Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Nikita_Bennet

BELARUS-920.4-10/99 i silnik 86KM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
Nikita_Bennet    127

Witam

Tak przeglądałem stronkę belarusa i znalazlem tam ciągniczek jak w temacie z silnikiem TCD2012L04-2V C3UT63 marki Deutz.

Wiecie może coś na ten temat.

Ktoś zna białoruski język? Ewentualnie rosyjski?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może kiedyś wpadną na pomysł by zostawić silnik MMZ a skrzynie z hydrauliką przeszczepić z Deutza.To by dopiero był hicior.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    127
Podeślij tekst to przetłumaczę z rosyjskiego.

http://www.belarus-tractor.com/ru/main.aspx?guid=31843&mode=shortinfo

po prawej wybierz Все параметры

______________

Трактор БЕЛАРУС 922.4-10/99 представляет собой универсально-пропашной трактор тягового класса 1,4 с двигателем Deutz TCD2012L04-2V C3UT 72.Сельскохозяйственные колесные тракторы БЕЛАРУС класса 1.4 предназначены для выполнения широкого спектра сельскохозяйственных работ – от подготовки почвы под посев до уборочных и транспортных операций; могут быть использованы в лесном, коммунальном хозяйстве, строительстве и промышленности. Тракторы приспособлены для работы в различных климатических зонах. Тракторы отличаются высокой надежностью и экономичностью при низких эксплуатационных затратах и высокой производительности. Универсальность тракторов обеспечивает их агрегатирование с различными отечественными и зарубежными машинами и орудиями.

______________

a pod spodem jest tabelka z danymi technicznymi.

 

 

a co do ewentualnych belarusków z silnikiem deutza - idzie o szybkie spełnienie norm tier3 chyba.

zresztą próbowano to w modelu 1025.4 jak się popatrzy dobrze w necie to się znajdzie.

Ciekaw jestem czy to jest seryjna produkcja czy tylko przymiarki i co to za silnik tzn w jakich innych ciągnikach był stosowany.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Takie ble ble

Ciągnik Belarus922... przedstawia sobą uniwersalno-coś tam( nie znalazłem pasującego odpowiednika)...ciągnik klasy pociągowej 1.4 z silnikiem Deutz... Ciągniki rolnicze Belarus klasy pociągowej 1.4 przeznaczone są do szerokiego spektrum prac rolniczych- od przygotowania gruntu pod siew do prac przy zbiorach i w transporcie. mogą być wykorzystane w gospodarcew leśnej, komunalnej i przemyśle. Ciągniki są przystosowane do prac w różnych strefach klimatycznych, odznaczają się wysoką niezawodnością i ekonomiką , o niskim zużyciu eksploatacyjnym i wysokiej wydajności. Uniwersalność ciągników_umozliwia agregowanie z wieloma maszynami krajowymi i zagranicznymi oraz oprzyrządowaniem.

niektóre dane tech. masa 4,3t, dopuszczalna masa 7000,prześwit- 510mm promień zawracania-4,5m, zbiornik -135l, udźwig podnośnika -4t, max. ciśnienie hydrauliki 20MPA, wydajność- 45l/min, wom-540/1000, 6 wyjść hydrauliki, instalacja 12V, alternator 1000W,, sprzęgło suche jednotarczowe, skrzynia synchronizowana 14 do przodu, 4 do tyłu, most smoblokujący się,silnik turbo 4l, 4cylindry, o mocy 64KW(86KM), zużycie jednostkowe paliwa 259g/KWh, nadwyżka(zapas) momentu 35%. Gabarytów nie podawałem i innych drobiazgów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    127

thx za tłumaczenie - ja bym się nie podjął tego bo jakoś mimo wieloletnich prób naszego systemu edukacji polegl on w walce ze mną przy próbie nauczenia mnie tego języka.

 

A co do ciągniczka - mam nadzieje że nie skończy tak jak wcześniejsza wersja 1025.4 o której w PL nawet nie było słychać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

na wszelkie 1025 nie patrz bo chyba nie chcesz żałować wyboru...

 

 

Nie mialem doczynienia z silnikiem deutza ale z resztą mam na bierząco, z tlumaczenia wynika ze reszta to taki pronar 82SA tzn. skrzynia i podnosnik

nie wiem jak silnik ale skrzynie 14/4 i podnosnik (ten na 2 pionowe tloki) oceniam na 5,

tylko jedno co mnie martwi to to sprzęgło "jednotarczowe suche"

jeszcze cenę podsuń jak masz :P


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Jest jakaś rozbieżność w danych. Te które podałem są dla modelu 920, a dla modelu 922 mimo opisu w tabeli występuje silnik MMZ o mocy70KW(94KM), 4,75l poj, przy mocy nominalnej moment wynosi 371, a maksymalny wynosi 464. Zużycie jednostkowe jednostkowe paliwa jest dużo niższe bo 210g/KWh, rozruch 24V, reszta taka sama. Z niższego zużycia jednostkowego wnioskuję, że silnik MMZ spełnia niższą normę niż deutza. Zaraz sprawdzę.

Tego deutza nie znalazłem , za to w modelu 952 ten sam deuz ma już moc72KW(97,9KM). Silnik MMZ homologowano i wszedł od września 2008 do 2013 i spełnia normę IIIA .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Są tam modele z silnikiem Deutza 86 km ,100km,110 km i 140 km.Wszystkie mają końcówkę numeru 99 .Dziwne tylko ze niby lepsze normy ,a większe spalanie.259 g/kwh w Deutzu & 229g/kwh w MMZ.Nijak ma się to do ekologii. By zobaczyć opis najlepiej w Google wpisać ten adres www.belarus-tractor.com i skorzystać z tłumacza google.Wejść na produkty ,kliknac na fotkę ciągnika i na końcu lista simple.Tam wybrać konkretny model,wszystko po polsku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Bo to taka ekologia jak szczepionka na świńską grypę. Mamy wyższe spalanie przy innym składzie spalin, czegoś jest mniej a czegoś więcej. Za jakiś czas okaże się, że skóra nie warta wyprawki, bo efekty końcowe szkodliwości się "równoważą".

Z tego translatora można coś zrozumieć, ale dalekie to jest od oryginału, poprawności stylistycznej i wadliwe merytorycznie. Gdyby tak przetłumaczyć to z powrotem za pomocą tego translatora - wyszłyby cuda niewidy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak to z translatorem.Przypadłość z odwrotnym tłumaczeniem i różną treścią od oryginału dotyczy każdego tłumaczenia.Co jak co ale taka opcja w Google się przydaje ,bo z tekstem w suahili było by nieciekawie :P Co do silników Deutza,myślę że powodem ich instalowania jest próba większej ekspansji na rynki zachodnie.Adaptować do norm można każdy motor jednak zaufanie do marki to inna sprawa na tak konserwatywnym i przepełnionym rynku.Oj przykro ze Ursus nawet nie może pomarzyć o takim rozwoju ,a Białoruś to podobno takie zacofanie. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Wczoraj nie doczytałem faktu , że w skrzyni biegów jest przyśpieszacz.

Jakby ktoś potrzebował przetłumaczyć instrukcje obsługi z języków: białoruski , rosyjski, ukraiński, co nieco słowiańskich z Bałkanów, to służę pomocą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

mozesz przyblizyc? Moze o połbieg chodzi?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

W opisie skrzyni sformułowane to było jako reduktor zwiększający, może rzeczywiście chodzi tu o półbiegi. Jeszcze jedno, skrzynia jest synchronizowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    127

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.