Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
withanight    1108

Tam musi być coś nieźle spartolone, wszystkie budynki inwentarskie mam z wentylacją wychodzącą pod stropami na zewnątrz, część przykryta blachą , część pod eurofalą , bez membrany, stropy betonowe i naprawdę niema żadnego skraplania, nawet zimą .Czasem trochę zrosi ale  nie żeby kapało czy lało się na dół. Tyle że do góry tam gdzie "gąsiory"  tam jest  wentylacja , otwory nie są pozamykane.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

I tak powinno być.

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108
27 minut temu, Mikruss napisał:

ta da sie - obrócic folie....

Co do wilgoci  na poddaszu  to cos masz wg mnie nie tak z tymi pseudo kominami wentylacyjnymi - rura spiro sie nie nadaje chyba na taka ilosc pary bo po prostu nie jest szczelna, po drugie nie jest ocieplona i zbyt szybko sie wszystko skrapla.

Ja bede robil wyciągi to z podwojnych rur i w środku izolacja prawdopodobnie z welny lub gotowe rury preizolowane tak aby para nie "stygła" zbyt nisko i wylatywała kominem nad dachem.

 

Jak to nie jest szczelna ? chyba pomyliłeś spiro z czymś innym.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029
13 minut temu, 2Reebok napisał:

Raczej nie dotyka. Jutro postaram się zrobić zdj. Zła dylatacja ? Tzn ? 

tzn brak przerwy szczeliny między blachą a folią czy mebraną ,jesli folia dotyka gdzieś blachy nastepuje automatycznie skraplanie w wyniku różnicy teperatur , czyli tak jak by foli nie było wcale

słuszną uwage napisał kolega wyżej w kalenicy powino być wiertrzenie ,choć to nie jest konieczne na strychach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
8 minut temu, withanight napisał:

Tam musi być coś nieźle spartolone, wszystkie budynki inwentarskie mam z wentylacją wychodzącą pod stropami na zewnątrz, część przykryta blachą , część pod eurofalą , bez membrany, stropy betonowe i naprawdę niema żadnego skraplania, nawet zimą .Czasem trochę zrosi ale  nie żeby kapało czy lało się na dół. Tyle że do góry tam gdzie "gąsiory"  tam jest  wentylacja , otwory nie są pozamykane.

Masz stropy betonowe a na nich co?? może siano? u mnie gdzie siana nie ma to ze spodu strop się szroni.... no ale mam tylko 2 kominy 0,5m na 30 szt bydła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klj    54
Kolego a co się znajduje na stropie jest tam coś składowane czy jest pusty ? / 2 krople wody też wiszą w oborze na całym suficie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kto kładł tą folię? :D

  • Like 1
  • Haha 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1234    18

za mały przekrój,  jeśli nie masz zamontowanych w nich wentylatorów to przynajmniej muszą być porządnie ocieplone, zamontowane prawidłowo i przede wszystkim w linii prostej!, Jeżeli dobrze zrobisz wentylacje to nic się nie będzie skraplać, a spieprzony dach tu nie ma nic do tego i ciesz się bo mógł byś mieć np. dziury po wkrętach w blachodachówce i wtedy by ci napierniczała woda do środka.Nie dziwie się że firma założyła ciulowo folię po tym jak ty opisałeś swoją wentylację(napisz jeszcze że w budynku masz 2-2.20 wysokości)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108
Sławek1234 przeczytałeś Ty w ogóle posta autora? Bo wydawać się może, że Twój post jakby z innego tematu.

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2Reebok    0

Panowie po dzisiejszym sprawdzeniu folia nie styka się z blachodachowka. Folia wypuszczona jest do rynny. Założona jest napisami/nadrukami do góry. Będę próbował wymienić te wentylację na rury pcv dwusetki tak jak bylo to przed wymianą dachu. Plus dorobie jedna większą. Może to coś pomoże ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

hmm czyli wszystko zrobione prawidłowo ,mam jeszcze jedno pytanie, czy ściany przy okapach są podmurowane do folii czy jest szczelina ,

pytam ponieważ ,ciekawi mnie skąd tyle pary na strychu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dokładnie a ostatnie pytanie przednie: 

4 minuty temu, Tomasz78 napisał:

skąd tyle pary na strychu

albo jeszcze inaczej trzeba je sformułować: Skąd wynika taka różnica temperatur (na strychu)?
oraz Czy i czym uszczelniona jest wentylacja w stropie?

  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

na moje to sa dwie mozliwości ,para dostaje sie obok rur wentylacyjnych ,przez zle uszczelnienie ,lub własnie pod okapem ,

jeśli pod strychem w chlewni są otwarte okna ,a tak na pewno jest ,to para wychodząca przez nie smiga do góry prosto pod okap

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9103

Membrany dachowe mają różny współczynnik przepuszczalności. Membrana dobra do domu jest nieodpowiednia do obory gdzie wilgoci jest więcej. Zobacz sobie na fakturze producenta i typ membrany a potem poszukaj w necie jakie ma parametry. No i popraw wentylację bo tak jak ktoś już podliczył ta powierzchnia wywiewu to za mało. Rura sporo nie jest gładka i dodatkowo hamuje naturalny przepływ powietrza. Zmiana na pcv 200 tylko trochę poprawi sytuacje .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1234    18

@withanight  nie chcę się wymądrzać ale  dwa lata temu stawiałem nowy budynek i przerabiałem ten temat mając porównanie u siebie. A więc w miejsce 7 rur karbowanych nie ocieplonych zamontowanych z załamaniami (powiedz mi jak to ma wyciągać do góry opary, dobrze że w domu nie masz załamanego komina, może przykład z d*py ale trafny) zamontuj 2lub3xfi450(daje przykład bo nie wiem dokładnie wymiarów chlewni) ociepl wełną i będziesz miał lepszy efekt co nie zmienia faktu że problem zniknie, do tego dochodzi strop- jest czy nie ma izolacji, jeśli nie ma to masz różnicę temperatury.Fajnie ktoś wyżej napisał ,,izolacja na strop,kominy z wentylatorem i po problemie,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie widziałeś łamanej wentylacji , ani załamań w kominie ?O.o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108
No to Cie mogę zadziwić, bo akurat załamany komin mam przy piecu CO, bo nie było innej możliwości postawienia. I problemow z ciągiem niema żadnych. W opisywanym przypadku na 100 % skraplanie nie będzie wina tylko i wyłącznie niewłaściwej wentylacji. przydały by się jakieś zdjęcia.

Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1234    18

 zastanów się co możesz mieć za ciąg w rurze spiralnej fi150 po drodze gdzieś załamanej nie ocieplonej, jak to ma ci wyciągać w dodatku nie ma jeszcze zamontowanego wentylatora, przecież to ci nic nie wyciągnie.Już wyżej pisałem o stropie itd.Dobra koniec dyskusji, to nie ma sensu dalej ciągnąć.Przeczytaj se posta jahoo o ten sam problem zauważył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029
Dnia 5.11.2017 o 09:19, 2Reebok napisał:

Panowie po dzisiejszym sprawdzeniu folia nie styka się z blachodachowka. Folia wypuszczona jest do rynny. Założona jest napisami/nadrukami do góry. Będę próbował wymienić te wentylację na rury pcv dwusetki tak jak bylo to przed wymianą dachu. Plus dorobie jedna większą. Może to coś pomoże ?

kolego odpowiesz na moje ostatnie pytanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrswider    0

Też tak mam kolego,najtańszym sposobem będą wyciągi powietrza(wentylatory),najlepiej było by ocieplić obore ale to jednak są koszty,wywietrzniki i wyciągi  znacznie poprawią sytuację,pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez petroszz
      Witam
      Jestem w trakcie budowy obory na opasy na głębokiej ściółce ale mimo to chcę zrobić zbiornik i po jednej kratce  na dwa kojce odprowadzającej gnojówkę. Po co mi zbiornik przy głębokiej ściółce?  Takie zabezpieczenie w razie katastrofy wodnej w budynku i do odprowadzenia wody po myciu kojców.    I tu pojawia się moje pytanie, gdzie umiejscowić zbiornik? Pod stołem paszowym? Pod podjazdami? Nie mam za bardzo miejsca w koło obory żeby wyłączyć miejsce pod zbiornik bo albo będą tam okólniki albo podjazd albo przejazd do innych budynków.  
       
    • Przez Adrian3210
      Witam
      Potrzebuję porady czy będzie opłacalne postawienie obory na ok 10 opasów takich do 600 albo do 350kg. Byłą by to przybudówka do stodoły czyli musiałbym dostawić 3 ściany. Dodatkowo dobrze by było, żeby można było obornik turem wybierać. Jakie materiały byłyby najtańsze no i wytrzymałe? Szczególnie chodzi mi o dach. Jaki byłby przybliżony koszt?
    • Przez ZYLA
      Witam. 
      Jestem zmuszony zmienić cały dach na wiekowej oborze. Chciałbym się poradzić jak to wykonać w miarę ekonomicznie. 
      Obora mała bo 8/15m, sklepienia brak i tak pewnie zostanie bo ściany i moja kieszeń nie utrzyma sklepienia betonowego. Chciałbym podnieść ścianę ze dwa pustaki i wylać wieniec. Na to położyć coś w stylu konstrukcji @czesio200 
      Pod tym, by odizolować więźbę przed oparem myślałem by podwiesić płytę obornicką, a może wy podsuniecie coś jeszcze tańszego co by się nadawało? Dwa kanały wentylacyjne by wystarczyły? 
      Co o tym wszystkim myślicie? 
    • Przez MaciejF
      Witam!
      Mam do Was pytanie - jak poradziliście sobie z błotem przy oborze? Przy samym wejściu zawsze jest meega grzązko. Jak utwardzaliście teren? Wiem że najlepszy jest beton bądź płyty drogowe, ale ja zastanawiam się nad położeniem kraty drogowo parkingowej z plastiku. Można je znaleźć na internecie. Trzeba oczywiście przygotować grunt i dobrze je położyć, potem zasypać gruzem. 
      Czy ktoś z Was zastosował tego typu materiał u siebie? Czy to zdało egzamin i czy było tańsze niż beton?
    • Przez Piotrswider
      Witam,w wakacje planuje zmodernizowac obore (10mx23m) na uwzieziowo na ruszta,w budynku będzie 34 sztuk(doroslych),obore zamierzam brzerabiac na wlasną rękę,czy moglbym liczyć  na wskazówki/rady/uwagi na co zwrócić uwagę podczas budowy kanałów pod ruszta,jak połączyć z szambem,ile zrobić otworów do mieszadła jakie spadki itp. (nie chce szamba pod stanowiskami/obora),chce dac ruszta 60'tki.
       Z góry dziękuję za rady,pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj