Zaloguj się, aby obserwować  
agronomek

Do czego to sluzy? Poznaniak 3 1990 rok

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jakub16    121

Wydaje mi się że to sterownik od ścieżek technologicznych. Bo jest tam pokrętło do ustawiania szerokości rozsiewacza/opryskiwacza a to coś srebrnego to chyba czujnik liczby podniesień siewnika liczący przejazdy. U nas nie miałoby to zastosowania ponieważ mamy dużo słupów na polu ;)


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agronomek    0

yyy zapomnialem napisac bo dzisiaj wlasnie przez przypadek zobaczylem to w instrukcji, i ten czujnik srebrnychodzi po takiej trojkatnej zebatce na osce, na ktorej sa kolka wysiewajace, i wlasnie w tej instrukcji nie bylo to opisane do czego to konkretnie sluzy albo niebylo akurat tej strony,na tej skrzyneczce jest jakas swiatlo niewiem juz tak sie troche domyslam ze moze to jest taki jakis czujnik ktory pokazuje czy sie wysiewaja nasiona jak sie sieje samemu,ale jak by ktos mial to u siebe zalozone i wiedzial dokladniue do czego to ma sluzyc prosze o podpowiedz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jakub16    121

podłącz ten bajer do instalacji w 330 jak masz bo tam jest takie gniazdko na pewno i wciskaj ten czujnik i obserwuj co się dzieje


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    11

To jest czujnik (stary i prymitywny), który pokazuje czy kręcą się wysiewacze. Pokrętłem które montujesz w kabinie, dopasowujesz częstotliwość sygnału do różnych obrotów wałka wysiewającego (zależnych od ustawionej dawki na przekładni i od szybkości jazdy). Sygnał pochodzi właśnie od tej trójkątnej krzywki. Jeżeli obroty spadają np. w wyniku poślizgu kół siewnika, albo wogóle zapomnisz opuścić siewnik (?!) to ta czerwona lampka zachowa się "inaczej" (nie pamiętam czy zacznie świecić, mrugać, czy przestanie świecić - chyba to pierwsze). U mnie leży to gdzieś na półce, bo uważam to za zbędny gadżet


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agronomek    0

noo wlasnie ;) u mnie tez to lezalo na polce i niewiedzialem do czego to jest dopuki nie wpadla mi w rece ta instrukcja i zobaczylem ten czujnik :) dzieki za wyjasnienia:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez damianus2222
      Witam, 
      Szukałem podobnego tematu, ale użytkowników na AF tych głośnych nie słychać ani się nie ujawniają oficjalnie. Mam pytanie, planuje zakup siewnika nabudowanego na początku chciałem Agro masz SNT 300 nabudowany na bronie talerzowej. Ale być może chciałbym dorzucić trochę i skorzystać z zakupu nowości Agro masz Aquila lub Agro tom spt. Które mają już trochę lepsze udogodnienia próba krecona, docisk itp. Dodam że parametry zbliżone, skrzynia nasienna jest w obu blisko ciągnika co jest na plus. Zależy mi na regulacji pracy sekcji uprawowej więc jest to w AG. No i komputer Mueller też przemawia na korzyść AG. Mam kontakt z pewną osoba która siewnik aquila ciaga valtra t144. U mnie ciągalby to jd 6155M. Nominalnie 155KM max 171KM. Podnośnik 7,5t. Mam balast 1t tzw mocno wysunięty lub 850 kg jd. Masa zestawow ze zdjęcia ok 2400/2500 z wałem gumowym. Proszę o opinie kto to widział i w ogóle. Pozdrawiam 

    • Przez camo
      Witam, czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak ustawiać i regulować tą śrubę w siewniku poznaniak? Jeżeli dobrze myślę to jest to regulacja głębokości wysiewu, jak powinna być ona ustawiona aby wysiewać na głębokość ok 2 cm?



    • Przez yacenty
      Witam!
      pomożcie wybrac jakis siewnik 3m taki zeby 3p sobie z nim spokojnie radzil.
      Zastanawiam sie nad używanym Amazone D7 albo D8 czym one sie różnią?
      co innego jest godne uwagi?
      na co zwrócic uwage?
       
      zamierzam przeznaczyc na siewnik jakies 10tys zl, moze byc ciut wiecej ale tylko w bardzo uzasadnionym przypadku
       
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez looki29
      Witam, siewnik amazone d8 special 3m, koła 5.00-16. Powie mi ktoś jak prawidłowo wykonać próbę kręconą? W dostępnych instrukcjach są różne ilości obrotów korby.
      https://info.amazone.de/DisplayInfo.aspx?id=795
      https://et.amazone.de/files/pdf/mh154.pdf
       
    • Przez ursus485
      Witam kupiłem niedawno siewnik nordsten 2,5m 21 redlic i mam wątpliwości co do próby kręconej .Jedni piszą że 57 obrotów korbą to 5arów czyli 11,5 obrotu w przybliżeniu to jeden ar.ja ustawiłem na c2 d2 a1 i pszenżyto wyszło 220kg na 1ha . Chciałbym aby ktoś zaprzeczył albo potwierdził to co napisałem bo mam taki siewnikiem pierwszy raz . Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć to z góry dziękuję . Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj