Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
slawuch

Naped 4x4 3060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slawuch    0

Witam! Niedawno zakupiłem Massey 3060 z 91 roku maszyna wizualnie ok lecz gdy włączę przedni napęd to coś puka w tylnym moście i zauważyłem także iż przednie koła nie ciagna jak powinny a mianowicie kiedy maja opór to sie przestaja krecic ale jak maja lżej to widac jak by ciagły Czy cos tam w moście sie slizga :) czy przeskakuje.Prosze o wasze spostrzeżenia i ewentualne rady :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilW    3

Moim zdaniem to nic stuki z mostem związanego nie mają. Podejrzane może być sprzęgło załączające przedni napęd. Znajduje się ono zaraz za wałkiem który idzie do przedniego mostu. Przynajmniej tak jest w naszym 3095 (w sensie że tam znajduje się to sprzęgło).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

masz juz pewnie słabe spręzyny pierścienowe w sprzęgle przedniego napedu. Nie ściskaja dobrze tarcz i dlatego napęd nie ciagnie odpowiednio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slawuch    0

no tak ale jak jade szosa to mi w tylym moscie cos dzwoni a jak zahamuje to włacza sie 4x4 jak powinno i wtedy dzwonienie ustaje i zaczyna sie pukani w moscie :)

tak sobie mysle ze jakis wałek albo jakiś tryb walniety i duży luz wiadomo maszyna używana ma prawo być zużyta :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

masz juz pewnie słabe spręzyny pierścienowe w sprzęgle przedniego napedu. Nie ściskaja dobrze tarcz i dlatego napęd nie ciagnie odpowiednio.

albo tarcze :)

na 90% coś ze sprzęgłem jesli chodzi o tylny most to juz gorzej... przydałoby sie chociaż mniej wiecej zlokalizować miejsce dzwonienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

rozebrałem już kilka sprzęgieł i zazwyczaj wystarczyła wymiana spręzyn, tarcze wytrzymuja o wiele dłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kurt    0

Witam wszystkich,

 

Mój problem jest podobny, więc pozwolę sobie odgrzebać ten temat aby nie zakładać kolejnego.

 

W momencie pracy MF 3125 przy załączonym napędzie na przednią oś słychać "stuki" w okolicach skrzyni. Bez przedniego napędu, jest wszystko Ok. Wszystko wskazuje, że odgłosy wydaje sprzęgło przedniego napędu, ale nie jestem pewien czy takie "stuki" to normalnie i czy sprzęgło może je wydawać. Wydaje się, że powinno cicho pracować i po prostu się ślizgać a nie "przeskakiwać".

 

Podobne odgłosy wydaje podczas hamowania bo wiadomo, że załącza się wtedy przedni napęd. Nim szybciej się jedzie tym stuki są częstsze (przy lekkim gazie na jedynce szosowej jest to co około 1 s.) Możliwe, że opony nie są odpowiednio dopasowane (o około 6 cm wyższe z przodu od oryginalnych), co zwiększa naprężenia wału i w efekcie większą pracę sprzęgła.

 

Różnie w szybkości przedniej i tylnej osi są zawsze ale jak normalnie zachowuje się to sprzęgło? Czy na tyle mocno trzyma, że podczas jazdy na dobrze przyczepnej nawierzchni opony powinni mieć ten minimalny poślizg? Czy może sprzęgło ciągle pracuje i tylko w polu, gdzie przyczepność jest słabsza, sprzęgło trzyma?

Dodam, że przy oparci ciągnika o drzewo, ślizgają się ładnie wszystkie koła, ale nawierzchnie oceniłbym jako mało przyczepną.

Wydaję się więc, że sprzęgło może trzyma odpowiednio.

 

Siły na wale, z tytułu różnicy prędkości przedniej i tylnej osi, są na pewno ogromne. Jeśli poślizg kół powinien być cały czas (również na asfalcie) a w moim przypadku sprzęgło po prostu zbyt mocno puszcza, to co musiało by sprawić aby sprzęgło normalnie zadziałało... ?

 

Jakie jest wasze doświadczenie w tej kwestii? i co może być przyczyną opisanych "stuków"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

jesteś pewien że ro ze sprzęgła a nie z przedniego dyfra? jeżeli maiłbyś już słabe sprężyny lub tarcze to poślizg byłby raczej stały. No chyba że wysypało Ci się w jakiś sposób trochę zębów. Nie masz przypadkiem luzu na wałku napędzającym przód, który wychodzi ze skrzyni?

 

Żeby zajrzeć do sprzęgła wystarczy 30 minut. Jeżeli jesteś pewien ze to z jego okolicy wydobywa się to stukanie to moze poświeć ten czas i to sprawdź bo później może Cie to drogo kosztować.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kurt    0

Jak by zębów brakowało, objawy były by gorsze... Przedni most jest ok. Ma nieduże luzy. Stuki na pewno są z okolic sprzęgła.

Faktycznie wał ma luzy ale trudno ocenić mi czy są w normie. Raczej tak jak na ten wiek. Ciągnik ma 20 lat i około 10 tyś mtg więc luzy być muszą.

 

Co do zajrzenia do sprzęgła raczej potrwa do dłużej niż 30 min... samo spuszczenie 70 litrów oleju jest już trochę kłopotliwe.

 

Sądzę, że sprzęgło po prostu puszcza, a że ciągnik nie jest nowy i ma luzy, powoduje to pukanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Możesz sprubować jazdy bez wałka napędowego przedniej osi i zobaczyć czy stuki nadal pozostały....... dodatkowo ja odkręciłbym lewą pokrywę za skrzynia biegów tam gdzie masz zawory od podnośnika, wystarczy spuścić jakieś 20-30l oleju przez szybkozłącze(np kawałek przewodu z wtyczką szybkozłącza) i będziesz widział znacznie więcej a mianowicie koła zębate przenoszące napęd na sprzęgło napędu + samo sprzęgło( w oleju:)))). zdjęcie tej pokrywy 30 min(na bank) + podniesienie koła tylnego 5 min w celu kręcenia wałkiem napędu.

Edytowano przez sapacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

U mnie napęd nie chciał się wyłączyć i okazało się że to wina pierścionków i tulei tam w skrzyni co odłączają ;p

Wiek ten sam i mth także okolice 10 tyś. :) a na przednim moście luzy mogą być bo łożyska poszły albo ta nakrętka jest poluzowana na wałku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
×