Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sznajdik    573

Mi kiedyś koleś w hurtowni dobrał zamiennik żeby pasował to po 2 latach musiałem pompę zmienić bo sekcja od wspomagania siadła. Nie żałuj kup oryginał będzie spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pridis3065    0

Dziś przyszedł mi olej, więc wzialem sie za wymiane, jednak po odkręceniu obu korkow spustowych zlecialo mi tylko 40 litrow oleju, powinno niby ok 60, co zrobic aby zleciala reszta? Maszyna to mf 3065.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Reszta... a może po prostu nie było więcej :D Mi się wydaje że wszystko zleci, nigdzie się nie zatrzyma taka ilość oleju. Poza tym po maszynach na pewno trochę się rozchodzi i jeszcze jakieś tam wycieki też trzeba liczyć :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Podnośnik opuść na max jeśli tego nie zrobiłeś. A tak dla podtrzymania tematu znalazłem jeszcze coś w stylu korka spustowego oleju ze skrzyni tyle ze po prawej stronie ciągnika i do tego nie jest w najniższym miejscu skrzyni nie powiem dokładnie gdzie bo z pośpiechu nie zwróciłem szczególnej uwagi ale jak będę miał czas to się temu przyjrzę a zobaczyłem go zakładając osłonę wałka napędu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

jakis czas temu wymieniłem olej w przednich zwolnicach, piastach czy sam nie wiem jak to prawidłowo nazwać, zalałem olej hipol nie pamiętam już jaki, po kilku tygodniach po obu stronach zaczęły sie wycieki od wewnętrznych stron, z jednej strony wyciek się szybko skończył, sprawdzałem poziom i był ok, czyli nie wyciekło dużo, po drugiej stronie wycieka powoli cały czas, co radzicie czy jest sens wymieniać obecnie olej na właściwy bo jak sądzę hipol to był słaby pomysł, czy wyciek to może być wynik przelania powyżej właściwego poziomu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

tam chyba są odpowietrzniki więc przelanie by raczej nie zaszkodziło na tyle by ciekło ja uważam że uszczelniacze już zaczynają puszczać.Też miałem zalane hipolem ale po jakimś czasie też ciekło mimo wymiany uszczelniaczy po rozebraniu stwierdziłem że już za mocno podrobione są te elementy po których ślizga się uszczelniacz szczególnie pod tym największym uszczelniaczem nie było chęci na regenerację to wymyśliłem lepszy sposób i działa już 2 lata tzn. załadowałem smaru ok 1kg na stronę i ok 200ml hipolu stworzyła się taka ,,breja,, gęsta ale zarazem ciekła co powoduje że się miesza w środku a nie wycieka przez zużyte elementy i przodek jest suchy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Gdzie w zwolnicach są odpowietrzniki ? Do zwolnic i przedniego mostu może być Hipol , tylko GL5 80W-90 ,a jak są przecieki to wlej gęściejszy np. 90W-140 i wlej tyle ile powinno być.

Edytowano przez ppiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja wymieniam co 1000 bo wiadomo jak się podłącza maszyny to zawsze uleje się trochę za każdym razem i co jakiś czas robimy dolewki nowego co pozwala na wydłużenie czasu eksploatacji na tym co jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Ja mam pytanie związane z tematem i może głupie ale mam wątpliwość więc piszę. 

Kupiłem filtry do moich mf-ów do oleju silnikowego zgodnie z numerem producenta ale oczywiście zamiennik. Jest on krótszy od oryginału z AGCO o 1/3. Czy ma to jakieś znaczenie w eksploatacji. Podobna sytuacja jest w głównych filtrach hydrauliki. Jedne filtry maja np 16 cm długości ( wysokości jak kto woli) inne np 20 cm. Czy jest to problem?  

 

Osobiście w 6140 i 6180 od kilku lat już używam tych krótszych w hydraulice i nie widzę różnicy a w silniku zawsze miałem te dłuższe. Proszę o info jeśli ktoś się na tym zna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

Krótszy filtr na pewno ma mniej wkładu który filtruje olej ale jak ktoś nie dobija do maksymalnego przebiegu po jakim trzeba zrobić wymianę oleju tylko zmienia go bo akurat miną już rok od ostatniej wymiany to raczej niema to dużego znaczenia.

A nie ma jakiś droższych zamienników które mają taki sam wymiar jak oryginał?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Do silnika niemal wszystkie są wyższe tylko ja kupiłem przez internet w sklepie w którym zawsze kupuje i nie zwróciłem uwagi na wysokość. Zawsze od nich filtry były takie same a tu zmiana. A odnośnie hydraulicznych to kiedyś raz miałem zamontowany wyższy filtr chyba 16-17 cm a teraz i oryginały i zamienniki są 10 cm -owe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Mnie w serwisie gość uświadomił że muszę mieć dłuższy filtr od hydrauliki (załżyłem krótki po kupnie bo tańszy) bo on lepiej filtruje i jest wskazany jak nie masz filtra od wspomagania a jeżeli jest oddzielny filtr od wspomagania można zakładać krótszy mówię tu o swym modelu 3060 z 87r a od 89 już idzie krótki bo miały drugi filtr a to też po vin-ie można poznać. Jak jest w twoim przypadku nie wiem ale niewłaściwe dobranie filtra może skrócić żywotność pompy a przynajmniej jednej sekcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Mnie w serwisie gość uświadomił że muszę mieć dłuższy filtr od hydrauliki (załżyłem krótki po kupnie bo tańszy) bo on lepiej filtruje i jest wskazany jak nie masz filtra od wspomagania a jeżeli jest oddzielny filtr od wspomagania można zakładać krótszy mówię tu o swym modelu 3060 z 87r a od 89 już idzie krótki bo miały drugi filtr a to też po vin-ie można poznać. Jak jest w twoim przypadku nie wiem ale niewłaściwe dobranie filtra może skrócić żywotność pompy a przynajmniej jednej sekcji

 

Jak bedziesz miał wybite łożyska na zwrotnicach to też Ci pompa siądzie.


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Gdzie znajde zbiorniczek na płyn hamulcowy w 3060? I czy do pompki od sprzęgła idzie właśnie płyn z tego zbiorniczka czy nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no masz jakieś 50 litr płynu hamulcowego w tylnym moście i skrzyni :D

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolr2    767

Da się zalać i żeby było dobrze skrzynie w c355 i nh td5050 takim samym olejem przekładniowym. Czasami pracują z tymi samymi maszynami i chodzi oto żeby się nie mieszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj