jarekstryszawa

Trochę z innej beczki- części do HTZ-ta

Polecane posty

Witam. Choć ciągnik produkowany w Harkowie to tematycznie chyba najbliżej w tym dziale. Mam ciągnik HTZ 3522 tzw. Ślązak Ślązak - technika rolnicza . Niejako na własne życzenie ukręciłem wałek WOM-u i mam kłopot z zakupem nowego (od T25 nie pasuje). Może ktoś mam namiar na handlarza zwożącego takie barachło z Ukrainy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

A firma slazak.pl ?

Na allegro poszukaj gości co handlują częściami to VTZ (władymirec) i MTZ, może u nich coś znajdziesz.

 

PS: dział to jednak "inne ciągniki" bo belarusy są z Białorusi, VTZ jest z Rosji a HTZ z Kharkova na Ukrainie :)

Poza tym o HTZcie posty są w innych ciągnikach :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ślązak nie bardzo może pomóc, handlujący częściami do władymirców też nie specjalnie się orientują w tym temacie. Myślałem o zamieszczeniu topicu w dziale "Inne ciągniki", ale sądziłem, że tutaj będzie więcej speców od sowieckiej techniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291
Ten Kharków, to normalny Charków. Was tez dopadła choroba angielskiej transkrypcji.

Ślązak - technika rolnicza

 

dokładnie ale ja niestety nie za bardzo jestem dobry z języków wschodnich a w wersji ang ich strony jest Kharkow: http://www.xtz.ua/eng

To tak samo jak na AF - jest dział "XT3" a poprawnie to te

"X" jest wchodnim "H"

T zostaje jak jest

"3" jest rosyjskim "Z"

czyli powinno być HTZ a nie XT3 :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Napisałem po polsku, po wschodniemu(tutaj ukraińsku) tzn. w/g Ciebie, byłoby XAPKIB, ciągnik ma na znaczku XT3 i tak powinno być bo oznacza Charkowkij Traktornyj Zawod. Popatrz na czcionki w Wordzie i zobaczysz wariacje na temat litery Z(miałem kiedyś w rękach włoską maszynę do pisania i tam litera Z , duża i mała były wypisz wymaluj jak w cyrylicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291

wiem ze powinno być XT3 bo tak jest na ich ciągniczkach które widziałem na fotkach na farmphoto :)

tak lubię wsadzić kij w mrowisko :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Panowie a nie jest tak że pisownia ukraińska różni się od rosyjskiej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

a poszukaj jakiejś firmy co by ci to dorobiła niedaleko mnie jest firma co dorabia prawie wszystkie rodzaje trybów nawet do angielskich maszyn . utwardzają ,nawęglają,hartują www.sezamor-rem-sc.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To w ostateczności, albowiem:

 

Po pierwsze primo dorabianie zawsze wyjdzie drożej niż zakup typowej część rodem zza Buga

Po drugie primo żeby dorobić trza najsampierw wywlec stary wałek co się wiążę z rozpołowieniem ciągnika, rozbebeszona maszyna będzie wtedy czekać na dorobienie i późniejsze złożenie

Po trzecie primo dokładne zwymiarowanie ukręconego wałka (w dwóch kawałkach) może nastręczać trudności i skutkować problemami przy montażu

 

Nie mówię jednak, że na tym się nie skończy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Różni się, to inny język aczkolwiek pokrewny. Litery są niemal identyczne lecz kilka inaczej się wymawia(czyta). Jako ciekawostkę mogę podać, że pierwsza encyklopedia cybernetyki powstała na Ukrainie, w języku ukraińskim - co nie było oczywistym w CCCP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    291
Ślązak nie bardzo może pomóc, handlujący częściami do władymirców też nie specjalnie się orientują w tym temacie.

a tego gościa pytałeś: Firma-grand - Aukcje internetowe Allegro ??

kiedyś trafilem na niego szukając info o belarusach.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rbit
      Czy tak ma być, że na rozgrzanym oleju na jałowych obrotach ciśnienie spada do ok. 1,2 bara a przy obrotach na biegach dochodzi max. tak do 3,5 bara? Jakoś od nowości nie zwracałem na to uwagi szczególnej, ale wydaje mi się, że na początku było więcej na minimalnych obrotach. Ciągnik ma dopiero zrobione 670 godzin a ma już 8 lat więc dużo nie robi a przebojów różnych z nim miałem od nowości. Nie wiem też czy to może głupie z mojej strony, ale jeśli przy tak małych przebiegach rocznie ostatnie dwa razy wymieniałem olej raz na 2 lata - nie wiem czy nie wrócić do rocznej wymiany? Na bagnecie patrzyłem to wcale nie jest jak smoła tylko brązowawy. Czy przy tym bąku/filtrze są jakieś śruby regulujące ciśnienie oleju - patrzyłem to są jakieś 3 na korpusie filtra u dołu, ale dostęp do nich jakiś dziwny jest. Czy w tym bąku może się coś zepsuć co ma wpływ na ciśnienie i jak to poznać?  Gdzie tam dokładnie w 820 jest pompa wspomagania układu kierowniczego bo świeci mi się już od dłuższego czasu kontrolka - czy ja trzeba wymienić?
    • Przez darkowe1
      Witam mam problem chyba z rozdzielaczem . Sam podnosi podnośnik nieważne w jakiej jest pozycji . Macie jakieś pomysły ? 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez aniszek1
      Wszystko zaczęło się od tego, że podczas pracy wywaliło mi uszczelkę na przewodzie zasilającym rozdzielacz, lecącym od pompy - ten przewód po prawej stronie pompy hydraulicznej ( teraz wiem, że tam powinien być tylko o-ring )  Więc spuściłem olej odkręciłem przewód i dorobiłem uszczelkę, jako że jest tam mało miejsca nie przyglądałem się za bardzo co i jak uznałem że jak była uszczelka to znaczy ze powinna być tam więc wszystko skręciłem. Było ok. Ciągnik cały dzień pracował bez problemu - pompa cicho chodziła. Na sam koniec dnia tylko przy podnoszeniu unoszeniu pługa rozdzielacz/pompa zaczęła głośno pracować normalnie jakby mieliło tryby przy neutralnej pozycji i opuszczaniu pompa cicho chodziła. Gdy zjechałem do domu zobaczyłem, że znów wywaliło tą uszczelkę a w zbiorniku zostało tylko 7l oleju. Znów  spuściłem olej, odkręciłem przewód od pompy i wtedy kapnąłem się po zobaczeniu w instrukcji, że tam musi być tylko o-ring - ciągnik mam od niedawna i poprzedni właściciel geniusz tak to skręcił - bez komentarza...
      A więc dobra, kupiłem o-ring i jako że starego oleju było mało, nie wiedziałem jaki to olej, poza tym był jakiś dziwny jakby przepalony, postanowiłem wymienić go. Czytając fora postanowiłem zalać hydraulikę milvusem takim jaki zalecają w instrukcji. Stary cięgnik słabe uszczelnienia więc chyba dobry wybór. Mam taki sam olej we wspomaganiu i jest ok.  Założyłem oring skręciłem wszystko i wlałem z 16 litrów. Odpaliłem cięgnik chwilę pochodził siłownik góra dół, sprawdziłem czy nic nie cieknie - było ok. Więc zapiąłem maszynę i pojechałem orać. Zrobiłem kilka kółek i znów i pompa/rozdzielacz znów przy podnoszeniu zaczęła głośno chodzić.  Ale podnośnik normalnie podnosił.
      Pytanie dlaczego tak ta pompa trzeszczy? Za mało płynu? pompa na śmietnik? Co może być przyczyną?
       
    • Przez karol19920
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z wydmuchiwaniem uszczelki pod nasadą kolektora ssącego. Wczoraj dmuchnelo mi ją po raz drugi. Nasadę sprawdziłem i splanowalem także krzywa nie powinna być. Miał ktoś podobne przypadki? Gdzie jest coś nie tak? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj