Polecane posty

lukbold    1054

walnieta pompa- chyba że wspomaganie kier jest dobre to można wykluczyć- uszkodzony czujnik cisnienia oleju, nieszczelność na sprzegle WOM, sprzegle przedniego napędu, nieszczelnośc na speedshift albo uszkodony zawór nad silnikiem. No i wkońcu uszkodzony autotronic ewentualnie wpięte do niego wtyczki.  A w ogóle to pewno już była o tym gadka na forum ale ja szukal za ciebie nie będe

Baw sie dobrze

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dakotah21    0

Koledzy,

W moim mf 8110 zaczeło coś jarmolić z prawej  strony ciągnika ( siedząc w kabinie )  za dzwigienką zmiany biegów ,dodatkowo przy pełnym skręcie skręcie wydaje dziwny dzwięk w okolicy orbitrolu.Czy to koniec pompy .U korbanka powiedziano Mi że jeżeli pompa wewnetrzna to ok 4000 tyś a zewnetrzna to 12000 tyś.Czy ktoś miał podobny przypadek .Zgóry dziękuję za ewentualne odpowiedzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

słuchaj korbanków to daleko zajedziesz... najlepiej od razu kup nowy  traktor u nich ;) olej, filtr świeży? pomiar ciśnień był? Czy tak z fusów Ci korbanki wywróżyli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dakotah21    0

olej wymieniany w tamtym sezonie ,filtry też   ,w kielichu wkładu filtra hydrauliki żółty nalot lub b/drobne opiłki to chyba zły znak .Podnosi normalnie ale odgłos taki jagby zęby się wysypały czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Panowie 3060 przestały działać kontroli najpierw przestało pokazywać że wom włączony później zaczęły raz działać raz nie przyciski na błotniku później już nie pokazuje załączonej blokady i napędu nawet po wciśnięciu hamulca napęd nie świeci  kontrolka od zająca tez nie świeci od żółwia zawsze nie działała o co tu chodzi? dodam że wszystkie te funkcje działają poprawnie tylko kontrolki nie świecą żarówki przejrzane bezpieczniki też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

sterownik świruje bo cóż innego jeśli funkcje działają..... tylko te przyciski na błotniku bez związku z autotronic

 

Sprawdź w przedniej kostce autotronica czy podaje napiecie na odpowiednie kontrolki...

żółty - kontrolka przedni napęd, kontr cisn - ciemn ziel,  wom - jasn ziel, blokada ciemny nieb

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Więc tak mierzyłem prąd na kostce przy desce bo nie mogłem znaleźć przy kompie z którego wychodzi na poszczególny przewód, na wom-ie 0.2v nablokadzie 0.2v napęd 1.6v co dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no ja bym przy kompie mierzył.. czyli u źródła.... komp nie podaje napięcia na kontrolkę to cóż... do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Nie mogłem znaleźć na żadnym z pinów napięcia może nie tam szukałem sprawdzałem na czerwonej kostce może w tygodniu uda mi sie podłączyć go do ciągnika znajomego ma 3070 to raczej to samo chyba nic się nie stanie  jak podepnę do jego sprzętu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

jak nie ma napięcia to cóż.. bez przyczyny kontrolki nie świecą... Jak znajomemu wszystko działa to raczej podpięcie Twojego sterownika instalacji mu nie zepsuje ;) odwrotnie podłączać to już bym się zastanowił... czy aby TY nie masz gdzie zwarcia czy coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Nie mam pojęcia na razie muszę się podpiąć ze swoim kompem do drugiej maszyny i zobaczę a dziś już się ugadałem z braciakiem na przyszły tydzień na poważniejszy przegląd wysłałem mu cały schemat autotronic z neta to powiedział że dość proste urządzenie to się okaże jaka będzie diagnoza z jego strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

też słyszałem że to "proste" dla elektronika... pewno najgorzej dostać się do tej całej elektroniki... ja rok temu wymieniłem grata i święty spokój ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No i kupowałeś nówke czy używke czy jakiś po naprawie jaki koszt? bo nowy to trochę przeraża

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

https://www.olx.pl/oferta/komputer-massey-ferguson-autotronic-ii-CID757-ID7Xegd.html#2216b6c634

stwierdził że mój nadaje się tylko na części (pseudoelektronik mi tam pogrzebał) i za 800 wymienił na regenerowany więc naprawa Twojego to może być dużo niższy koszt

Tak szczerze mówiąc nie sadze aby Twój brat ci to naprawił, bo aby to zrobić i się nie narobić to trzeba znać umiejscowienie wszystkich elementów elektronicznych w tym module i w konkretnym miejscu wydrapac ten kit. Drapanie całości wg mnie przerośnie najbardziej cierpliwego speca ;)

Tyle mi się przypomina z dłuuuuuugiej rozmowy z tym gościem ;)

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
sznajdik    573

Bo wspomniałeś o tym lepiku a ja go tam nie widziałem to zacząłem drążyć temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

A co kolego powiesz na taką akcję- jadę dość szybko nagle traktor staje rozłącza kompletnie biegi zatrzymuje się szukam biegów i jedynie zgrzyt AB jakby zblokowana na A 1234 lata nie wyczuwalne przekładanie biegu gaszę po pewnym czasie odpalam szukam jakiegoś biegu ze zgrzytaniem wskakuje 4A jadę do domu po kawałku drogi stwierdzam że kontrolka ż/z  pali się na z tak jak kiedyś kontrolka od napędu pokazuje że załączony wom też blokady nie pokazuje ale chyba załącza bo przygasa od napędu w trakcie wciskania blokady, nadal nie przełącza ż/z ale kontrolka przeskakuje co kolega teraz powie a i biegi wróciły. Czyżby komp się wskrzeszył? co było przyczyną tego zgrzytu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

zmierz że ciśnienie na linii 17bar. Nie masz tam czego podrutowane przy czujniku ciśnienia? To co napisze może i trochę nierealne ale to nagłe rozłączenie mogło być wywołane nagłym spadkiem ciśnienia i rozłączyło reduktor. Bez ciśnienia na siłowniku nie wskoczy ani żółw ani zając. Dla poprawnego działania A/B tak samo potrzebne odpowiednie ciśnienie choć bawiłem się swego czasu kompresorem to aby to przełączyć wystarczy z 2-3bary.

Sam nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No wlaśnie nikt tam nigdy nie ingerował jak kupilem wszystko działalo nie było potrzeby grzebać tylko z czasem zaczynało powoli coś się robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj