Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mateusz1995    3

A mógłbyś wrzucić zdjęcie bo ja chyba takowego nie posiadam.A ta kontrolka to na pierwszej stronie jest.Chyba 13 albo 14 obok zająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

a umiesz odróżnić z zdjęcia ślimaka od żółwia i na tym piktogramie jest właśnie ślimak od biegów pełzających i świecić nie będzie bo ich nie masz to na forum już była wszystko a zakładasz nowe tematy wciąż i pytasz poszukaj poczytaj jest 20 stron o tej serii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

1 łączy się z inną np jeśli świeci 1 i 5 to nie masz ładowania 1 jest po to by łatwiej zauważyć że coś jest nie halo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może ona się świecić np. z diodą o awarii EHR bo ja tak mam zaraz po odpaleniu i nie mogę wtedy włączyć EHR. po zwiększeniu obrotów kontrolka gaśnie i włącza się dopiero po ponownym odpaleniu i tylko wtedy jak jest zimny silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

no to będzie jakiś błąd z EHR, ale ogólnie po odpaleniu trzeba poruszać przyciskiem bo EHR jest zablokowany przed jakiś niechanym użyciem tym prostokątnym co ma 3 pozycje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja nim ruszam i dopóki pali się ta kontrolka o awarii to nic się nie dzieje dopiero jak zwiększę obroty to się odblokowuje i gasną kontrolki. A normalnie jak się wciśnie ten prostokątny to powinien opuszczać do samego dołu i tak samo podnosić do końca czy trzeba go trzymać cały czas albo przełączyć na neutral po opuszczeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja mam troszkę inną sprawę na tablicy rozdzielczej tam gdzie jest prędkość w km/h czasami przed odpaleniem ciągnika pokazuje mi się liczba 86 co ona oznacza.

czy to jakiś błąd jak to sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateor232    0

Witam

Posiadam MF 6130

I od wczoraj Mrygaja mi kontrolki A,B,C,D na zielono

chyba to dynashift ale dlaczego wszystkie mrygaja nawet po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki

dotego po wbiciu terenowej skrzyni nie moge zmienic na ta szybsza

czy ktos sie orietuje co to moze byc za usterka albo moze cos nacislem albo robie cos zle ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

A może ona się świecić np. z diodą o awarii EHR bo ja tak mam zaraz po odpaleniu i nie mogę wtedy włączyć EHR. po zwiększeniu obrotów kontrolka gaśnie i włącza się dopiero po ponownym odpaleniu i tylko wtedy jak jest zimny silnik.

Nauczcie się że jak nie ma ładowania, lub jest słabe, to ehr nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dukat2009    6

witam dzisiaj podczas siania nawozów zapalała sie od czasu do czasu kontrolka nr 7(.Lampka kontrolna filtra oleju przekładniowego(czerwona) W przypadku zaświecenia tej kontrolki, należy zatrzymać silnik, sprawdzić układ smarowania i filtry)

podejzewam ze moze kable nie lacza

moje pytanie brzmi gdzie znajduje sie dokładnie ten czujnik od filtra

a moze sa inne sugestie z waszej strony ?

juz mi sie wszystko pomieszalo sie odnisnie kontrolek nr 9 cisnienie oleju przekładniowego swiecila sie co jakis czas ale wszystkie pół biegi dobrze załaczały sie i wsteczny tez byl aha dodam ze chodzi o 6180

Edytowano przez dukat2009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dukat2009    6

olej nie dawno był zmieniony i poziom jest odpowiedni do drugiej kreski ciagnik posiadam od paru miesiecy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomzi    0

Mf 6130 wkaźnik temperatury nie działa , czy to jest zepsutych czujnik i gdzie go szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Nie świeci mi w ogóle kontrolka ciśnienia oleju, nawet podczas testowania tablicy przyrządów. W czym tkwi problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Może w żarówce przepalonej ewentualnie gdzieś przerwany jest sygnał który ma do niej dochodzić jeśli miejsce z którego ma wychodzić jest w porządku :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Żarówka ok. Jak czujnik będzie walnięty, to powinno cały czas świecić, czy w ogóle nie świecić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Jak cały czas by świeciła to chyba i w razie walniętego czujnika też więc wg mnie to na drodze czujnik-kontrolka coś...


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Jak czujnik walnięty to nie świeci miałem to samo, wykręciłem czujnik od 3p wkręciłem do MF i kontrolka świeciła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy1234    0

Witam

Mam problem wczoraj zapaliła się kontrolka filtru oleju przekładniowego i wtedy zauważyłem ze nie mam 3-ciego biegu to znaczy normalnie wchodzi ale nie jedzie na zadnym półbiegu a ni to tyłu wszystkie pozostałe biegi działąją bez zarzutu. Proszę o pomoć czy tak kontrolka mozę miec coś wspólnego z brakiem biegu trzeciego I czy można jeżdzic bez trzeciego biegu

 

Porszę o szybką odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj