pawlus224

Ogrzewanie kabiny kierowcy - ciężkie URSUS-y

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maniekcool    0

witam pytanko panowie!!

podpowie ktos jak podlaczyc instalacje ogrzewania w c 902??

nagrzewnica w kabinie jest wiatrak <po podaniu plusa> kreci!!!

ale po lewej mam przelaczniki szt 3 takie wyciagane i obok taki duzy jak od kierunkow <2 pozycyjny> wszystko dzialalo tylko z biegiem czasu kable posniedzialy i odczepily sie ;/

 

schemat

opis

cokolwiek

 

 

Z gory dziequje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ares    3

Wiem, że temat stary, ale niedawno nabyłem Ciężkiego Ursusa 912 '85r z cienkim dachem i u mnie nagrzewnica działa dobrze nawet bez nawiewu, tylko nie mam linki do sterowania zaworem i moje pytanie: gdzie może być ten zawór, bo nie chcę pół ciągnika rozbierać w poszukiwaniach. Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z lewej strony koło rozrusznika jest ten zawór. To jest ten kran z zaworem 0080371903.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ares    3

Dzięki za foto i odpowiedź. Jak będzie ciepło, to coś będę robić, bo po co mi grzanie w lecie. Jeszcze raz wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest chwila moment wymienić, być może stary jest zakamieniony jeśli był ciągnik wodą zalany i go nie ruszysz, nowy coś około 80 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

Mam problem przy ursusie 914,   kupilem traktor z odłączoną nagrzewnicą, juz ja cala wyciagłem, nie leje, wyczyscilem,  i jak ją podłączyc ? 

 

zasilanie na góre  wziąść  z prawej strony bloku z tego weża co idzie od chłodzenia misy olejowej  i powrót z nagrzewnicy wpiac do tej rurki ustawionej poziomo z lewej strony bloku ??   

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

a w jaki sposób połączyc wezami nagrzewnice  ???  wejscie do nagrzewnicy z tego grubego weza co jest z prawej strony bloku ?  i wyjscie do tej rurki poziomo ulozonej z lewej strony bloku  co idzie do pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

Ludzie czy nie ma tu nikogo ??   W jaki sposób połączyc wezami nagrzewnice i z której strony dać zawór ( zamknie przeplyw gorącego plynu na lato w nagrzewnicy) dodam ze moj ursus 914 ma chlodzenie misy olejowej płynem. czy wejscie do nagrzewnicy jest z grubego weza idacego pionowo z prawej strony bloku ( tam jest trojnik) a wyjscie z nagrzewnicy do tej rurki poziomej z lewej strony bloku ktora idzie do pompy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Ja w zetorze 12245 miałem podłączoną nagrzewnice jednym wężem do tej rurki poziomej od pompy wody a drugi wąż był podłączony do dekielka na tylnej ściance głowicy silnika. W 1614 drugi wąż nie jest podłączony do głowicy lecz do kolanka które wychodzi z miejsca gdzie jest zasilanie chłodniczki oleju ( taki gruby pionowy wąż z prawej strony ). 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Jak się nie mylę to właśnie wyjście na zasilanie jest z lewej strony bloku od pompy, a powrót podpinasz do wyjścia z głowicy między silnikiem a kabiną. Zaworek najlepiej zamontuj na przewodzie zasilającym przed nagrzewnicą w kabinie tak abys mógł go bez problemu otwierać i zamykać nie ruszając nawet tyłka z siedzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2
Napisano (edytowany)

nie realne to jest bo oba przewody znajduja sie pod kolumną kierowniczą i wychodzą pod deską rozdzielczą do przodu w stronę bloku. zamontuje na wężu przed kabiną. 


Ja w zetorze 12245 miałem podłączoną nagrzewnice jednym wężem do tej rurki poziomej od pompy wody a drugi wąż był podłączony do dekielka na tylnej ściance głowicy silnika. W 1614 drugi wąż nie jest podłączony do głowicy lecz do kolanka które wychodzi z miejsca gdzie jest zasilanie chłodniczki oleju ( taki gruby pionowy wąż z prawej strony ). 

ja cie rozumiem,  tylko który waż ma isc na góre ( jako zasilanie) a ktory na dól  ( czyli wyjscie z nagrzewnicy gdzies dalej )  i w ktora strone płynie plyn chlodniczy by zamontować zawór.

Edytowano przez wiki868

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

Tego nie wiem ale według mnie to nie ma aż takiego znaczenia.

 

 

 

a czy moglbym cie prosic bys sprawdzil jak masz w tym ursusie 1614 ?? bo tam bedzie tak samo jak w moim,  waz ktory idzie od gory nagrzewnicy gdzie wpiac, a ten dolny waz powrot z nagrzewnicy gdzie w piąć,  czy do tego kolanka co idzie ten pionowo gruby waz z misy do gory. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

No nie wiem bo to trzeba by było odkręcić wieko na dachu a wiesz jak jest z  takimi śrubami dawno nie odkręcanymi w dachu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

myślałem ze masz nagrzewnice umieszczona w kolumnie kierowniczej....

 

przynajmniej ja tak mam.    wiec kto im doradzi  inny ??  jak ją podłączyć ??

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    8

Ciepłą wodę z pompy skieruj do góry nagrzewnicy , a zimna do dołu ,pod wymiennik oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

mam pytanie, podłączyłem tą nagrzewnice tak jak pisaliście, zeby zasilanie było z pompy ( z tej poziomej metalowej rurki ) a powrot z nagrzewnicy szedł na trojnik gdzie idzie płyn na misę olejową.

 

moje pytanie brzmi:

 

Jezeli przed wejsciem do nagrzewnicy zamontowałem zawór kulowy który bedzie zamykany na lato by nie grzała nagrzewnica w kabinie w upalne dni,  to czy płyn dalej swobodnie bedzie docierał do tej misy olejowej jakimś innym obiegiem ??

 

czy może występować wzrost temperatury i grzanie silnika poprzez ten zawór ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ludwik1977    1

ja nie używam nagrzewnicy bo wystarczy jak pług w ziemię wbiję zrobię 1 lub 2 kółka (około 800m ) orki i olej się zagrzeje i jest ok a jak jeździsz na wodzie nie na płynie to o nagrzewnicy zapomnij bo ci ją mróz rozwali ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To pojeździj trochę jak na polu będzie z -15. Olej w skrzyni ci nie pomoże.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryzakk1    29

Wiecie może z jakiego samochodu można było by wcisnąć nagrzewnice w orginalne miejsce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Wyjście z pompy jest "powrotem" z nagrzewnicy a nie zasilaniem. Obwód nagrzewnicy jest tzw. by-passem i działa efektywnie dopiero na wyższych obrotach silnika. Tak samo jest w zetorach. Można to poprawić dodatkową pompą elektryczną, lub się do tego po prostu przyzwyczaić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

Witam mam zetora 8011 z nagrzewnica i zaworem takim orginalnym jak tutaj ktos wyzej zamiescil zdjecie. Nagrzewnica jakos mi sie nie nagrzewa  - w jakiej pozycji jest zawor zamkniety a w jakiej otwarty linke trzeba pocignac czy zluzowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

Zawór trzeba wywalić i sprawdzić czy wtedy będzie grzało. A jak po ominięciu zaworu nie będzie grzało to trzeba sprawdzić termostat czy działa i nagrzewnice czy nie jest zakamieniała albo zaszlamowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

bardziej mi chodzi o zimę bo zalałem płynem i chcę żeby naszło tam płynu żeby nie rozwaliło w zimę, ale masz rację z tym ze chyba jest zawalona kamieniem i jest slaby przepływ ale nie mam czasu teraz rozbierać a zaczynają być mrozki, dlatego chce ustawić zawór na przepływ żeby coś tam płynu weszło podczas roboty 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dir
      witam czy sworzeń zabezpieczający zaczep ma wchodzić do skrzyni biegów?
    • Przez marcin1993
      Witam, mam taki problem w zetorze 12245 zwrotnica podczas skręcania przeskakuje i ma luz że całe kolo się chwieje, koledzy podpowiedzieć co mogło się stać są tam jakiejś tuleje albo łożyska, dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez bravo87
      Witam. nie znalazłem więc piszę. Mam prośbę do posiadaczy ursusów ciężkiej serii z oryginalnym grubym dachem (nie takim jak w zetorze), a mianowicie czy któryś z posiadaczy mógł by mi zwymiarować dach ?? mam możliwość zrobić a chciał bym aby wyglądał jak oryginalny. Nie piszcie że lepiej kupić gotowy bo słano wyglądają a teraz dać 1200 za dach to lekka przesada. 
    • Przez WojtekBuawski
      Witam, Jak i czym było by najlepiej obić cienki dach w c385?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj