Polecane posty

kris31    5

Tygrys8 jakiego masz zetora? Kiedy go kupiłeś i ile masz mth, co jest w nim nie tak bo sie zastanawiam nad Pawer95 lub newholland t5050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

Argumenty były takie że rewers jest jeszcze niedopracowany (szarpie przy ruszaniu), chyba jakieś problemy ze sprzęgłem i zacytuje tu słowa mechanika "Wie pan, teraz jest taka polityka że wszyscy kładą nacisk na zużycie sprzęgła i tu też zrobili EH rewers. Jakoś w JD lepiej jest ten rewers dopracowany. Nie szarpie tak i płynnie rusza a tutaj to jest nowość." I jeszcze mówił że do ładowacza trzeba podjechać na centymetry a mając taki EH rewers lepszy jednak jest Plus albo Forterra. I kolejnym argumentem była cena Plusa a Powerki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Rożnica w cenie nie jest jakos baardzo wysoka w porownaniu do Plusa, to jasne. Ja jednak pozostane przy tym, ze lepiej jest poczuc lekkie szarpniecie niz wciskac za kazdym razem sprzęgło.;)


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brutus44    5

Argumenty były takie że rewers jest jeszcze niedopracowany (szarpie przy ruszaniu), chyba jakieś problemy ze sprzęgłem i zacytuje tu słowa mechanika "Wie pan, teraz jest taka polityka że wszyscy kładą nacisk na zużycie sprzęgła i tu też zrobili EH rewers. Jakoś w JD lepiej jest ten rewers dopracowany. Nie szarpie tak i płynnie rusza a tutaj to jest nowość." I jeszcze mówił że do ładowacza trzeba podjechać na centymetry a mając taki EH rewers lepszy jednak jest Plus albo Forterra. I kolejnym argumentem była cena Plusa a Powerki.

 

 

chciałbym zabrać glos w dyskusji-sam czytałem wypowiedzi na temat zakupu nowego ciągnika a teraz gdy kupiłem powerke czuje się zobowiązany podzielić się spostrzeżeniami z innymi przymierzającymi się do podobnego kroku

1-EH rewers-u mnie nie szarpie i nie szarpał od nowości(w zimie jest lekkie szarpnięcie gdy pierwszy raz ruszamy)-koledze czasem szarpnie niespodziewanie w JD na ciepłym oleju ale na pewno działa lepiej(5R)

2-ciężko wchodzi 1 gdy redukujemy bieg np. z 2,inne biegi działają poprawnie,duży minus to zbyt duży skok wajchy ,półbiegi działają idealnie(to i 24 biegi to największa zaleta ciągnika)

3-silnik pracuje metalicznie nie z taką kulturą jak na CR-oilach-ale jestem posiadaczem starszego modelu i wiem,że zetor pojedzie na wszystkim i nie straszne mu prusze i kropla wody w paliwie-co do spalania się nie wypowiem ale pali pewnie podobnie jak wszystkie diesle(praw fizyki i kinematyki nie da się oszukać-jedynie silnik Wankla teoretycznie miałby palić mniej ale technologicznie są na razie nie do wykonania-chodzi o trwałość,tak przynajmniej uczyli mnie w szkole)

4-kabina komfortowa-nie ma się do czego przyczepić,dużo świateł,wykonanie dobre

5-krótki skok wajchy podnośnika-trudno się tym operuje i trudno tym precyzyjnie sterować-marzenie to EH podnośnik jak w forrterze,jednak sam podnośnik jest mocny-bez trudu podnosi agregat talerzowy z siewnikiem poznaniak

6-to by na tyle-to chyba największe dylematy co do ciągnika(sam się nad nimi głowiłem przed kupnem)rozważałem też zakup nh5050 i mf 5435 ale stwierdziłem po rozmowach z użytkownikami ,że też mają swoje małe wady,psują się i są droższe.Ale myślę,że są technologicznie na wyższym poziomie-ale każdemu według potrzeb i możliwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

b0gdan, troszkę źle dobrałem znaki interpunkcyjne. Dla ścisłości powinno być chyba jakieś problemy ze sprzęgłem. Zacytuję jeszcze słowa mechanika Tak trochę lepiej. ;)

Nie jeździłem nigdy powerką i żeby ktoś mi nie napisał że się nie znacz czy coś w tym stylu. Napisałem tylko to co powiedział diler i mechanik. Polecali tą Proxę http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/259510-zetor-proxima-plus-85-trac-lift-220-sli/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

Ogumienie Proxima Power

Koła przednie 11,4 - 24 B

Koła przednie 11,4 R 24 B

Koła przednie 12,4 - 24 B

Koła przednie 12,4R - 24 B

Koła przednie 13,6R - 24 S

Koła przednie 380/70R - 24 1 140,00

Koła przednie 380/70R - 24 Continental 2 130,00

Koła tylne 13,6 - 36 B

Koła tylne 18,4 - 34 B

Koła tylne 18,4 R - 34 495,00

Koła tylne 480/70R - 34 1 840,00

Koła tylne 480/70R - 30 1 135,00

Koła tylne 520/70R - 34 Continental 5 790,00

Koła tylne 54065R - 34 Continental 5 420,00

Koła tylne 600/65R - 34 Continental 7 090,00

Koła tylne 16,9 - 30 B

Koła tylne 16,9 - 34 B

Koła tylne 16,9 R - 30 B

Koła tylne 16,9 R 34 S

Koła tylne 18,4 - 30 B

 

B- Bez dopłaty

S- Standard

mam pytanie czym się różni ogumienie 18,4 - 34 które jest bez dopłaty od tego 18,4 R - 34 za które trzeba dopłacić jakieś 600 zł.


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

18,4-34 jest to ogumienie diagonalne a 18,4R34 to radialne, stąd różnica w cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

a opłaca się dopłacić do takiego wiekszego ogumienia?

czy taka opona jest także szersza czy tylko wieksza w obwodzie?


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Pierwszy wymiar [tutaj 18,4] to szerokość, po myślniku lub literze R mamy średnicę felgi na której opona jest osadzona.

Przy rozmiarach calowych [np. 18,4R34] jest zachowany profil opony 85, więc im szersza, tym też wyższa jest taka opona.

 

Standardowo w Proximie są opony 16,9R34 czyli 420mm, opony 18,4 mają szerokość ok. 460mm czyli 4cm więcej.

Wszystko zależy do czego ciągnik będzie wykorzystywany, jak w polu to warto rozważyć szerszą oponę.

Można też zastosować niskoprofilowe [większa szerokość przy tym samym obwodzie toczenia] ale dopłata jest już dużo większa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tygrys8    0

Witam wczoraj wróciłem z serwisu ,mam proxima power 85 z ładowaczem 220 nic nowego bez zmian dalej to samo , sygnał dzwiękowy przy naciśnięciu sprzęgła nie dłuższym 5 s świeci C ??? ,po wymianie centralki nie szarpie do tyłu. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Bedziesz w kazdym temacie o Zetorach podkreslała swoje obiektywne porownanie ??

 

 

 

 

W zetorach dalej tak jest ze np jesli wezmiesz ładowacz innej firmy to traci sie gwarancje ?

 

 


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

witam wszystkich posiadam powerkę 85 co do szarpania to przed wymianą centralki było źle ale teraz jest ok po prostu na początku produkcji montowali wadliwe centralki,

 

była rozmowa na temat opon warto wziąć szersze opony tylne lecz przednie niekoniecznie ponieważ zmniejsza się promień skrętu gdzie i tak jest duży. ja u siebie mam tył 18.4R34, przód 13.6R24. moim zdaniem wystarczą takie opony, pomimo że nie mam obciążników z przodu w orce wygrywam z pronarem gdzie on ma 500kg.


MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

kolega pracuje w serwosie zetora i gość zostawił im powerke na wymiane oleju, mówił mi że aby rozgrzać olej w niej to musieli obstawić ja piecykami gazowymi i silnik włączyc na 3 godziny dopiero mozliwa była wymiana oleju i kalibracja zaworów bo wymagana jest temp. 50 stopni do tego wymieniali jakiś czujnik i jescze jedno bo facet do nich jak jechał to tylko w przód bo tylnego biegu nie było, powiedział krótko jak do ładowacza to lepiej wziać z klasycznym mechanicznym rewersem bo po gwarancji to można sie narazić na niezłe koszty, ten czujnik coś koło 500zł a podobno uczulony na zanieczyszczenie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczko0    25

W Zetorze Proximie Power i innych nie traci się gwarancji po zamontowaniu ładowacza innej firmy niż Zetor Trac-lift. Gwarancję traci się w momencie gdy działanie nie firmowego ładowacza uszkodziło ciągnik będący na gwarancji. Czy usterka powstała przez ładowacz to podlega ocenie serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

czyli można powiedzieć ze zetor zaczyna juz w trąbe lecić to tak jakby nie można z innymi maszynami łączyć go niż też zetor albo jakby nakazali lać paliwo tylko z shella, wątpię żeby rodzaj tura miał jakieś znaczenie co do trwałości traktora poprostu trac lift nie ukrywając jest drogi w stosunku do polskich turów w ten sposób można powiedzieć że zetor zapewnił sobie zbyt, ciekawi mnie tylko jak się skończą programy czy zetor oraz inne firmy popuszczą ceny bo w stosunku do lat przed akcesją z unią to ceny wzrosły o około 60%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek21    0

Witam Panowie :)

we wrzesniu ubieglego roku zakupilem Proxime Power 105 zrobilem nią 80 mth.

i muszę powiedzieć ze póki co rewers od nowości chodzi mi bardzo płynnie nawet na dużym mrozie za bardzo nie czuc szarpnięć kolejno zgodze sie co do hydrauliki i podnośnika że bardzo wydajna i nie ma problemu z udzwigiem bo tez mam agreagat uprawowo siewny talerzowy z poznaniakiem i pług 4 obracalny akpil km 80. jedynie spalanie przez pierwsze 40 mth było kosmicznebo chyba ponad 20l przy pługu ale już sie uspokoiło serwisu jeszcze nie robilem i mam takie pyt.

Ile sobie dilerzy za taką przyjemnośc życzą? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj