Polecane posty

KULAWA_KOZA    156

Kolega co tak proponuje radialne Taurusy do C-330 ciekawe na jakich sam jeździ?

 

jeżdziłem na wszystkich .....bo c-330 miałem od groma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
usiu4513    0

Witam 

Jakie wybrać opony do c 330 . Diagonalne czy radialne ? i czym one sie różnią :) i jeszcze co myślicie o polskich oponach "Kabat" są one coś warte ? czy lepiej założyć "Cultory" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Różnica w cenie znaczna ok 1/3 wartości doszło do tego że kupisz zwykłe- diagonalne ,a radialnych nie tzn kupisz ale lepsze "radialne" bo zwykłe diagonalne to np 16,9-28 ,

 

radialne to 16,9r28

 

lepsze radialne to 420/85R28

 

16,9 cal= 420 mm       dokładniej to 16,9*2,54= 42,9 cm

 

Nom bo sam szukałem radialek w takim rozmiarze do zetora i Ci powiem że róznica jest bo sieje samym siewnikiem to na diagonalnych zawsze rowek zostawał teraz mam radialne to miejscami jest tylko ślad , a wiadomo że jak rowki były to zboże na wierzchu bo redlice nie wryły się , a teraz prawie nie ma problemu

 

radialka ma przewagę bo ma lepszy uciąg bo się poddaje i całą powierznią równo przylega do podłoża , a diagonalna jest twarda i zostawia ślad jak dętka -okrągły

 

teraz od ciebie zależy czy masz tyle do obrobienia 330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Napisz:

Gdzie będziesz wykorzystywał/eksploatował te opony: pole, droga, las,... (gdzie najwięcej)?

Do jakich prac będzie wykorzystywany najwięcej? Jakie dystanse będziesz pokonywał po drogach?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli w grę wchodzi zarówno transport po drogach asfaltowych oraz pole to do wyboru masz zarówno radialną, jak i diagonalną. Jeśli nie nastawiasz się na transport a dodatkowo często bywasz w lesie i opona narażona jest na uszkodzenia tylko diagonalna.

Lepszym wyborem jest z całą pewnością Cultor, tak z kilkuletniego doświadczenia.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

do 330 inwestycja w radialne to raczej zbędny wydatek bo zapewne pola nie masz za wiele

gumy z grupy mitasa zwykle nie trzymają wymiaru, czyli są węższe niż ten sam rozmiar innych firm, w tej chwili z chyba najlepiej celować w kabaty, cena dość dobra a i guma wygląda przyzwoicie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To fakt diagonalne nie trzymają wymiarów choć kabata też się tyczy.Teraz bralbym kabaty bo cultor mam w 60tce za taka cenę dobre opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Może się okazać że Kabat ma lepszą mieszankę i wolniej będzie się ścierało,mitas ma wyrobioną Cultor nie, sam mam od 3 lat bieżnika prawie wcale nie ubyło, zrównał się dopiero zrobione około 400 mtg mieszane warunki ale i tak za mało,  eksploatuje  5 lat minimum żeby konkret powiedzieć.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

To zależy ile twój dziadek jeździ po asfalcie,u nas w 60-tce są petlasy rok 2010 albo 2009 to wyglądają jak nowe,ale 60-tką mało jeżdzi po asfalcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Dużo nie jeździ ale czasem pali kapcia jak ciągnie jakieś płyty albo coś  ;) A tak z ciekawości jakie opony będą miały dobry uciąg w polu?    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Cultora AS-Agri 19 w rozmiarze 12.4-28.

W ciężkiej podmokłej glinie z agegatem uprawowo-siewnym siadał aż do wysokości belki przedniego zawieszenia, ale nie został:)

Także śmiało pod względem uciągu mogę je polecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

A jakie znaczenie ma ilość płócien w oponie w polu bo w rozmiarze dla ciapka jeden model mitasow ma do wyboru 6pr lub 10pr a z reguły kupuje się opony 8pr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Z tymi płótnami bywa różnie,każdy producent może stosować inny materiał i u jednego producenta 8 płócien może odpowiadać 10 płótnom u drugiego.Co do uciągu w polu to najlepsze są opony radialne nisko profilowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z radialami zgoda co do uciągu, ale jak już było powiedziane: jak ktoś ma załóżmy 2-3ha pola to nie opłacają mu się radiale. Diagonalki wykosztujągo ok. 1500zł a za radiale to troszkę mniejszą kwotę da za 1szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

No jak ktoś ma mało hektarów tak jak piszesz tylko  2-3,to owszem nie opłaca się kupować opon radialnych bo to za  duży wydatek,ale jak ktoś ma 10 ha to bez zastanowienia bym brał radialki,opony kupuję się na parę lat a nie na rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Do ciapka wystarczy 6 płócień nawet fabryczne były dawane 6,10 to jest bardziej na las żeby boki były mocne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Na własnym przykładzie powiem tak : w moim C330 pierwsze fabryczne opony Stomil Olsztyn  (z zagiętym bieznikiem ) zostały wymienione po 2600 mtg , następne też olsztyńskie ( z prostym bieżnikiem ) wytrwały ponad 2900 mtg (zuzyte do zera na srodku),opony mocne , ale kopały szybko doły na polu, nierówno zużywał się w nich bieżnik. Trzecie , obecnie używane opony to rosyjskie radialne . Same zalety. Ciągnik przepracował na nich już ponad 3600 mtg  a zużyło sie dopiero około 30% bieżnika , Na tych oponach nie ma takiego efektu trzęsienia ciagnikiem przy jeździe na biegu bezpośrednim ,jak na diagonalnych , lepszy uciąg -prędzej sprzęgło pod górę dostanie poślizgu niż opona zacznie "sie kopać". Jeżeli sie nie rozleca to posłużą kolejne --naście lat. Do większości pól mam dojazd po drogach asfaltowych , mimo ,że areał niewielki ale w moim przypadku radialne wychodzą taniej.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez podnośnik123
      Witam, mam problem z podnósnikiem w ursusie c 385. Gdy podniose ramiona na maxa pompa podnośnika cały czas pracuje a wąż dochodzący do pompy jest mega napiety. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj