zales

Belarus 952

Polecane posty

zales    0

Witam,

Jestem szczesliwym/nieszczesliwym posiadaczem MTZ 952, którego zakupiłem kilka dni temu. Jest to nowy ciągnik sprowadzony z litwy. Ponieważ instrukja obsługi która otrzymałem jest w języki rosyjskim, a szukajac na internecie nie moglem znaleść jej w języku pl, mam kilka pytan docztyczacych tego ciagnika.

1. Przedni naped (most krzyzakowy) - obok dzwigni jest symbol z którego rozumiem dzwignia ma 3 pozycje: naped wylaczony - automatycznie zalaczay i włączony caly czas. Nie wiem jak operowac ta dzwignia, ale znajduje tylko dwie pozycje (tak mi sie wydaje). Czy jest jakas kontrolka sygnalizujaca czy naped jest wl czy nie??

2. Na obrotomierzu jest wyswietlacz cyfrowy. Pokazuje on podczas postoju mth, a podczas jazdy predkosc. Czy jest jakas mozliwosc przestawiania, aby np caly czas pokazywal albo mth albo predkość? Pod obrotomierzem sa jakies 2 guziki - do czego one służa?

3. Jak mierzyc poziom oleju w hydraulice (podnośnik)? U góry zaraz przed przednia szyba są tak jakby 2 korki - jeden jest zakrecany na gwint (klucz 19 chyba) a drugi korek o wiele mniejszy znajdujacy sie obok (sadzielm ze to jest miarka) jest na wtyk. Czy ta miarka jest w innym miejscu?

4. Stacyjka ma 3 pozycje, w kolejnosci jest tak: III - 0 - I - II. Do czego jest pozycja z symbolem III?

5. Wsiadając do ciagnika u samej góry (na suficie) jest jakieś pokrętło :P. Do czego ono służy?

 

Narazie wiecej pytan nie mam, mam nadzieje ze ktos pomoze mi i odpowie na te pytania.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel820    1

To pokrętl które jest u góry służ do regulacji temperatury ustawiesz ciepło zimno


Moja stajnia km MTZ Belarus 820 i MF 255

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

3 tam nie ma miarki tylko taka szybka jest i widac ile oleju jest


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel820    1

A jesli chodzi o przedni napęd jak weźmiesz na dół to napęd jest wyłączony na środku auromaryczny a na góże włączony


Moja stajnia km MTZ Belarus 820 i MF 255

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

na sam dół wyl na środku automat a na samą górę zawsze zalonczony


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Ok, dzieki wszystkim za pomoc.

Tylko do czego jeszcze sa te 2 guziki pod obrotomierzem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

One służa do programowania obrotomierza. Ustawiasz typ silnika i wielkość kół i rodzaj skrzyni po to by wskazania pasowały do każdego typu mtz przy tym samym obrotomierzu/prędkościomierzu. Nie ruszaj ich bo raczej masz tam dobrze ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Ok dzieki,

A czy jest jakaś kontrolka która wskazuje czy naped jest wlaczony czy niee?

No i jeszcze jedne pytanie, zauwazylem ze w silniku jest troche za malo oleju. Nie wiecie jaki olej w orginale leją do mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

nie wiem ale u mnie na superolu jezdci


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

U mnie wszystkie ciagniki tez na superolu chodzą, ale tu zapewne orginalnie zalany jest inny olej wiec nie chce ich mieszac.

Chyba jednak bede musiał dorobić tą kontrolkę, sygnalizującą włączenie przedniego napędu. Czy ktoś prubował to zrobić?

I jeszcze jedno, w którym miejscu jest zbiornik oleju/miarka od orbitrolu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Czyli układ kierowniczy, podnośnik, szybkozłącza euro i ewentualnie TUR jak ktoś założy idzie z tego samego zbiornikcza?

Jaką on ma pojemność/ile tam ma być tego płynu hydraulicznego?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

ma ktoś może instrukcje po polsku do mtz? było by mu łatwiej


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Czyli układ kierowniczy, podnośnik, szybkozłącza euro i ewentualnie TUR jak ktoś założy idzie z tego samego zbiornikcza?

Jaką on ma pojemność/ile tam ma być tego płynu hydraulicznego?

Tak, to wszystko chodzi na oleju z tego samego zbiornika o pojemności 25l a powinno być chociaż 20l. Te z euro 2 mają do wspomagania oddzielny mały zbiornik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Czy jest możliwość założenia w tym modelu ciągnika rewersu? Nie ukrywam że będzie on pracował w turze i przydałoby się takie udogodnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

nie nie ma takiej opcji, jak chcesz rewers to kup sobie pronara z serii p5 lub p7


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Dobrze że nie ma w nim rewersu. Przynajmiej ja tego nie potrzebuję. Byłby droższy przez to tylko.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Są wersje Belarusa z mechanicznym rewersem.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Dokładnie tak. Ta przyjemność kosztuje ok 6tyś a zamawia sie to z dodatkowym reduktorem więc jeszcze pare biegów dochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
Tak, to wszystko chodzi na oleju z tego samego zbiornika o pojemności 25l a powinno być chociaż 20l. Te z euro 2 mają do wspomagania oddzielny mały zbiornik.

 

Czyli na hydraulikę zewnętrzną - te 3 pary złącz jest całkowicie oddzielny zbiornik?

Oznacza to że moge go zalac teoretycznie tym samym czym ma znajomy i użytkowac jego maszyny (nie mieszając z tym co mam w skrzyni i w ukł. kierowniczym i podnośniku).

A i co do tych 3 par szybkozłączy, jest ich w sumie 6 sztuk ale przeważnie z tyłu widze tylko dwie (jedną parę). Czy jest możliwość dostać wersję gdzie wszystkie 6 lub chociaż 4 sztuki są z tyłu?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Układ hydrauliczny czyli tuz i hydraulika zewnętrzna mają oddzielny zbiornik czyli możesz zalać go praktycznie czym chcesz. Wielu użytkowników używa superolu z przezorności a zalecany olej to HL-32. Widziałem wersje że 3 pary były z tyłu. Ja mam 1 pare z tyłu i 2 z przodu plus dodatkowe 7 wyjście z tyłu czyli swobodny spływ oleju prowadzi bezpośrednio do zbiornika z pominięciem rozdzielacza. Ja sobie przęciągnąłęm z przodu jedno wyjście na tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Czy w tej wersji ciągnika jest siłowe opuszczanie podnośnika? Jesli tak to jak to jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja przy MTZ podłączyłem sobie dodatkowe wyjście hydrauliki pod tłok podnośnika. Używam go w agregacie z hydropakiem. Jedną wajchą(od podnośnika) podnoszę na raz całość i jeszcze siewnik na agregat.

 

A to tzw. wciskanie to jest małe nieporozumienie. Bo nie idzie tego ustawić by ciągle lekko wciskał. ]Tylko albo daje tak aż podniesie cały tył do góry albo wcale.


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

A mam pytanie, obok włącznika świateł jest taki przycisk z narysowaną spiralą. On włącza świece żarowe czy płomieniową? A jeżeli jest to świeca płomieniowa, to przed jej użyciem trzeba nalać do tego zbiorniczka nafty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj