Skocz do zawartości
jankris

Wzrasta poziom oleju w silniku 6310

Polecane posty

jankris    10

Od pewnego czasu obserwuje że w moim 6310 przybywa oleju w silniku (ok 10l). Zauważyłem że z odmy czuć paliwem, a olej w silniku zrobił się rzadki. Ma jednak normalny kolor i jednorodną konsystencję. Ciągnik pracuje dobrze, pali dobrze, ma moc, Płynu chłodniczego nie ubywa.

W czym tkwi poroblem i czy dalej można jechać. Olej wolałbym zmienić po ewentualnej diagnozie i wiosną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wituś    1

Wiesz nie chce Cie straszyć ale podobną sytłącje miał mój wójek w volvo FH12. Działo sie tak samo jak opisałeś nikt nie mógł wyczaić o co chodzi każdy wymieniał tylko pompowtryskiwacze aż pojechał do serwisu volvo i stwierdzili mu że ma pękniętą głowice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jankris    10

Czy przy tej pęnietej głowicy silnik był czysty i do oleju nie dostawał sie płyn?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

W moim MF 255 dzieje się tak jak membrana w pompce wspomagającej zacznie przepuszczać paliwo wtedy przez pompkę idzie paliwo do miski olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domin902    2

Prawdopodobnie tak jak koledzy piszą leje Ci któryś z wtryskiwaczy!!

Po prostu ropa nie jest rozpylana dobrze prze wtryskiwacz tylko część ropy spływa po ścianie cylindra i jest zgarniana przez tłok {pierścienie} do oleju i prze to wzrasta poziom oleju!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dwojtek01    13

@ jankris radzę nieczekać do wiosny , no chyba że niebędziesz użytkował tego ciągnika . Jeżeli masz paliwo w oleju to przy dużym obciążeniu elementy silnika będą słabo smarowane i zajedziesz silnik .Radzę sprawdzić wtryskiwacze i pompę wtryskową ,no i wymienić olej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

jeśli masz pompę rotacyjna przez nią (uszczelniacze) może przeciekać ON lub jak mówi jozin przez pompkę zasilającą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9621    14

Radził bym ci te wtryskiwacze wymienić bo ropa będzie wypłukiwać silnik i się będzie szybciej zużywał silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Pali zimny i nie dymi. Ma moc. Silnik dymka nawet nie puści a zdechnie. To nie wtryski. W JD jest pompa rotacyjna i bierze napęd przez przekładnię zebatą pod pokrywą olejową z silnika. Myślę że może jakiś oring w pompie przepuszcza od strony napędu i tamtędy paliwo przecieka do komory olejowej silnika. Upusciłem do stanu właściwego, zrobię ze dwie motogodziny i sprawdze czy przybywa. Jeśli tak to demontaż pompy. Moim skromnym zdaniem, zgadzacie się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

masz rację z tym ze simering ci padł na wałku pompy ale musisz znalesc przyczynę dlaczego? ja miałem podobną sytuację i okazało sie ze miałem nadmiar pompy przytkany i to wszystko przez to!! wię zacznij od tego i może nie bedziesz musiał wyciągać pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

masz rację z tym ze simering ci padł na wałku pompy ale musisz znalesc przyczynę dlaczego? ja miałem podobną sytuację i okazało sie ze miałem nadmiar pompy przytkany i to wszystko przez to!! wię zacznij od tego i może nie bedziesz musiał wyciągać pompy

 

Ty masz JD z pompą rotacyjn? Jak sprawdzić ten przelew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

najprawdopodobniej to wlaśnie przez pompę ON leci ci do oleju .w volvo jest trochę inaczej niż w ciągnikach, bo w nim odpływ paliwa nie odbywa się przewodem bezpośrednio z wtrysku, toklo w głowicy jest kolnierz paliwowy do którego wplywa olej z pompowtrysku a dopiero z tago kołnierza leci przewodem do zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

kolego od JD ja nie mam JD ale IHC i pompę mam tez rotacyjną u mnie było tak ze ta śruba co sie wkręca od góry w pompę wtryskową(nadmiarowa) była przez jakiegoś idiotę przytkana. a co do sprawdzenia to poprostu sprawdzić przepływ czy nie jest zamały!! i tak jak ty miałem takie same objawy ale najpierw wyjełem pompę i wymieniłem simering ok 7zł ale to było bez potrzeby bo drugi raz stało mi sie to samo ale teraz szukałem az znalazłem!!! I już 3 lata jak jest git:)Ps jest jeszcze tak ewentualność że może jak twój ciągnik był długo nieuruchamiany to mógł sie zrobić wżer na wałku od pompy i wtenczas trzeba napewno wymieniać simering ale to nie pomoże na długo!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    72

Ja miałem podobny problem w bizonie przybywało mi ON do oleju a przyczyna to była taka ze pekła rurka od nadmiaru i tamtedy sie dostawało paliwko tak wiec proponuje zaczac od tej rurki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Taj jak sądziłem, poszedł uszczelniacz na ośce pompy rotacyjnej od strony koła napędzającego. Przez ten uszczelniacz paliwo z pompy przedostawało się do silnika.

Wymiana uszczelniacza i ustawienie pompy 300 zł.

Chodzi już 200 mth jak zegarek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Każdy niezły pompiarz to zrobi.

Wymieniał ktoś chłodnicę od oleju skrzyni biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juras390    2

panowie umnie w kolektorze powietrza jest olej myśle że turbina puszcza czy można tak pracować czy trzeba to pilnie robić

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez thebestacc
      Cześć. Dzisiaj mi na 100% padła pompka zasilająca z granitu którą wymieniałem równy rok temu. Słyszałem ze te pompki z granitu są właśnie takie ale gdzieś wyczytałem że pasuje od jakiegoś samochodu, Wie ktoś od jakiego auta to pasuje?  Oryginał pochodzi dłużej bo różne są opinie?
    • Przez jarx08
      witam,
      Wczoraj w JD zmienił mi się dźwięk przy włączeniu zapłonu zawsze krótki pojedynczy i tyle. Teraz jest długi i dwa krótkie mam wrażenie, ze to oznacza jakiś błąd lub problem. W ciągniku nic się nie dzieje (niby) żadna kontrolka nie miga.
       
      Jak sie usuwa błedy w JD?
       
      Proszę o odp
      Pozdrawiam
    • Przez TomaszNowak
      Koledzy mam problem z JD 6310 Premium. Mianowicie gdy spadły temperatury po niżej zera nie mogę odpalić ciągnika. Bak paliwa praktycznie pełny akumulator nowy. Ciągnik kręci i nie chce zapalić ( dymek puszcza) Sprawdziłem filtr paliwa i pojawiła się kropelka lody na dole filtra ( w bezbarwnym odstojniku pod filtrem) Wywnioskowałem z tego że może być woda w paliwie. Ustawiłem nagrzewnice po pewnym czasie ciągnik odpalił. W między czasie jeszcze naładowałem akumulator bo padł. Wlałem do zbiornika bezbarwny denaturat by zmieszał się z wodą oraz środek na przeczyszczenie wtrysków. Do zbiornika wlałem 3 litry denaturaty. Ciągnik chodził elegancko. Dziś poszedłem sprawdzić czy już jest ok nadal jest tak samo jak wczoraj nie mogę zapalić ciągnika i oczywiście akumulator padł. Podczas odpalania było widać jak szedł dymek z rury. Co możecie mi poradzić bo już nie mam pomysłu co zrobić by normalnie mi odpalał.
    • Przez RafaPodpora
      Witam. Zginęła jazda do przodu i do tyłu. Przy włączonym biegu, gdy przerzucę do przodu albo do tyłu  rewers zaczyna pikać i mruga N. Wcześniej dolałem oleju hydrauliczno-przekładniowego fuchs-a po zamontowaniu ładowacza. Czy to może być przyczyną czy skrzynia siadła? 
       
    • Przez johndeere
      Witam Wszytskich Bardzo Serdecznie na naszym rolniczym forum. Chciałbym poruszyć temat ciągnika rolniczego JD 6210SE z 2001 roku kupionego u Dilera w Jelonku koło Poznania ! Zaczne od problemów jakie ten ciągnik sprawił. Zaczęło się od drugiego roku użytkowania tego ciągnika (gwarancja tylko na jeden rok, szok dla mnie, uważam że tak wychwalony i wypromowany cięgnik jak piszą inni i mówią o nim inni to powinien mieć gwarancje 10 lat !!!!!) Pierwszym problemem było pęknięcie filtra oleju hydraulicznego przy 300 MTG (NIEWIARYGODNE A PRAWDZIWE) Następna usterka jaka wystąpiła to zapowietrzanie się układu paliwowego (Brak zaworku zwrotnego i wymiana przewodów paliwowych) Kolejnym bardzo poważną naprawą, która musiałem zwalczyć to wymiana spręzarki klimatyzacji, która zatarła się przy 600MTG a przyczyną było optarcie się przewodów przy silniku (taki JD a nie umie położyć i zabezpieczyć przewodów przy silniku, który ma drgania podczas prac, bo leży na poduszkach) Nie będę tutaj pisał o kosztach jakie mnie wyniosły przy prawie nowym, ledwie dobrze dotartym ciągniku JD. Przy przebiegu około 1000MTG przepaliła się rura wydechowa ( co dla mnie był to ogromny szok i skandal) Dla porównania rura wydechowa w ciągniku ZETOR 7211 wytrzymała 6000MTG. Ale to nie koniec usterek i awari tegoż wychwalonego ciągnika John Deere. Przy przebiegu 1100MTG następuje wyciek oleju na uszczelece rozrządu ( naprawe wykonuje serwis i bagatelka wymiana uszczelki sięga 2000zł !!) Nastąpiła tez awaria regulacji dolnych cięgieł. Cały czas ciągnik ten jest regularnie serwisowany i naprawiany przez Dilera w Jelonku koło Poznania. Ciągnik na dzień dzisiejszy ma 1500MTG i jest drugim ciągnikiem o mocy 90KM, a pierwszym jest Fendt w którym nic się nie dzieje jak na razie. A teraz napiszę pare mądrych zdań o jego oszczędnym, wychwalonym SILNIKU w miesięczniku TOPAGRAR!! Jest to wręcz nie wiarygodne żeby ciągnik o mocy 90KM spalał w od 12 do 20 LITRÓW ON na GODZINE !! Są to zbyt duże koszty na utrzymanie tego ciągnika w poruwnaniu do FENDTA 309 C to około 30% JD spala więcej paliwa. Moim zdaniem JD jest tylko wychwalonym ciągnikiem, którego sponsorują rolnicze gazety, wzamian za dobre, pozytywne opinie na temat ciągników JD w mocy do 100KM. Bardzo chętnie przeczytam wasze spostrzeżenia, które ja tu poruszyłem a z którymi możecie się nie zgadzać ale niech piszą tu osoby, które mają podobny ciągnik lub podobne problemy z tym ciągnikiem. Ja na dzien dzisiejszy uważam za ciągnik numer jeden to FENDT nie wspominając juz tu o FENDCIE z skrzynią VARIO. Przypomniało mi się że jedynym plusem tego ciągnika JD jest jego zwrotność ale nic po za tym, nawet nie ma zegaru godziny i minuty. Serdecznie poydrawiam i nie polecam John Deera 6210SE
×