majes

montaż grzałki 7540

Polecane posty

majes    5

Witam

W którym miejscy należy zamontowac grzałkę w bloku w Zetor 7540? W bloku z lewej strony pod kolektorem wydechowym są 4 zaślepione otwory.Czy w któryś z nich? Ma znaczenie w który?

Dzięki za odpowiedzi.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmen    20

W 7540 masz świece żarowe w cylindrach, sprawdź czy działają, u mnie były zepsute jak wymieniłem to już nie potrzebuje grzałki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

A w jaki sposób moge je sprawdzić?

Jak przekręcam kluczyk to kontrolka od świec przez około minute się świeci i gaśnie i tak muszę ze trzy razy żeby mi w ogóle odpalił.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

najprostrzym sposobem na sprawdzenie świec żarowych czy w ogóle działają to dotykać kablem prądowym świecy i jak będzie iskrzyć to znaczy że działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

No dobrze ale jak by w ogóle nie działały to ciągnik w ogóle by nie chodził, tak mi się wydaje? Także ta metoda raczej nic nie daje.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Mylisz świece zapłonowe z żarowymi. Świece zapłonowe są tylko w benzynach, bez nich silnik nie będzie chodzić. Świece żarowe w dieslach służą ułatwieniu rozruchu, podnoszą temperaturę w komorze spalanie aby ułatwić samozapłon oleju napędowego. Najlepiej wymień wszystkie 4 świece bo jak jedna czy dwie są popsute to dwie następne niedługo też nie będą działać. Jak to zrobisz będzie palić o wiele lepiej, wystarczy raz podgrzać. Chyba że przyjdą tęgie mrozy i ciągnik stoi na dworze, jak go używasz zimą warto mieć taką grzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

OK. Troche sie dokształciłem i rzeczywiście inaczej wygląda zapłon w silniku diesla od benzynowego. nie wiedziałem tego.

To chyba najpierw zmienię świece dopiero później ewentualnie montaż grzałki.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

W tych silnikac z serii 7540/8540/9540/10540 i Forterrach rozruch jest trudniejszy niż np w ursusach 6 cylindrowych ( pali od strzała i nie ma żadnych świec ale rozruch na 24V. Musisz mieć sprawne wszystkie świece żarowy i dobry akumulator, bo świece żarowe zużywają prąd którego mamy wtedy mniej na rozruch, kilkakrotne grzanie świec osłabia baterię. Mamy forterre a to podobny silnik tylko nowszy, i w nich też jest problem z rozruchem, długo trzeba kręcić jak jest w okolicy kilku góra 0-8 stopni C. a świece nowe. Te typy tak mają. Np mały nh 70 konny z silnikiem iveco pali na dotyk bez żadnych świec a przebieg ma nawet większy.

Napisz jeszcze ile masz motogodzin.

Wymień wszystkie świece i jeszcze sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze, sprawdź klemy wyczysść je i dokręć bo to może ''zjadać'' trochę prądu i napisz jakie są efekty, czy znacząco się poprawiło i wtedy coś pomyślimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Sorki że tak długo odpowiadałem.

Posprawdzałem wszystkie połączenia, świece, nowy akumulator i skończyło się na założeniu grzałki. Dla przyszłych monterów - specjalne miejsce na grzałkę jest po prawej stronie silnika. Ja niestety wybiłem dekielek z lewej strony i teraz przesiąka przez niego olej. Coś z tym będę musiał zrobić latem. Niestety w duże mrozy jakie były ciągnik żeby odpalił bez problemu potrzebowął około 40min grzania 1000W grzałką. Sporo, spodziewałem się krótszego czasu. Rozwiązaniem problemu może być jak czytałem na tym forum zakup szybkiego rozrusznika do tej serii, dostępny na allegro, niestety koszt ponad 600zł.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18
Napisano (edytowany)

Jak uszczelnić miejsce styku grzałki z blokiem. Może być czerwony silikon czy jest coś lepszego ?

Edytowano przez pasiu66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj