daniel373

Fendt 200 Vario

Polecane posty

Adrianos    30

?? to czemu ma tytuł roku 2010??


Sprzedam:
- zbiornik na mleko 2500 litrów
- beczkowóz 4000litrów Meprozet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

(...) pozatym nie wiem czy deutz ma w ofercie taki mały silnik do małego traktorka

 

Deutz nie ma na razie w ofercie silnika 3cyl o mocy 110KM jak jest w przypadku SISU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

ale ogólnie 3cyl chyba mają bo widziałem deutza z silnikiem 3cylindrowym, 80 albo 90km mocy


Sprzedam:
- zbiornik na mleko 2500 litrów
- beczkowóz 4000litrów Meprozet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

lecz ze spelnia tylko norme tier II :lol: wiec na pewno by go nie zapakowali, pytanie czy deutz ag nie chcial zrobic nowoczesniejszej jednostki, czy jednak koncern wymusil na fendtcie montaz SISU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

3 cylindrowa jednostka znana z modeli MF'a 3600 została w tych modelach sprawdzona, spełnia TIER III(opier..oliłem SIĘ sowicie. Dzięki Brzozak biggrin.gif) i pewnie dlatego wcisnęli ją w Fendta. Nie należy negować tego typu kombinacji, czasami są one z pożytkiem dla klientów. Wielce prawdopodobne, że jeśli tworzyliby do serii 200 nowe silniki Deutza to byłby nieco droższy.

Pytam czasami mechaników o perkinsa w MF'ie 5400 i Axosie, skąd ta drastyczna różnica i nie mogę uzyskać jednogłośnej opinii. Silniki identyczne, wagi podobne, skrzynie na korzyść Claasa (mniej skomplikowane - mniejsze pożeranie mocy) a zamulają bardziej.

Poczekamy, zobaczymy. Pewnie jak Korbanki zaopatrzą się w te maszyny, to pacną parę pokazów.


Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

zjawisko low size-ingu popularne w świeice motoryzacji wkracza do ciagników i innych maszyn 10 lat temu mielismy 110 km z 6 litrów np 4270 dzisiaj ta moc mamy z 3,3 litra. Seria 200 ma byc mała gabarytowo więc silnik jest krótki skoro deutz nie ma w ofercie trójki z tier 3 decyzja była jeszcze łątwiejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ciekawe jak ciągnik z tak małym,trzycylindrowym silnikiem będzie sie sprawował przy ciężkiej pracy-ma ktoś może doświadczenia z tym silnikiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Toże silnik ma 110 koni nie znaczy ze można przyczepić obrotową 4 i orać 60 czy 80 h gleby. Myslę że ciągnik ten jest raczej dla sadowników włascicieli winnic (wersje wąske) producentów warzyw, ewentualnie pomocniczy do tura itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Sadownicy potrzebują wersji o szerokości 1250mm, winnice 1050-1150mm, do warzyw to jest bobra seria 300 bo jest cięższa i lepiej a maszynami aktywnymi się sprawdzi niż lekka seria 200. Co do orki to zawsze można dać 3 skiby i wał i jeździć szybciej to na jedno wyjdzie a w dodatku ziemia będzie zagęszczona na zimę czy pod siew. Jak dla mnie jest to sprzęt do opryskiwacz i rozsiewaczy nawozów lub wozów paszowych i rozścielaczy gdzie potrzebna jest moc na WOM, a nie wielki uciąg.

Pozdrawiam


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Toże silnik ma 110 koni nie znaczy ze można przyczepić obrotową 4 i orać 60 czy 80 h gleby. Myslę że ciągnik ten jest raczej dla sadowników włascicieli winnic (wersje wąske) producentów warzyw, ewentualnie pomocniczy do tura itd.

Ja go tak trochę porównuję ze swoim JD (ba nawet udział w konkursie wziąłem-niestety nie wygrałem biggrin.gif )-i zastanawiam się czy to nie byłby idealny ciągnik dla średniej wielkości gospodarstwa mlecznego-stosunkowo lekki,niski,zwrotny,możliwość osiągania bardzo niskich prędkości (wóz paszowy np.-u mnie ciągnik jest ciut przyszybki do tego)-tylko jak sprawdzałby się w takim hardcore który czasami urządzam dla swego ciągnika-tzn. w czasie spiętrzenia prac polowych-jak wtedy wypadałby ten trzycylindrowy silnik o dosyć małej pojemności skokowej ?-tylko please bez komentarzy w stylu "przecież ma taką a taką moc i wyższy moment obrotowy"-tyle to i ja wiem biggrin.gif -ale teoria sobie a praktyka sobie-teoretycznie Zetor 7341 ma takie same (podobne parametry) jak JD 5720 a w praktyce nie ma najmniejszej szansy (sprawdzane w tych samych maszynach na tej samej łące )-przy takim porządnym obciążeniu Zetor momentalnie zaczynał się grzać a JD nic sobie z tego nie robił (aha żeby nie było niedomówień bardzo lubię Zetory)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

W samochodzie osobowym pojemność oszukasz, natomiast w ciężarówkach i ciągnikach rolniczych tylko do pewnego czasu/pojemności. Moc i moment to nie wszystko liczy się elastyczność oraz sposób osiągania max osiągów.

Pozdrawiam


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

To właśnie miałem na myśli pisząc powyżej biggrin.gif -innymi słowy-jak to wyjdzie w praniu ?-nikt nie ma tego silnika gdzieś zamontowanego biggrin.gif ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

SISU będzie je montować ale w ciężarówkach małej ładowności wysokiej mobilności. Zapomniałem nazwy. Zastąpić maja Volvo Laplandery.

Edit tak siedzą w MF i w Valtrze A


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

W samochodzie osobowym pojemność oszukasz, natomiast w ciężarówkach i ciągnikach rolniczych tylko do pewnego czasu/pojemności. Moc i moment to nie wszystko liczy się elastyczność oraz sposób osiągania max osiągów.

Pozdrawiam

nic bardziej mylnego, sledzac historie silnikow/pojazdow mozna zauwazyc, ze prawie wszystko sie da osiagnac i spokojnie za pare lat mozna bedzie zrobic 3 cylindrowke o osiagach dzisiejszej szostki i nie bedzie nic slaszba, mniej elastyczna itp.

pojemnoscia natomiast nie oszukamy mocno zuzycia paliwa, nie oszukamy dzwieku wydobywajacego sie z wiekszej ilosci cylindrow, naturalnego wyrownowazenia, itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No z tym dźwiękiem i resztą to polemizowałbym-wyciszamy trójkę na maksa-montujemy porządną tubę i z MP3 puszczamy nasz ulubiony odgłos jakiegoś starego Case biggrin.gif ,montujemy komputer-optymistę taki co to podaje zużycie paliwa takie jakie nam się podoba a moc mierzymy wg. normy ISO TR 123456738926 tzn. bez niczego,nie na WOM-ie i na Vervie biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

No to mi wytłumacz dlaczego ciężarówki mają moc 400-500KM z silnika 12-13l, są oczywiście 11 litrowe ale tylko do lekkich zadań. Tak się składa, że poza studiami o tematyce motoryzacyjnej gdzie mamy możliwość korzystania z różnych sympozjów i spotkań z przedstawicielami posiadam także od zeszłego roku firmę transportową ojca i zdaję sobie sprawę co jest w stanie zrobić i jakim kosztem Volvo FM11 i FM12 o tej samej mocy


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi się wydaję, że jeśli 2 silniki mają jednakowe przebiegi momentu obrotowego to nie ma znaczenia jaką mają pojemność, będą się zachowywały tak samo. To czy ma 3 czy 5 litrów ma wpływ na trwałość i kulturę pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

"Hubraum ist durch nichts zu ersetzen... ausser durch noch mehr Hubraum"biggrin.gif -za to powiedzonko lubię tych zza Odry biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@Lukasz1987

skup sie!!!

nie chodzi mi o porownywanie 2 konkretnych przypadkow, tylko wyciagniecie wnioskow z historii motoryzacji. skoro ludzie caly czas mialcza ze auta zuzywaja zbyt duzo paliwa i smrodza za bardzo, to konstruktorzy beda musieli (robia to od zalania dziejow) dopasowac do mody.

obysmy wkrotce nie zaznali konca V8 w autach osobowych :D

rozszerz swoje horyzonty, nie koncentruj sie tak na tym co tu i teraz ;)

mozemy za jakies 10 lat wrocic do tej rozmowy, jesli tylko bedziesz mial ochote

 

@jaro nie watpie w twoj wyrafinowany dowcip, ale poproszę ponizej kursywa tlumaczenie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Mam pytanie-czy naprawdę szara masa ludzi ma jakikolwiek wpływ na to co się dzieje w motoryzacji ?-tak ?-zanieczyszczenia itp.-to dlaczego nie walczą z silnikami samolotowymi,czołgowymi i okrętowymi ?-co im w tym przeszkadza ?

PS.Na życzenie Brzozaka-leci to mniej więcej tak "pojemności nie można niczym zastąpić ...oprócz jeszcze większej pojemności"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez msnirk
      Witam wszystkich na tym forum pisze tu pierwszy raz wiec wybaczcie za błędy. Mam ciagnik fendt  farmer 209S 2007r mechaniczna skrzynia biegowt  mam go rok i od zakupu jest z nim  problem dymi przy zapalaniu na biało czasem bardziej szary dym. Dym  ukazuje się  przy zapalaniu  cieplego silnika. Gdy ciagnik stoi cała noc ,rano go zapale bez żadnych dymów. Podczas pracy i największych obciążeń silnik nie kopci. Filtr oleju i olej silnikowy był wymieniony.  Były  wymieniane końcówki wtryskowe gdyż laly i regulowane luzy zaworowe na dwóch prawie nie było luzow. Silnik o oznaczeniu silnika BF4L914. Dodam jeszcze że czasami tak jak by nie było czuć  mocy  w nim.  Podczas użytkowania  go przez okres roku zdarzyły  mi się z cztery sytuacje że  po zgaszeniu gdy pracował  kilkanaście godzin  nie moglem go zapalić rozrusznik kręcił ale tak jak by nie było  paliwa po odczekaniu z 15 minut da rade go już  zapalić  nie wiem czy to jest  powiązane z poprzednim problemem.
    • Przez fREAKY
      Witam .\Jaka jest cena ciagnika Fendt Vario 209 - 80 km ?
    • Przez Damian505
      Witam. Mam do was pytanie czy ten ciągnik byłby dobry na około 20 hektarowe gospodarstwo jako główny. Miałby funkcjonować z takimi maszynami jak: Zestaw uprawowo-siewny 3m bierny (chyba że dałby rade z aktywnym), pług Overum 3 skibowy obrotowy, gruber 6 łap. Oczywiście z czasem będzimey starać sie powiększać działalność o kolejne ha.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj