Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Piotrekk1989

Zetor 9145 skrzynia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

A więc tak bronowałem pole na pierwszym przełożeniu i na trzecim biegu i w pewnym momencie mi się zadusił.Gdy próbowałem wycofać przełożenie na luz nie udało mi się tak jak by było zablokowane, a przy wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła ciągnik dalej się dusi. w końcu udało mi się przerzucić na wsteczny i tak dojechać do domu ale teraz nie mogę wrzucić ani pierwszego ani drugiego przełożenia i cały czas jest na wstecznym i nie wiem co mu jest?? proszę o pomoc jeśli ktoś wie co to może być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak bronowałem pole na pierwszym przełożeniu i na trzecim biegu i w pewnym momencie mi się zadusił.Gdy próbowałem wycofać przełożenie na luz nie udało mi się tak jak by było zablokowane, a przy wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła ciągnik dalej się dusi. w końcu udało mi się przerzucić na wsteczny i tak dojechać do domu ale teraz nie mogę wrzucić ani pierwszego ani drugiego przełożenia i cały czas jest na wstecznym i nie wiem co mu jest?? proszę o pomoc jeśli ktoś wie co to może być

Młody i zapewne mało doświadczony kolego, poprostu zakleszczyłeś biegi swojego ciagnika, musisz poprzesuwac wodziki aby frez był w jednym miejscu:) zapewne twoj ojciec dawno to zrobił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Henius91    721

kolego @posteriori11 czy widziales kiedys zablokowane biegi w ursusach lub zetorach z serii ciezkiej?? bo ja nie bo jest to nie mozliwe. kolego @Piotrekk musisz odkrecic pokrywe skrzyni biegow i tam zapewne ukarze sie pekniety wodzik od przelozen 1-2-3-4. w najprostszy sposob bedzie go pospawac, no chyba ze chcesz go wymienic to musisz cala skrzynie rozebrac. ja tak mialem w 912 ze byla wlaczona 4 i moglem tylko pracowac 4 terenowa, szosowa i wsteczna a jak przelaczylem na 1 lub 2 to ciagnik dusilo i nie jechal w ogole a jak wlaczylem na 3 to tak jak by byl luz. to znaczy ze pekl wodzik od biegow 3-4.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko w tym problem,że nie mogę zmienić przełożenia(wajchy z lewej strony) a biegi wchodzą dobrze zdjąłem dekiel skrzyni i w skrzyni nie mogę przekręcić nawet jednego trybika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    721

o ile dobrze zrozumialem to przelozenia 1-4 wchodza dobrze a reduktor nie to moze od reduktora pekl wodzik a jak nie to juz nie mam pomyslu. moze widelki od przesuwania trybow sie zerwaly?? sam nie wiem.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.