Skocz do zawartości
Tyger

Przewody hydrauliczne

Polecane posty

Tyger    2

Czy przewody hydrauliczne mogą być zamontowane w miejsce przewodów paliwowych, bo gdzieś wyczytałem że przewody hydrauliczne nie mogą pracować z estrami a w ON mamy teraz dodatek estrów czy to coś będzie działaś destrukcyjnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Tu coś znalazłem i wkleiłem fragment tekstu.

 

Wskazuje się na higroskopijność takiego paliwa, a przez to na zagrożenie zwiększoną korozją, skłonność do tworzenia osadów u układzie dolotowym silnika. Sygnowana przez największych producentów silników i samochodów na świecie Światowa Karta Paliw zaleca, by do konwencjonalnego oleju napędowego nie dodawać więcej niż 5% estrów. Są jednak wyjątki, np. Skoda i inni producenci samochodów w Czechach i Niemczech dopuszczają „czysty” biodiesel czy Peugeot, który zezwala na dodatek do 30 proc. estru w oleju napędowym. Wiadomo jednak, ze przewody i uszczelki należy wymienić na viton (kauczuk fluorowy).

 

Dla zasilania silników najwyższych klas jakościowych (EURO IV) Światowa Karta Paliw najnowszej edycji z 2002 r. w ogóle nie dopuszcza udziału FAME właśnie z uwagi na zagrożenia dla części materiałów konstrukcyjnych silników i uszczelek, obawy o utratę płynności paliwa w niskich temperaturach i inne, wymienione wcześniej problemy eksploatacyjne. Zasilane silników Diesla starszej generacji mieszaniną oleju napędowego i estrów może powodować pozbawienia właściwości uszczelniających elementów wykonanych z naturalnej gumy (generalnie nie używa się jej w silnikach od 1980 r.). W silnikach eksploatowanych przez dłuższy czas w układzie paliwowym gromadzą się zanieczyszczenia, które są rozpuszczane przez estry (należą one do dobrych rozpuszczalników). Niesione przez estry rozpuszczone osady mogą w efekcie spowodować zatkanie wkładów filtracyjnych lub złą ich pracę albo nawet uszkodzenie wtryskiwaczy. Dlatego po przejechaniu ok. tysiąca kilometrów, na nowym biopaliwie, zalecana jest wymiana filtra paliwa. Przy starszych, zużytych silnikach, w których nie występuje prawidłowa szczelność w zespole tłok - pierścienie - cylinder lub występuje tzw. lanie wtryskiwaczy, może dojść do znacznego rozcieńczenia oleju smarującego silnik. Może to niekorzystnie wpłynąć na jego cechy użytkowe i skrócić czas użytkowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

W r3 i agrofarmach przewody paliwowe wytrzymują 1 sezon (tak podaje instrukcja obslugi i tak jest w praktyce), a do pracy na estrach należy zastosować specjalne przewody paliwowe oraz membrany, to chyba trzeba by dorobić kewlarowe przewody paliwowe ptfe? Jednak ten cały biodiesel to jedna wielka kicha :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jaro    164

Nie żebym się czepiał ale gdybym miał co rok wymieniać przewody paliwowe (no chyba że za darmo i z serwisem za free ale tak to tylko w Erze biggrin.gif)-to sorry Winnetou ale cmoknąłbym taką firmę w....łapkę biggrin.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Do jazdy na biodieslu należy co roku wymieniać według instrukcji obsługi, dziwnym trafem jednak u każdego pęka jakiś przewód po około roku na normlanym ON, czyżby paliwo miało więcej niż podają estrów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Moim zdaniem przewody hydrauliczne wytrzymają dużo więcej niż zwykłe przewody paliwowe. Zakładałem plastikowe(tekalan) i mają się znakomicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

Myślałem właśnie o tych teflonach, swoją drogą bardzo ciekawe żeby przewodzik o ściance grubości 1 mm wraz z oplotem wytrzymywał tak duże ciśnienie oraz takie temperatury :P tylko cena jest dość wysoka :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

A po co utrudniacie sobie sprawę?? Nie lepiej kupić węże do paliwa (specjalne) od razu?? Takie czarne, gumowe z plecionką w środku o grubej ściance raz na kilka/naście lat?

A te przeźroczyste szybko twardnieją od paliwa i temperatury i staja się nieszczelne na łączeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Nie zrozumiałeś dyskusji. Estry rozpuszczają kauczuki naturalne i te sztuczne i dywagujemy czym je zastąpić. Wyszło, że najlepiej byłoby teflonowymi, a że drogie więc tekalan następny w kolejce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

Przewód do Bio-Paliw jednak są odpowiednie produkty :P

 

NBR też nie jest odporny na estry. Przed pompką masz odstojnik, można zamontować dodatkowy filtr. Może to zastosować -

http://www.somar.pl/files/editor/Motoryzacja.pdf

 

z doświadczenia wiesz że NBR się nie sprawdza? z kolei ten wąż do biopaliw jest strasznie drogi, może lepiej co kilak lat wymienić zwykły wąż NBR bo jak podają to wąż nbr wytrzymuje do 20% bioestrów, a paliwa o zawartosci do 5% bioestrów należy traktować jak zwykłe paliwa więc tak do końca nie jest chyba tak źle z tym NBR są jeszcze mieszanki NBR/PVC chyba mocniejsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Wszystkie przewody paliwowe w większości producentów są wykonane z NBR a 5% dodatek rzepaku, jak podaje instrukcja należy traktować jak zwykły ON, a tak wogóle to bioestry co powodują z NBR? mikropęknięcia? parcienie czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

 

http://www.semperflex.com/uploads/media/DH_Folder_Polnisch_Englisch_28.11.06.pdf wygląda na to że zapisek " nie należy stsować do substancji zawierającyh estry" do przewód hydraulicznych, nie tyczy się do estrów zawartych w olejach napędowych, a do specjalnych olejii hydraulicznych stosowanych w lotnictwie i innych tródnych warunkach opartych na estrach fosforanowych, a więc przewód hydrauliczny może z powodzeniem być stosowany jako przewód paliwowy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Ma ktoś na AF przewody hydrauliczne zamiast paliwowych, a może ktoś ma seryjnie zamontowane przewody paliwowe z hydraulicznych? zastanawiam się czy stosowanie przewodów hydraulicznych do paliwa to tylko ze względu na sztywność, czy też znaczenie ma odporność na ciśnienie pulsacyjne, które to przewód gumowy wytłumi a hydrauliczny przenosi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ferdek,spróbuj wykorzystać przewód paliwowy z MTZ,kosztuje 2-3 piwa,a jest dość długi(+/- 2m).Możesz wykręcić końcówki i być może się uda adaptować przewód do swojego ciągnika.Dyskomfort znania kraju z którego pochodzi,wynagrodzi ci wytrzymałość tzw.wiekuista. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Akurat @Xemit radziecką technologię i tą wiekuistą wytrzymałość znam doskonale, młody byłem i zwątpiłem w tą tą wytrzymałość kilka razy gdy jeszcze miałem ładę i co się okazało lepiej było kupić te 2 piwa niż coś poprawiać bo efekt był taki że po kilku tygodniach nowe części na złom a z powrotem stare zakładałem i dalej się jeździło, morał z tego taki że bierzmy przykład ze wschodnich sąsiadów lepiej kupić flaszkę niż inwestować w części bo wytrzymałość jest wiekuista, oni to wiedzą już od dawna i dlatego tak piją, a my ciągle narzekamy na belarusa/ładę, he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A miałem dobre chęci z poradą adaptacji tego przewodu :D,bo zdaję się że narzekałeś na oryginalne.Sorry, na paliwo,bo przewody są superrrrr.

P.S.Jednego nie rozumiem,po co zakładałeś nowe części do tej łady,skoro stare były dobre?Czy tylko dlatego ze jak piszesz,byłeś młody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Nie no naprawde dzięki za radę i sorki za ten żarcik wyżej, tak szczerze to przeglądałem galerie belarusa i są ta nawet konkretne te przewody ( poważnie te gumowe przewody wytrzymują cały żywot mtz-ta?) al to musi być na wymiar bo potem nie ma jak położyć tego :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przewód wykonany jest z tworzywa.Po 20 latach sprzedałem ciągnik na oryginalnych przewodach paliwowych i tylko dlatego uważam że są niezłe,być może dlatego ze to stara dobra robota.Nie wiem jak wygląda przewód w r3,ale myślę że zawsze można to czymś zastąpić.Jeśli przewód w MTZ jest za długi to proponuję użyć noża i go skrócić.W wypadku zbyt krótkiego,zawsze można kupić dwa i je połączyć.W takie oto proste sposoby można dorobić przewód na wymiar :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    206

stare przewody do MTZ były dobre a nowe wyskakują z zakuć, ale takie przewody można kupić orginalne z ciężarówek lub zakuć w zakładzie gdzie zajmują się chydrauliką siłową. Ja założyłem do Bizona bo miałem problem z rurkami i parę lat spokoju już jest a z rurkami to praktycznie co roku któraś pękła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mf255fan
      Witam 
      Zamierzam zrobić wyciągarkę leśną do zrywki drewna w górzystym terenie (jak to bywa na podhalu) Bazą mojej wyciągarki była by wciągarka z Robura. http://www.bankfotek.pl/view/2050210
      Przełożenie 3:1 i to chciałbym jeszcze zredukować poprzez koła zębate i łańcuch, tylko ile tak aby mieć wystarczającą moc i wydajność (prędkość zwijania liny) bęben liny ma średnicę 17 cm. Jak obliczyć prędkośc zwijania liny? 
      Druga sprawa to hamulec wciągarka posiada bęben hamulcowy obok tego od zwijania liny, hamuje taśma taka jak w ursusie c 360 od ręcznego (u mnie akurat tego brakuje) jak zrobić automatyczny hamulec tego bebna wykorzystując tą taśmę gdyż ona pozwoliła by łagodnie luzować linę, ostatecznością była by zapadka.
      Mechanizm wciągarki to koło talerzowe i wałek atakujący, tryb ataku jest rozłączany sprzęgłem kłowym z bardzo drobnymi wypustami, http://www.bankfotek.pl/view/2050213 , czy była by możliwość załączania i rozłączania napędu w czasie ruchu ? Czy jednak to groziłoby uszkodzeniem wypustów?
    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
    • Przez mlodyrolnik23
      Witam chciałbym zrobić łuszczarke do kukurydzy z niuzywanego sortownika do ziemniaków zależy mi na dość dużej wydajności poniewaz mój kolega w przyszłym roku zamierza sprzedać kombajn do zbierania kolb kukurydzy z tego co mówił to kukurydza w kolbie mozna dużo łatwiej wysuszyć i jesli uda mi sie ogarnac ten temat to gra wedlug mnie jest warta swieczki macie na to pomysł ile cm by musiało mieć oczko w sicie aby kolba się nie przedostała a ziarno tak i ogólnie jak to widzicie może jakieś łańcuszki w środku bębna aby działały jak cepy w kabajnie czekam na propozycje pozdrawiam
    • Przez GBartek
      Witam. Posiadam 2 siewniki konne i chcialbym je ze soba polaczyc aby byl szerszy. 
      Jak sie za to zabrac? Jakies porady? 
      Nie interesuja mnie opinie w stylu : sprzedaj oba, kup poznaniaka.  Mam 2 siewniki i wolny czas, a w mojej okolicy poznaniaki chodzą po min. 1500zl, a duzo ziemi nie mam. 
      Szukalem osoby, ktora sie podejmie takiego zadania, ale nikt nie probuje. 
      Pozdrawiam
    • Przez soltys147
      Chciałbym dorobić do mojej belarki centralne smarowanie łańcuchów. Niestety fabryczne zestawy sa strasznie drogie, więc myślę o jakimś zaadoptowanym systemie.
      Najbardziej chodzi skąd wziąć pompkę do oleju. Pędzle i wężyki to prosta sprawa.
      Ktoś z Was zrobił coś takiego? Czy np. pompa centralnego smarowania od tira do smaru (Można takie w miarę tanio kupić na szrocie) nadała by się - niestety tam chyba jest silnik elektryczny.
      Będę wdzięczny za wszelkie rady 
×