Tyger

Przewody hydrauliczne

Polecane posty

Tyger    2

Czy przewody hydrauliczne mogą być zamontowane w miejsce przewodów paliwowych, bo gdzieś wyczytałem że przewody hydrauliczne nie mogą pracować z estrami a w ON mamy teraz dodatek estrów czy to coś będzie działaś destrukcyjnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Tu coś znalazłem i wkleiłem fragment tekstu.

 

Wskazuje się na higroskopijność takiego paliwa, a przez to na zagrożenie zwiększoną korozją, skłonność do tworzenia osadów u układzie dolotowym silnika. Sygnowana przez największych producentów silników i samochodów na świecie Światowa Karta Paliw zaleca, by do konwencjonalnego oleju napędowego nie dodawać więcej niż 5% estrów. Są jednak wyjątki, np. Skoda i inni producenci samochodów w Czechach i Niemczech dopuszczają „czysty” biodiesel czy Peugeot, który zezwala na dodatek do 30 proc. estru w oleju napędowym. Wiadomo jednak, ze przewody i uszczelki należy wymienić na viton (kauczuk fluorowy).

 

Dla zasilania silników najwyższych klas jakościowych (EURO IV) Światowa Karta Paliw najnowszej edycji z 2002 r. w ogóle nie dopuszcza udziału FAME właśnie z uwagi na zagrożenia dla części materiałów konstrukcyjnych silników i uszczelek, obawy o utratę płynności paliwa w niskich temperaturach i inne, wymienione wcześniej problemy eksploatacyjne. Zasilane silników Diesla starszej generacji mieszaniną oleju napędowego i estrów może powodować pozbawienia właściwości uszczelniających elementów wykonanych z naturalnej gumy (generalnie nie używa się jej w silnikach od 1980 r.). W silnikach eksploatowanych przez dłuższy czas w układzie paliwowym gromadzą się zanieczyszczenia, które są rozpuszczane przez estry (należą one do dobrych rozpuszczalników). Niesione przez estry rozpuszczone osady mogą w efekcie spowodować zatkanie wkładów filtracyjnych lub złą ich pracę albo nawet uszkodzenie wtryskiwaczy. Dlatego po przejechaniu ok. tysiąca kilometrów, na nowym biopaliwie, zalecana jest wymiana filtra paliwa. Przy starszych, zużytych silnikach, w których nie występuje prawidłowa szczelność w zespole tłok - pierścienie - cylinder lub występuje tzw. lanie wtryskiwaczy, może dojść do znacznego rozcieńczenia oleju smarującego silnik. Może to niekorzystnie wpłynąć na jego cechy użytkowe i skrócić czas użytkowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

W r3 i agrofarmach przewody paliwowe wytrzymują 1 sezon (tak podaje instrukcja obslugi i tak jest w praktyce), a do pracy na estrach należy zastosować specjalne przewody paliwowe oraz membrany, to chyba trzeba by dorobić kewlarowe przewody paliwowe ptfe? Jednak ten cały biodiesel to jedna wielka kicha :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jaro    165

Nie żebym się czepiał ale gdybym miał co rok wymieniać przewody paliwowe (no chyba że za darmo i z serwisem za free ale tak to tylko w Erze biggrin.gif)-to sorry Winnetou ale cmoknąłbym taką firmę w....łapkę biggrin.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

Do jazdy na biodieslu należy co roku wymieniać według instrukcji obsługi, dziwnym trafem jednak u każdego pęka jakiś przewód po około roku na normlanym ON, czyżby paliwo miało więcej niż podają estrów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Albo przewody mają mniejszy procent gumy w gumie biggrin.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Moim zdaniem przewody hydrauliczne wytrzymają dużo więcej niż zwykłe przewody paliwowe. Zakładałem plastikowe(tekalan) i mają się znakomicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

Myślałem właśnie o tych teflonach, swoją drogą bardzo ciekawe żeby przewodzik o ściance grubości 1 mm wraz z oplotem wytrzymywał tak duże ciśnienie oraz takie temperatury :P tylko cena jest dość wysoka :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

A po co utrudniacie sobie sprawę?? Nie lepiej kupić węże do paliwa (specjalne) od razu?? Takie czarne, gumowe z plecionką w środku o grubej ściance raz na kilka/naście lat?

A te przeźroczyste szybko twardnieją od paliwa i temperatury i staja się nieszczelne na łączeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Nie zrozumiałeś dyskusji. Estry rozpuszczają kauczuki naturalne i te sztuczne i dywagujemy czym je zastąpić. Wyszło, że najlepiej byłoby teflonowymi, a że drogie więc tekalan następny w kolejce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

Przewód do Bio-Paliw jednak są odpowiednie produkty :P

 

NBR też nie jest odporny na estry. Przed pompką masz odstojnik, można zamontować dodatkowy filtr. Może to zastosować -

http://www.somar.pl/files/editor/Motoryzacja.pdf

 

z doświadczenia wiesz że NBR się nie sprawdza? z kolei ten wąż do biopaliw jest strasznie drogi, może lepiej co kilak lat wymienić zwykły wąż NBR bo jak podają to wąż nbr wytrzymuje do 20% bioestrów, a paliwa o zawartosci do 5% bioestrów należy traktować jak zwykłe paliwa więc tak do końca nie jest chyba tak źle z tym NBR są jeszcze mieszanki NBR/PVC chyba mocniejsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

Wszystkie przewody paliwowe w większości producentów są wykonane z NBR a 5% dodatek rzepaku, jak podaje instrukcja należy traktować jak zwykły ON, a tak wogóle to bioestry co powodują z NBR? mikropęknięcia? parcienie czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

 

http://www.semperflex.com/uploads/media/DH_Folder_Polnisch_Englisch_28.11.06.pdf wygląda na to że zapisek " nie należy stsować do substancji zawierającyh estry" do przewód hydraulicznych, nie tyczy się do estrów zawartych w olejach napędowych, a do specjalnych olejii hydraulicznych stosowanych w lotnictwie i innych tródnych warunkach opartych na estrach fosforanowych, a więc przewód hydrauliczny może z powodzeniem być stosowany jako przewód paliwowy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

Ma ktoś na AF przewody hydrauliczne zamiast paliwowych, a może ktoś ma seryjnie zamontowane przewody paliwowe z hydraulicznych? zastanawiam się czy stosowanie przewodów hydraulicznych do paliwa to tylko ze względu na sztywność, czy też znaczenie ma odporność na ciśnienie pulsacyjne, które to przewód gumowy wytłumi a hydrauliczny przenosi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ferdek,spróbuj wykorzystać przewód paliwowy z MTZ,kosztuje 2-3 piwa,a jest dość długi(+/- 2m).Możesz wykręcić końcówki i być może się uda adaptować przewód do swojego ciągnika.Dyskomfort znania kraju z którego pochodzi,wynagrodzi ci wytrzymałość tzw.wiekuista. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

Akurat @Xemit radziecką technologię i tą wiekuistą wytrzymałość znam doskonale, młody byłem i zwątpiłem w tą tą wytrzymałość kilka razy gdy jeszcze miałem ładę i co się okazało lepiej było kupić te 2 piwa niż coś poprawiać bo efekt był taki że po kilku tygodniach nowe części na złom a z powrotem stare zakładałem i dalej się jeździło, morał z tego taki że bierzmy przykład ze wschodnich sąsiadów lepiej kupić flaszkę niż inwestować w części bo wytrzymałość jest wiekuista, oni to wiedzą już od dawna i dlatego tak piją, a my ciągle narzekamy na belarusa/ładę, he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A miałem dobre chęci z poradą adaptacji tego przewodu :D,bo zdaję się że narzekałeś na oryginalne.Sorry, na paliwo,bo przewody są superrrrr.

P.S.Jednego nie rozumiem,po co zakładałeś nowe części do tej łady,skoro stare były dobre?Czy tylko dlatego ze jak piszesz,byłeś młody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

Nie no naprawde dzięki za radę i sorki za ten żarcik wyżej, tak szczerze to przeglądałem galerie belarusa i są ta nawet konkretne te przewody ( poważnie te gumowe przewody wytrzymują cały żywot mtz-ta?) al to musi być na wymiar bo potem nie ma jak położyć tego :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przewód wykonany jest z tworzywa.Po 20 latach sprzedałem ciągnik na oryginalnych przewodach paliwowych i tylko dlatego uważam że są niezłe,być może dlatego ze to stara dobra robota.Nie wiem jak wygląda przewód w r3,ale myślę że zawsze można to czymś zastąpić.Jeśli przewód w MTZ jest za długi to proponuję użyć noża i go skrócić.W wypadku zbyt krótkiego,zawsze można kupić dwa i je połączyć.W takie oto proste sposoby można dorobić przewód na wymiar :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    402

stare przewody do MTZ były dobre a nowe wyskakują z zakuć, ale takie przewody można kupić orginalne z ciężarówek lub zakuć w zakładzie gdzie zajmują się chydrauliką siłową. Ja założyłem do Bizona bo miałem problem z rurkami i parę lat spokoju już jest a z rurkami to praktycznie co roku któraś pękła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rudinho11
      Mam zamiar zrobić z mieszalnika do paszy, zaprawiarkę do zboża.
      Mam mieszalnik 750 kg, zamontował bym do niego na wierzchu 3 dysze od opryskiwacza, którymi podawałbym zaprawę. Dysze pryskałby od góry na zboże. Kompresor robiłby ciśnienie, potem podłączył bym zbiorniczek z zaprawą (na mokro) i dalej wężykiem do dysz.
       
      Moje pytania:
      1.Czy zaprawa będzie dobrze wymieszana?
      2.Mieszalnik nie będzie mielił zboża, albo robił połówki itp. ?
      3.Czy zboże uderzające o plastikowe dysze nie zniszczy ich?
      4.Zaprawia może ktoś tak zboże? jakie są efekty?
       
      Pozdrawiam.
    • Przez Sadek
      Na allegro pojawiły się palniki (piecyki) na olej przepracowany.
      Czy ktoś taki użytkuje z tego co czytałem można wykonać samemu (zdjęcia, rozwiązania techniczne).
      Ale jak ktoś posiada niech się wypowie odnośnie plusów jak i minusów tego rozwiązania.
       
      http://allegro.pl/palnik-na-przepracowany-olej-piec-na-olej-zuzyty-i1261885067.html
      http://allegro.pl/piec-na-olej-przepracowany-wirojacy-ogien-hit-i1265093313.html
      http://allegro.pl/piec-nadmuchowy-nagrzewnica-na-olej-przepracowany-i1265538827.html
    • Przez pancer527
      witam moze dla niektorych troche dziwny temat ale nigdzie tego nie znalazlem na forum czy ogulnie na necie. A mianowicie jak w tytule jak skrecic gruby sznur, postronek czy powroz roznie to sie nazywa. Jak ktos potrafi to niech mi powie krok po kroku jak takie cos sie robi i co do tego jest potrzebne oprucz zwyklego sznurka od snopowiazalki  raz z bratem probowalismy i nam cos wyszlo ale nie do konca to co mialo byc. Wiem z opowisci ze jest potrzebna jakas deseczka z haczykami i 2 stojaki ale nie wiem do konca jak to ma wygladac z gory dziek za odpowiedzi 
       
      A z gury mowie ze mnie nie interesuje pojscie do sklepu i kupienie nowej bo chce sie dowiedziec jak to sie robi 
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez jasina
      Witam wszystkich, buduje pojazd typu sam ale zdalnie sterowany i cały czas mam dylemat czy napęd mechaniczny czy hydrauliczny doradzicie mi coś ?
       moje założenia.
       
      Masa pojazdu 300-400KG
      Masa całkowita 800KG
      Napęd 8x8
      Wymiary długość 320cm szerokość 145cm
      Układ skrętu przegubowy skręt hydrauliczny
      Układ napędowy silnik hydrauliczny, przeniesienie napędu koła łańcuchowe plus reduktor dwu biegowy
      Sterowanie RC proporcjonalne
      Zapotrzebowanie na moc 10-15KM max
      Maksymalna prędkość 15KM/h
       
      Więc tak silnik jazdy będzie połączony przekładnią łańcuchową z reduktorem (suzuki Jimmy) 2 biegi o przełożeniu  1.5:1  oraz drugi bieg  2.2:1 z reduktora wałami pójdzie na przekładnie jedna przekładnia z przodu na 4 przednie koła a druga z tyłu i też napęd na 4 koła. Przekładnie dokładnie takie http://allegro.pl/przekladnia-katowa-piaskarka-rozsiewacz-solarka-i6159899524.html   Z przekładni na wahacze i już łańcuchami na koła.
       
      Przełożenie z silnika na reduktor to już mogę eksperymentować czyli jeśli lepiej by się sprawdzał silnik wysokoobrotowy a obroty zredukować mechanicznie to nie ma w tym żadnych przeszkód tu proszę o doradztwo.
      Myślałem rozdzielaczu (tylko czy można płynnie sterować silnikiem?)
       
      1 sekcja odpowiedzialna za jazdę silnik prawe lewe obroty
      2 sekcja układ skrętu (pojazd przegubowy) dwa siłowniki hydrauliczne
      3 sekcja wyciągarka silnik hydrauliczny prawe lewe obroty
      4 sekcja na zimę zakładany pług do śniegu obrotowy prawo lewo dwa siłowniki hydrauliczne
       
      Co do silnika spalinowego czy jeśli silnik hydrauliczny będzie miał moc np. 10KM a jego sprawność to 70% to wystarczy mi np. silnik spalinowy o mocy 13KM tak by podczas dużego obciążenia pompy silnik po prostu nie zgasł? Ostatecznie chce dać silnik dwucylindrowy o mocy 24KM
      Ten pojazd będzie zdalnie sterowany z napędem 8x8 on nie ma być szybki, moc dodatkową chce uzyskać jeszcze dzięki przełożeniom i reduktorowi.
      Od was tak naprawdę chce porady co do 
      Pompa
      Silnik jazdy
      Zbiornik filtry chłodnica
      Silnik wyciągarki (silnik będzie spięty z przekładnią ślimakową)
      Rozdzielacz
      i co jeszcze potrzeba ?
       
      I kilka linków na czym się trochę wzoruje.
      https://www.youtube.com/watch?v=QpIQ_nu_9Yw
      https://www.youtube.com/watch?v=1ZI7wOPRUhc
       
      Bardzo proszę o odp ewentualnie proszę pytać
      Dziękuję Ryszard
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj