cayman

FORTSCHRITT ZT 323-A

Polecane posty

cayman    1

Siemanko zastanawiam sie nad kumpnem własnie tego FORTSCHRITT ZT 323-A FORTSCHRITT ZT 323-A (797985200) - Aukcje internetowe Allegro co mi o nim powiecie: jak z jego skrętnościa, ile pali, jak z cześciami jest sytułacja, jakie sprzęty pociagnie, jak czesto sie psuje i co głównie(awaryjność), czy dobry byłby do zrywki drzew w lesie, jaka prędkośc rozwija po prostu wszystko bo nic o nim nie wiem po prostu mi sie podoba własnie ten model co wyrzej podałem w linku jutro jade go obejrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

nie robiłem takim ciągnikiem ,opinie są takie że to mocny ciągnik i twardy masywny tylko że skręt ma słaby i z tego co widziałem to prześwit też nie za wysoki :D z częściami raczej nie powinno być problemu dużo tych ciągników u nas robi w kraju tylko trzeba znaleźć sklep a jest napewno nie jeden ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fujitsu    14

Jesli potrzebójesz dobrej rady wejdz na Forum www.fortschritt.p2a.pl tam znajdziesz wszystko na temat tych ciągników. Oraz serwis tego ciągnika i składnice cześci jedyna w europie do tekich maszyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz15    2

Kiedyś robiliśmy takim sprzętem tylko ZT-303 troszke inna wersja ale moc silnika jest ta sama. Szczerze mówiąc to bardzo twarde i wytrzymałe maszyny no i również potrafi ładnie pola obrabić tylko jadyną wadą to chyba jest to że mają mały kąt skrętu ale idzie to jakoś opanować :D Ogólnie polecam ale zajrzyj sobie na to fotum co kolega podał tam znajdziesz dużo informacji na ten temat


Publikowanie moich zdjęć bez mojej zgody ZABRONIONE!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz27    3

ja posiadam dwa takie ciągniki. co do skrętu to bardzo słaby. jest dośc szybki prawie 40 km/h przy obrotach 1800./ ciągałem nimi pługi 5-6skib b 201a i agregat uprawowo-siewny 3m. co do zużycia paliwa dość oszczędne.częsci są dostępne.


sprzedam kombajn fortschritt E 517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz15    2

Nie jestem pewien ale na mokrym też chyba mają problem bo mają troche małe koła z przodu, ale jak już napisałem nie jestem tego pewien tylko tak słyszałem. Może sie ktoś wypowie na ten temat :P


Publikowanie moich zdjęć bez mojej zgody ZABRONIONE!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz27    3

niestety tak szybko sie zawieszają. ale można zdemontować tylny zaczep dolny ten hak bo głównie na nim się ciągnik zawiesza i wtedy troche lepiej jest.


sprzedam kombajn fortschritt E 517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1980    2

Mam takiego 303d maszyna super moce są różne zależy od ustawienia pompy od 90ps - 120ps silnik 4 cylindry moment obrotowy lepszy niż sw400 turbo, ciężki, wyciągniesz tym wszystko ale jak nim się zakopiesz to będzie problem, oczywiście jak uda ci się go zagrzebać :) skręty się da zrobić przedłużając wąs wtedy lepiej wypada niż polska 1224 no i spalanie nieduże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    7

Duży,cięzki,masywny,wytrzymały I w polu nie do zajechania ;D On ma tak na prawdę 100KM, dane techniczne na przeglądzie kiedyś dostałem. On bez problemu pociągnie pług póałzawieszany np: PHX lub B-201 a juz inny ciągnik o tej mocy nie da sobie z nim rady bo jest za lekki.Sprężarkę ma b. dobrą, hydraulikę wyśmienitą, przyczepy wywala na wolnych obrotach tak jak C-360 na 2400 obr/min ! Może kiepski skręt ale idzie się przyzyczaić. Komfortowa kabina, nawiewy,radio, jeśli wszystkie przyciski działają, blokady i inne elektrozawory to jest super traktor za małe pieniądze.

Spójrzcie tu mój były Forsz, jaki ładny traktorek :)

A tu porównaie 100KM w ZT323A a MF 100 KM

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxi900    1

Również jestem posiadaczem tyle że właśnie 323A.

 

Trochę danych technicznych:

 

Silnik:

Moc:90-120 KM (można pompę różnie ustawiać zależnie od zapotrzebowania i ekonomii)

Moment: 450Nm

Obroty nominalne dla w/w wartości: 1800

Pojemność: 6,6L

Ode mnie: bardzo solidna i bardzo ekonomiczna konstrukcja silnika IFA (powstała na z konstrukcji silników MAN). Zdarzają się pewne problemy (np przecieki ze świecy płomieniowej do kolektora, podawanie oleju przez pompę do silnika centralnym smarowaniem) ale można je od razu wyeliminować. Niestety jest to odmienna konstrukcja od polskich silników i wielu domorosłych mechaników może im bardziej zaszkodzić niż pomóc. Na szczęście jest świetny serwis (link na końcu postu)- panowie Ci znają się na rzeczy i dają gwarancję na remont. Remont nie jest tani ze względu na to że montują tylko oryginalne niemieckie części ale dają na to gwarancję. Poza tym zawsze służą fachową radą więc jak coś się dzieje to dzwonisz bądź jedziesz i pomagają. Robią regeneracje różnych elementów które już nie są produkowane bądź bardzo drogie (pompa wody bądź oleju).

 

Parametry maszyny:

Biegi przód: 24

Biegi tył: 16

Biegi liczone są z uwzględnieniem elektropneumatycznego zwalniacza bezsprzęgłowego (tzw. żółwia)

Masa: 5670kg !!(to nie pomyłka - z wszystkimi obciążnikami ok 6 ton!)

Udźwig na tylnym TUZie: ok 4200 kg (zależnie od rozstawienia wieszaków na cięgłach)

Olej w skrzyni (wspólny dla hydrauliki): ok 90L

Olej w silniku: ok 20-23L ( zależności od skosów na których musi pracować)

Płyn chłodzący: 28 L

Prędkość max: 45km/h

Prędkość min: 1,83km/h

 

Ogólnie: świetna maszyna ale nie do prac przydomowych bądź TURa. Solidny przedni most świetnie sprawdza się przy doczepieniu ciężkiego pługa śnieżnego (nawet od koparek typu Fadroma). Jest dość ekonomiczny (siewy siewnikiem Amazone D8 4m zużył 20L na 6 ha; w pługu ok 15-16 na ha tyle że starą Unią 4 skiby sztywną). Ma też swoje wady (poza wyglądem który wielu razi :blink: miewa problemy z silnikiem (z reguły przez wsadzanie do niego łap przez osoby okrzykujące się mechanikami a nie mające z nim wcześniej do czynienia), ze sprzęgłem i hamulcem (są one w pełni hydrauliczne wspomagane olejowo i zużycie pompy po rozgrzaniu utrunia hamowanie i wysprzęglanie) oraz z hydrauliką (często zdarzają się przerabiane egzemplarze bądź grzebane przez osoby bez odpowiedniej wiedzy). Poza tym tak jak ktoś już wspomniał jest to czołg. Jest świetny do ciężkich prac ( masa) i do transportu (prędkość). Niestety nie jest to najnowsza konstrukcja i wielu rolników traktory niewyciszone i bez klimy nie interesują.

 

Poza tym jest dostęp do części i fachowy serwis.

Tutaj link http://www.ifa-grudziadz.neostrada.pl/

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    7

Prędkośc tez można zwiększyć dzięki zwiększeniu dawki na pompie :blink: Kiedyś jechałem z dziadkiem za tatą i prędkościomierz pokazywał 55km/h obrotomierz zatrzymał sie na 0 obr/min bo był ogranicznik :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    12

Bajki to nie te forum :blink: żeby osiągnąć te 55km/h to silnik trzeba by było wkręcić na ponad 3000obr.i wiem co mówię bo miałem 323 przez osiem lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

jechałem ZT303d na kołach 34 a one maja podajrze 30??to te 5 dych lekko miał czuło się ta predkość ale silnik andori wstawoiony był kombajn sie gosciowi popsuł i nie miał co z silnikiem zrobić i dobry to był pomyłs siła duzo wieksza 6 garów jak to chodziło mm:) nie da sie go wkrcic na 3 tyś obrotów? to tak jak przy zetorze3011 licznik ma 2500 obr a mi wskazówka wchodzi wrawie ze w pioin? i jak to mozliwe?? sam mu ustawiałem dawke paliwa i zapłon max przyspiesziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykj28    0

Osobiście miałem do czynienia z ciągnikami FORTSCHRITT zt 303d i zt 323a. 303 to ciągnik prosty w budowie nie ma wyciszenia kabiny, ale i tak chodził ciszej niż poczciwa 60. 323 różni się od 303 maską i kabiną, ale są specjaliści którzy do 303 zakładają kabiny od 323. Efekt końcowy jest bardzo ciekawy, ale to nie oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    12

To miałeś słabe do czynienie bo 303i323 różni się jeszcze wieloma rzeczami :skrzynia trójka a nie czterobiegowa inne sterowanie sprzęgłem,półbiegiem ,blokadami oraz przednim napędem hydrauliką oraz wiele innych rzeczy .A z tym odczuciem prędkości to maluch przy 100km/h daje wrażenie rakiety a mercedes to jakby dopiero ruszał,a po za tym forsze mają seryjnie koła 34.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

muszą je jakoś tuningować, bo na forum fortschritta się jeden kiedyś żalił, że przyszedł mu mandat z fotoradaru, a na drodze było ograniczenie prędkości do 40

szybkie są, bo na drodze kiedyś jechałem za jednym zt300 to pruł z 2 przyczepami koło 45, wcale nie z górki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manio1523A    0

U nas 2 lata temu robił 323-A przy oczyszczarce buraków, i moc była imponująca. Zapotrzebowanie na moc oczyszczarki była chyba 130 KM, ale nie jestem pewien I ten traktor nic sobie z tego nie robił. Spytałem się jednego z operatorów gdy czekaliśmy na ciężarówki czy nie ma za ciężko. A on mi odpowiedział że musi chodzić i nie ma innej opcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Ja mam jeszcze do tej pory Fortschritta 303 (12lat) i 323 (chyba 5)i bardzo dobre ciągniki nie można o nich złego słowa powiedzieć. W porównaniu z naszym ursusem, wg mnie ursus przegra pod każdym względem. Cena. Za jednego Ursusa możemy kupić takie 2 przyzwoite 323 które zrobią dużo więcej i mnie spalą.

Komfort w kabinie od ursusa też dużo lepszy, siedzenie na powietrze, wszystkie napędy na przyciski, radio gra i bardzo dobrze je słychać. Skręt ma dużo gorszy 303, 323 ma już lepszy. Mój 323 chodzi jak brzytwa ma tylko niecałe 4500mtg czy nawet mniej. Natomiast już niedługo zostaną one zastąpione Fendtem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciapek93    0

witam!! zainteresował mnie ten ciągnik. Chciałbym wsztko wiedziec o nim, ile wazy jak jest jego awaryjnosc czy sie opłaca takiego kupic itp. Piszcie wszystko co wiece na ten temat. Z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turus0    0

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem po nowym roku właśnie tego ciągnika.Zachęciła mni cena i moc ale nie wiem czy warto go kupić na moje 13ha ziemii.Teraz pracuje na tym c-360 i t25 ale ja mam tylko dwa dni w tygodniu na uprawę ziemii i chciąłbym szybciej to robić. Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

O ciągniku słyszałem wiele pochlebnych opinii, przede wszystkim ludzie chwalą bezawaryjność i siłę, jest to masywny ciągnik dzięki czemu dobrze radzi sobie w ciężkich pracach. Faktycznie moc jest duża, na twój areał to aż nadto :D Poza tym z opinii użytkowników wynika, iż ma on umiarkowany apetyt na paliwo jak na swoje możliwości. Minusy to na pewno promień skrętu który jest dosyć duży, niski prześwit (dosyć łatwo go zawiesić ponoć). Ceny części nie są najniższe ale też nie trzepią portfela :D Myślę, że użytkownicy tego ciągnika udzielą Ci jeszcze dokładniejszych informacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    83

Jak chcesz się dowiedzieć coś o nim to Pisz do mnie na GG :D jest u mnie w profilu num :D

Apetyt na paliwo ? Porównać Forszaja do Zetora 12145 to jest różnica 2l i czywiście forszaj mniej spali :) U nas ani razu sie nie zawiesił a robił w różnych pracach na bagnach i wgl. Komfort jest w nim bardzo dobry i wgl.

Jak coś chcesz to pisz do mnie opowiem Ci wszsytko o nim :)


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atlas22    0

ja od 10 lat użytkuje Forsza i nie zamieniłbym go na nic innego z przedziału mocy 100-120 km, części dosyć tanie, naprawy można dokonać samemu, o uciągu nie muszę nic mówić bo jest duży, agregat uprawowy 5m ciągnie 8-10 km nawet na pagórkowatym terenie, spalanie w orce około 10 l wiec to oszczędny ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piotrord
      Witam, kupiłem ifę w50 jest tam silnik od fortschritta , jako że mam pierwszy raz do czynienia z tym silnikiem mam kilka pytań. Czy da się tam wymienić panewki główne bez wyjmowania wału ? Kolejne pytanie to smarowanie sprężarki i pompy wtryskowej, u mnie z tej cienkiej rurki olej tylko kapie i to jak silnik jest rozgrzany i ma wysokie obroty na zimnym nie leci wcale. . Rurka zapchana nie jest bo i z bloku tak powoli leci ten olej , czy to normalne a jeśli nie to jaka może być przyczyna? Ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 3 atm na bardzo gorącym spada do 1.8 atm.  Czyściłem filtr odśrodkowy i zauważyłem że ten bączek w dolnej podstawie ma spory luz . Wkładam go w ten otwór i ma luz na boki. Czy tak ma być? W górnej pokrywie nie ma aż tak dużego luzu.  Zauważyłem że przy napędzie pompy wtryskowej jest taka jakby puszka która obraca się razem z napędem pompy. Czy ta puszka to jest jakieś ustrojstwo które przestawia kąt wyprzedzenia wtrysku ? czy w jakiś sposób się to smaruje czy czyści ? I filtr oleju , czytałem gdzieś że nie każdy filtr się nadaje . Niby Filtron jest tak gęsty że potrafi go zacisnąć i połamać rurkę z plastiku na którą nasadzamy filtr. Prawda to czy mit? Z góry dziekuję za pomoc i wskazówki. 
    • Przez piotrk1113
      Witam. To mój pierwszy temat więc prosił bym o wyrozumiałość. Zamierzam kupić traktor do agregatu uprawowo-siewnego. I zastanawiam się nad fotschrittem 323, chce dowiedzieć się o awaryjności, spalaniu oraz na co zwrócić uwagę przy zakupie tego traktora. Jego wady, zalety oraz komfort pracy interesują mnie wszystkie informacje na temat tej maszyny. Dziękuje oraz czekam na odpowiedzi
    • Przez kellyq
      Noszę się z zamiarem zmiany silnika na inny. Pewniakiem jest 6ct107 turbo 6.5litra z autobusu. Łatwy montaż, dostępne części. Ostatnio coraz częściej rozmyślam o mniejszym leylandzie czyli 4ct107 turbo 4.3l lekko ponad 100koni. Chciałem was zapytać czy ten silnik jest godny polecenia? Wydaje mi się że dużo części do niego będzie pasować z 6ct ale nie jestem do końca pewien. Zaletą tego silnika jest fajnie wyprofilowana miska olejowa dzięki czemu można by było pokusić się o skrócenie forsza. Cofnięcie przodka to tylko przykręcenie go w innym miejscu ramy, skrócenie wału napędowego i przedłużki siłownika skrętu także luz. Zyskujemy trochę słabszy ciągnik ale za to zwrotniejszy i krótszy. Hektarów nie mam jakoś za specjalnie dużo, forsz by pracował z 3 obrotową, teraz lata z 4. Do tego agregat uprawowy 3.2m oraz talerzówka 3.15 starego typu. Tyle z ciężkich prac, także chyba ten silnik dał by sobie radę ? Najbardziej w tym wszystkim intryguje mnie właśnie skrócenie forsza, oś by się przesuneła o ok 40cm. Jak wiadomo traktor ten nie grzeszy zdolnościami manewrowymi takie usprawnienie by mu bardzo pomogło. Proszę nie piszcie tylko żebym sprzedał tego trupa bo potrafi on zawstydzić nie jednego młodzieniaszka. 
    • Przez rabit500
      Witam forumowiczów
       Mam problem z komputerem pokładowym w e524 a więc dzisiaj w trakcie koszenia Zgasły mi wszystkie Dolne kontrolki, to jest ustawienia hedera kombajnu kontrolki pokazujące zapchanie wytrząsaczy i tak dalej I teraz mam do was pytanie gdzie można szukać przyczyny tego że wszystko nagle umarło Dodam jeszcze że Po ponownym odpaleniu kombajnu wyświetlacze zaczely pokazywać losowe numery i litery na dwóch wyświetlaczach jak na załączonych zdjęciach,i do tego cały czas piszczy alarm i świeci się czerwony trójkąt do czasu gdy podciągnę ręczny na pierwszy ząbek oprócz tego ustawienia zmiany obrotów wentylatora młockarni działają prawidłowo. Dodam że kilka dni temu wymieniłem linkę od gazu. na 2 zdj sytuacja zaraz po odpaleniu a 1 gdy trzymam przycisk
      Ktos ma jakis pomysł. Jak z tego   wybrnąć
      pozdrawim jarek
       


    • Przez drewcio
      Witam. Slyszal kto co o takim modelu forsza?
      Wyprodukowano ich ponoc okolo 1000 szt. 
      Ile takie cudo moze byc warte na polskim rynku? 
       
      *zdjecie zapozyczone z internetow
       


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj