Zaloguj się, aby obserwować  
wildpig

radio do zetora forterry 12441

Polecane posty

wildpig    0

Witam wszystkich.

 

Chciałbym zamontować radio w swoim zetorku 12441. Proszę o pomoc. Chodzi mi o: zamontowanie głośników na półce pod dachem tylko ja mam klime i boje sie żebym nie uszkodził skraplacza który gdzieś tam jest.

 

Z góry dziekuje za jakies sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

podnies dach i bedziesz wszystko widzial;)


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Dokładnie, trzeba podnieść dach. Polecam radia z wejsciem USB i SD-CARD. Mam też pytanko jak rozwiązać podtrzymanie pamięci jeśli odłącza się masę włącznikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Myślę że kondensator byłby dobrym rozwiązaniem tylko czy znajdziesz z taką pojemnością by wystarczyło mu prądu jak przyjdziesz po tygodniu ??? Albo pociągnąć kabelek prosto do akumulatora. Może Elektrotech się wypowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildpig    0

Dokładnie, trzeba podnieść dach. Polecam radia z wejsciem USB i SD-CARD. Mam też pytanko jak rozwiązać podtrzymanie pamięci jeśli odłącza się masę włącznikiem?

Dzięki wielkie zrobiłem tak jak żeście napisali wszystko już wiem. Na radio na sd już za późno kupiłem zwykłego cd z mp3. Musiałem jeszcze kostke dać inną (ta co do niej się podłancza radio) bo ta w moim ciągniku była jakas dziwna.

Ps. Jeszcze raz dzieki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Myślałem o akumulatorku żelowym i diodzie aby zablokować rozładowanie. Jeszcze się nie zdarzyło żebym ciągnika przez tydzień nie odpalał. Masę wyłączam zawsze na noc, a potem rano programować trzeba wszystko od początku albo szukać ostatnio słuchanego utworu z pendraiva a tam się ich trochę mieści(ok.tys.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Dzięki wielkie zrobiłem tak jak żeście napisali wszystko już wiem. Na radio na sd już za późno kupiłem zwykłego cd z mp3. Musiałem jeszcze kostke dać inną (ta co do niej się podłancza radio) bo ta w moim ciągniku była jakas dziwna.

Ps. Jeszcze raz dzieki za pomoc.

Radio na płyty w traktorze to nietrafny pomysł. Wstrząsy i płyta przerywa, a w forterze nieźle trzepie, poza tym kurz wejdzie tam i nie posłuchasz płyt zostanie Ci tylko radio 88,9 FM. Mamy w tm jednym radio na płyty to nie działa czytnik cd, w drugim działa jeszcze bo czyścimy go nieraz, ale w drugim jest złącze aux, można podłączyć empetrójkę gdy popsuje się cd. A co tam radio, jak Ci siądzie ten napęd cd to sobie kupisz za 2-3 lata nowe , za 150 zł z bajerami będą góra 200 zł.

Poza tym dźwięk silnika niektórych ciągników jest lepszy od niejednej piosenki z eski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildpig    0

Radio na płyty w traktorze to nietrafny pomysł. Wstrząsy i płyta przerywa, a w forterze nieźle trzepie, poza tym kurz wejdzie tam i nie posłuchasz płyt zostanie Ci tylko radio 88,9 FM. Mamy w tm jednym radio na płyty to nie działa czytnik cd, w drugim działa jeszcze bo czyścimy go nieraz, ale w drugim jest złącze aux, można podłączyć empetrójkę gdy popsuje się cd. A co tam radio, jak Ci siądzie ten napęd cd to sobie kupisz za 2-3 lata nowe , za 150 zł z bajerami będą góra 200 zł.

Poza tym dźwięk silnika niektórych ciągników jest lepszy od niejednej piosenki z eski.

dokładnie tak jak piszesz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Przeskakuje... To zależy od modelu odtwarzacza_ W ciągniku mam JVC i dół nie dół i gra nic go nie bierze, a w samochodzie był Sony Xplode i poszedł do żyda bo non stop się zawieszał na byle uskoku. Dlatego jak kupowałem zetora to jak mi dokładali radio gratis właśnie Xploda to ładnie podziękowałem ;) poza tym kurzu w ciągniku można uniknąć, wystarczy nie otwierać podczas pracy szyb na wylot jak się kurzy (to chyba nic przyjemnego mieć tony kurzu we włosach i wszędzie...) acha co do podtrzymania pamięci, to tez zależy od radia, bo ja np. bo włączeniu masy nawet po dwóch tygodniach radio pamięta wszystkie stacje, oprócz ustawienia dźwięku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Co do radia , to warto dać troszkę więcej , a lepsze , ja mam w 914 tkie z biedronki , i nie jestem zadowolony , jak mase wyłanczasz to nie pamięta stacji , i tnie się płyta . Ale ma chociaż MP3 wyjście i karte SD , ale coś jest nie tak , bo samo przełancza między CD , radiem a MP3 . A w kubocie mamy JVC , i nie ma wyjścia usb tylko jest na CD , i super jakość jest odbioru , oraz płyte świetnie czyta , łatwe w ustawieniu , i ma akumulatorek i nawet jak by prąd odłączyć to będzie pamiętało ustawienia . Ogólnie jest lepsze , a różnica w cenie w sumie nie duza , zwarzywszy że to wydatek na lata . a i gwarancja 2 lata , a nie jak w biedronce rok . Ale żeby nie było głośniki z biedronki są na 5+ ;)


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

ja w forterrze mam blaupunkt london i plyta jeszcze ani razu nie przeskoczyla. radio tez ladnie odbiera;]


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Mam też pytanko jak rozwiązać podtrzymanie pamięci jeśli odłącza się masę włącznikiem?

Z tego co ja słyszałem to trzeba zamienić kable od zasilania w kostce. Ale czy to prawda? Najlepiej byłoby zapytać się jednego z dwóch kolegów elektryków ;)




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

W proximie nie przekładałem żadnych kabli, kupiłem tylko złączkę uniwersalną, z dwóch kostek na jedna i wszystko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mackov    6

włodiw a w jakim sklepie kupiłeś te złączkę uniwersalną bo ja też chciałbym pomontować radia w proxie i forterce ale pytałem w sklepach o te przejścia to patrzyli na mnie jak na głupka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

No ale to też zależy od radia w bizonie mam takie że nawet jak wyjąłem radio na miesiąc to pamiętało stacje ;) W zetorze miałem takie radio że też pamiętało, teraz wsadziłem z mercedesa jvc i gubi programy jak wyłączę prąd. Brat mówił właśnie żeby przełożyć kable na kostce ale niema czasu żeby się za to zabrać. @Mackov Jakie przejścia, jak masz inną kostkę to utnij załóż jaką CI trzeba Allegro.pl - aukcje internetowe, bezpieczne zakupy




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Kostka taka uniwersalna, w każdym elektroniku ja kupisz, jak masz radio które ma dwa wyjścia (prawie wszystkie tak mają), a w ciągniku jest na wyjściu jedna kostka. I ona łączy przewody z tych dwóch wyjść radia na jedno w ciągniku. Acha o ile pamiętam są dwa plusy i faktycznie jeden to zasilanie a drugi na pamięć czy wspomaganie tego plusa, jakoś tak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No ale po co masę wyłączać w ciągniku? Jaki jest tego cel bo nie wiem zabardzo? przykładowo nh tm wogle nie mają wyłącznika masy, w forterze nigdy nie wyłączamy a w starych ursusach nie ma już tych wyłączników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Akurat Zetory mają taką przypadłość że mieć wyłącznik muszą, chodzi o to że było kilka przypadków zwarć w inastalacji i pożarów. Połączenie przewodu zasilania i podtrzymania i tak nic nie da po odłączeniu masy. W NH zapewne masz już kompa i brak napięcia zapewne by go restartował i ustawienia musiały by być wprowadzane od początku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj