Grzesiek0090

Ursus C-330 - stukanie/zgrzytanie/wycie w skrzyni biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kizak    2185

     Dobieraj kilka nakrętek i porównuj gwint, U mnie jednego razu były dobrane z czegoś innego wąziejsze i twardsze,lecz z tego co pamiętam to nie były na klucz tylko zakręcało się ,,kłem'' i kontrowało, Jak sprzedawca pozwoli,stuknij w bok jakimś młotkiem,w większości pojawia się dołek i taka odpada w przedbiegach. Tokarz mówił .ze dotaczał gwint.inny od czoła spawarką przyłapał,ale jak on doszedł i co z otuliną i odpryskami nie wiem.Ogólnie jest to utrapienie ,,m''. Miałem to dwa razy.Nowy wałek dobierałem z kilku ,i dlatego że sprzedawca pozwolił młotkować ,wybrałem najtwardszy i z nie wiem 8 lat spokój :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Jeżeli zdarło gwint na dolnym wale to czeka cię rozbiórka ciągnika na trzy części,a skrzynia na stół,uwielbiam to  :) wywalasz wszystkie wodziki i górne tryby,dobierasz się do dolnego wału,wał przechodzi przez całą skrzynię, od strony mostu ma też nakrętkę,wykręcasz ją,wybijasz wał,i wszystkie tryby w kolejności na stół.Po złożeniu nie zapomnij zaspawać porządnie przedniej nakrętki,bo za 3 lata znów to samo cie czeka :D

 

Można też na skróty,próbuj wkręcić nową i daj dobry spaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Tiaa, a jak będzie potrzebował rozbierać skrzynię na części, to Ciebie wezwie do szlifowania tego spawu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Czy słyszałeś o czymś takim jak elektryczna szlifierka kątowa?Mając spokój na 10 lat nie powinno być problemu z poświeceniem pół godziny czasu na zeszlifowanie spawu

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Najpierw do tego spawu trzeba umieć dojść. W tym konkretnym miejscu to raczej tylko multiszlifierka, więc miłego kupowania na jedno użycie. Słyszałeś o czymś takim jak robienie porządnie bez partaczenia? Podkładka odginana + dobra nakrętka i też spokój na 10 lat. W 160 konnych ciągnikach wytrzymują niewiele większe nakrętki bez spawania, dziwne co nie? :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Najpierw rozejrzyj się po sklepach,prostych kamieni za parę groszy na wiertarkę nie brakuje.

Śmieszy mnie Twoje porównanie,uważam to za brak odpowiedniej wiedzy.Wadą tej serii jest wykręcająca sie nakrętka,nie jest to odosobniony przypadek,spotkałem się z informacją właściciela jak to  po pół roku po zakupie nowego ciągnika doszło do wykręcenia nakrętki,zdarzały się przypadki trzy letnich odstępów pomiędzy remontami tego samego.Także wiedz o tym,gdy brakowało mi doświadczeń,informacji od urzytkowników robiłem to "po Twojemu porządnie"dziś nikt mnie nie przekona że podkładka wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Po co Ci kamień na wiertarkę, skoro rekomendujesz do tej roboty szlifierkę kątową? :lol:

Przy okazji kolejnej naprawy i korzystania z twojej tajemnej wiedzy, trzeba wywalić cały dolny wałek, faktycznie prosta i szybka naprawa by to była  B) 

Nakrętka sama z siebie nigdy się nie odkręci, najpierw musi zerwać ząbek na podkładce albo gwint, przy czym z tym drugim się jeszcze nie spotkałem. A skoro ktoś wkłada podkładki z blachy z puszki po piwie, to potem musi słuchać domorosłych twórców i spawać. Ciebie może coś śmieszyć, twoja rzecz. Ja nie jedną skrzynie już robiłem i nigdy do żadnej ze spawarką nie podchodziłem, wystarczy odpowiedni dobór części zamiennych. Takie podkładki, co to małym śrubokrętem można odgiąć z palcem w nosie, to ja zakładam na piasty w talerzówce, a nie do skrzyń i przekładni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim Ursusie c 330 założyłem nową tarcz sprzęgłową i łożysko oporowe ale po złożeniu biegi mocno zgrzytają.

Co może być przyczyną zgrzytania?

Z góry dziękuję za odpowiedzi

IMG_20171229_194849.jpg

Edytowano przez ursusowski289

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
1 godzinę temu, ursusowski289 napisał:

ustawiłem sprzęgło i nadal zgrzyta

No to źle ustawiłeś

32 minuty temu, kitowiak napisał:

Możliwe ze mogłeś założyć ją odwrotnie

Możliwe też że docisk założył tył na przód, a śruby powkręcał w lewą stronę łbami do środka.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
1 godzinę temu, ursusowski289 napisał:

no to jutro czeka mnie ponowne rozpoławianie i obracanie tarczy

Rozbieraj i daj znać czy tarcza była odwrotnie założona :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprzęgło starego typu... zarąbiste o wiele lepsze niż nowego, przyjemniejsze w regulacji.  Zanim skręcisz bez problemu sprawdzisz czy tarcze nie koliduję ze sobą, z kołem zamachowym a gorzej czy z wałkiem sprzęgłowym. Nie wiem które opcja jest możliwa już nie bardzo pamiętam.  W instrukcji jest bardzo fajnie opisana regulacja.

4_1271592997.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Muciek    1

Witam. Mam dziwny problem w mojej 30 m-ce, otóż po 8 latach pracy rozkręcił się dolny wałek pośredni więc postanowiłem że rozkręcę skrzynie i założyłem nowy, przy okazji wymieniłem wszystkie łożyska i wałek sprzęgła 1 stopnia bo frezy nie były już za ciekawe, wszystko poskładane tj, powinno być nawet upewniałem się w katalogu, lecz jak jadę np. na 4 na średnich obrotach to słychać takie rzęzienie dosyć głośne, a jak jadę na małym gazie albo na dużym skrzynia cicho chodzi tylko dzieje się to na średnich obrotach, rzęzi niezależnie od obciążenia, dzieje się to na 2,4,5, może to być spowodowane przez zostawiony stary tryb stałego zazębienia?. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Obecnie produkowane części do naszych ursusów pozostawiają wiele do życzenia . Skoro wymieniłeś wałek sprzegłowy ,a  hałas pojawia się na biegu bezpośrednim z ( reduktorem i bez ) to najwyraźniej jest to wina samego wałka sprzegłowego . Jest szansa ,że będzie ciszej , ale niewielka. Proponuję w miarę możliwości bazować na starych oryginalnych częściach i nie wymienić z byle powodu. Kiedyś przy remoncie przymierzałem się do wymiany wałka II stopnia , pierwszy egzemplarz miał takie bicie ,że po zmontowaniu skrzyni , przy obracaniu - wałek lekko przycinał się .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Muciek    1

Wałek sprzęgłowy jak i pośredni z firmy skropol, tego hałasu nie ma wcale na 3 i 6, i teraz mnie zastanawia bo 6 jest biegiem bezpośrednim a 3 działa tj, 6 lecz jest na redukcji jeśli się mylę poprawcie, czyli te dwa biegi omijają przekaz mocy poprzez tryb na wałku sprzęgłowym jak i tryb stałego zazębienia, a są napędzane z wielofrezów z wałku sprzęgła.

Edytowano przez Muciek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Też robiłem taki remont pól roku temu i rzędzi na tych samych biegach, zrobiłem już może 150 mth i jest jakby ciszej,ale nadal za głośno, może zimą zdejme pokrywe skrzyni i sprawdze co się dzieje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Muciek    1
3 godziny temu, sylwek23111 napisał:

Też robiłem taki remont pól roku temu i rzędzi na tych samych biegach, zrobiłem już może 150 mth i jest jakby ciszej,ale nadal za głośno, może zimą zdejme pokrywe skrzyni i sprawdze co się dzieje. 

A jakie części wymieniałeś jeśli można wiedzieć?, zakładałeś może nowe koło zębate stałego zazębienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niemotka    0

Panowie może ktoś pomoże. Skrzynia po wymianie wszystkich łożysk, trybu stałego zazebienia (pomiędzy nakretką a przegodą) na Dolnym wałku a także po wymianie łożysk na wałku atakującym. Strasznie wyje na 5 i 6 biegu nie ważne czy pod obciążeniem czy na pusto  jedynie cicho jest jak zjeżdża z górki a tak to ciagle wyje i chrobocze. Ciężko zlokalizować  skąd to dochodzi może być za ciasno ustawiony mechanizm czy bardziej to że jedno koło nowe współpracuje że starym kołem? Zrobione 50mth i nic się nie polepszyło. Mechanizm jest ustawiony tak że lekko przecina kartkę ale może to też być spowodowane że tyryby są trochę podrobione i są że tak powiem ostre. Próbowałem słuchać na zdjętych pokrywach skrzyni i podnośnika ale bez obciążenia (podniesione koła) chodzi cicho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Egon_1
      Witam mam problem  z najprawdopodobniej reduktorem w c330 gdy chce wbić 5 bieg to na ostro wbija się 2 a gdy puści się sprzęgło normalnie jest 5 a gdy chce wbić 2 to wchodzi bieg na bieg i skrzynia się blokuje w przypadku 3 biegu jest podobnie jak przy 5 biegu 
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Mechanikza
      Witam ciągnik same laser stał całą zimę ostatnio do niego podchodzę naciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę co mogło się wydarzyć?
    • Przez gege
      Witam.
      Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 
      Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.
      Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.
      Proszę o pomoc.
      G.

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj