rojewskib

JD 2130- Elektryka przedniego napędu

Polecane posty

kylo55    0

Witam.

Przedstawię częściowo podłączoną instalację elektryczną hydrauliki przedniego napędu (FWD) John Deere 3140 - podobnie jest w innych starszych modelach,

próbuję odbudować tę wiązkę tak jak jest to w oryginale i brakuje mi kilka bardzo istotnych podłączeń , żeby to prawidłowo funkcjonowało.

Proszę o pomoc-zwracam się do użytkowników ,którzy pisali,że to rozpracowali lub innych czających ten temat.

Wklejam kilka zdjęć ,a poniżej szczegółowy opis:

http://imageshack.com/a/img538/5272/KQClIl.jpg             I

http://imageshack.com/a/img673/8571/ADr5eU.jpg          II             
http://imageshack.com/a/img661/7880/JneIrR.jpg            III
http://imageshack.com/a/img673/6730/819ddE.jpg          IV
http://imageshack.com/a/img538/6846/8bV5CX.jpg          V 
http://imageshack.com/a/img910/1258/UZWb9X.jpg         VI
http://imageshack.com/a/img673/2078/JJFzJl.jpg              VII
http://imageshack.com/a/img673/1600/mbj26v.jpg            VIII
http://imageshack.com/a/img537/4167/8axopG.jpg           IX
http://imageshack.com/a/img907/1803/WyIMlT.jpg            X

Zdjęcie nr.I / II / III / IV przedstawia kostkę wychodzącą ze sterownika - (czarny kwadrat przymocowany na trzy śrubki w kabinie pod deską rozdzielczą)-JD AL24752

według oznaczeń na kostce przewód  :

nr.1 biegnie do przełącznika kołyskowego i rozdziela się na dwie wsuwki żeńskie i odejście jednej wsuwki męskiej - zdjęcie nr.IX jako przewód biały przechodzący na końcu w czarny

ale nr.1 łączy się także z nr.7 na kostce

nr.2 / nr.3 / nr.4 biegną do jednej z trzech cewek otwierających odpowiednio elektrozawory znajdujące się pod przednią osią ciągnika

nr.5 biegnie do zaworu sterującego obok filtra hydraulicznego pod literkę A lub B lub C zdjęcie nr.V / VI

nr.6 jest to masa - jeden przewód do obudowy ciągnika drugi do zaworu sterującego pod A lub B lub C

nr.9 także do zaworu sterującego pod A lub B lub C

nr.8 jeden przewód biegnie do przełącznika kołyskowego kończy się jedną wsuwką żeńską jako przewód siwy -zdjęcie nr.IX

drugi przewód biegnie do kostki podwujnej do której dochodzi także przewód nr.10 i przechodzi w jeden przewód poprzez (okrągły mały czarny walec) zdjęcie nr.I ,

dalej przewód ten już jako jeden biegnie do płytki przy dżwigni zmiany biegów i jest wlutowany pod nr.1 zdjęcie nr.VII

nr.11 biegnie także do tej samej płytki przy dżwigni zmiany biegów i jest wlutowany pod nr.4 zdjęcie nr.VII

nr,12 biegnie do przełącznika kołyskowego kończy się jedną wsuwką żeńską i jednym odejściem wsuwką męską jako czerwony zdjęcie nr.IX

Na zdjęciu nr.IX jest jeszcze przewód żółto zielony z wsuwką żeńską - jest to zasilanie czyli + do przełącznika kołyskowego biegnący ze skrzynki bezpieczników ,

oraz jest przewód czarny z wsuwką żeńską i biegnie on do cewki - elektrozaworu nad główną pompą hydrauliczną zdjęcie nr.X

Na zdjęciu nr.VIII są dwa przełączniki kołyskowe - jeden ten trzy-biegunowy jest prawdopodobnie do załącznia tej cewki - elektrozaworu nad pompą główną

Do przełączników kołyskowych powinny być podłączone jeszcze przewody od lampek kontrolnych załączania odpowiednich sekcji napędu.

Trochę to skomplikowane ,ale jeśli się ktoś wczyta w temat i robił coś przy tym to powinien wiedzieć o co chodzi.

Moja prośba dotyczy podłączenia:

- trzech kabli do cewek pod przednią osią ciągnika - (stojąc z przodu przed ciągnikiem mam dwie cewki przed osią z prawej i lewej strony i jedną cewkę z tyłu osi z lewej strony)

- trzech kabli zaworu sterującego pod A / B / C

- przełączników kołyskowych

- kiedy i do czego włącza się przełącznik kołyskowy trzy-biegunowy

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kylo55    0

Witam.

Widzę , że za bardzo to skomplikowanie opisałem , a może w złym miejscu to wpisuję - jestem nowym na takim forum .

W zasadzie chodzi mi najbardziej o sześć sztuk kabelków jak macie podłączone w swoich Jelonkach tego typu - trzy do cewek z przodu pod osią i trzy do zaworu z boku skrzyni obok filtra hydrauliki - może chociaż kolorami.

Proszę o wszelką pomoc i uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam potrzebyje szpeca od jelonka w sprawie elektryki. bo nie moge jej rozdrysc. z mazowieckiego. dodam ze jest ona tez przerobiona na 12v. pozdrawiam


jelonek 2130 z przednim napedem

 


Kolego jestem z województwa łódzkiego okolice strykowa dokładnie, napięcie mierzę miernikiem, na odpiętych przewodach od cewek, objawem było że nie chodził napęd, spalone dwie cewki, zastąpiłem je uniwersalnymi 12V masa podpięta pod śrubki, i gdy dołoże tylko plus na krótko to wszystko działa, nie chcę podłączać kabli do cewek skoro jest na nich napięcie bo otworzą się wszystkie i jeszcze coś puści. może muszą być oryginalne cewki. Podaj kolego adres mailowy, to podeślę ci opisy, bo zrobiłem u siebie, każdego kabla, co robi, i w które miejsce wchodzi do sterownika. A powiedz mi jeszcze kolego na sprzęgle jest wyłącznik dochodzi do niego przewód z kostki od lewarków, z prawej strony( niebieskie kable na płytkach) a drugi jest podłączony do masy. ten wyłącznik musi być otwarty, i dawać masę na kostki a podczas wciskania sprzęgła odcinać masę, czy na odwrót

dodam że kostki są w 100% sprawne, i wyłącznik ciśnieniowy pod kabiną też ponieważ wlutowałem nowe kontaktrony i teraz działa elegancko i reaguje na pole magnetyczne

witam a a czy podjol bys sie naprawy w moim jd 2130 4x4 i jaki by byl koszt bo nie moge tego rozgrysc. w mazowieckim woj. namiar na mnie kwlodar3@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co ci niedziala w tym jelonku? Napisz na priw to moze bede umial ci cos podpowiedziec :)


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam jelonka 2130 4x4 przedni naped dziala tylko do tylu do przodu brak reakci.  jak cofam to czuc ze dziala ciagnie. gdy zaczepilem mu linke i dotylu kola siezucia ciagu nie krecily.  a do przodu zero reakcji otworzenia sie zaworu i uczucia ciagu kol.w plugu tylko przud dziala

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo skopane coś w instalacji albo sterownik. kołyska ma funkcję zblokowanego napedu i  bez blokady. reszte sygnałów tz kierunek jazdy wyzwalają włączniki przy biegach.


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt1992    0

witam. ma moze ktos schemat(instrukcje napraw) pradow do przedniego napedu do jd 3130. Poniewaz u mnie na dwie cewki idzecały czas prad. nawet gdy odłacze wtyczki od czujnikow biegow.??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John2140    0

Witam, mam jd 2140 od tygodnia słabo podnosił (późnił się) było minimum oleju dolałem hydraulicznego ze 2 litry jeżeli podniose tura i chce podnieść podnośnik to musze trochę opuścić tura i po dolaniu niedziała mi wspomaganie co jest dla mnie najważniejsze . Proszę pomocy jak naprawić wspomaganie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolforum    0

zerwałem przewód od cewki elektrozaworu przedniego napędu i nie wiem jak ją podłączyć tam są trzy wejścia a przewód jeden to jest traktor john deere2040s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid8541    0
Dnia 4.03.2014 o 23:22, kocio1986 napisał:

Jeśli ktoś potrzebuje pomocy z Tą instalacją to pisać bo udało mi się rozgryźć wszystko, łącznie z podłączeniami

Witam Potrzebuję pomocy z JD3030Ls nie załącza przedniego napędu i jak sprawdzałem nie ma napiecia na te 3 cewki pomógł by ktoś??  Potrzebuję schemat instalacji z opisem najlepiej za pomoc z góry dziekuje mój email  dawidw92@wp.pl..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akwamark    0

Witam 

John deere 4440 wywala olej z zaworu bezpieczeństwa w hydromotorze lewego przedniego koła chwilę po załączeniu napędu. Ma ktoś pomysł jaka jest tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf235angol    7

Czy wie ktoś jakie parametry mają hydromotory w przednim napędzie JD 2130 bo chcę zrobić przedni napęd w ciapku i bardzo było by pomocne w do braniu odpowiedniej mocy z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniczek098    15

Czy ktoś jeszcze może pomóc w tym temacie? Przejrzałem wszystkie wątki ale zdjęć już nie da się otworzyć i trochę przez to Ciężko zrozumieć gdzie jakie przewody mają iść. Mam problem z moim 3130. Też nie działa Przedni napęd. Dodatkowo jak wpinam zegar ciśnienie faluje od 140 do 180.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniczek098    15

Trochę drgnęło w temacie. Jak na krótko podłączyłem pod jedną cewke Ciagnik zaczął jechać do tyłu tylko siła napędu Ciśnienie podczas jazdy w granicach 130 bar. na wyjściu z na gniazdach. Jak podłączałem pozostale dwie cewki również na krótko nie było reakcji a Ciśnienie spadało do 0 słychać było załączanie cewek.. Mam kabinę zdjęta więc i elektryka jest odłączona. Czy ten zawór z boku skrzyni co idą do niego 3 przewody przełącza jakoś Ciśnienie ? Kolejny problem który zauważyłem to po podpięciu pługa obrotowego wydaje mi się że wolno go obraca a nawet w jedną szybciej w drugą wolniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JacekBiernacki
      witam ma problem z podnośnikiem w swoim jd 2140 otóż sytuacja wygląda tak że podnośnik po wyłączeniu ciągnika opada momentalnie a gdy podpinam cięższa maszynę to na wolnych obrotach nie potrafi jej utrzymać w powietrzu wydaje mi się że to tłok jest winny chyba że zawur
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam taki problem w John Deere 3140 że nie mogę zmienić biegów na dźwigni od rewersu czyli żółw zająć i wsteczny .albo muszę wrzucić na luz 1.2.3.4 i dopiero tam wbić albo je jestem wstanie ruszyć bo albo zblokuje biegi albo wg nie mogę zmienić biegu chodzi o żółw zająć i wsteczny .jak odkręciłem to cięgno od lewarka które idzie do tego walka wodzika od skrzyni to cały ten wałek kręci się w koło .czy to będzie uszkodzony ten wałek w środku ?? Podobno bardzo często w tych jelonkach się to dzieje 
    • Przez Paweł20
      Szukam całej tylniej lampy z obudową do john deere 2040
    • Przez RafaHordyj
      Witam czy jest możliwość  zrobienia szybkiej skrzyni biegów w John deere 3040, 
    • Przez Paweł20
      Witam jak odpowietrzyć wysprzeglik 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj