Zaloguj się, aby obserwować  
ssman860

Ursus pluje olejem

Polecane posty

ssman860    2

Witam, mam pytanie, co może być przyczyną, że ciągnik pluje cieczą (wygląda i pachnie jak olej) z tłumika?? Ciągnik to ursus c 385 po remoncie kapitalnym silnika 16 miesięcy temu. Pamiętam że na dotarciu w pierwszych godzinach pracy chlapał mocno ale to układające sie pierścienie. A teraz z dnia na dzień tak sie stało, oleju w silniku raczej nie ubywa, czy moze to olej który wytrącił sie z syfiastego paliwa? bo ostatnio własnie takie mi sprzedali... Proszę o poradę


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeśli oleju nie ubywa, to pewnie nie olej. Czy z odmy dmucha dymem i jakim dym masz z tłumika.? Wyreguluj zawory i sprawdż wtryskiwacze - tak na początek, bo wygląda na niedopalone paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Jeśli oleju nie ubywa, to pewnie nie olej. Czy z odmy dmucha dymem i jakim dym masz z tłumika.? Wyreguluj zawory i sprawdż wtryskiwacze - tak na początek, bo wygląda na niedopalone paliwo.

 

 

Odme mam połączoną do kolektora ssącego, bo mam suchy filtr powietrza i tak było oryginalnie, ale jak kiedyz miałem ten węzyk sciągnięty to na rozgrzanym silniku znikome ilości oparów z niego wie wydobywały, ledwo co widoczne. Jeśli chodzi o kolor spalin to dawniej zakopcił tytlko po odpaleniu i przy dodawaniu gazu na zimnym silniku, a przez ostatnie 2 dni od kiedy pojawiło sie to zjawisko zaczął kopcić na niebieskawo, a przy dodaniu gazu gwałtownie to nawet mocno przykopci.... tak sie zastanawiam czy to czasem wina pompy wtryskowej nie bedzie, bo była na regeneracji, a mimo to tam gdzie jest nadmiar oleju w korpusie, to podczas pracy kapie z niej ropa.... ;) Jutro jeszcze dokładnie skontroluje olej rano. czekam na wasze propozycje


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Dlaczego ten temat jest w dziale pługi? ;)

 

 

bo temat tworzyłem w pośpiechu i nawet nie zwróciłem uwagi jaki to dział, prosze moderatora o przeniesenie tematu na prawodłowy dział


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0

Ja bym powiedział że to wina wtryskiwaczy (może któryś stanął otwarty i leje paliwo) a czarny kolor to sadza z wydechu , zwłaszcza że kopci na niebiesko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

ja stawiam na lejące wtryski. miałem taki przypadek w c360 że lały i waliło coś czarnego wydechem (jak się okazało było to paliwo) a jak pochodził na wolnych obrotach ok 5min to po dodaniu gazu walił białym dymem (to był stan krytyczny tego silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

no możliwe że to wtryskiwacz, bo op samego remontu słychać było jak jeden puka sobie w rytm podawania paliwa przez pompe, a od kiedy są te objawy plucia czymś to go juz nie słychać, może się zaciął, zmieniłem tez paliwo, kupiłem z innej stacji i tez juz jest różnica bo nie dymi, tylko na zimnym troche. Jutro może go w orce wyprubuje to bede wiedział czy ma siłe


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj