MiRol

Ciągnik LTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MiRol    53

irytuje mnie taka sprawa ze jak silnik sobie tak o pracuje to jak poloze sie pod skrzynia biegow to slychac obracajacy sie walek, bez zgrzytow ale go glosno sluychac dosyc, takie krecenie sruby.... jakies lozysko czy tak chodzi to po prostu?


http://www.youtube.com/user/Michalek69pl
Zapraszam do oglądania :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2706    0

Witam, muszę zajrzeć do mechanizmu różnicowego i nie wiem od czego zacząć, czy pod siedzeniem jest jakaś odkręca blacha, czy trzeba zdejmować kabine. Coś tłucze miarowo na każdym biegu

pod kabiną, ostatnio trochę dostał w d..pe z blokadą przy orce w glinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paczo5    0

Pod siedzeniem na pewno nie ma żadnej odkręcanej blachy bo tam jest zbiornik. Jeśli chcesz się dostać do skrzyni i mechanizmu różnicowego to musisz zdjąć kabinę i zbiornik paliwa. Radzę ci sprawdzić czy to na pewno coś w skrzyni a nie np. w zwolnicach.

Edytowano przez paczo5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2706    0

Dzięki za chęć pomocy, ale właśnie jestem po 48 godzinnej akcji serwisowej. Poznałem moją maszynę od tylnego tuza do przystawki przedniego napędu na wylot.Urwało kołnież kosza mechanizmu różnicowego przy wyjściu na lewą półoś. Udało się bez zdejmowania kabiny, wystarczyło unieść ją z tylu o jakieś 20cm. Po 48 godzinach bez snu spędzonych z moim serwisantem na sali operacyjnej LTZ wrócił do żywych:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

A powiedzcie mi, bo po przeczytaniu całego tematu do końca nie jestem pewien czy przedni napęd w LTZcie działa przy skręcaniu i do tyłu?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2706    0

Witam, na wstecznych działa na takiej samej zasadzie jak przy jeździe do przodu i jest to prawidłowe, natomiast przy skręcaniu powinien być rozłączony bo można rozwalić przedni most, więc jeśli czujesz że przy skręcaniu przód jest włączony to najlepiej cofnąć pół metra i się rozłączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Na razie nie mam takiego ciągnika, po prostu orientuję się na przyszłość, bo nie powiem chodzi mi taki po głowie. Trochę mnie zmartwiłeś, bo myślałem, że przedni napęd pomoże mi skręcać na miękkim podłożu. Rozważałem jeszcze Zetora 7211 ale w jego cenie mam LTZ 55a z przednim napędem. Mam jeszcze trochę czasu aby to przemyśleć więc się zobaczy.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2706    0

W polu przy jeździe po dużym łuku przodek może być załączony, albo przy orce jak chcesz z bruzdy wyskoczyć, ale jeśli chcesz ostro skręcić to musi być wyłączony bo raz że możesz coś rozwalić w przednim moście a dwa że strasznie zwiększa się promień skręu bo w przodzie nie ma mechanizmu różnicowego więc oba koła ciągną z tą samą prędkością (tak jak tylne kiedy włączysz blokadę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomektw2    0

Witam wszystkich, mam wątpliwą przyjemność bycia posiadaczem ciągnika Ltz 55a od 2, 5 roku.Nie sądzilem że jest taki problem z częściami zamiennymi do tego ciągnika..Obecnie kapitalnego remontu wymaga skrzynia biegów.Koszt bagatelka 11 tys zlotych za same części czyli taka naprawa ciagnika wydaje sie nieoplacalna moim zdaniem. Być może ktoś tutaj ma do sprzedania uzywaną skrzynię biegów, lub wie gdzie można nabyć części w rozsadnej cenie.Mieszkam niedaleko granicy litewskiej moze ktoś zna sklepy na Litwie które prowadzą sprzedaż częsci do Ltz-ów. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2706    0

Dlaczego od razu kapitalny remont skrzyni? Wszystkie tryby, wałki i łożyska musisz wymienić? Jestem świeżo po wymianie jednego z kół zębatych skrzyni i nie wydaje mi się żeby kiedykolwiek była potrzeba wymiany całych "bebechów". Co do części to Parczew i Lubartów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robjab    0

ratunku pomocy jak ustawić rozrząd ltz55a bo jestem na etapie wymiany silnika i przekładam rozrząd czyli koła zębate oraz całą reszte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MYCIO1    3

Witam wie może ktoś jak działa listwa blokująca biegi, jak ją się naprawia i czy dużo jest z nią roboty .Wykręcanie dźwigienki nic nie daje. Już Nie aktualne sprzedany :)

Edytowano przez MYCIO1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

-- połączono --

 

Witam wszystkich mam takie pytanie do was jakie są wasze opinie na temat Ltz55 czy to są dobre ciągnik i jakie są jego wady i zalety ??? może ktoś z was posiada takie ciągnik ?? bo tak ostatnio rozglądałem się za takim czy warto kupić jakie jest wasze zdanie na ten temat ??

 

 

-- połączono posty --

 

 

Mam takie pytanie jaką prędkość osiąg Ltz na największym biegu ??? jak wygląda w środku w kabinie ?? czy bardzo hałas jest??

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Masz podane tematy to pytaj w nich. Temat raportowany.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

Mam takie pytanie do was mam zamiar zakupić Ltz 55 1996 r za 8 tysięcy ale ma pęknięta obudowę sprzęgła czy waszym zdaniem opłaca się zakupić ten ciągnik ???Proszę o wasze wypowiedzi ??? jeszcze jak myślicie czy jak pękła obudowa czy jeszcze może być uszkodzony jakiś wałek sprzęgłowy może ktoś z was miał podobna usterkę u siebie ????

 

Połączony

Edytowano przez MAT912
Dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej125    0

Witam.Jeśli jest tylko rysa, to nic nie powinno się w środku uszkodzić, jeśli jednak pęknięcie jest otwarte,to wałki mogły się uszkodzić.Z częściami do tego ciągnika może być problem, także nie radzę w to wchodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jesli chodzi i predkosc to w książce jest napisane że max 29 km/h o ile dobrze pamietam a jesli chodzi o srodek to jest troche glosny a zwlaszcza na 5 biegu. Wystepują w nim też problemy z przednim napędem i hydrauliką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

a zamawiałeś już coś w tej hurtowni a jak ty myślisz opłaca się za 8tysięcy zakupić ten ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz82r96    4

a zamawiałeś już coś w tej hurtowni a jak ty myślisz opłaca się za 8tysięcy zakupić ten ciągnik

Rolnex mogę polecić z pełną odpowiedzialnością. Zamawiałem kilka razy i zawsze paczka była następnego dnia.

Co do tego ciągnika za 8 tys., jeżeli jest w dobrym stanie i pęknięcie jest niewielkie, to można się jeszcze zastanowić. Koszt obudowy pewnie w granicach 2-3 tys. Mam znajomego, który wymieniał obudowę (też chyba sprzęgła) kilka lat temu, i nie miał problemów z dostępem do części, a ciągnik chodzi do dzisiaj. Ale musisz mieć świadomość, że te ciągniki nie są pozbawione wad, tzn. często psujące się sprzęgło. Jeśli dużo robisz ciągnikiem, to może się okazać, że będziesz robił sprzęgło co rok, dwa lata. Na szczęście części są w tanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

A co tam się dzieje że sprzęgło tak szybko siada ??słaba jakoś części czy fabryczna wina jest ?? a ty kolego posiadasz takiego Ltza ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruuski    0

witam panowie jakie macie cisnienie oleju w swoich ltz-ach? Bo w moim cos jest nie tak wahało sie na poziomie 4 a wczoraj spadło na 2 i tak sie utrzymuje... Co może byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Niski poziom oleju w misce, zacięty zawór przelewowy pompy lub uszkodzenie jego sprężyny, uszkodzenie manometru, nieszczelności pompy i magistrali olejowej, przytkany lub odkręcony smok pompy, rozkręcony filtr oleju, wał z panewkami.

Zacznij najpierw z podmianą manometru, potem zawór przelewowy i filtr. Jak nie pomoże miska w dół i szukaj dalej.

 

Powodzenia.

Pozdrawiam mtracz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj