pawlus224

Ogrzewanie kabiny kierowcy - ciężkie URSUS-y

Polecane posty

pawlus224    2624

Mam takie pytanie do uzytkowników cięzkich ursusów (ciężkich zetorow rownież) mianowicie zblizaja się chlodne dni , wiec podłaczylem orginalna nagrzewnice czy jak to się fachowo nazywa w mojej 385 , ale okazalo się ze jest uszkodzona (cieknie) a że slyszalem gdzieś że w tych ciagnikach jest ona malo wydajna i słabo grzeje (co nie wiem czy jest prawdą bo to pierwsza zima 385 u mnie) więc zastanawiam sie czy nie zamontowac jakiejś innej np. od samochodu FIAT 125P lub syrena 104 czy bedzie ona lepszym rozwiazaniem ?

 

czekam na wasze opinie i rozwiazania jakie macie w swoich ciagnikach .

 

 

P.S. pozdrawiam AGROFOTOWICZÓW I AGROFOTOWICZKI :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Z tą wydajnością to może nie tak do końca jest mało wydajna ,ale kupić nową, oryginalną to trochę kosztuje. Można zamontować nagrzewnice od jakiegoś samochodu ale to wiąże się ze zmniejszeniem miejsca w kabinie bo w oryginalne miejsce raczej nie da się zamontować. To rozwiązanie ma też dobre strony bo na pewno mniej kosztuje od oryginału i da lepszy efekt. A na lato można sobie wymontować nagrzewnice i po kłopocie z miejscem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

miejsce to jest (bo siedzenie jest przerobione i podstawą jest rura ) więc tam by nie przeszkadzała :) tylko właśnie o ten efekt mi chodzi , bo nagrzewnica od samochodu nic mnie nie kosztuje a naprawa orginalnej (o ole sie da )tak, to byloby nie opłacalne jesli byłaby gorsza i jeszcze wykładać kase na naprawe jej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

To skoro już masz nagrzewnice od innego sam. to się nie zastanawiaj tylko montuj bo na pewno da lepszy efekt niż oryginalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

no to się nie bede zastanawial :) tylko tak patrze ze rzeczywiscie głupio wychodzi ją montowac w srodku bo nigdzie nie pasuje tak fest :) i może by ją na zewnątrz dać a nadmuch tylko do wnetrza kabiny ? co o tym myslicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1537

na allegro widzialem oryginalna nagrzewnice do ursusa ale juz ta montowana pod dachem razem z silnikiem i panelem sterujacym, szczerze to bylo to dosc drogie bo az 500 zl ale mysle ze by sie oplacalo. nawet myslalem o zamontowaniu tego w moim 1224, miejsce pod dachem mam ale kasy brak. co do montowania poza kabina to bylo by to mozliwe ale musialbys jakies kratki nawiewu zamontowac w srodku gdzie bedziesz mogl podlaczyc "kanal" doprowadzajacy cieple powietrze, ale dla mnie to jest za bardzo skoplikowane i i tak bym zamontowal nagrzewnice w srodku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

no właśnie i bedą straty ciepła , bo ogrzać powietrze zimne z zewnątrz bedzie trudniej niż troche cieplejsze z kabiny ... chyba ją jakoś wpakuje jednak do srodka :) aby przez zime a na wiosne sie ją odłaczy i wymontuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Jak juz kombinujesz i przerabiasz to sprawdz i postaraj sie ja tak zamontowac, aby sieple powietrze takze lecialo na pzzednia szybe. Jak znam zycie to po wlaczeniu jej i zagrzaniu w kabinie cala para wodna( no bo przeciez to traktor i butow ni ezdejmujesz jak wsiadasz ;) ) siadzie si na szybie i bedzie plynac. Moze dasz rade zamontowac 2 szt mniejsze? Jedna malutka dmuchajaca na szybe, a druga nizej tak zeby dmuchala na nogi. Ja wychodze z zalozenia, ze jak ma mi byc cieplo to nogi musze zagrzac. Ale z drugiej strony nie nawidze nawet najmniejszej ilosci pary na szybie i niewazne czym jade. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

nom botów faktycznie nie zdejmuje ;) z ta parą to już się przekonałem ostatnio ze bardziej niż w innych ciagnikach osiada :) a od czego by się nadała jakaś mniejsza nagrzewniczka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Chciałem się zapytać jak przeczyścić ogrzewanie w ursusie 914, bo w zimie to strasznie parują szyby i ogólnie jest zimno

w Kabinie. Jak przełączę na grzanie i włączę dmuchawę to leci tylko zimne powietrze, więc sądzę, że to wina zamulonej nagrzewnicy.

Czy ktoś wie jak ją wyczyścić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jedną z możliwych przyczyn jest wytworzenie się osadu z kamienia w nagrzewnicy co było spowodowane zalaniem układu chłodzenia wodą lub jakimś słabym płynem i przy rzadkim jego wymienianiu. Najlepiej spuścić wszystek płyn i przepłukać układ chłodzenia jakimś preparatem np prestone albo k2 radior flush czy jakoś tak, albo próbować jakimiś mieszankami wody z octem jest wiele sposobów zobacz sobie w dziale ursus C328-C362 temat o odkamienianiu chłodnicy ( bo nagrzewnica to taka chłodnica przecież) w C330 tam się dowiesz ciekawych metod na odkamienienie układu. Pewnie to wina że miałeś układ zalany wodą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Oczywiście że przyczyną morze być zamulona chłodniczka ale zobacz czy nie jest ona czasami odłączona bo często tak jest czy zawór nie jest zamknięty no i czy masz termostat dobrze działający do jakiej temperatury nagrzewa się silnik? jeżeli ok 80C to powinno dobrze grzać i wtedy zabierz sie za ewentualne odkamienianie dodam jeszcze ze nowa chłodniczka kosztuje ok 180 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    79

Mam chyba orginalną nagrzewnicę w moim ursusie. Jest ona nie podłączona i teraz jest takie pytanie co trzeba zdjąc lub rozkręcić aby można ją podłączyć. Najpierw chyba bym ją wyjął i zobaczył czy nie cieknie bo raczej wątpię że bedzie dobra. I czy by mógł mi podać jakiś schemat albo wytłumaczyć jak podłączyć. A ciągnik nie jest na płynie jest na wodzie.


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommi    0

Mam chyba orginalną nagrzewnicę w moim ursusie. Jest ona nie podłączona i teraz jest takie pytanie co trzeba zdjąc lub rozkręcić aby można ją podłączyć. Najpierw chyba bym ją wyjął i zobaczył czy nie cieknie bo raczej wątpię że bedzie dobra. I czy by mógł mi podać jakiś schemat albo wytłumaczyć jak podłączyć. A ciągnik nie jest na płynie jest na wodzie.

 

 

kolego musisz zdjac obudowe pod kierownica (w ksztaklcie ceówki)pozniej musisz wyjac te 3 prety od gazu, przekaznika i zolw-zajac. pozniej musisz odkrecic taka obudowe tak beda srobki na plaski srubokret. jesli nadal bys jej nie mogl wyjac to musisz popatrzec pod kaabina jest jeszcze obudowa tam sa 4 srobki na 8 kluczyk. wykrec wszystko i powinno pojsc. jest troche zabawy . ja wczoraj sie mczylem zeby ja wyciagnac! jutro odbieram z naprawy. regeneracja 50zl. i radzilbym wlac plyn do chlodnicy zamiast wody bo ten koles co mi ja naprawia mowil ze zima zamarza w niej wodabo nie ma dobrego zejscia wody;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    79

No tak aby zeszła cała woda to trzeba odłączyć po prostu wąż od nagrzewnicy i wtedy zleci


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tutaj mam dla was rade jak spuszczać wodę bo kraniki nie zawsze puszczą wszystka moim zdaniem najpewniej jest spuszczać wężem jeden jest tam jak kolektor wydechowy to o ile się nie mylę zleci woda z nagrzewnicy a z bloku wąż jest po drugiej stronie na dole łatwo się domyślić gdzie zwracając uwagę na kranik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

W moim Ursusie, żeby było ciepło to silnik musi się dobrze nagrzać! A jak będzie sobie tak chodzić na wolnych obrotach to ta nagrzewnica prawie nic nie daje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambogrand    52

Witam mam problem z ogrzewaniem w moim ursusie 1224 mamy go od nowosci rocznik 94 poniewaz mam jeszcze pola do orki a sa mrozy chcialbym miec 100% sprawne. Problem jest taki ze dmucha tylko na nogi a na szybe nic i marznie mi szyba zdjolem ta gorna oslone na kokpicie a tam nie jest nic podlaczone do wylotu na szybe jest tylko guma od wentylatora do nagrzewnicy na dol puszczona.Jak u was jest z ogrzewaniem szyby dmucha na nogi i na szybe?Czy jak chcemy na szybe to moze na dole sie zamyka te otwory przy narzewnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JEDREK    22

to w fabryce ktos ci nie poloczyl pozadnie tych przewodow powinno dmuchac jednoczesnie na nogi i troche slabszym powietrzem na szybe tak przynajmniej ja mam w 385 :rolleyes:


ursus 360 ursus 385 i Fortschritt 323A górą!!!!!!!!!!:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

tak zamykamy te otwory jest albo na nogi albo na szybę. ale jak jest otwarte na nogi to powinno leciutko dmuchać na szybę ale ledwo wyczuwalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

ja to bym chciał żeby mi w Valtrze cieple powietrze na nogi dmuchało a mam nagrzewnice tylko pod sufitem zgapiłem się przy zakupie była opcja nagrzewnicy pod kierownicą a teraz to spiewają 1400zł trochę mi dużo muszę coś wykombinować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paszkwil    0

mam pytanie ja w 1014 mam tez taki problem gdzie zamyka sie te otwory i jak ustawic zeby dmuchal na cieplo a jak na zimno ja bym chcial zeby dmuchal na sama szybe pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dir
      witam czy sworzeń zabezpieczający zaczep ma wchodzić do skrzyni biegów?
    • Przez marcin1993
      Witam, mam taki problem w zetorze 12245 zwrotnica podczas skręcania przeskakuje i ma luz że całe kolo się chwieje, koledzy podpowiedzieć co mogło się stać są tam jakiejś tuleje albo łożyska, dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez bravo87
      Witam. nie znalazłem więc piszę. Mam prośbę do posiadaczy ursusów ciężkiej serii z oryginalnym grubym dachem (nie takim jak w zetorze), a mianowicie czy któryś z posiadaczy mógł by mi zwymiarować dach ?? mam możliwość zrobić a chciał bym aby wyglądał jak oryginalny. Nie piszcie że lepiej kupić gotowy bo słano wyglądają a teraz dać 1200 za dach to lekka przesada. 
    • Przez WojtekBuawski
      Witam, Jak i czym było by najlepiej obić cienki dach w c385?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj