kuzi160

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomu    5

Kolego za obrażanie to % powinienieś dostać i zwróć uwagę na ortografię.


Kopiowanie, używanie i rozpowszechnianie zdjęć jedynie za zgodą autora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Ciekawe co na to skrzynia bo już były próby wsadzenia silnika 4P i skończyło to się na prototypie, a jaka była przyczyna można się tylko domyślać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychusob    0

też tak myślałem ale w Top Agrar Polska przeczytałem artykłu pt. ,,Szeszdziesiątka po tuningu" gdzie załorzono turbine i facet orał na 3 biegu do tego miał pług obrotowy o masie 800kg.Zaorał 100 ha i zadnej awari podzespołów . :P:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

u was tez leje ? bo widze ze sie nudzicie.

krzychusob jak ten numer top agrar bedzie w sprzedazy to napisz,chetnie go kupie-czlowiek uczy sie cale zycie[oczywiscie jak do tego czasu nie dostaniesz bana :P ]

na szybkiego tylko oswiec mnie jak tarcze sprzeglowe od zetora wlozyles do 60 , jaka brone aktywna 3 m zalozyles do niej i czy ja tylko ciagniesz po asfalcie czy w pole tez wjezdzasz


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychusob    0

tarcze pierwszego i drugiego stopnia.Wracając do brony oczywiście że w pole 2 bieg i do podłogi z tym że niemam hydropaka :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

dziwne bo u nie w garazu lezy tarcza od 60 i przymierzalem ja w zimie do zetora i byla za mala,wiec jak mogly wejsc odwrotnie.do zetora 72 to pasuje od 85

sasiad taka brona to 914 jezdzi a ma tez szescdziesiatke.poradze mu zeby sie przerzucil to na paliwie zaoszczedzi[tylko zeby mnie potem nie pogonil :P ]


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jacuś coś Ci uświadomie był zetor 4011 (od niego licencja na ursusa 4011 z którego zrobili 355 i 360) od niego reszta seri zetorów w tym 52xx, 62xx, 72xx, 77xx i wszystkie nadal opierają się na 4011 m,in skrzynia 5 biegów tylko wszystko wzmocnili. Robiliśmy remont 7211 i panewki sa te same co w 4011 bo i silnik ten sam tylko cylindry większe (niż w 4011)

Więc wiele częśi pasuje z 4011 czyli nawet 360 jako rozwinięcia, a i tarcza sprzęgłowa jest identyczna ale tylko rozmiarem bo materiał słabszy "pali" się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

w sasiedniej wsi jest jeden 4011 ale go dokladnie nie ogladalem bo spod oleju,rdzy i brudu niewiele widac a jak robi w polu to tak strasznie dymi ze boje sie o pluca i nie podchodze blisko

do zetorow 52-72 to niewiele czesci pasuje od 60 chyba tylko znormalizowane[simeringi,oringi] znacznie wiecej od 85.mam zetora i ursusa


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Nie wiem, ale dla mnie to wszystki jest jakieś dziwne - okej założyłeś układ korbowo-tłokowy od 7211 tym samym zwiększając pojemnośći silnika, zmieniłeś głowice na te od 4011 bo mają większe gniazda ssące(swoją drogą co z tego że mają większe gniazda ssące? nie zwiększy to mocy silnika, a jedynie sprawi że moment obrotowy będzie uzyskiwany przy niższych obrotach :P)słowem nie wspominasz o układzie paliwowym, czyżby na seryjnej dawce C-360 silnik ten był już mocnejszy od silnika Zetora 7211? Według mnie Twój sąsiad ma lipnego 7211 a Ty masz troszkę podkręconą C-360 i tyle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35
jacus sam jesteś idiotom !!!!!!!!!!!!! pojęcia o mechanice debilu nie masz a się wypowiadasz o mojej przeróbce. Będzie pisało w kolejnym numerze Top Agrar Polska oraz krok po kroku jak to zrobiłem

 

poleciało ostrzeżenie!

 

Sorki ze sie wcina nie w temat ale w którym numerze top agrar to bedzie bo wlasnie dzisiaj przyszlo wydanie 06/2009 i tam nie ma takiego czegos?? :P


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0
u was tez leje ? bo widze ze sie nudzicie.

krzychusob jak ten numer top agrar bedzie w sprzedazy to napisz,chetnie go kupie-czlowiek uczy sie cale zycie[oczywiscie jak do tego czasu nie dostaniesz bana :P ]

na szybkiego tylko oswiec mnie jak tarcze sprzeglowe od zetora wlozyles do 60 , jaka brone aktywna 3 m zalozyles do niej i czy ja tylko ciagniesz po asfalcie czy w pole tez wjezdzasz

 

oto numer Top Agrar Polska o ulepszoniu szescdziesiatki

 

http://img35.imageshack.us/img35/5251/scannedimage2x.jpg

 

http://img35.imageshack.us/img35/4439/scannedimage3a.jpg


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macursus12    0
Napisano (edytowany)

JA taz mam przerobione. 60-tka nie do zajechania. inna moc niz normalna 60-tka.

Edytowano przez macursus12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

=/do zetorow 52-72 to niewiele czesci pasuje od 60 chyba tylko znormalizowane[simeringi,oringi] znacznie wiecej od 85.mam zetora i ursusa/????

Wybacz kolego jacus ale głupoty piszesz,podaj mi przykład części które między podanymi przez ciebie ciągnikami można zamienić,a sprzęgło nie licząc wielkości tarczy to zetory seri 52-72 mają dwustopniowe ,a 85 jednostopniowe nie widzę podobieństw.Między zetorami a 360 idzie bardzo wiele części podmienić;)krzychusob nie gorączkuj się znam takie modyfikacje honowanie bloku i wstawienie tłoków i tulei 102 od zetora czy c-330,głowice 4011 lub gniazda dolotowe od c-385 z skróconym i podtoczonym trzonem zaworu,zrób zdjęcia nagraj filmik na YT wklej link będzie ci łatwiej do kolegów na forum dotrzeć, a tak polecą ostrzeżenia ban i koniec goszczenia na tym forum życzę koledze powodzenia ,a kolegów proszę dajcie mu szansę pozna zasady tu obowiązujące i będzie z niego człowiek:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

tarcze sprzegla sa identyczne, lozysko wylaczajace,tarcza dociskowaprzeguby ukladu kierowniczego,krzyzaki przedniego napedu,czujnik obrotomierza-tyle naprawialem przez zime,wiecej nie pamietam a paragony szybko bledna,wiec jak cos jeszcze bede naprawial to dopisze.uszczelka kolumny kierowniczej pasuje od 30 :P .napisz co pasuje od 60 do zetora, bo nie moge sobie przypomnac

ale w tym temacie nie o to chodzi ,przeczytaj od poczatku co napisal krzychusob. orka 60 4 plugiem na glinie,chyba podorywkowym, o bronie aktywnej 3 m to szkoda pisac

a przerobki tego goscia-niewarta skorka wyprawki.jak by policzyl koszty i robocizne to taniej byloby kupic zetora,nic nie pisza o sprzegle i skrzyni biegow,przedniej osi ramionach i cieglach podnosnika.jak tego nie przerobil to dlugo nie pojezdzi.robie w uslugach i na swoim zetorem 6245 ok.800mtg a 3p ok.700 mtg wiec wiem co moze nawalic albo sie urwac i ile moga zdzialac,wiec nie opowiadajcie mi bajek bo mnie to juz nudzi :P ,chyba ze zwykla 60 to cud techniki-miale jeszcze tylko 30, wiec nie wiem


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

Oki zaczynając od uszczelek prócz uszczelek głowicy i pokrywy rozrządu praktycznie wszystkie pasują elementy podnośnika jak i hydrauliki niektóre przeniesienia napędu poszczególne obudowy nawet wał korbowy wytrzymuje jesli to jest ostruda albo andrychów ,zetor to taka sześćdziesiątka po liftingu na wzmocnionych podzespołach,niestety podobieństwa do 85 można by na palcach policzyć,fakt kiedyś kupiłem pompy wtryskowe z magazynu za grosze zmieniłem nastawy,obróciłem pompki zasilające no i był zetor jak w pape strzelił,co do jednego z kolegą się zgodzę skrzynia w 360 ma swoją wytrzymałość i tego się nie przeskoczy,a koszty chonowanie bloku pod tuleje zetorowskie 102 to koszt 250 zł zamiana lub wciśnięcie większych gniazd zaworów dolotowych drugie tyle wymiana pompy hydraulicznej na wydajniejszy odpowiednik też ok.250 zł no i tłoczysko podnośnika zetor bez zewnętrznego wspomagającego tyleż samo jeśli maszyny nie podniesie to przód się podniesie.inne modyfikacje 360 to sen wariata,przytoczone modyfikacje niwelują w 360 braki mocy i słaby podnośnik czynią ciągnik lepszym w normalnej eksploatacji ale przy dotychczasowym parku maszynowym .Jak ktoś haczy 4 skiby i katuje sprzęt jego wola niech się pochwali będziemy wiedzieli co i jakie modyfikacje wytrzymuje a co ważne za kolegi kasę, zdjęcia i filmy mile widziane za free mam nadzieję :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Pierwsze Czy pasowały by one razem z osia do C-360

2. Jeżeli nie to czy płaska oś polska pasowala by zamiast okragłej i czy pół osie by pasowały w tą oś.

3 no i czy one dlużej wytrzymaja niz polskie. Bo moje co 2-3 lata musze robić <_< Teraz musze znowu remontować. A nie chce zakladać sztywnej


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Ta zetorowska oś jest masywniejsza od polskiej, tylko nie wiem czy będzie nadawała się do C 360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Jak cięższa to i lepiej bo ja nie mam obciazników s przodu. Byle by pasowała <_<


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

ta os na zdjeciu jest od 385 <_<

na alklegro widziałem kiedys 360 z przednia belka od zetora .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Musze popytać w Agro Ursusie czy do zetora tez mają. Bo ja wyjmuje stare zuzyte, zawoze im i kupuje po regeneracji za 250zł sztuka a za kopletna oś wolaja 700zł


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POLKOP    2

Szukam Zetorowski największy silnik pasujący do 60 bez żadnych przeróbek. Od jakiego zetora pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam mam pytanie dlaczego wskaźnik ciśnienia powietrza na dwuwskaźniku w c330 nie działa, czy trzeba kupić nowy czy da się to naprawić? (wszystko działa sprężarka chodzi oprócz wskaźnik) Wcześniej podłączałem ciśnieniomierz od opryskiwacza i działał ale jak podłącze do dwuwskaźnika to nie działa. Proszę o pomoc.
    • Przez Marioboss
      Witam. Nie wiedziałem, gdzie umieścić temat, więc daję w dziale ogólnym, a to bardziej pytanie na szybko. Ktoś może wie, czy można jeszcze gdziekolwiek dostać naklejki takie, jak wychodziły na ciągnikach z fabryki, które jeszcze niedawno (z tego co wiem) były normalnie w sprzedaży, a teraz wszędzie widzę te "podróby' jak ja to nazywam. Chodzi o naklejki takie,jak tutaj.
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-360-kpl-dzielone-p-23694.html
      Mam w domu jeden komplet właśnie takich, które kupiłem kilka lat temu, ale w obecnej sytuacji, gdy nigdzie tego nie widzę, to nawet szkoda je naklejać. Nigdzie tam nie widzę żadnego logo producenta, czy coś, stąd pytanie, czy ktoś nie wie, kto to produkował? Czemu nagle zmieniono wzór na taki niezbyt fabryczny? Te szablony, które można kupić w celu odtworzenia fabrycznych napisów, są widzę zrobione według oryginału i mają identyczne literki, jak fabryczne, takie same, jak na tych naklejkach. Czy pozostaje jedynie opcja dorabiania u kogoś takich naklejek? Znajduję stare aukcje z allegro, z 2020 roku, gdzie te naklejki jeszcze były.
      Z naklejkami do reszty modeli jest tak samo
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-330-kpl-dzielone-p-23693.html
      Dziwię się, że ludzie, którzy chcą mieć ciągniki po remoncie w jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego wyglądzie, nie zwracają uwagi na takie szczegóły. Z tego co widziałem, to są już zdaje się w sprzedaży naklejki w fabrycznym wzorze, na maski starego typu, te okrągłe, wiec dziwię się, że nikt nie produkuje tych nowszych naklejek z lat 80-90 w fabrycznym wzorze.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj