Polecane posty

Dawid18    2

Co bez sprzęgła szkoda skrzyni i sprzęgła>


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Nie sądzę żeby to było zdrowe do sprzętu


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel2793    0

heh kolego ja miałem c 385A i by zredukować z 4 na 3 musiał prawie stanąć, a z 3 na 2 to zapomnij. po prostu one już tak mają. Mój kolega w 914 i 902 miał ten san kłopot. To trzeba się przyzwyczaić i będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Ja tam mam swuj sposub i mi nie zgrzytają


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

W zetorze 8245 czyli w praktycznie identycznym ciągniku co 385a, można zredukować z 4 na 3 (żółw lub zając- to bez znaczenia na tych biegach) ale bez zgrzytu z 3 na 2 to mogę tylko po uprzednim zredukowaniu prędkości jazdy jak i obrotów silnika do minimum, ale jeszcze coś zgrzytnie, po prostu tak skonstruowana skrzynia, nic na to nie poradzi, chyba że jest po remoncie to może jest lepiej B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

heh kolego ja miałem c 385A i by zredukować z 4 na 3 musiał prawie stanąć, a z 3 na 2 to zapomnij. po prostu one już tak mają. Mój kolega w 914 i 902 miał ten san kłopot. To trzeba się przyzwyczaić i będzie ok

 

 

Ha ha B) a u mnie się da zredukowac z 4-3 , 3-2 , a nawet z 2-1 bezproblemowo B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Słuchaj jest to napewno nie sprzęgło bo jak by to było sprzęgło to byś nie wbił biegu ja tak miałem z Bizonem tarcza się oberwała i skrzynia by ci zgrzytała jest to napewno coś w skrzyni zdejmnij górną pokrywe skrzyni i zobacz co jest mogła oberwać się zębatka lub cuś w tym stylu masz poprostu sztywną wajche od biegów i tak ci się wydaje że wkleszczasz bieg.


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Ha ha :huh: a u mnie się da zredukowac z 4-3 , 3-2 , a nawet z 2-1 bezproblemowo :)

Ja mam C-385A Turbo i zmieniam biegi normalnie, czasem ze zgrzytem. Nieraz się zdarza ,że bieg nie chce wskoczyć tylko skrzynia zgrzyta (jak prawie we wszystkich dużych Ursusach i Zetorach), w takim przypadku trzeba drugi raz wcisnąć sprzęgło i bieg normalnie wskakuje (czasem może wystąpić szarpnięcie skrzyni).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

W zetorze 8245 czyli w praktycznie identycznym ciągniku co 385a, można zredukować z 4 na 3 (żółw lub zając- to bez znaczenia na tych biegach) ale bez zgrzytu z 3 na 2 to mogę tylko po uprzednim zredukowaniu prędkości jazdy jak i obrotów silnika do minimum, ale jeszcze coś zgrzytnie, po prostu tak skonstruowana skrzynia, nic na to nie poradzi, chyba że jest po remoncie to może jest lepiej :)

 

 

kolego 8245 to raczej prawie taki sam ciagnik jak 934 i nie zgrzyta bo ma synchronizowana skrzynie


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luck30w    0

można jeszcze spróbować wyregulować hamulec wałka skrzyni. U mię da się zredukować czasami bez a czasami z lekkim zgrzytem.Spróbuj zmieniać biegi na dwa razy , czyli sprzęgło luz sprzęgło i jednocześnie bieg..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert93    1

No macie racje ze ten typ tak ma ale w C-385 trzeba wyczuć obroty i na dwa razy sprzegło to pomaga czy zmieniasz na miejsze czy na większe zawsze dwa razy sprzęgło i nie zgrzyta no czasami sie zdarzy ale to w ciężkich warunkach ze troche zgrzytnie hehe ;)pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

w transporcie z niezbyt ciężkim ładunkiem to zmieniam bez sprzęgła i dobrze wchodzą (lepiej jak ze sprzęgłem) tylko trzeba gazem dobrze operować, przed wyrzuceniem biegu popuścić gaz żeby tryby poluzowały potem obroty zmniejszyć lub zwiększyć i zmieniają się ładnie w obie strony i nie jest to ze szkodą dla skrzyni. a tak ogólnie to czasem jest kupa zgrzytu ale niema czym się przejmować bo każdy bez synchro tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacentylog    0

Witam. Czyli zgrzytanie podczas zmiany biegów to normalne w c-385?? Bo ja mam od niedawna takiego i faktycznie tak jest, ale też przy ruszaniu: ciężko jest włączyć bieg bo zgrzyta. Im większy tym gorzej. A czasami np. z turem, to wciśnięcie sprzęgła jakby nie powoduje zatrzymania ciągnika - trzeba hamować bo jedzie jakby nic. I jeszcze jedno. Z Większego biegu czasami nie rusza - jakby sprzęgło się ślizgało. To sprzęgło - TAK??


Porządek musi być!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mtz82Power    0

Witam troszke odbiegne od tematu co zrobić żeby na WOM-ie były większe obroty coś podkręcić czy wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Pod drabinką z prawej strony masz takie owalne okienko na dwie śrubki na 13 klucz i jak to odkręcisz to musicz mieć taki wałek i włożyć go zamkniętym końcem. Możesz mieć tam ten wałek włożony ale odwrotnie a wogule możesz go tam nie mieć.

 

To jak masz wałek włożony zamkniętym końcem to masz 1000obr

A jak masz włożony otwartym końcem albo go nie mnasz wogule to masz wtedy obtoty 540obr.


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

Witam. Czyli zgrzytanie podczas zmiany biegów to normalne w c-385?? Bo ja mam od niedawna takiego i faktycznie tak jest, ale też przy ruszaniu: ciężko jest włączyć bieg bo zgrzyta. Im większy tym gorzej. A czasami np. z turem, to wciśnięcie sprzęgła jakby nie powoduje zatrzymania ciągnika - trzeba hamować bo jedzie jakby nic. I jeszcze jedno. Z Większego biegu czasami nie rusza - jakby sprzęgło się ślizgało. To sprzęgło - TAK??

 

 

tak kolego to sprzęgło może być źle wyregulowane lub spalone a żeby lżej wchodziły możesz podciągnąć łożysko pod te łapki od sprzęgła na taką odległość żeby się tylko nie kręciło jak zapalisz silnik i będzie ładnie wysprzęglać ale jak ślizga to coś nie tak z regulacja i jak dla mnie to trzeba rozjechać tym ciągnikiem żeby to sprzęgło ustawić, ewentualnie wymienić tarczę. jak coś to pytaj postaram się pomóc bo już ustawiałem sprzęgło w tym ciągniku. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1216    1217

Mam problem ze skrzynią w 902 otóż zdjąłem pokrywę górną i nie mogę jej dobrze założyć, gdyż gdy dokręce bokują się biegi niektóre. Przedtem chodziły normalnie Wiecie może ile przychodzi tych sprężyn co trzymają tą kulkę bo u mnie były tylko 2 jak rozbierałem albo jest tam coś pomieszane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

na każdą kulkę jest jedna spreżyna jedne sa w obudowie a dwaie jak zdiołeś pkrywę to powinny być w otworach skrzyni biegów niedawno robiłem ale juz zapomniałem jak to było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr1216    1217

jeden sworzonek w pokrywie sprężynuje drugi się schował do środka jak by się zaciął, a do tych sprężyn na wieszchu nie potrzebne są te sworzonki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Ja mam 912 z oryginalną skrzynią i sprzęgłem "słoneczko" i mi nic nie zgrzyta. Przy ruszaniu wciskam sprzęgło do końca wtedy działa hamulec wałka sprzęgłowego i przy włączaniu biegu nic nie ma prawa zgrzytać. Można też wcisnąć sprzegło i poczekać chwilke aż wałem sprzegłowy przestanie sie obracać i wtedy też nie ma prawa zgrzytać. Przy zmianie biegów na wyższy obroty silnika musza być ustawione na 600 - 700 i np. z jedynki na dwójke to szybkim ruchem sie przełącza bieg i nie ma zgrzytu tylko pedał sprzęgła wciskamy tylko do pierwszego oporo bo jak wcisniemy do oporu to hamulec wałka sprzegłowego będzie go hamował i zawsze będzie zgrzytało.. Z biegu 2 na 3 obroty silnika 600 - 700 wciskamy sprzegło do pierwszego oporu wyłączamy 2 puszczamy sprzegło, wciskamy sprzegło do pierwszego oporu i włączamy 3 i musi wejść bez zgrzytu. Z 3 na 4 tak samo albo odrazu. Z 4 na 3 wciskamy sprzegło do pierwszego oporu wyłączamu bieg puszczamy sprzegło, wciskamy sprzegło do pierwszego oporu i właczamy 3 i wchodzi jak w masełko. Tak samo robimy redukując z 4 na 2 albo z 2 na 1. Tylko należy pamiętać o predkości ciagnika np redukując do 1 ciągnik musi miec predkość około 6 km/h itp bo jka będzie miał z 11 to napewno będzie zgrzyto, można też sobie pomagać obrotami silnika. Przy zmianie kierunku jazdy zawsze najpierw wyłaczamy reduktor zmieniamy bieg i włączamy reduktor. Przy wyłaczaniu biegu jak nie chce bieg wyskoczyć to wystarczy na hamulec nadusić. Technika "sprzegła na dwa razy" jest opisana w instrukcji obsługi c-4011 i u-912 jak to już ktoś opanuje to jest normalnie bajka.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Przy 4 to trzeba skrzynię pośrednią ściągnąć i tryb z łożyskiem wyciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj