Polecane posty

Adi16l    2

Co do wzmacniacza to wiem o co chodzić, tylko czy jest takie trwałe jak w zachodnich ciągnikach power shift, czy jednak trzeba uważać żeby się nie rozsypało bo mam jakieś przepuszczenia że konstrukcyjnie może być podobnie jak w ciężkich ursusach że przy nie rozwazmej jeździe może coś się uszkodzić dlatego pytam czy jest to trwałe. Najlepiej żeby wypowiedzieli się właściciele użytkujący dłużej forterki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Adi16PL, znajomy ma forterrę i mu chodzi git. Ogólnie to to powinno chodzić,a co było w ursusach?? Tam było na dźwignie nie? Tu masz na przycisk. W sumie to chyba i tak nie ma potrzeby tego używać np na drodze? To do pola jak ma ciągnik ciężko jest....


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Jak myślicie czy da się zamowić do proximy power 85 na tył opony 480/70R28? Pytam, bo nie bardzo widzi mi się 420/70/R30, a 40/65 nie występują w R30. Inne nie wchodzą w rachubę, bo nie wjedzie do obory, a z wyliczeń mi wyszło, że 420/70/R30 i 480/70R28 byłyby najlepsze. Chodzi o to, aby ciągnik nie lgnął w polu ze względu na zbyt wąskie ogumienie. Wydaje mi się, że najlepsze na przód będą 360 lub 380/70/R24. Aha ciągnik ma mieć tura :)


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

y... wiesz, raczej to proximy power90 nie zamówisz taki trampek.

Najlepiej to dilera spytaj,ale wydaje mi się,że nie ma takiej opcji


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Czemu nie ma takiej opcji ?

Klient płaci, klient wymaga.


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ale dlaczego takie małe felgi?

28, 30 cali?

W tym ciągniku muszą być 34 cale i wtedy można założyć na tył nawet 600 B)

Tutaj masz warianty ogumienia do Proximy Power 85/90:

Koła przednie 11,4 - 24 B

Koła przednie 11,4 R 24 B

Koła przednie 12,4 - 24 B

Koła przednie 12,4R - 24 B

Koła przednie 13,6R - 24 S

Koła przednie 380/70R - 24 1 140,00

Koła przednie 380/70R - 24 Continental 2 130,00

Koła tylne 13,6 - 36 B

Koła tylne 18,4 - 34 B

Koła tylne 18,4 R - 34 495,00

Koła tylne 480/70R - 34 1 840,00

Koła tylne 480/70R - 30 1 135,00

Koła tylne 520/70R - 34 Continental 5 790,00

Koła tylne 54065R - 34 Continental 5 420,00

Koła tylne 600/65R - 34 Continental 7 090,00

Koła tylne 16,9 - 30 B

Koła tylne 16,9 - 34 B

Koła tylne 16,9 R - 30 B

Koła tylne 16,9 R 34 S

Koła tylne 18,4 - 30 B

 

S- standard

B- bez dopłaty

Ceny brutto z 2010r więc mogą trochę się różnić od obecnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ja słyszałem- krótka seria, chyba 80szt.

W standardzie obciążniki przód i tył [średnia ilość], skrzynia 40km/h, skrzynia z rewersem, siedzenie mechaniczne grammer i welurowy dywanik.

Podobno w.w wyposażenie wychodzi w Premium taniej niż gdyby doposażać zwykłą proxe, tak gdybał przedstawiciel na AgroShow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    15

te połbiegi sa jak w starych ursusach tyle ze dzwigienki przestawia siłownik pneumatyczny i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Adi16PL, znajomy ma forterrę i mu chodzi git. Ogólnie to to powinno chodzić,a co było w ursusach?? Tam było na dźwignie nie? Tu masz na przycisk. W sumie to chyba i tak nie ma potrzeby tego używać np na drodze? To do pola jak ma ciągnik ciężko jest....

No raczej na drodze to też jest potrzebne. Kolega jak ciągnął 8 tonową przyczepe trelinki naładowana to pod góre 12245 zaczął ostro stękać włączył żółwia i poszedł ale kilka takich transportów i skrzynia do rozebrania To jest sprytnie zrobione tylko wykonanie fatalne w cięzkiej serii.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    15

jak ktos ma forterre to wie ze tak czy siak na drodze czy polu to nigdy nie ma takiego biegu jak trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOGDAN1976    0

Panowie o czym wy piszecie jeżeli w ciężkich Ursusach jest to dobrze wyregulowane to naprawdę nie ma z tym problemu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Jeżeli ktoś uważa we forterze jest za mało biegów to chyba naprawdę nie ma nic do czynienia z tym ciągnikiem. W polu bez problemu można dobrać bieg, jeżeli na pełnym biegu za szybko to zawsze zostaje półbieg I lub II. Co do transportu po drogach to tylko wcisnąć przycisk preselekcji i ciągnik się zbiera aż miło. I proszę mi nie mówić, że półbiegów wolno używać tylko 15 min tak jak to było w starych ursusach, bo przy odbiorze ciągnika pytałem o to jednego z serwisantów i powiedział mi, że można na półbiegu jeździć cały czas. Dodam jeszcze, że moja foterra wyposażona jest w zmianę półbiegów za pomocą elektrozaworów tak wiec nie ma już tam jakiś chorych słowniczków które się co chwila oblepiały kurzem i nie działały


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6891

Na półbiegu można jeździć cały dzień i nic się nie stanie. Dzisiaj byłem świadkiem (siedziałem z boku) jak znajomy woził ziemię Forterrą 12441. Napęd wyłączał na 3 szosowej a półbiegów używał jeszcze na 4 :D

Swoją drogą to można tak używać napędu? W sensie że włączać i wyłączać kiedy ci się spodoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

tak kolega wyżej. Jak coś to z przedniego most słychać charakterystyczny hałas przy większej prędkoście(nie wiem jak to nazwać). Z tego co wiem nie powinno się przy większej prędkości używać 4*4,bo koła przednie chyba szybciej się kręcą tzn. ciągną bardziej niż tył i można przód zgubić:D:D. Przy niższych prędkościach jest to chyba mała różnica w uciągu,a w błocie to jest to chyba redukowane poślizgiem.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6891

Wycie to wiem że słychać bo już nie raz na polu zapomniałem wyłączyć napędu i na szosie przy dwójce przypomniałem sobie o nim właśnie po tym wyciu.

A można go włączać i wyłączać w czasie jazdy? Bo u mnie jak się wyłącza napęd, czy stoi zapalony czy w trakcie jazdy czy nawet jak już zgaszony i napęd wyłączę to słychać dość głośne stuknięcie jak rozłącza przedni most. To normalne? :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

U mnie też słychać dosyć mocne stuknięcie a nawet szarpniecie przy rozłączaniu napędu. Myślę, że napęd można włączać podczas pracy byle żeby prędkość nie była za wysoka.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

to stuknięcie to rozłączenie napędu. no niby nie powinno się przy dużym poślizgu kół tego robić,bo można coś uszkodzić,ale czasem włączałem,bo na na szybko musiałem 4*4 włączyć to w miarę zgrabnie i weszło bez przeszkód,ale traktor zszedł z obrotów


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

I jak tam panowie jakie macie wrazenia po dluzszej eksploatacji ciagnikow?

- jakies awarie ,usterki?

- jak sie spisuje eh rewers?

- ora sprawa bardzo wazna czyli zuzycie paliwa szczegolnie przy lekkich pracach np z ładowaczem czolowym?

Mam nadzieje ze podzielicie sie swoimi wrazeniami z eksploatacji tych ciagnikow bo czeka mnie wybor miedzy innymi mysle nad proxima power 90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1207    0

Mojej Proxie w styczniu strzeli 2 lata. z awarii to pęknięta taśma od półbiegów,przepalone tarcze sprzęgłowe i wymiana centralki, to wszystko na gwarancji. Taśma podobno ze złego materiału, a tarcze poszły po pękła taśma i za dużo używałem sprzęgła. Obecnie nie używam sprzęgła prawie wcale, na nowej centralce nie szarpie, ewentualnie na zimnym oleju trochę. Spalanie nie mogę dokładnie określić, wiosną próbowałem w orce i wyszło 10 l na godzinę pracy, ale doświadczenia nie powtórzyłem, wiec nie wiem czy jest miarodajne. Ogólnie polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj