Skocz do zawartości
Tyger

Przewody hydrauliczne

Polecane posty

Tyger    2

Czy przewody hydrauliczne mogą być zamontowane w miejsce przewodów paliwowych, bo gdzieś wyczytałem że przewody hydrauliczne nie mogą pracować z estrami a w ON mamy teraz dodatek estrów czy to coś będzie działaś destrukcyjnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Tu coś znalazłem i wkleiłem fragment tekstu.

 

Wskazuje się na higroskopijność takiego paliwa, a przez to na zagrożenie zwiększoną korozją, skłonność do tworzenia osadów u układzie dolotowym silnika. Sygnowana przez największych producentów silników i samochodów na świecie Światowa Karta Paliw zaleca, by do konwencjonalnego oleju napędowego nie dodawać więcej niż 5% estrów. Są jednak wyjątki, np. Skoda i inni producenci samochodów w Czechach i Niemczech dopuszczają „czysty” biodiesel czy Peugeot, który zezwala na dodatek do 30 proc. estru w oleju napędowym. Wiadomo jednak, ze przewody i uszczelki należy wymienić na viton (kauczuk fluorowy).

 

Dla zasilania silników najwyższych klas jakościowych (EURO IV) Światowa Karta Paliw najnowszej edycji z 2002 r. w ogóle nie dopuszcza udziału FAME właśnie z uwagi na zagrożenia dla części materiałów konstrukcyjnych silników i uszczelek, obawy o utratę płynności paliwa w niskich temperaturach i inne, wymienione wcześniej problemy eksploatacyjne. Zasilane silników Diesla starszej generacji mieszaniną oleju napędowego i estrów może powodować pozbawienia właściwości uszczelniających elementów wykonanych z naturalnej gumy (generalnie nie używa się jej w silnikach od 1980 r.). W silnikach eksploatowanych przez dłuższy czas w układzie paliwowym gromadzą się zanieczyszczenia, które są rozpuszczane przez estry (należą one do dobrych rozpuszczalników). Niesione przez estry rozpuszczone osady mogą w efekcie spowodować zatkanie wkładów filtracyjnych lub złą ich pracę albo nawet uszkodzenie wtryskiwaczy. Dlatego po przejechaniu ok. tysiąca kilometrów, na nowym biopaliwie, zalecana jest wymiana filtra paliwa. Przy starszych, zużytych silnikach, w których nie występuje prawidłowa szczelność w zespole tłok - pierścienie - cylinder lub występuje tzw. lanie wtryskiwaczy, może dojść do znacznego rozcieńczenia oleju smarującego silnik. Może to niekorzystnie wpłynąć na jego cechy użytkowe i skrócić czas użytkowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

W r3 i agrofarmach przewody paliwowe wytrzymują 1 sezon (tak podaje instrukcja obslugi i tak jest w praktyce), a do pracy na estrach należy zastosować specjalne przewody paliwowe oraz membrany, to chyba trzeba by dorobić kewlarowe przewody paliwowe ptfe? Jednak ten cały biodiesel to jedna wielka kicha :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jaro    165

Nie żebym się czepiał ale gdybym miał co rok wymieniać przewody paliwowe (no chyba że za darmo i z serwisem za free ale tak to tylko w Erze biggrin.gif)-to sorry Winnetou ale cmoknąłbym taką firmę w....łapkę biggrin.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Do jazdy na biodieslu należy co roku wymieniać według instrukcji obsługi, dziwnym trafem jednak u każdego pęka jakiś przewód po około roku na normlanym ON, czyżby paliwo miało więcej niż podają estrów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Albo przewody mają mniejszy procent gumy w gumie biggrin.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Moim zdaniem przewody hydrauliczne wytrzymają dużo więcej niż zwykłe przewody paliwowe. Zakładałem plastikowe(tekalan) i mają się znakomicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

Myślałem właśnie o tych teflonach, swoją drogą bardzo ciekawe żeby przewodzik o ściance grubości 1 mm wraz z oplotem wytrzymywał tak duże ciśnienie oraz takie temperatury :P tylko cena jest dość wysoka :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

A po co utrudniacie sobie sprawę?? Nie lepiej kupić węże do paliwa (specjalne) od razu?? Takie czarne, gumowe z plecionką w środku o grubej ściance raz na kilka/naście lat?

A te przeźroczyste szybko twardnieją od paliwa i temperatury i staja się nieszczelne na łączeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Nie zrozumiałeś dyskusji. Estry rozpuszczają kauczuki naturalne i te sztuczne i dywagujemy czym je zastąpić. Wyszło, że najlepiej byłoby teflonowymi, a że drogie więc tekalan następny w kolejce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

Przewód do Bio-Paliw jednak są odpowiednie produkty :P

 

NBR też nie jest odporny na estry. Przed pompką masz odstojnik, można zamontować dodatkowy filtr. Może to zastosować -

http://www.somar.pl/files/editor/Motoryzacja.pdf

 

z doświadczenia wiesz że NBR się nie sprawdza? z kolei ten wąż do biopaliw jest strasznie drogi, może lepiej co kilak lat wymienić zwykły wąż NBR bo jak podają to wąż nbr wytrzymuje do 20% bioestrów, a paliwa o zawartosci do 5% bioestrów należy traktować jak zwykłe paliwa więc tak do końca nie jest chyba tak źle z tym NBR są jeszcze mieszanki NBR/PVC chyba mocniejsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Wszystkie przewody paliwowe w większości producentów są wykonane z NBR a 5% dodatek rzepaku, jak podaje instrukcja należy traktować jak zwykły ON, a tak wogóle to bioestry co powodują z NBR? mikropęknięcia? parcienie czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

 

http://www.semperflex.com/uploads/media/DH_Folder_Polnisch_Englisch_28.11.06.pdf wygląda na to że zapisek " nie należy stsować do substancji zawierającyh estry" do przewód hydraulicznych, nie tyczy się do estrów zawartych w olejach napędowych, a do specjalnych olejii hydraulicznych stosowanych w lotnictwie i innych tródnych warunkach opartych na estrach fosforanowych, a więc przewód hydrauliczny może z powodzeniem być stosowany jako przewód paliwowy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Ma ktoś na AF przewody hydrauliczne zamiast paliwowych, a może ktoś ma seryjnie zamontowane przewody paliwowe z hydraulicznych? zastanawiam się czy stosowanie przewodów hydraulicznych do paliwa to tylko ze względu na sztywność, czy też znaczenie ma odporność na ciśnienie pulsacyjne, które to przewód gumowy wytłumi a hydrauliczny przenosi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ferdek,spróbuj wykorzystać przewód paliwowy z MTZ,kosztuje 2-3 piwa,a jest dość długi(+/- 2m).Możesz wykręcić końcówki i być może się uda adaptować przewód do swojego ciągnika.Dyskomfort znania kraju z którego pochodzi,wynagrodzi ci wytrzymałość tzw.wiekuista. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Akurat @Xemit radziecką technologię i tą wiekuistą wytrzymałość znam doskonale, młody byłem i zwątpiłem w tą tą wytrzymałość kilka razy gdy jeszcze miałem ładę i co się okazało lepiej było kupić te 2 piwa niż coś poprawiać bo efekt był taki że po kilku tygodniach nowe części na złom a z powrotem stare zakładałem i dalej się jeździło, morał z tego taki że bierzmy przykład ze wschodnich sąsiadów lepiej kupić flaszkę niż inwestować w części bo wytrzymałość jest wiekuista, oni to wiedzą już od dawna i dlatego tak piją, a my ciągle narzekamy na belarusa/ładę, he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A miałem dobre chęci z poradą adaptacji tego przewodu :D,bo zdaję się że narzekałeś na oryginalne.Sorry, na paliwo,bo przewody są superrrrr.

P.S.Jednego nie rozumiem,po co zakładałeś nowe części do tej łady,skoro stare były dobre?Czy tylko dlatego ze jak piszesz,byłeś młody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Nie no naprawde dzięki za radę i sorki za ten żarcik wyżej, tak szczerze to przeglądałem galerie belarusa i są ta nawet konkretne te przewody ( poważnie te gumowe przewody wytrzymują cały żywot mtz-ta?) al to musi być na wymiar bo potem nie ma jak położyć tego :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przewód wykonany jest z tworzywa.Po 20 latach sprzedałem ciągnik na oryginalnych przewodach paliwowych i tylko dlatego uważam że są niezłe,być może dlatego ze to stara dobra robota.Nie wiem jak wygląda przewód w r3,ale myślę że zawsze można to czymś zastąpić.Jeśli przewód w MTZ jest za długi to proponuję użyć noża i go skrócić.W wypadku zbyt krótkiego,zawsze można kupić dwa i je połączyć.W takie oto proste sposoby można dorobić przewód na wymiar :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    244

stare przewody do MTZ były dobre a nowe wyskakują z zakuć, ale takie przewody można kupić orginalne z ciężarówek lub zakuć w zakładzie gdzie zajmują się chydrauliką siłową. Ja założyłem do Bizona bo miałem problem z rurkami i parę lat spokoju już jest a z rurkami to praktycznie co roku któraś pękła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.