Skocz do zawartości
rzaremba

Hamulce w przyczepie "SAM"

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rzaremba    3

witam posiadam przyczepkę na kołach od żuka jest ona świeżo wykonana mam zamiar założyć do niej hamulce pneumatyczne nie było by w tym nic prostszego lecz w żuku były hamulce hydrauliczne a za bardzo nie wiem jak je przerobić i czy w ogóle uda się to zrobić oczywiście posiadam kompletą hydraulikę prosto wyjęta z tego oto samochodu

P.S. do takiej małej przyczepki praktycznie hamulce nie są potrzebne tylko mam młodszego brata którego trochę boje się puszczać po małych nierównościach-małe doświadczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

To go nie puszczaj. Ja ostatnio wiozłem około 8 ton kamienia na przyczepie. Hamulca nie podpinam bo i tak w ciągniku instalacja nie działa.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Będzie to ciągane jakimś SAM-em, że się boisz, z taką przyczepką bez hamulców nawet c 330 sobie poradzi, przecież na tej osi od żuka większej ładowności jak 1000kg nie zrobisz, a do ciągników przyczepy mogą nie mieć żadnych hamulców jeśli dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 1,5t, a maszyny których masa nie przekracza 3 t wystarczy że będą podpięte dodatkowym łańcuszkiem, także nie ma chyba potrzeby stosowania jakichkolwiek chamulców

ale jeśli się upierasz, to poszukaj dzwigni od chamulca ręcznego hydraulicznego lub jakąś pompkę hamulcową z malucha lub coś podobnego możesz pzrerobić tak zeby była montowana do kabiny ciągnika na takim hamulcu są rejestrowane przyzcepy do 5t DMC !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To go nie puszczaj. Ja ostatnio wiozłem około 8 ton kamienia na przyczepie. Hamulca nie podpinam bo i tak w ciągniku instalacja nie działa.

 

I powiedz jeszcze, że z góry zjeżdżałeś 3512 z 12 tonami... Nie każdy mieszka na równinach, niektórym hamulce są potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Z górki na skrzyżowaniu gdzie musiałem skręcić pod kątem 90 stopni. Jadąc prosto wjechał bym do jeziora. Dodam jeszcze ze nigdy nie jechałem to drogo wcześniej.

Dodam jeszcze że w ciągniku jak włączyłem 4H koło domu tak wyłączyłem bieg dopiero w miejscu docelowym ;)

 

PS jakie 12 ton??


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

8 ton ładunku+ masa przyczepy =?

Skoro zahamowałeś to ok, w moich warunkach c-360 z przyczepą 6 musi mieć hamulce pneumatyczne.

Pisze się "pod kątem".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Sprawdziłem na geoportalu i jest tam wiecej jak 90 stopni. Około 110.

 

Oj to według ciebie moja przyczepa jest bardzo ciężka ;) 4 tony to ona waży ale wraz z ciągnikiem. Samej nigdy nie ważyłem.

 

http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/Default.aspx?crs=EPSG%3A2180&bbox=534996.9952865762,527554.7117152149,535483.7140365762,527847.2898402149&variant=KATASTER jechałem od góry a potem w prawo. W lewo było by wygodniej no ale...


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

A moze poprostu hamulec najazdowy? Ruchomy zaczep. Jak przeczepa zaczyna pchac ciagnik to zaczep na sprezynie sie cofa troche i przez jakis krociec uruchamia( wciska ) pompe hamulcowa dowolnie jaka. Jak pompa zacznie dzialac to i hamulce na kolach takze. Ale czy znowu oryginalne hamulce bebnowe od zuka dadza rade skutecznie wyhamowywac taki ciezar? Trzeba by to zrobic tak, aby odpowiednio zestroic wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzaremba    3

pomysł z najazdów-ka jest dość ciekawy podobna zasada jest/była stosowana w wozach tylko tu trzeba by zrobić małe udoskonalenie takiego rodzaju pompek to mam duzo w domu tylko musiał bym zrobić z kilu jedną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdziłem na geoportalu i jest tam wiecej jak 90 stopni. Około 110.

 

Dla mnie to tam mogło być nawet rondo, bardziej chodzi mi o Twoje podeście. Mieszkasz na równinach i myślisz, że hamulce to niepotrzebny gadżet. W moich okolicach są takie drogi, gdzie przyczepa z 8 tonami ładunku wyprzedziłaby 3512...

Skoro autor pisze o hamulcach, to znaczy, że są powody aby je zamontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Nei mam takich równych terenów. Miejscami trzeba uważać jak jechać żeby ciągnika nie przewrócić.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

to może od razu całą przyczepę ;)Nowa Przyczepa-Wywrotka z hamulcem najazdowym (785253645) - Aukcje internetowe Allegro

Panowie na osi od żuka przecież nikt nie będzie woził po 6 czy 7 ton więc nie rozumiem po co wam te hamulce, bo tak jak pisałem wyżej nawet konstruktorzy i kodeks ruchu drogowego nie wymaga żadnych hamulców w maszynach o masie do 3t oraz przyczepach do 1,5t a wszelkie hamulce w małych przyczepkach są właściwie po to tylko żeby jak się odepnie zahamowała.

ps. mieszkam na równinach ale kiedyś ojciec miał przygodę z c 330 wiózł 7 ton pustaków na wozie konnym na kołach 20' i był nawet niewielki spadek więc się nie spodziewał że trzeba będzie hamować i 100m przed ciągnikiem zatrzymał się autobus na przystanku, ale nie stanoł na przystanku ale na szosie a z naprzeciwka jechały ciężarówki, próby hamowania w ciapku powodowały że ciągnik składał się z przyczepą, zredukować biegu się nie dało więc już się przygotował żeby wyskoczyć z ciągnika i puścić ciągnik w rezerwe i tylko strzelał światami i w ostatniej chwili kierowca autobusu obczaił o co chodzi i odjechał nawet wszystkich nie zabrał z przystanku :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

skoro autor tematu chce miec hamulce w swojej przyczepce niech je sobie zamontuje. Widocznie zycie jest mu mile i chce o nie dbac.

 

Pisales w pierwszym poscie o hamulcach pneumatycznych. Ale na drodze stanal ci cylinderek hamulcowy. A nie da rady zamiast tego cylinderka zrobic rozpieraka i dzwignia polaczyc go z silownikiem umocowanym centralnie na osi?

 

 

 

 

 

 

Albo jeszcze inaczej. Pisales ze masz duzo roznych elementow. A moze by tak zrobic, ze solownik pneumatyczny setrowany hamulcami w traktorze uruchamia pompe hamulcowa, a w kolach standardowe hamulce zuka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Luki1988
      Potrzebuje sterować dwustronnym siłownikiem przyciskiem elektrycznym 12v.
      Potrzebuję do tego rozdzielacza z elektrozaworem ale czy wystarczy dzielnik hydrauliczny taki jak poniżej w linku czy musi być rozdzielacz jedno sekcyjny z elektrozaworem?
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ELEKTROZAWOR-DZIELNIK-HYDRAULICZNY-62-90L-STEROWANY-ELEKTRYCZNIE-12V-DO-TURA/15804
    • Przez Slavvko
      Czy ktoś mógłby opisać wejścia i wyjścia rozdzielacza jumz ? I jaką rolę pełnią zawory w literkach " D " F " H " . Czy można wykorzystać literki " A " B " jako pierwszą sekcję bez tych zaworków które są wkręcone w " D " F " H "

    • Przez gigany
      Witam czy wykonywał ktoś taką bronę samemu albo ma jakiś pomysł?
    • Przez rolnik324
      Witam, tak jak w tytule chciałbym w jakiś sposób przyśpieszyć obroty wałka wom w ursusie c360 (możliwe że nasz ciągnik to c355, sami dobrze nie wiemy). Zacznę może od tego że ursus ten pracuje z agregatem prądotwórczym, a agregat wytwarza prąd do pompy głębinowej która wyciąga wode do dosć małej deszczowni do podlewania truskawek. Pompa zasilana jest napięciem 400v i aby uzyskać taki wynik na agregacie ursus pracuje na 2000 obrotów. Mi i tacie nie podoba się to ze względu że ciągnik niekiedy musi pracować tak ponad 5h (a przydałoby się aby pracował dłużej ponieważ mamy spory areał i nie wystarcza to na podlanie wszystkiego w czasie suszy) i to powoduje że ciągnik paliwa spali "swoje" i do tego wychodzą małe nieszczelności silnika (poci się spod korka oleju i paru innych elementów silnika) i zdąży się przez kilka godzin nazbierać na ziemi oleju. Przechodząc do sedna, czy jest możliwość zrobienia lub kupna jakiejś przekładni albo czegoś co zaproponujecie do ciągnika żeby chodził na niższych obrotach? Słyszałem o przerobieniu jakoś trybów albo wymiana skrzyni ursusa na zetora, ale jednak wolałbym nie ingerować teraz w wnętrze ciągnika i wolałbym coś na zewnątrz. Z góry dziękuje. Nieścisłości będę rozwijał w komentarzach.
    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.