MichalR

Naprawa przedniej zwolnicy w 1014

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MichalR    34

Zablokowało mi się przednie koło w 1014. Zdjąłem obudowę zwolnicy i zewnętrzne łożysko, co dalej robić? Jak dostać się do drugiego łożyska i jak zdemontować oś z satelitami?


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Musisz ściągnąć całą zwolnicę i rozebrać ją aby zdjąć koło koronowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Dokładnie tak jak pisze :zts: zdemontuj o odkręć śruby te które są wkręcane od tej strony gdzie krzyżak wchodzi w zwolnice.

 

Ps: prawdopodobnie klin wszedł ci pomiędzy koła zębate zwolnicy i dlatego kolo stanęło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

To już wiem... Coś jest pomiędzy osią a satelitami (prawdopodobnie kawałek tulejki z łożyska), bo jak próbowaliśmy ruszyć na rozkręconym to i tak nie dało rady i będę musiał jutro całą zwolnicę zdejmować. To znaczy, że można zdemontować samą zwolnicę, bez przegubu?


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

dodam tyle ze wlasnie mam rozkręconą w drobny mak lewą strone, jutro jadę po uszczelki itp


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34
dodam tyle ze wlasnie mam rozkręconą w drobny mak lewą strone, jutro jadę po uszczelki itp

Czyli masz podobny problem do mojego? Też Ci się koło zablokowało?


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

Powiedzmy ze w prawym kole wymieniałem zwolnice czy jak to się zwie (to z trzema trybikami), kolo koronowe (te z ząbkami) i to do czego przykręcasz felgę - imprezka na 2 tysiące zł. Poprzedni właściciel nawalił smaru a mnie naszło przygotować się do prac żniwnych. Profilaktycznie robię drugie kolo ale tam tylko 3 oringi do wymiany + maszety, manrzety - nie wiem jak to się zwie.

Jak nie patrzył jeszcze raz to rozbiorę to będę znał na pamięć co i jak.

 

Nie - kolo mi się nie zablokowało


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

U mnie koło koronowe wygląda raczej kiepsko, bo zęby są nieźle pokrzywione, ale jeszcze będzie chodzić, gorzej jest z osią i trybami satelitarnymi, są zupełnie zablokowane, przypuszczam, że przez kawałek łożyska, wymieniłem dzisiaj jedno łożysko, wybiłem z trybów resztki pozbijanego metalu i wyczyściłem wszystko, później skręciłem i okazało się, że nadal jest zablokowana, więc jutro zabawa od nowa, mam nadzieje, że nic nie będę musiał kupować, bo ta kwota jest przerażająca...


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

A jak zbijałeś zwolnice z obudowy to ciężko szło czy musiałeś młotem walić??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34
A jak zbijałeś zwolnice z obódowyto ciężko szło czy musiałeś młotem walić??????

cięzko szło to mało powiedziane, z tą obudową i pierścieniem to męczyliśmy się ponad dwie godziny...


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

nie żartuj. trzy śrubki wkręcasz i ściągasz a później końcówkę walisz młotkami w dwóch miejscach i zdjęte bardzo szybko choć się zmachac trochę trzeba.

 

jak masz aparat to zapodaj do galerii fotki kola korowego bo jak masz pogięte zęby to różnie może być i czasem lepiej je wymienić.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Tyle, że przy każdej śrubie, którą wkręciłem zrywał się gwint, więc nie dało rady tym sposobem.... Raczej nie zrobie teraz fotek, bo zaraz jadę do Bydgoszczy i przez cały tydzień mnie nie będzie... Ojciec będzie musiał sobie jakoś sam poradzić


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

tia - a jakie sruby wkręcałes?? min 8,8 lub 10.9 do sciągania


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Na początku wkręciłem jakąś słabszą, ale później znalazłem coś mocniejszego, to kręciłem aż nie mogłem już ukręcić, później mój pracownik probował chyba sobie młotkiem pomóc chyba (nie wiem bo nie widziałem) ale wygiął ją i ukręcił... więc została metoda "na chama" no i poszło bez problemu :blink:


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

cięzko szło to mało powiedziane, z tą obudową i pierścieniem to męczyliśmy się ponad dwie godziny...

 

chodzi mi oto jak ściągałeś obudowę zwolnicy z osi zwrotnicy(tą część gdzie się felgę przykręca),czy wtedy szło ciężko bo jak nie to masz obluzowane kliny i one ci się w koła zębate ładują i blokują zwolnice planetarną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

I to jest najprawdopodobniej ten problem...


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

mi tez sie kiedys przednie koło zablokowało ale na szczescie juz jak wiechałem na podwórko a nie na polu, jak rozebrałem to sie okazało ze te wałeczki na satelitach sie rozsypały i powpadały miedzy ten cały kosz satelit i wszystko tam połamały jak bedziesz składał to sprawdz wszystkie podkałdki sprezynowe czy nie są ściśnięte bo ci sie rozkręci i zwróć uwage czy na tym wałku od krzyżaka co wchodzi do piasty w miejscu gdzie chodzi symering czy nie ma rowka bo czasem symering wypiłuje rowek i potem cieknie,

teraz tez z mnie czeka robic napedzik bo cieknie cały, jak tylko opona sie sucha robi to dolewam oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Te wałeczki u mnie też się wysypały, ogólnie pełno złomu był w środku, może dlatego, że przez 13 lat nawet nie był tam wymieniony olej (w tej chwili nie nazwał bym tego olejem)


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Dolewki to niezbyt dobre rozwiązanie, zwłaszcza że cieknie po oponie, guma jest trochę mało odporna na oleje. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Prócz sprzęgła w nim :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

O i tu sie z przedmowcą zgodzę,też mam z tym problem,pali sie jak diabli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
Dolewki to niezbyt dobre rozwiązanie, zwłaszcza że cieknie po oponie, guma jest trochę mało odporna na oleje. :blink:

 

dokładnie.

w poniedzialek założyliśmy lewe koło - koszt wymiany uszczelek to max 50 zl i trochę pracy więc lepiej je wymienić niż lać olej lub rozwalić zwolnice, k.koronowe czy calosc


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Potrzebuję informacji gdzie mogę znaleźć kompletną zwolnicę do przodu, najlepiej jakąś używaną... W nowe nie ma sensu inwestować, bo i tak ciągnik długo u nas nie pociągnie...


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gani43
      <p>Witam. Panowie mam problem z takim czyms Moj problem polega na tym że nie wiem jak wyjac tulejke mosiezna ktora znajduje się w srodku . Proszę o pomoc Pozdrawiam.</p>
    • Przez lukasz115722
      Witam, ma ktoś wymiary wszystkich uszczelnień do przystawki przedniego napędu do zetora 6245 bo trochę cieknie
      z góry dzieki
    • Przez banar1
      Witam wszystkich,
      mam problem z załączaniem przedniego napędu w Same silver 95. Gdy ciągnik ma zimny olej to przedni napęd włącza sie bez problemu za każdym razem, ale gdy już troche pojeżdże i olej troche się zagrzeje to przeni napęd nie chce się włączyć, dodam że włączanie mam w guziku na elektrozaworze. Proszę o porade co może być przyczyną.
    • Przez KrystianPodgrski
      Witam! Mam problem z przednim napędem w mojej 311. Kupiłem ją jakieś 4 miesiące temu i już wtedy przód nie działał. Po rozebraniu przystawki zdiagnozowałem ,że to tarczki. Zamówiłem wymieniłem ale coś mi tam i tak nie pasowało, ale tak złożyłem. Wyregulowałem te cięgienko tak aby było tak mocno rozkręcone by dało rady zaciągnąć wajchę załączania przedniego napędu. Tak zostawiłem, naprawdę ciężko się ja załączało, myślałem że będzie to bardzo dobrze. Przy orce wydawało mi się że działa dobrze, ale  wydawało się gdy dostał większy opór zaczyna śmierdzieć z przystawki i strasznie się ona nagrzewa. Miał ktoś problem z przednim napędem albo ma może schemat, może czegoś brakuje w przystawce tam... Pozdrawiam i w załączniku dodaje zdjęcie mojej 311. 

    • Przez jarecek92
      Witam, udostępniam plik do Excela gdzie wpisując dane odnośnie przełożeń w moście w zwolnicach itp. mamy możliwość, oszacowanie jakich potrzebujemy zębatek do przystawki, aby zgrać przód z tyłem. Ważne jest to że musimy mierzyć rzeczywisty obwód toczony <wpisując odległość od środka osi koła do podłoża ,a obciążonym kole!, zawsze ona ma pare cm mniej niż koło wiszące w powietrzu. Co do kwestii przeciwnych obrotów: można obrócić dyfer, można obrócić pochwę mostu właściwości  przenoszenia momentu się nie zmienią, byle by odwracając cały most zostawić oryginalnie  zwrotnice
       
      Plik ma podłożone dane dla c360, mostu robura, oraz opon kół 14,9/28 i 11,2/20. 
       
       
      Plik mojego autorstwa, trochę nad nim posiedziałem by sprawdzić poprawność w obie strony, więc używać tylko na własny użytek!!! 
      Plik jest na tyle przedstawiony że chyba nie wymaga dodatkowych objaśnień, ale jeżeli ktoś jest na prawdę toporny z myśleniem, to pisać w temacie przedniego napędu do c360!!! tego tematu nie zaśmiecać.
       
       
      Moderatora proszę o przypięcie i jednocześnie zablokowanie tematu bez możliwości pisania w nim dodatkowych postów. 
       
       
      LINK: http://chomikuj.pl/jajek92/sprawy+techniczne/Dob*c3*b3r+z*c4*99batki+reduktora,5759701308.xls
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj