Polecane posty

Lukash3060    145

Panowie nie wiem dokładnie o co mu chodziło :) Zaraz po tym jak kupiłem ciagnik który miał być na nowym oleju i po godzinnej pracy silnika podczas oględzin ( jeździłem nim parę razy w tym czasie) wyglądał faktycznie jak nówka - ale tylko wygladał . Jak przyprowadziłem to za 2 dni w orkę poszedł i po orce zajrzałem na bagnet a tam... majonez dosłownie :huh: Za telefon i do niego zapytać jaki olej lać bo ten sie nie nadaje no i powiedział że można Agrol ale w zime duże ryzyko ze pompę wysadzi. Wydaje mi sie że chodziło mu o to, że odpalę go przy -25 i bez niczego z miejsca pojadę robić a nie dam mu sie rozgrzać :) No i skończyło się na tym że Fusch-em sie zalało i nadal sie nim zalewa :)

@sznajdik - ktoś chyba przed Tobą napisał Agrol :) Jeśli nie to przepraszam źle przeczytałem :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Jak pamiętam to chyba po 5 w każdą lałem :) A olej chyba hipol lałem i do mostu też . W most chyba 10 jesli dobrze pamiętam. Mogę sie mylić bo rok już mineło :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ustawiasz korkiem do przodu koło tak aby korek był na poziomie osi i lejesz do tego aż pocieknie i tyle a jaki moim zdaniem najlepszy bardzo gęsty ale i ten co masz w skrzyni będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomzi    0

Witam ! Niedawno kupiłem mf 6130 . Wskaźnik temperatury silnika nie działa . Czy powodem będzie uszkodzony czujnik i gdzie go znajdę . Ktoś może się orjentuje jaki płyn chłodzący jest zalecany do mf i czy bawić się w dolewki czy odrazu wymienić na nowy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazimirz11    0

Witam,

czytam tu na forum, że do skrzyni do mf 6160 powinny wchodzić 62 l. oleju, tymczasem do mojego mf wchodzi około 45 litrów oleju i patrząc po miarce jest niby wystarczająco, więc nie wiem czy coś jest nie tak z moim mf czy to normalne...?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocianlask    3

Witam

Podepnę się do tematu, żeby nie zakładać nowego.

 

Kupiłem MF'a 6180 i czeka mnie wymiana oleju i filtrów

W związku z tym mam parę pytań

 

Aktualnie silnik jest zalany Turdusem i ten olej mam zamiar wlać.

 

Skrzynia zalana jest AGROL STOU PLUS 10W30

W sklepie doradzono mi aby do skrzyni wlać Agrol U 10W30 (usłyszałem agrol uto 10W30 ale takiego chyba nie ma) - podobno ma lepsze właściwości. I tutaj pojawia się moje pytanie można wlać ten agrol u po agrolu stou plus? nie zważy się? nie wypłuka skrzyni? Czy może lepiej zostać na tym stou plus?

 

Kolejne pytanie dotyczy ilości filtrów do hydrauliki... Wiem że za prawym tylnym kołem jest jeden do wymiany i jeden do wymycia/ wymiany. Trzeci znajduje się przy śrubie spustowej oleju. Jest jeszcze jakiś?

 

Prosiłbym jeszcze o podanie lokalizacji śrub do zlania oleju ze skrzyni... z tego co wyczytałem na forum są 3 a ja dopatrzyłem się jednej.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

agrol u jak najbardziej się nadaje i te nowe oleje są raczej mieszalne bez szkód dla sprzętu choć nie zalecane ja osobiście raz zmieszałem agrol u z agro 10w40 stou i nic się nie działo. Co do filtrów to nie ta seria bym mógł pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Producent MASSEY FERGUSON Model MF 6180, MF 6190 (6000 Series) Silnik D Rok 1995 -

Zastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr) Silnik (D) Zalecany AGROL MOTO PLUS 15W40 (B) 14.8 Dobry RG TRANS 15W40 Dopuszalny FALCO Przekładnia Zalecany AGROL U 68.0 (a) Dobry AGROL STOU PLUS 10W30 Hydraulika Z układu napędowego Płyn chłodniczy (50%) Refer to Technical 25.0 Oś przednia Zalecany Refer to Technical 10.2 / 13.8 Dobry LOTOS TITANIS GL-5 SAE 80W90 Przednie piasty redukcyjne Zalecany TITANIS SUPER GL-5 80W90 Dobry LOTOS TITANIS GL-5 SAE 80W90 Punkty smarowania Zalecany SMAR LITOWY LT-42 Dobry SMAR LITOWY LT-4S3 Piasty tylne Z układu napędowego

 

Ukryj uwagi Częstotliwość wymian oleju

Środek smarowy/ Pojemność uwagi

a. Przy przacy na stromych stokach dodać 10 ltr b. Zalecenia alternatywne: 10W-30; 10W-40; 15W-30; 20W-30; 20W-40

Uwagi ogólne

1. W silnikach wolnossących Perkins podczas docierania i działania przy małym obciążeniu należy stosować tylko oleje CC+SE. Massey-Ferguson stosuje wyłącznie silniki Perkins z wyjątkiem modeli: kompaktowych serii 1000 (Toyosha), kompaktowych serii 1200 (Iseki), 3670, 3680, 3690 (Valmet) i przegubowych serii 4800 (Cummins). 8240/50/60/70/80, Sisu (Valmet) 2. Układ kierowniczy ze wspomaganiem (modele wyposażone): AGROL STOU PLUS 10W30 / LOTOS ATF IID. MF 50 Hiler: AGROL U 3. Refer to Technical / AGROL STOU PLUS 10W30/15W-30 i AGROL U nadają się do wszystkich przekładni, systemów hydraulicznych, osi i piast z wyjątkiem MF 50 Handler, kompaktów serii 1200, serii 6100, 6200, 8100, 8200 i modeli wymagających olejów przekładniowych GL-5. Dla przekładni/układów hydraulicznych serii 3000 preferowany jest Refer to Technical / AGROL STOU PLUS 10W30 lub Refer to Technical

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

witam

planuje wymiane oleju w skrzyni MF 8120 i mam pytanie jak spuscic jak najwieksza ilosc oleju? ponieaz bede zalewal inny gatunkowo (wiec zeby mi sie nie zwazyl ) :P czy wystrczy odkrecic korek i tyle? czy gdzies jeszcze? :P

 

Jest tam sprzeglo hydrauliczne :D jak je potem odpowietrzyc? czy samo sie odpowietrzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Cześć mam pytanie czy Olej Agro Utto morze być do hydrauliki Massej Fergusona 3070

No pewnie że będzie dobry ja do 3060 leję AGRO stou 10w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    20

Mam kilka małych pytań, bo niedawno kupiłem MF 3070 i trzeba by wszystkie płyny pozmieniać bo na minimum wszystko, a tereny u mnie do równych nie należą

1. Czy jest duża różnica w oleju 10W30 a 10W40 (chodzi mi o skrzynie biegów) i co lepsze, bo ciągnik już trochę wiekowy. Tu się jeszcze waham czy zalać to castrolem agri mp plus, czy trochę tańszym platinium agro stou, ale o tym zdecyduję po wypłacie :-)

2. Czy jak zleję olej przez korek na obudowe sprzęgła przedniego napędy to zleci wszystko ?? Jakoś nie mogę zlokalizować tego drugiego korka o którym mowa w instrukcji

3. Zlewam olej, wymieniam filtr hydrauliki, zalewam nowym i ........ będzie wszystko dobrze, czy trzeba będzie odpowietrzać hamulce, sprzęgło i coś jeszcze ??

 

Dla niektórych to pewnie banalne pytania, ale ja nie miałem do czynienia z takim ciągnikiem jeszcze i jest to dla mnie nowość, a pytam tylko o to na co odpowiedzi nie znalazłem na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pridis3065    0

Odświeżę trochę temat, gdyż większość podawanych polecanych na forum olejów jest już nie produkowana/zamieniona nowszymi.

 

Posiadam MF-a 3065, przed sezonem chciałbym zmienić olej w skrzyni, nie wiem co do tej pory było tam zalane. Z tego co wyczytałem na forum polecane były oleje firmy Fuchs, myślalem więc np nad olejem Fuchs Agrifarm Stou MC 10W40 (linka allegro http://allegro.pl/olej-fuchs-agrifarm-stou-mc-10-40-10w40-20-l-i3869720744.html), chyba że polecacie inny z obecnie sprzedawanych olejów Fuchsa (dostepne obecnie na allegro http://allegro.pl/listing/listing.php?string=fuchs+AGRIFARM&search_scope=).

 

Druga sprawa to filtry przy przekładni, wyczytałem że jest ich 2, gdzie kupie filtry pasujące pod 3065?

 

Proszę o pomoc, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Wg instrukcji filtry hydraulika zewnętrzna: filtr zewnętrzny 150 mikronów , poza wysokim ciśnieniem 15 mikronów :) Ja mam Fuchs ale jaki to Ci nie powiem też, bo już dwa lata jak wymieniałem i z głowy wyleciało, gdzieś to mam zanotowane ale duzo by szukać :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja mam zalany AGROL 10W40 STUO i śmiga bez żadnego ale i jest tańszy przedtem miałem AGRO i też te same parametry podstawa aby to był olej STUO albo STOU i o parametrach jakie zaleca producent do danego modelu a reszta to kwestia ceny i marki aczkolwiek te z wyższych półek pewnie bardziej ,,żywotne"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pridis3065    0

Dzieki za wytlumaczenie sznajdik, wiecie może jeszcze czy istnieje na forum dokładna instrukcja krok po kroku jak wymienić olej w skrzyni, gdzie i co poźniej odpowietrzyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

To chyba powinno być tak.

STUO - Super Tractor Universal Oil - silnik i skrzynia.

UTTO - Universal Tractor Transmission Oil - tyko skrzynia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pridis3065    0

Racja. Jeszcze pytanie co do zwolnic w 3060/65, wyczytałem że wchodzi tam 1,8l, tyle że do jednej czy do obu łącznie( 0,9 l do jednej) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ustawiasz zwolnicę korkiem do przodu albo do tyłu i lejesz aż pocieknie wtedy zobaczysz ile wchodzi bo tyle być powinno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj