TomekPL

W.O.M w 1614

Polecane posty

TomekPL    3

Mam problem ,nie działa w 1614 w.o.m. i dokładnie nie wiem o chodzi? Jak sprawdzić co walnęło ?


Moje zdjęcia nie są chronione prawem autorskim, więc rozpowszechniać można a nawet jest to wskazane.
Zapraszam wszystkich właścicieli lub fanów Ursusów 1614 do grona moich znajomych
http://www.youtube.com/user/TomekPli1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od odkręcenia przewodów które z boku do niego tam z tyłu wchodzą i sprawdzenia czy dochodzi olej jak dźwignią przy kierownicy załączasz, jeżeli nie to coś z pompką od wałka(z tego co pamiętam jest w koszu między silnikiem a skrzynią). Jeżeli dochodzi to pozostaje rozebrać kosz od tyłu bo pewnie poszły tarczki, można się podratować "na chwilę" dokładając jedną tarczkę więcej ;) sprawdzone autopsyjnie działa... Na dłuższą metę trzeba jednak wymienić to co zużyte lecz jak na już i tanio to tarczka więcej na tydzień pomoże :(


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

w ogole ci sie wom nie wlacz czy wlacza sie po dluzszej chwili oczekiwania? u nas w 1224 zalaczal sie po pewnym czasie. powodem okazaly sie uszczelki. po ich wymianie walek wlacza sie jak marzenie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomekPL    3

Czytałem już forum żeby był podobny problem z wom- em tyle że wom się zalanczał ale pod obciążeniem stawał dopiero po 30 min było dobrze. U mnie jest tak że nie działa wcale, w gruncie rzeczy nie sprawdzałem po upływie jakiegoś tam czas , sprawdze to .A o które uszczelki Ci chodzi?


Moje zdjęcia nie są chronione prawem autorskim, więc rozpowszechniać można a nawet jest to wskazane.
Zapraszam wszystkich właścicieli lub fanów Ursusów 1614 do grona moich znajomych
http://www.youtube.com/user/TomekPli1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

wiesz co, nie powiem ci dokladnie bo akurat przy tej naprawie mnie nie bylo. wiem ze wykrecany byl walek od tylu i tam sa wlasnie te nieszczesne uszczeliki. wiem ze nie bylo z tym duzo roboty. mysle ze jesli rozbieralbys wom to i tak pewnie dlabys juz nowe uszczelki. tyle ze u mnie sie wlaczal wom. w tej sytuacji racje moze miec moj przedmowca. pozdrawiam i zycze szybkiego rozwiazania problemu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w sprzegle sa pierscienie zeliwne 2 szt. i sie scieraja w 12-kach pod siedzeniem jest dzwignia i nia mozna tez rozlaczyc nie tylko pod kierownica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomekPL    3

Właśnie sprawdziłem to co napisał kolega krzysiek 3120 i okazało się że to to! Bardzo dziękuje. Masz wielkiego plusa. ;)


Moje zdjęcia nie są chronione prawem autorskim, więc rozpowszechniać można a nawet jest to wskazane.
Zapraszam wszystkich właścicieli lub fanów Ursusów 1614 do grona moich znajomych
http://www.youtube.com/user/TomekPli1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tą dźwignia jest taki problem że zgrzyta bo nie ma synchronizatora i jest to główny wyłącznik WOM, używałem przez jakiś czas ale robi się coraz gorzej z czasem(chyba że będziesz do każdego włączenia gasił ciągnik) więc i tak trafi zdjąć kosz z tyłu ale to tylko pół godziny roboty.


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ggrigor    0

Ja rowniez mam problem z wom tyle, że w 1224.

Sytuacja wyglada tak, że w zaleznosci od polozenia dzwigni przy kierownicy welek daje sie kreci ręką ablo staje. Jednak Wom nie dziala niezależnie niezaleznie od polozenia dzwigni pod siedzeniem.

 

Czy ktos może sprawdzic w jakim polozeniu WOM jest wlaczony tzn. dzwignia pod kierownica do gory, czy na dol?

Sadzac z przebiedu dyskusji musze szukac rozwiazania z tylu ciagnika.

 

Moze ktos dysponuje opisem badz skanami z instrukcji napraw jak sie do tego zabrac??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Jeśli wszystko jest sprawne to dźwignia przy kierownicy powinna być skierowana do dołu a dźwignia przy podłodze powinna być skierowana do przodu(dołu). Włączanie wałka przez układ hydrauliczny może potrwać kilka sekund. Włącz tymi 2 dźwigniami i odczekaj trochę. Jeśli dalej się nie włończy , wtedy wiesz że masz coś do naprawy.

 

PS: z twojego pytania wynika że przy podłodze dźwignia jest w położeniu neutralnym. Przesuń do przodu i poczekaj, jeśli nic się nie będzie działo spróbuj przesunąć do tyłu i też poczekaj. jeśli nie będzie reakcji to tak jak powyżej napisałem:(.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie jak zmienić wałek aby z 540 obrotów miał 1000? wiem że trzeba wymienić wałek tylko nie wiem jak to zrobić, pomoże ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

wyciagasz końcówkę wałka która jest z boku po prawej stronie pod kabiną.Odkręcasz dekielek przykręcony na dwie sruby M8 i podmieniasz go z tym co jest z tyłu ciągnika.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziękuje w poniedziałek to zrobię, sieje siewnikiem accord i broną wirującą i potrzebuje większych obrotów żeby lepiej rozbijało grudy tym bardziej że będę siał na łazie a tam jest okropnie sucho i grudy twarde jak skały

 

jest możliwe że nie ma tam tego wałka bo mam jeden w garażu dostałem go jak kupiłem traktor, jest taka możliwość żeby go tam nie było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

no jest taka możliwość.Ale to musisz zobaczyć jaki ma frez na wałku.Jak będzie gruby frez to 540 jak drobny i więcej to 1000.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pantera    198

locke a nie wystarczy żeby tam z boku wcisnąć tą dzwignie pog kabinom co jest ten dekielek bynajmniej u mnie tak jest , nie trzeba wymieniac żadnej koncówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

O jakiej dżwidience mówisz?Jak napisałem tak jak jest napisane w instrukcji obsługi.Ja wiem ze coś tam ludzie robią że przełączają bez zmiany końcówki, ale nie przyglądałem się temu bliżej :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Według instrukcji powinno się z tyłu wyjąć i włożyć go do skrzyni pośredniej, a ze skrzyni pośredniej z drobnym frezem założyć z tyłu. Bo na 1000 obrotów ma być z drobnym frezem.

Można kawałek wałka włożyć w skrzynie pośrednią, wtedy przełączy się tą dźwigienkę i z tyłu nie trza zmieniać wałka i zostaje na gruby frez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcine    44

to nie wprowadzaj kolegi w błąd

 

Raczej Ty wprowadzasz tutaj w błąd "bo ludzie tak robią".

 

Ok, robią tak, ale niekoniecznie to rozwiązanie jest w 100% właściwe. Coś mu się z***** i co? Czyja wina? A tak to Kolega podał rozwiązanie z instrukcji obsługi i jest ok ;)


norweskie-lesne.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pantera    198

marcine to powiedz mi co to da że włożekoncówke z drobnym frezem jak kosz i tak sie obraca z taką samą prędkosciom to jak zwiększysz obroty na 1000, tylko jak przełączysz w skrzyni posredniej tom dzwignią to się zwiększają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Pantera- pan tera nauczy się ekspresowo pisać po polsku co najmniej na poziomie szkoły podstawowej, albo ukończy tą podstawówkę i dopiero zacznie się produkować na forum.

 

Bo produkujesz się, ale nie masz pojęcia o czym, nie umiesz czytać ze zrozumieniem lub po prostu próbujesz trolować. ;)Można oszukać oryginalne rozwiązanie, ale w instrukcji jest tak jak pisał locke.

 

A z resztą, to już na tym forum było.... Tak jak i wszystkie inne zagadnienia dotyczące WOM w ciężkiej serii Ursusa/Zetora.

 

Mam wrażenie, że ten dział nie jest w ogóle moderowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pantera    198

no masz racje byki zrobiłem musze iść do szkoły, a co do wałka u siebie tak przełanczałem jak był potrzebny i chodził to niewiem naco sie uparlem jak to przełączenie w skrzyni posredniej jest orginalne sam sobie nie montowałem tego. krzysiek2013 napisz jak wkoncu zrobiles z tym wałkiem. Stefano1 rozkręcales do tarczek od walka z tylu ciągnika i wiesz jak to wygląda bo ja to robilem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Bardzo się cieszę, że udało Ci się przeprowadzić tak skomplikowaną operację, jak wyjęcie hydraulicznego sprzęgła WOM. ^^ Dobierz się jeszcze do mechanicznego i przekładni 540/1000, to pogadamy. A z resztą, o czym ja tu dyskutuje :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
    • Przez Mati2006
      Witam,przerabiałem skrzynie biegów z 3 na 4
      z 3 lata temu,nie ma wzmacniacza (wyjęty) i  skrzyna strasznie wyję na 3 i 4 biegu. Zrobione już ponad 200 mtg.
      Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj