Grzesiek0090

Ursus C-330 - stukanie/zgrzytanie/wycie w skrzyni biegów

Polecane posty

Baartus    0

regulacja regulacja kolego ale sprawdzałeś czy ogóle równo bierze ? to podstawa od której trzeba zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ale jak to sprawdzić?? reguluję to przez okienko i na razie nie chcę rozpoławiać dopiero po sianie jak zwieziemy to będzie zabawa ze sprzęgłem i resztą

Cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baartus    0

to tak patrzysz przez okienko i wciskasz pedał sprzęgła sprawdzasz czy łożysko oporowe dolega równo do łapek czy może któraś bierze wcześniej a któraś za późno musisz miec ustawione tak aby łapki brały wszystkie równo idealnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to świeciłem tam i na OKO to jest ok i równo łożysko dolega ale jak to mówią na oko to chłop w szpitalu umarł i pewności w 100% nie mam czy jest idealnie

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baartus    0

no właśnie na oko to można sobie sprawdzać ;) sprawdź to dokładnie i już coś będzie wiadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko w jaki sposób żeby to dokładnie sprawdzić? :)

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam jak jest dobrze na oko to tak ma być , ja ostatnio regulowałem sprzęgło na polu i ustawiłem tak na oko ale jest ok tylko pytanie jak jest z tym okiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rok temu zmieniałem tarczę sprzęgła i silnik bo poprzedni już swoje widział... i nie wiem dokładnie ale ojciec który jeździ tym ciągnikiem twierdzi że od tego czasu tak się dzieje... ja nie wiem bo nie jeżdżę tym traktorem tylko teraz tak sprawdziłem bo ojciec mówi że już chyba czas na wymianę kompletu sprzęgła za ponad 600 zł :( w sumie jego kasa ale to jest zbędny koszt mam zdaniem bo sprawdziłem to sprzęgło i łapki są ok trójkątne dystanse na śrubach od docisku też są ok. widzę że po naciśnięciu sprzęgła łożysko się wciska łapki wyciągają śruby i sprzęgło zachowuje się nie do końca dobrze bo trzeba chwilkę czekać aż tarcza z wałkiem stanie i dopiero bez zgrzytu można wrzucić bieg... najbardziej ojca drażni to że nie może zmienić np z 4 na 5 bo zgrzyta tak długo że traktor staje już prawie w miejscu a z 5 na 6 wchodzi ale zgrzytnie i to bogato

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baartus    0

to teraz kwestia tego czy tarcza została dobrze założona bo to nie jest bez różnicy bo objawy by mi na to pasowały .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Takie efekty mogą być równiez gdy załozysz nową tarcze sprzełowa a koło zamachowe jest juz w kiepskim stanie i jest nie równo wytarte. Zwłaszcza na brzegach , wtedy nawet po nacisnieciu sprzęgła tarcza trzyma samym brzegiem . Przyczyna moze byc również zaolejone sprzegło i wtedy tarcza sie klei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baartus    0

a powiedz czy odczuwasz poslizg sprzegła ????wrzuc 6 zahamuj cały gaz i powoli sprzęgło puszczaj czy zadusi silnik czy sprzegło bedzie boksować

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endriu29    0

co się dzieje jak piszczy coś w sprzegle a po nacisnieciu pedału sprzegła do połowy przestaje piszczeć? czy to jest wina tarczy drugiego stopnia wałka napędowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam ten pisk może być spowodowany zatartym łożyskiem w kole zamachowym . Sprawdź czy łapki sprzęgła są w porządku czy ten pierścień na nich nie trze o tą tuleję na której przesuwa się łożysko wyciskowe

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe1977    0

mam pytanie podczas jazdy 4 biegiem oczywiście poczciwa c-330 słychać stukanie sprawdzałem koła zębate 4-biegu nie brakuje żadnego ( znajomy powiedział że wyłamało jednego zęba) są troche poszczerbione co prawda ale nie grzbiety zębów tylko powierzchnie cierne tak jakby powygryzane były w dwóch zębach i teraz nie wiem czy to poważna sprawa i czy trzeba to naprawiać naprędce czy dociągnie do końca sezonu i co to za przyczyna bedę wdzięczny za odpowiedź. Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

Witam, w moim Ursusie C-330 z 82r bardzo wyje skrzynia biegów szczególnie na wstecznym biegu, na 3 i 4 też ale mniej. Czy przyczyną może być rozkręcony wałek lub wyrobione tryby? W tylnym moście dyferenciał był robiony ( wałek i talerz ) także jest ok, a czy jakbym ściągnął tą górną pokrywę na skrzyni mógłbym sprawdzić co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Jak odkręcisz górną pokrywe to sprawdzisz tylko jedną nakrętke na dolnym wałku która lubi się odkręać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

To przyczyną wycia mógłby być rozkręcony wałek?

Edytowano przez kapec22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Witam

Jestem w trakcie remontu ciapka i podczas jady próbnej(ciągnik stał około 6miesięcy z powodu zatartego silnika) odkryłem że skrzynia podczas hamowania silnikiem strasznie wyje na 5 biegu :( Jak ciągnie to skrzynia cichutko pracuje oraz biegi bez problemu wchodzą. Na innych biegach nie ma zjawiska wycia skrzyni. Zdoiłem dekiel od skrzyni i wszystko wygląda dobrze na pierwszy rzut oka.
Jeśli był już taki temat to proszę o link, ale nie mam czasu na szukanie podobnego tematu :)

 

PS: Nie wiem czy skrzynia wyła przed zatarciem silnika, bo ją kupiłem od gościa który wyjechał gdzieś za granicę  i nie mam jak się dowiedzieć ;)

 


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radoslav    6

Sprawdz koniecznie mechanizm róznicowy. Podnieś korpus podnośnika i będzie widać.

 

Jbc.

Luz miedzy atakiem a talerzem reguluje sie tymi zabezpieczonymi podkładkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

to nie dyfer bo tak to by wyła skrzynia na wszystkich biegach a tu wyje tylko na 5 biegu


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tocik14    0

mam to samo, na 5 i na 2 tez ci napewno wyje przy chamowaniu, zaczelo mi sie po wymianie sprezynek i kulek na wodzikach bo 4 wyskakiwala, moj mechanik stwierdzil ze to jest poprosty przypadek ze akurat w tym czasie, a winne prawdopodobnie sa podkladki dystansowe miedzy trybami, mowil ze trzeba traktor rozebrac na pol, a moze i na 3 czesci... ;/ narazie staram sie nie chamowac silnikiem na 5 biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

dzięki koledzy za pomoc...

Faktycznie odkręciła się nakrętka na dolnym wałku :(

@KULAWA_KOZA  nie miałem jak znaleźć tego tematu ponieważ nie działa mi wyszukiwarka na AF( już zgłosiłem to w temacie,, problemy techniczne''), ale dzięki za link do tematu :)

 


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Mechanikza
      Witam ciągnik same laser stał całą zimę ostatnio do niego podchodzę naciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę co mogło się wydarzyć?
    • Przez gege
      Witam.
      Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 
      Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.
      Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.
      Proszę o pomoc.
      G.

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez 12Mati12
      witam tak jak w tytule stoję przed zakupem tarcz sprzęgłowych a w zasadzie wielu częsci dziś rozebrałem silnik właśnie skończyłem kompletować dwa koszyki bo oczywiście jeden sklep nie może mieć wszystkiego. I teraz moje pytanie czy ktoś spotkał się i ma jakieś doświadczenie z tarczami Andoria mot? Chciałem kupić chełmno ale ani w jednym sklepie ani w drugim nie ma 1 stopnia za to są Andoria mot i jakieś chinole typowe. A jak tak to wybrać zwykłą czy jakąś z odprężnikiem (nie mam pojęcia co to jest na pierwszy rzut oka zwykła jest cała lita tarcza i ma zanitowaną piastę oraz okładziny a ta z odprężnikiem ma piastę później jest zanitowana blacha do kturej jeszcze jest dodatkowo zanitowana taka flanasza na której bezpośrednio już są okładziny) tak na prosty chłopski rozum to im mniej połączeń tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii ale nie wiem może ktoś już ma na ten temat opinie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj