Polecane posty

pynczor    15

Siemka mam do was pytanie bo ostatnio gdy mój brat strugał deski na hyblarce to dał silnikowi troche w du** no i po jakimś czasie pracy gdy włożył deske to silnik który napedza posów deski zaczął zmieniac kierunek czyli że jakimś cudem przełacza sobie że chwile pcha do przodu a za chwile pcha do tyłu mój tata mówi że pierwszy raz sie z takim czymś spotkał rozebraliśmy go i nie widać przypalenia chodz troszke czuć... i tutaj mam pytanie jakim cudem tak się dzieje i czy da sie coś z tym zrobić bo nie mamy silnika i nie wiem czy dostaniemy taki.


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przede wszystkim napisz jaki to silnik (trójfazowy, czy jednofazowy), jak jest zasilany (czy jest przełącznik obrotów). Napisałeś, że jest to silnik od posuwu, czyli ma on jakoś zredukowane obroty. Napisz jak (motoreduktor czy falownik). Cudów nie ma (aczkolwiek czasami się zdarzają), i silnik nie ma prawa sam zmieniać kierunku obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

jest to silnik trójfazowy i ma przełącznik obrotów a jak ma zredukowane obroty nie wiem ale on ma na obudowie napisane 775 obrotów


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Przełącznik obrotów może jest na stycznikach i brak gdzieś styku (na sterowaniu) powoduje takie anomalie, jeżeli zwykły przełącznik Lewe-Zero-Prawe. To czekam niecierpliwie na rozwiązanie problemu i wypowiedz kolegi Elektrotechnik może coś ciekawego podpowiedzieć.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie dlatego pytałem o przełącznik, bo jeżeli jest na stycznikach to właśnie może tak się dziać. Również jeżeli stosowany jest falownik do regulacji obrotów możliwe są takie cuda, chociaż bardzo rzadko się to zdarza. Ale przypuszczam, że tu obroty zredukowane są za pomocą przekładni i raczej nie ma tam falownika. Teraz czekam na odpowiedź autora czy przełącznik obrotów jest na stycznikach. Jak będziemy mieć więcej informacji to będziemy dalej myśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

Przełącznik obrotów nie jest na stycznikach a jak zredukowane są obroty to pózniej zobacze...


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W jakim celu napisałeś tego posta? Nic on nie wnosi do tematu, więc wypisywanie takiego czegoś nie ma żadnego sensu. Idąc Twoim tokiem rozumowania musiałbym polecić autorowi tematu wymianę całej heblarki na nową, wtedy miałby sprawę rozwiązaną. Co do tematu, musisz kolego @pynczor sprawdzić wszystko po kolei, rozpoczynając od wtyczki, na silniku kończąc. Też pierwszy raz spotykam się z takim przypadkiem i nie wiem co mogłoby być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

kolego @Elektrotechnik dzięki za odpowiedzi kurcze było dwóch elektryków i nie wiedzą co jest wiec sam juz nie wiem co robic jeszcze coś popatrzymy w wolnej chwili narazie dzięki za odpowiedzi i jakby co to napisze pozdro :D


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Wrzucę taki nowatorski sposób jeżeli masz jakiś wolny silnik w warsztacie (małej mocy 3-fazowy)podłącz go równolegle z tym silnikiem od posuwu (oczywiście w skrzynce zaciskowej tego silnika) i zobaczysz czy oba zmieniają kierunek pracy czy tylko ten od posuwu, jeżeli oba to wina po stronie elektryki zasilania ,zaś jak jeden to wina tego silnika od posuwu.

 

Tylko pamiętaj o ostrożności przy wykonywanym eksperymencie!!!!


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zrób tak jak mówi @Sadek. Powinno się to udać. Napisz o wynikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Elektrotechnik Dlaczego sądzisz że mój post nie wnosi nic do tematu?

Autor jasno napisał że czuć, to powinien zacząć od sprawdzenie uzwojeń w silniku a nie od jego sterowania. Następna sprawa rozebranie silnika, ale dokładnie co w nim rozebrał że nie stwierdził przypalenia? Wyjął wirnik i oczami sprawdził że stojan nie jest spalony? Również jest mowa że silnik dostał w du*e, do tego zły dobór zabezpieczeń i mamy finał całej sprawy. Jak dla mnie typowe objawy żeby zacząć od silnika, a nie wróżyć z fusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nic nie wnosi bo Twoja porada wygląda mniej więcej tak: przebiło ci się koło w ciągniku to wymień ciągnik na nowy i po problemie. To, że silnik jest lekko przegrzany nie oznacza przepalenia uzwojeń. Więc póki autor wszystkiego nie sprawdzi, nie można zakładać, że przyczyną jest sam silnik. A jeżeli jest sprawny to po co niepotrzebnie wydawać pieniądze na przezwajanie. Wcale nie twierdzę, że na pewno jest sprawny, bo rzeczywiście może być przepalony, jednak na razie tego nie wiemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Jak się przebije się nam koło to widzimy jaką mamy awarie i wiemy jak ją usunąć, więc trochę dziwne porównanie zaproponowałeś. Autor tematu sam za bardzo nie jest wtajemniczony w działanie swojego urządzenia. Jedynie wie o nim tyle, ile usłyszy podczas rozmowy innych. Jakoś to poskłada, później coś tam napisze i efektem tego jest później wróżenie z fusów na forum.

Czekamy na odzew autora, na jakim etapie jest oględzin swojego urządzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam Mam agregat AV22. Nie jestem pewien czy nikt tam nie kombinował przy kabelkach. RDC jest nie podłączone i nie działa miernik F-BC na panelu. Nie wyświetla żadnych informacji. Ktoś poratuje jakimś zdjęciem wnętrza skrzynki ze środka, schematem tego miernika
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie zakupiłem silnik SIEMENS 4KW chciałbym go zamontować do krejzagi. ale jak go podłączyć? czy będzie on działał na 400V
      czy w takim silniku stosuje sie wyłącznik gwiazda trójkąt? + zabezpieczenie termiczne,? prosił bym o poradę w załączniku wysyłam zdjęcia tego silnika wraz z tabliczka znamionowa



    • Przez DrJoint
      Zepsuł mi sie silnik od sterowania daszkiem rury sieczkarni, zamontowalem silownik dwustronnego dzialania przy zamianie + z - i teraz nie wiem jak to podlaczyc i co dokupić. 
      Z pilota sterowania mam 3 kable, w jednym jest stały minus, gdy wcisnę przycisk Góra to w drugim pojawia sie plus, gdy wcisne Dół to plus pojawia sie w trzecim. Od siłownika wychodzą tylko 2 kable. Jak to podłączyć??
    • Przez kuba123456
      Witam jakie oświetlenie ledowe polecacie do ciągnika ? 
    • Przez Hygdys12
      Witam mam problem ze śrutownikiem ssąco tłoczącym  mam silnik 5,5kw 2900obr i jak wezmę odsunę na maxa zasów to śrutownik zaczyna się zapychać i nie daje rade wrzucić sruty do mieszalnika co jest przyczyną za słaby silnik?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj