Zaloguj się, aby obserwować  
gelo707

Mtz80 nagrzewnica

Polecane posty

gelo707    21

Witam. Chciałbym sie dowiedzieć jak dobrze odpowietrzyc nagrzewnicę. Po zalaniu wodą i odkręceniu zaworu na przewodzie co idzie z bloku na nagrzewnicę, przy ciepłym silniku nagrzewnica tylko leciutko grzeje lub wcale. Mam wrażenie że jest zapowietrzona. A swoją drogą ciężko jest zagrzać silnik nawet przy temperaturach 10 st C. do wartości ok 50 st C nie mówiąc o więcej. Termostat i obudowa term nowa


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Moim zdaniem to masz coś właśnie z termostatem który jest ciągle otwarty i silnik nie stwarza temperatury płynu chłodniczego przez co nagrzewnica nie grzeje właściwie. Nagrzewnicy się nie odpowietrza jeżeli są drożne przewody to się sama odpowietrzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Do niedawna nie było termostatu w ogóle. Kupiłem nowy założyłem i stwierdziłem że nie ma różnicy w nagrzewaniu sie silnika. Obejrzałem obudowe termostatu i stwierdziłem że ma wżery dosyć mocne i płyn może uciekać obok termostatu do chłodnicy, kupiłem nową obudowę, ale też mi się nie bardzo podobała, bo miała zatoczenie w które wchodził termost. i miał luz i podejrzewam że sobie chodzi do przodu i do tyło po te 2mm. Nie sprawdzałem termostatu przy jakiej temp się otwiera, ale na 100% był zamknięty przy zakładaniu

A co do nagrzewnicy to raz leciutko dmuchało lekko ciepłym a za minutę już zimne leciało


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Żeby nagrzewnica grzała to temperatura płynu musi być chociaż 65-70stopni jeżeli u Ciebie jest ok 50 to moim zdaniem za mało no i coś jest z ciągnikiem. Nie mam MTZta i nie wiem na 100% ale morze to być związane z uszczelką pod głowicą Masz go od nowości czy nie dawno kupiłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
626andrzej    2

Mam ten sam problem, w zeszłym roku nawet po zalaniu pustego układu ogrzewanie działało super a teraz co by nie robił nie ma szans na ciepło. Termostat 80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Głowica i uszczelka odpada, były by tez inne objawy: ubywanie wody lub woda w oleju albo przedmuchy. Podejrzewam juz nawet i zegar, ale dotykowo czuć że temp silnika jest nieduża


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Nie koniecznie odpada u mnie w ursusie 914 nie były drożne wszystkie otwory w uszczelce głowicy więc płyn był chamowany między silnikiem a głowicą i było to całkiem w porządku bo nie było termostatu a silnik utrzymywał temperature ok 80 stopni tylko nie wiem czy to działa w drugą strone i jak jest w MTZcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Po prostu za zimny silnik co to jest 50 C ja tam zakładam chłodnice do połowy lub więcej zaleznie od temp w końcu ta nagrzewnica to też chlodnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj