowalem sprzęgło ustawilem 6 i 12, i tak ja w stodole jezdzilem to poprawa jest. Moze w wtorek zobacze jak sie bedzie jezdzic nia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

co do wycia zwolnic, to próbowałem to wyeliminować, ale nic z tym nie zrobisz :( chociaż ten dźwięk całkiem przyjemny jest :(


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

w moim ciapku po około 10tys mtg zwolnice nie wyją, wiec trzeba dużo jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Moze filmik nagram we wtorek, ale nie wiem czy zwolnice bedzie słychac :blink:

@kielbasa dla mnie dzwiek zwolnic to cos okropnego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a czy na pewno ten dźwięk dochodzi ze zwolnic, bo ze zwolnice nie są aż tak głośne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Po mojemu to okolice zwolnic, albo na pułosiach :blink:. Jeszcze sprawdze olej, moze to to przez to.

Nie wiecie jak poprawic hamulce????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Po mojemu to okolice zwolnic, albo na pułosiach ;). Jeszcze sprawdze olej, moze to to przez to.

Nie wiecie jak poprawic hamulce????

Wiemy ....... , pod ciągnąc na cięgnach albo zafundować w zależności od potrzeb nowe bębny i szczęki :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

na tych ciegnach regulowane było. Myslalem o zmianie sprezyn albo całkiem na sztywno zrobic (sprezyny wyrzucic a na ich miejsce kawalek okolo 6mm blache wstawic.) :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

najlepiej nowe bębny i szczeki i nic nie kombinować bo to dużo nie da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1820

właśnie daj nowe bębny, szczeki i to wystarczy nic więcej nie kombinuj, jak robiłem obie zwolnice w swojej w 2004 roku i wymieniłem bebny i szczęki to od tego czasu lekko nacisne hamulec i oba koła się suną jak z czymś jade :blink: więc jak to wymienisz to wystarczy. Oczywiście jak się składa nie wolno upaprac smarem ani olejem okładzin ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

A ja swoje robiłem w 2002 i już je 2 razy szlak trafił ............. niestety górki na podkarpaciu robią swoje .......... :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

najpierw zapewnij 100% szczelności od strony zwolnicy i pochwy, a potem rób hamulce ;) u mnie hamulce, nawet zrobione, to mogę używać do jazdy po polu albo po prostym... z góry z ciężarem to prawie nic nie daje, bo jest taka pochyłość, że mogę zblokować dyszel listwą dociążając się, wcisnąć blokadę, 600-700RPM i myśleć, że szczęśliwie zjadę :blink: raz jak mi sąsiad wyjechał, to musiałem się skierować na swoją bramę i ją rozwalić, bo by jego Golf II był ścięty w pół, z powodu pchania... przed remontem nawet zęby na zwolnicach przeskakiwały, ale to z powodu zpiłowania btw. używacie biegów terenowych do jazdy z góry po twardym z tendencją do pchania?


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja niejeżdżące na terenowych c330 bo jest za lekka i z dużym ciężarem może w poprzek obrócić ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Ja swoja 330 duzo nie ciagam, co jedynie jade z maszyna na pole i spowrotem. Hamulcy jeszcze nie mam najgorszych, ale trzeba bedzie pomyslce o nowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

@zenekc330 dokładnie tak jak mówisz jest, chciałem tylko wiedzieć, czy jest tu jakiś taki artysta :blink:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

najpierw zapewnij 100% szczelności od strony zwolnicy i pochwy, a potem rób hamulce ;) u mnie hamulce, nawet zrobione, to mogę używać do jazdy po polu albo po prostym... z góry z ciężarem to prawie nic nie daje, bo jest taka pochyłość, że mogę zblokować dyszel listwą dociążając się, wcisnąć blokadę, 600-700RPM i myśleć, że szczęśliwie zjadę :blink: raz jak mi sąsiad wyjechał, to musiałem się skierować na swoją bramę i ją rozwalić, bo by jego Golf II był ścięty w pół, z powodu pchania... przed remontem nawet zęby na zwolnicach przeskakiwały, ale to z powodu zpiłowania btw. używacie biegów terenowych do jazdy z góry po twardym z tendencją do pchania?

Nie nie używam.......... zaczynam od 4 a na dole mam 6 ..... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale nic nie słychach, chociaż 1:17 trochę jest ale ciężko rozpoznać od czego to jest, a zwolnice wyją cały czas czy tylko jak zmniejszasz prędkosc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Powoli zaczynaja na biegu 5 a na biegu 6 to cały czas, tylko jak z górki jade to troszke ciszej jest. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

czyli to zwolnice, musiałbyś rozkręcić je i zobaczyć w środku co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Po mojemu to może bys to ze zwolnice lub półosie moga byc wyrobione i daltego mi tak wyej. No nic dopiero grudzień a do marca jeszcze kawałek czasu, rozbiore jak bende mial sobote wolniejsza i zobacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

też robię w zimę ale tyny most i silnik bo już trochę wyrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Egon_1
      Witam mam problem  z najprawdopodobniej reduktorem w c330 gdy chce wbić 5 bieg to na ostro wbija się 2 a gdy puści się sprzęgło normalnie jest 5 a gdy chce wbić 2 to wchodzi bieg na bieg i skrzynia się blokuje w przypadku 3 biegu jest podobnie jak przy 5 biegu 
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Mechanikza
      Witam ciągnik same laser stał całą zimę ostatnio do niego podchodzę naciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę co mogło się wydarzyć?
    • Przez gege
      Witam.
      Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 
      Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.
      Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.
      Proszę o pomoc.
      G.

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj