Skocz do zawartości
MichalR

Naprawa przedniej zwolnicy w 1014

Polecane posty

MichalR    33

Zablokowało mi się przednie koło w 1014. Zdjąłem obudowę zwolnicy i zewnętrzne łożysko, co dalej robić? Jak dostać się do drugiego łożyska i jak zdemontować oś z satelitami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Musisz ściągnąć całą zwolnicę i rozebrać ją aby zdjąć koło koronowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Dokładnie tak jak pisze :zts: zdemontuj o odkręć śruby te które są wkręcane od tej strony gdzie krzyżak wchodzi w zwolnice.

 

Ps: prawdopodobnie klin wszedł ci pomiędzy koła zębate zwolnicy i dlatego kolo stanęło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MichalR    33

To już wiem... Coś jest pomiędzy osią a satelitami (prawdopodobnie kawałek tulejki z łożyska), bo jak próbowaliśmy ruszyć na rozkręconym to i tak nie dało rady i będę musiał jutro całą zwolnicę zdejmować. To znaczy, że można zdemontować samą zwolnicę, bez przegubu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33
dodam tyle ze wlasnie mam rozkręconą w drobny mak lewą strone, jutro jadę po uszczelki itp

Czyli masz podobny problem do mojego? Też Ci się koło zablokowało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Powiedzmy ze w prawym kole wymieniałem zwolnice czy jak to się zwie (to z trzema trybikami), kolo koronowe (te z ząbkami) i to do czego przykręcasz felgę - imprezka na 2 tysiące zł. Poprzedni właściciel nawalił smaru a mnie naszło przygotować się do prac żniwnych. Profilaktycznie robię drugie kolo ale tam tylko 3 oringi do wymiany + maszety, manrzety - nie wiem jak to się zwie.

Jak nie patrzył jeszcze raz to rozbiorę to będę znał na pamięć co i jak.

 

Nie - kolo mi się nie zablokowało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

U mnie koło koronowe wygląda raczej kiepsko, bo zęby są nieźle pokrzywione, ale jeszcze będzie chodzić, gorzej jest z osią i trybami satelitarnymi, są zupełnie zablokowane, przypuszczam, że przez kawałek łożyska, wymieniłem dzisiaj jedno łożysko, wybiłem z trybów resztki pozbijanego metalu i wyczyściłem wszystko, później skręciłem i okazało się, że nadal jest zablokowana, więc jutro zabawa od nowa, mam nadzieje, że nic nie będę musiał kupować, bo ta kwota jest przerażająca...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

A jak zbijałeś zwolnice z obudowy to ciężko szło czy musiałeś młotem walić??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33
A jak zbijałeś zwolnice z obódowyto ciężko szło czy musiałeś młotem walić??????

cięzko szło to mało powiedziane, z tą obudową i pierścieniem to męczyliśmy się ponad dwie godziny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

nie żartuj. trzy śrubki wkręcasz i ściągasz a później końcówkę walisz młotkami w dwóch miejscach i zdjęte bardzo szybko choć się zmachac trochę trzeba.

 

jak masz aparat to zapodaj do galerii fotki kola korowego bo jak masz pogięte zęby to różnie może być i czasem lepiej je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Tyle, że przy każdej śrubie, którą wkręciłem zrywał się gwint, więc nie dało rady tym sposobem.... Raczej nie zrobie teraz fotek, bo zaraz jadę do Bydgoszczy i przez cały tydzień mnie nie będzie... Ojciec będzie musiał sobie jakoś sam poradzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Na początku wkręciłem jakąś słabszą, ale później znalazłem coś mocniejszego, to kręciłem aż nie mogłem już ukręcić, później mój pracownik probował chyba sobie młotkiem pomóc chyba (nie wiem bo nie widziałem) ale wygiął ją i ukręcił... więc została metoda "na chama" no i poszło bez problemu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

cięzko szło to mało powiedziane, z tą obudową i pierścieniem to męczyliśmy się ponad dwie godziny...

 

chodzi mi oto jak ściągałeś obudowę zwolnicy z osi zwrotnicy(tą część gdzie się felgę przykręca),czy wtedy szło ciężko bo jak nie to masz obluzowane kliny i one ci się w koła zębate ładują i blokują zwolnice planetarną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

mi tez sie kiedys przednie koło zablokowało ale na szczescie juz jak wiechałem na podwórko a nie na polu, jak rozebrałem to sie okazało ze te wałeczki na satelitach sie rozsypały i powpadały miedzy ten cały kosz satelit i wszystko tam połamały jak bedziesz składał to sprawdz wszystkie podkałdki sprezynowe czy nie są ściśnięte bo ci sie rozkręci i zwróć uwage czy na tym wałku od krzyżaka co wchodzi do piasty w miejscu gdzie chodzi symering czy nie ma rowka bo czasem symering wypiłuje rowek i potem cieknie,

teraz tez z mnie czeka robic napedzik bo cieknie cały, jak tylko opona sie sucha robi to dolewam oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Te wałeczki u mnie też się wysypały, ogólnie pełno złomu był w środku, może dlatego, że przez 13 lat nawet nie był tam wymieniony olej (w tej chwili nie nazwał bym tego olejem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Dolewki to niezbyt dobre rozwiązanie, zwłaszcza że cieknie po oponie, guma jest trochę mało odporna na oleje. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

O i tu sie z przedmowcą zgodzę,też mam z tym problem,pali sie jak diabli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Dolewki to niezbyt dobre rozwiązanie, zwłaszcza że cieknie po oponie, guma jest trochę mało odporna na oleje. :blink:

 

dokładnie.

w poniedzialek założyliśmy lewe koło - koszt wymiany uszczelek to max 50 zl i trochę pracy więc lepiej je wymienić niż lać olej lub rozwalić zwolnice, k.koronowe czy calosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    33

Potrzebuję informacji gdzie mogę znaleźć kompletną zwolnicę do przodu, najlepiej jakąś używaną... W nowe nie ma sensu inwestować, bo i tak ciągnik długo u nas nie pociągnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×