marka

Niekończąca się opowiesć

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie znam ciągnika który nie spali tego co się wleje,jeśli oczywiście jest sprawny.Z tym "równie dobry" to chyba też przesadziłeś.Owszem jest to wystarczający sprzęt do przeciętnego gospodarstwa <35-40 ha ,pozwalający na sprzęgnięcie z miarę logiczną maszyną. Czy tylko tyle lub aż tyle, to już zależy od gustu i zasobności portfela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

szkoda słów na codzień muszę znosić mądrości posiadaczy mtz ile to ksztują częsci do mtz a ile do sdf i takie tam inne tylko że oni cały czas wymiają ceny tych częsci i co zmieniali a ja nie mam co wymieniać hehe bo nic nie zmieniam ha ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A te biegi w Lambo ci jeszcze wyskakują jak jedziesz zbyt szybko po dziurach?Dalej pękają ci przewody paliwowe?Jak nie kupujesz ich nowych to chyba je łatasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

przewody dorobiłem za gorsze a biegi nie wyskakują tzn rewers wyskakiwał :) takie tam problemy dorobne na dotarciu he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A czytałem ,czytałem coś tam wbiłeś w podłogę,miedzy wajchę.A podskakuje jeszcze obciążony jak jedziesz po drodze. I mam radę na twoje kłopoty z odsłuchem radia przy włączonym wentylatorze.Daj w obwód zasilania silnika wentylatora kondensator.Ile masz Mth na dzisiaj?Czy faktycznie by przestał się kopać jak głębiej pług zapuścisz i by wydobyć więcej mocy polecasz lepsze paliwo typu 'Verwa"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

na dzisiaj 520 mtg a z wentylatorem to rmfke troche zakłuca ale w sumie OK, zetke słucham he he :) no cóż takie czasy że i po niemcu trzeba po swojemu poprawić, czy poprawić iwana miał bym zdrowie to nie wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zapamiętaj sobie raz na zawsze,IWANA się nie poprawia.To jest maszyna która "Gniotsa nie łamiotsa". :lol:P.S.I nie kopie się z byłe powodu z byle jakim pługiem choć śmiga na Redbulu :) He ,he,he,he.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Xemit żeby nie było że się czepiam mam już jedną maszynę co się gniotsa nie łamiotsa a imie jej samara i tak Ci powiem że więcej jak zyję tak radzieckiej technologii nie chcę znać i widzieć, bo cóż mogę powiedzieć darmo nic co ruskie niechce mieć znać i widzieć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To podobnie jak ja olewam produkty włoskie.Mam niemiłe wspomnienia z Fiatem i więcej nigdy,on ani gniotsa,ani łamiotsa on zgnił.Stary masz w chacie Lambo ,a Samarą pomykasz?Ja tam odwrotnie ,ciągnik ruski, ale bryka nie wąska.P.s.Zresztą Łada to włoska technologia,stąd masz kłopoty z parchem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Było kupić Iwana.Za zaoszczędzoną kasę wyrwał byś niezłą furę,laski by sikały w gacie jak byś śmigał po rejonie.A w Lambo to tylko na kolana i w poprzek przez kartoflisko.Trza być kurna joginem ,to nie na moje lata. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Samara, to niemiecka technologia, na wiejskie drogi, to przecinak nie do zatrzymania. Swoją 2108 przekroczyłem 200tys i nie dolałem grama oleju, nic w zespołach napędowych nie wymieniałem.

Opracowało ją Porsche na zlecenie Rosjan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Był to z pewnością najlepszy wytwór motoryzacji w krajach RWPG.Wymienialność walut i realne zarobki niestety zrobiły swoje i dzisiaj Samara w obliczu konkurencji jest jak porównanie osła z ogierem ,co nie wyklucza jazdy na ośle czy też mule.P.s Porsche to chyba tylko próbowało zrobić coś z silnikiem ,który zresztą był dużo bardziej nowoczesny jak w Polonezie(wałek rozrządu w głowicy,wał korbowy podparty na pięciu stopach który gwarantował dużo większe przebiegi między naprawcze)Dzisiaj 200tyś km nie robi żadnego wrażenia,taki silnik pracuje nie gorzej jak nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

OO to kolega też miał z tym do czynienia więc jak o ruskich maszynach to i o samarce pozwolę sobie napisać to i owo, a myślę że odnieść będzie to można i do mtz, a więc silnik (licencja vw) i zawieszenie samary opracowali inżynierowie porshe i chwała im za to szkoda że tylko to :) i faktycznie zawieszenie i silnik wytrzymuje spokojnie 200 tyś po 150 tyś zmieniłem tylko jedną zwrotniczkę w przednim zawieszeniu, ale cala reszta tragednia do pewnego czasu samochód sprawował się w miarę, ale po 150 tyś tragedia nigdy nie wiadomo czy odpali i tak przez elektrykę po gaźnik ( gaźnik chyba jakaś licencja z programu kosmicznego CCCP) to jakieś membrany to przytkana dyszka to coś w elektryce i tak niekończące się problemy ale to tylko jeden temat, książkę można by napisać co stworzyli radzieccy inżynierowie, np. zużywające się (coraz cieńsze) tarcze hamulcowe przy nie zdzierających się klockach, konstrukcyjnie brak jakiejkolwiek elastycznej łączki w tłumiku podczas gdy silnik jest na poduszkach, nie wspominając że samochód fabrycznie jest krzywy i jedno przednie koło od 2giego jest ze 4 cm do przodu, podsumowując na polskich drogach było dużo samarek obecnie nie spotykane, powód taki jak opisałem do pewnego czasu jest OK ale jak zaczną się problemy z elektryką czy z gaźnikiem tak nikt nie potrafi dojść co i jak :) a jakość części woła o pomstę do nieba, no i jak czytam sobie tematy o mtz czy rozmawiam z właścicielami mtz to coś w ten deseń opisane problemy, więc mam takie zdanie o mtz i już :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Ferdek ja nie chce się czepiać, ale co mozna powiedzieć o ciągniku który ma nieco ponad 500mth, jakby miał 5000 mth to mozna mówić, co jest ok a co nie. Jak przy zachodnim ciągniku zaczynaja wyskakiwać biegi, to jakoś się to poprawi i ciągnik jest super, a jak przy mtz-ecie po takim samym przebiegu spalił się włącznik od wentylatora to już szrot. Włoskiego badziewia już nie chce, na początku też był super zachodni ciągnik, a jak narazie mam niecałe 700mth i drugą hydraulike. W swoich pracach radzi sobie naprawde dobrze, ale jezeli chodzi o wykonanie można sobie zyczyć więcej. 


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafi11    0

Nie ma co ukrywać, wschodni przemysł i myśl techniczna, w gruncie rzeczy nic nie potrafiła sama zrobić, a jedynie adoptować z mniejszym lub większym skutkiem i było to dobre, do kiedy nie było za bardzo przekombinowane.... udany silnik MTZa to konstrukcja caterpilara, wladymirec to niemiecki silnik, kałasznikow to niemiecki sturmgewehr, t34 to pochodna rozwojowa wersja czołgu szybkiego Jamesa Waltera Christi, słynny kamaz to japońska ciężarówka (na pierwszych wersjach były jeszcze japońskie napisy (sic!). mnóstwo technologi, które zostały albo zdobyte na wojnie, albo zdobyte przez wywiad, albo po prostu chamsko ściągniete bez obawy o karę za złamanie praw patentowych....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Skoro tak to powiec czego dokonali polacy??? Kopie zetora i mf których wyszło zaledwie ponad 1mln, gdzie przez podbny okres, mtz wypuścił 35mln ciągników i maszyny te są na całym świecie. Tylko dlaczego caterpilar jest bardziej czuły na paliwo. Żadnego polskiego samochodo do tej pory nie ma, ursus stoi na skraju bankructwa a belarus i kirowiec rozwija się wprawadzając wciąż nowe modele.

 


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

belarus i kirowiec rozwija się wprawadzając wciąż nowe modele.

 

Tylko, że te nowe modele, aby nadawały się do sprzedaży w cywilizowanych krajach muszą mieć zachodnie silniki, bo niestety radziecka myśl "kopiująca" nie potrafi wprowadzić TIER3.

Ciekawi mnie dlaczego, pomimo że Kirowce to takie świetne maszyny, to olbrzymie kołchozy w Rosji stały się jednym z największych odbiorców największych serii JD :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Wy to tylko ten JD JD i JD, a to żadna rewelacja, są lepsze marki takie jak Fendt czy Valtra. MMZ ma również modele z tier3. 


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Pomimo, że nie jestem fanem marki JD ( moje serce bije mocniej dla koncernu AGCO :) ) nie da się zaprzeczyć, że to właśnie JD jest światowym liderem w produkcji i jednym z liderów innowacyjności w branży rolniczej. Co do jakości sprzętu Fendt, owszem jest w czołówce, ale Valtra jest typowym średniakiem jak MF, Case, DF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Zbigi jakie wyskakujące biegi!!!! Wyskakiwał to rewers podczas szybkiej jazdy po nierównościach i ujęciu gazu, we wszystkich modelach to zjawisko występuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

a ja powiem wam tak koledzy posiadam MTZ 82 rocznik tez 82 w sportowej kabinie(a niech ja hu. strzeli)i same rollera 70 (niby maly ale dziarski)

i tak sprawa sie przedstawia mtz to ogolnie nie taka zla maszyna jesli sie wezmie pod uwage silnik (i tu powaznie mowie jest to oszczedny silnik nie ma co marudzic i strasznie trwaly) i uciag (nie jeden zachodni ciagnik o porownywalnej mocy zawsztydzi swoimi mozliwosciami) lecz istnieje jedno male ale (lub wieksze hehe) a mianowicie zaczniemy od kabiny w moim mdelu jest ona dla karla akrobaty ze sadomasochistycznym usposobieniem mozdele z kwadraciakiem sa lepsze ale komfort to raczej nie jest ale nie jest juz tak zle

nastepne czyli skrzynia wszystko dobrze jesli ktos uzywa spokojnietego ciagnika ale jesli np podczepi gruber 2,6 metra to juz amen skrzynka pada i nic nie poradzisz moj kumpel tak mial a nastepny teraz zrobil skrzynie ale jak mowil liczyl sie z ta niedogodnoscia i byl tego swiadom

hydraulika -wszystko jest ok jesli uzywasz tylko podnosnika ale jesli kozystaz z wyjsc to juz nie jest tak pieknie bardziej wymagajace maszyny wykanczaja ja szybko a niema sie co oszukiwac maszyny sa w tych czasach coraz bardziej skomplikowane i maja coraz wiecej funkcji obslugiwanych przez chydraulike

inna sprawa to ze ciagnik jest strasznie wysoki co powoduje iz po calym dniu pracy solidnie sie wybujasz nawet i w nowym pronarku moi wujkowie takowe posiadaja i mowia ze troszke sie wybujaja no ale oni brali tez ta niedogodnosc pod uwage

efektem tych niedogodnosci ktore w wielu przypadkach przewazyly szale jest najczesciej zmiana tej rosyjskiej technologii na zachodnia choc i uzywana ale zawsze jednak bardziej przyjazna (wiekszosc moiich znajomych tak zrobila i nie zaluje)

co do mojej skromnej osoby mtz jest uzytkowany tylko do wywozu obornika i nic wiecej mam go dosyc stale ta chydraulika niech ja diabli

 

a co do same rollera 70 moze i sila uciagu nie doruwnuje mtztowi lecz jest cichy szybki stabilny i nadaje sie do wszystkich prac taki uniwersalny konik do gospodarstwa mlecznego co do ceny czesci nie wiem jakie tam sa bo jeszcze nie mialem watpliwej przyjemnosci zaznajamiac sie z tym aspektem (mam niecale 3000 tys mtg wiec to nie zly wynik)spalanie tez niskie Nie mowie ze jest o ciagnik idealny lecz napewno oszczedzilem sobie sporo zdrowia dzieki temu malemu szkrabowi samochody tez ma zagraniczne i tez rosyjskich nie mam zamiaru kupowac po mtz juz nic z zsrr ani bialorusi hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

No widzisz, ale mtz-et nie jest taki wysoki, bo weż napszykład MF 3050, niby taki mały a zaledwie 10cm niższy. @Ferdek widze że teraz ci się powodzi i kasy masz jak lodu, wynika to z tego iż napisałeś że nic ruskiego za darmo byś niechciał. Ja jednak myśle, że jakby ci dawali 50tys to daj mi je bo tobie zdaje sie niepotrzebne. @rafi taki jesteś spec od rosyjskiej technologi to pokaż mi caterpillara z takim samym silnikiem jak belarus, niemieckiego kałacha i powiedz mi ile belarus ma na dzień dzisiejszy modeli w sprzedaży??


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj