Skocz do zawartości
cayman

FORTSCHRITT ZT 323-A

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Fortschritt

cayman    1

Siemanko zastanawiam sie nad kumpnem własnie tego FORTSCHRITT ZT 323-A FORTSCHRITT ZT 323-A (797985200) - Aukcje internetowe Allegro co mi o nim powiecie: jak z jego skrętnościa, ile pali, jak z cześciami jest sytułacja, jakie sprzęty pociagnie, jak czesto sie psuje i co głównie(awaryjność), czy dobry byłby do zrywki drzew w lesie, jaka prędkośc rozwija po prostu wszystko bo nic o nim nie wiem po prostu mi sie podoba własnie ten model co wyrzej podałem w linku jutro jade go obejrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coffey23    16

nie robiłem takim ciągnikiem ,opinie są takie że to mocny ciągnik i twardy masywny tylko że skręt ma słaby i z tego co widziałem to prześwit też nie za wysoki :D z częściami raczej nie powinno być problemu dużo tych ciągników u nas robi w kraju tylko trzeba znaleźć sklep a jest napewno nie jeden ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fujitsu    12

Jesli potrzebójesz dobrej rady wejdz na Forum www.fortschritt.p2a.pl tam znajdziesz wszystko na temat tych ciągników. Oraz serwis tego ciągnika i składnice cześci jedyna w europie do tekich maszyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


lukasz15    2

Kiedyś robiliśmy takim sprzętem tylko ZT-303 troszke inna wersja ale moc silnika jest ta sama. Szczerze mówiąc to bardzo twarde i wytrzymałe maszyny no i również potrafi ładnie pola obrabić tylko jadyną wadą to chyba jest to że mają mały kąt skrętu ale idzie to jakoś opanować :D Ogólnie polecam ale zajrzyj sobie na to fotum co kolega podał tam znajdziesz dużo informacji na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz27    2

ja posiadam dwa takie ciągniki. co do skrętu to bardzo słaby. jest dośc szybki prawie 40 km/h przy obrotach 1800./ ciągałem nimi pługi 5-6skib b 201a i agregat uprawowo-siewny 3m. co do zużycia paliwa dość oszczędne.częsci są dostępne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz15    2

Nie jestem pewien ale na mokrym też chyba mają problem bo mają troche małe koła z przodu, ale jak już napisałem nie jestem tego pewien tylko tak słyszałem. Może sie ktoś wypowie na ten temat :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz27    2

niestety tak szybko sie zawieszają. ale można zdemontować tylny zaczep dolny ten hak bo głównie na nim się ciągnik zawiesza i wtedy troche lepiej jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotr1980    2

Mam takiego 303d maszyna super moce są różne zależy od ustawienia pompy od 90ps - 120ps silnik 4 cylindry moment obrotowy lepszy niż sw400 turbo, ciężki, wyciągniesz tym wszystko ale jak nim się zakopiesz to będzie problem, oczywiście jak uda ci się go zagrzebać :) skręty się da zrobić przedłużając wąs wtedy lepiej wypada niż polska 1224 no i spalanie nieduże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cineek    6

Duży,cięzki,masywny,wytrzymały I w polu nie do zajechania ;D On ma tak na prawdę 100KM, dane techniczne na przeglądzie kiedyś dostałem. On bez problemu pociągnie pług póałzawieszany np: PHX lub B-201 a juz inny ciągnik o tej mocy nie da sobie z nim rady bo jest za lekki.Sprężarkę ma b. dobrą, hydraulikę wyśmienitą, przyczepy wywala na wolnych obrotach tak jak C-360 na 2400 obr/min ! Może kiepski skręt ale idzie się przyzyczaić. Komfortowa kabina, nawiewy,radio, jeśli wszystkie przyciski działają, blokady i inne elektrozawory to jest super traktor za małe pieniądze.

Spójrzcie tu mój były Forsz, jaki ładny traktorek :)

A tu porównaie 100KM w ZT323A a MF 100 KM

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

maxi900    1

Również jestem posiadaczem tyle że właśnie 323A.

 

Trochę danych technicznych:

 

Silnik:

Moc:90-120 KM (można pompę różnie ustawiać zależnie od zapotrzebowania i ekonomii)

Moment: 450Nm

Obroty nominalne dla w/w wartości: 1800

Pojemność: 6,6L

Ode mnie: bardzo solidna i bardzo ekonomiczna konstrukcja silnika IFA (powstała na z konstrukcji silników MAN). Zdarzają się pewne problemy (np przecieki ze świecy płomieniowej do kolektora, podawanie oleju przez pompę do silnika centralnym smarowaniem) ale można je od razu wyeliminować. Niestety jest to odmienna konstrukcja od polskich silników i wielu domorosłych mechaników może im bardziej zaszkodzić niż pomóc. Na szczęście jest świetny serwis (link na końcu postu)- panowie Ci znają się na rzeczy i dają gwarancję na remont. Remont nie jest tani ze względu na to że montują tylko oryginalne niemieckie części ale dają na to gwarancję. Poza tym zawsze służą fachową radą więc jak coś się dzieje to dzwonisz bądź jedziesz i pomagają. Robią regeneracje różnych elementów które już nie są produkowane bądź bardzo drogie (pompa wody bądź oleju).

 

Parametry maszyny:

Biegi przód: 24

Biegi tył: 16

Biegi liczone są z uwzględnieniem elektropneumatycznego zwalniacza bezsprzęgłowego (tzw. żółwia)

Masa: 5670kg !!(to nie pomyłka - z wszystkimi obciążnikami ok 6 ton!)

Udźwig na tylnym TUZie: ok 4200 kg (zależnie od rozstawienia wieszaków na cięgłach)

Olej w skrzyni (wspólny dla hydrauliki): ok 90L

Olej w silniku: ok 20-23L ( zależności od skosów na których musi pracować)

Płyn chłodzący: 28 L

Prędkość max: 45km/h

Prędkość min: 1,83km/h

 

Ogólnie: świetna maszyna ale nie do prac przydomowych bądź TURa. Solidny przedni most świetnie sprawdza się przy doczepieniu ciężkiego pługa śnieżnego (nawet od koparek typu Fadroma). Jest dość ekonomiczny (siewy siewnikiem Amazone D8 4m zużył 20L na 6 ha; w pługu ok 15-16 na ha tyle że starą Unią 4 skiby sztywną). Ma też swoje wady (poza wyglądem który wielu razi :blink: miewa problemy z silnikiem (z reguły przez wsadzanie do niego łap przez osoby okrzykujące się mechanikami a nie mające z nim wcześniej do czynienia), ze sprzęgłem i hamulcem (są one w pełni hydrauliczne wspomagane olejowo i zużycie pompy po rozgrzaniu utrunia hamowanie i wysprzęglanie) oraz z hydrauliką (często zdarzają się przerabiane egzemplarze bądź grzebane przez osoby bez odpowiedniej wiedzy). Poza tym tak jak ktoś już wspomniał jest to czołg. Jest świetny do ciężkich prac ( masa) i do transportu (prędkość). Niestety nie jest to najnowsza konstrukcja i wielu rolników traktory niewyciszone i bez klimy nie interesują.

 

Poza tym jest dostęp do części i fachowy serwis.

Tutaj link http://www.ifa-grudziadz.neostrada.pl/

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cineek    6

Prędkośc tez można zwiększyć dzięki zwiększeniu dawki na pompie :blink: Kiedyś jechałem z dziadkiem za tatą i prędkościomierz pokazywał 55km/h obrotomierz zatrzymał sie na 0 obr/min bo był ogranicznik :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koses    2

Bajki to nie te forum :blink: żeby osiągnąć te 55km/h to silnik trzeba by było wkręcić na ponad 3000obr.i wiem co mówię bo miałem 323 przez osiem lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filipoo    14

jechałem ZT303d na kołach 34 a one maja podajrze 30??to te 5 dych lekko miał czuło się ta predkość ale silnik andori wstawoiony był kombajn sie gosciowi popsuł i nie miał co z silnikiem zrobić i dobry to był pomyłs siła duzo wieksza 6 garów jak to chodziło mm:) nie da sie go wkrcic na 3 tyś obrotów? to tak jak przy zetorze3011 licznik ma 2500 obr a mi wskazówka wchodzi wrawie ze w pioin? i jak to mozliwe?? sam mu ustawiałem dawke paliwa i zapłon max przyspiesziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

patrykj28    0

Osobiście miałem do czynienia z ciągnikami FORTSCHRITT zt 303d i zt 323a. 303 to ciągnik prosty w budowie nie ma wyciszenia kabiny, ale i tak chodził ciszej niż poczciwa 60. 323 różni się od 303 maską i kabiną, ale są specjaliści którzy do 303 zakładają kabiny od 323. Efekt końcowy jest bardzo ciekawy, ale to nie oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koses    2

To miałeś słabe do czynienie bo 303i323 różni się jeszcze wieloma rzeczami :skrzynia trójka a nie czterobiegowa inne sterowanie sprzęgłem,półbiegiem ,blokadami oraz przednim napędem hydrauliką oraz wiele innych rzeczy .A z tym odczuciem prędkości to maluch przy 100km/h daje wrażenie rakiety a mercedes to jakby dopiero ruszał,a po za tym forsze mają seryjnie koła 34.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafff24    26

muszą je jakoś tuningować, bo na forum fortschritta się jeden kiedyś żalił, że przyszedł mu mandat z fotoradaru, a na drodze było ograniczenie prędkości do 40

szybkie są, bo na drodze kiedyś jechałem za jednym zt300 to pruł z 2 przyczepami koło 45, wcale nie z górki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Manio1523A    0

U nas 2 lata temu robił 323-A przy oczyszczarce buraków, i moc była imponująca. Zapotrzebowanie na moc oczyszczarki była chyba 130 KM, ale nie jestem pewien I ten traktor nic sobie z tego nie robił. Spytałem się jednego z operatorów gdy czekaliśmy na ciężarówki czy nie ma za ciężko. A on mi odpowiedział że musi chodzić i nie ma innej opcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

globus512    17

Ja mam jeszcze do tej pory Fortschritta 303 (12lat) i 323 (chyba 5)i bardzo dobre ciągniki nie można o nich złego słowa powiedzieć. W porównaniu z naszym ursusem, wg mnie ursus przegra pod każdym względem. Cena. Za jednego Ursusa możemy kupić takie 2 przyzwoite 323 które zrobią dużo więcej i mnie spalą.

Komfort w kabinie od ursusa też dużo lepszy, siedzenie na powietrze, wszystkie napędy na przyciski, radio gra i bardzo dobrze je słychać. Skręt ma dużo gorszy 303, 323 ma już lepszy. Mój 323 chodzi jak brzytwa ma tylko niecałe 4500mtg czy nawet mniej. Natomiast już niedługo zostaną one zastąpione Fendtem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciapek93    0

witam!! zainteresował mnie ten ciągnik. Chciałbym wsztko wiedziec o nim, ile wazy jak jest jego awaryjnosc czy sie opłaca takiego kupic itp. Piszcie wszystko co wiece na ten temat. Z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



turus0    0

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem po nowym roku właśnie tego ciągnika.Zachęciła mni cena i moc ale nie wiem czy warto go kupić na moje 13ha ziemii.Teraz pracuje na tym c-360 i t25 ale ja mam tylko dwa dni w tygodniu na uprawę ziemii i chciąłbym szybciej to robić. Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macieja910    0

O ciągniku słyszałem wiele pochlebnych opinii, przede wszystkim ludzie chwalą bezawaryjność i siłę, jest to masywny ciągnik dzięki czemu dobrze radzi sobie w ciężkich pracach. Faktycznie moc jest duża, na twój areał to aż nadto :D Poza tym z opinii użytkowników wynika, iż ma on umiarkowany apetyt na paliwo jak na swoje możliwości. Minusy to na pewno promień skrętu który jest dosyć duży, niski prześwit (dosyć łatwo go zawiesić ponoć). Ceny części nie są najniższe ale też nie trzepią portfela :D Myślę, że użytkownicy tego ciągnika udzielą Ci jeszcze dokładniejszych informacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Karol323    68

Jak chcesz się dowiedzieć coś o nim to Pisz do mnie na GG :D jest u mnie w profilu num :D

Apetyt na paliwo ? Porównać Forszaja do Zetora 12145 to jest różnica 2l i czywiście forszaj mniej spali :) U nas ani razu sie nie zawiesił a robił w różnych pracach na bagnach i wgl. Komfort jest w nim bardzo dobry i wgl.

Jak coś chcesz to pisz do mnie opowiem Ci wszsytko o nim :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

atlas22    0

ja od 10 lat użytkuje Forsza i nie zamieniłbym go na nic innego z przedziału mocy 100-120 km, części dosyć tanie, naprawy można dokonać samemu, o uciągu nie muszę nic mówić bo jest duży, agregat uprawowy 5m ciągnie 8-10 km nawet na pagórkowatym terenie, spalanie w orce około 10 l wiec to oszczędny ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam. Mam problem z podnośnikiem. Po podniesieniu i opuszczeniu ramion, samoczynnie się podnoszą. Podczas gdy sie unoszą można je zatrzymać tylko przy użyciu tej samej dźwigni. Z obydwu stron dźwigni do znajdują się dwa "druty", które wyglądają na obcięte lub urwane. Poniżej dodaje zdjęcie. Czy miał ktoś z was taki problem ? Czy może jednak tak ma być?

    • Przez misz123
      Ile oleju wlewacie do pompy wtryskowej  do Fortschritta E512 ?
      Prosiłbym o odpowiedź
    • Przez gelek79
      Witam z racji tego że w moim ciągniku fortschritt 323 poprzedni właściciel nie dbał o silnik wymaga on wymiany, szukam silnika w dobrym stanie do jazdy
    • Przez pawciopeter
      Mam problem, zepsuła mi się skrzynia biegów. Przy poprzedniej naprawie popełniłem błąd. Wstawiłem zamiast łożyska igiełkowego miedzianą tulejkę (tak doradził mi ślusarz) ale po 300mth tulejka wytarła się i zaczął wyskakiwać bieg. I teraz się waham czy wstawić oryginalne ale używane wałki z łożyskiem czy przetaczać wałki i nowe łożysko.
    • Przez trawek13
      Witam zastanawiam sie dość powaznie nad zakupem fortschritta zt 323 jako pomocnika dla 4 ursusów na 70ha gospodarstwo
      Zwracam sie do was z pytaniem czy w tym ciagniku sprzegło jest razem z silnikiem czy osobno, chodzi mi o to czy da rade połączyc tam silnik dojca 160km ze sprzegłem za pomoca jakiegos wałka (bo kiedys widziałem ogłoszenie w którym forsz miał wsadzony silnik renault i od silnika wychodził jakis wałek do skrzyni
       Podsumowując: Posiadam sam silnik bez sprzegła docisku itp (koło zamachowe mam) czy bede musiał szukac sprzegła do silnika dojca czy sprzegło jest osobno w forszaju razem ze skrzynią
      Proszę o pomoc
×