Zaloguj się, aby obserwować  
Tadeusz1212

MTZ 80 - problem z elektryka

Polecane posty

Tadeusz1212    2

Witam. Ostanio miałem problem z elektryka u MTZ 80 a mianowicie nie działało mi ładowanie i nie chciał odpalac. Ojciec cos pogrzebał w tym wyłaczniku prądu i było wszystko ok az do dzis. Dzisiaj nagle cała elektryka padała. Nie ma ładowania, nie działaja swiatała itd kompletnie nic. Prosze o pomoc co moze byc przyczyna i co nalezało by sprawdzic w tej sprawie. Z góry dziękuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

skoro cos przy wlaczniku ojciec robil to moze go trzeba wymienic, mialem takie cos z wlacznikiem w masseyu bezpieczniki od halogenow mi palilo i wina byly wlaczniki


kupię przyczepę wywrotkę 4,5t, sprzedam ursus c330m 1991r, rozsiewacz KOS na podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Za zegarami powinien być bezpiecznik główny (taki szklany) i może on nawalił.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

Może to być wyłacznik, ja tez w swoim MTZ'cie miałem wieczny problem z wyłacznikiem nie wyłaczał pradu albo wcale nie było aż wkoncu trafiłem na taki co działa już jakiś czas kiedyś znowu mi nie ładował to kupiłem nowy alternator (200zl) i ładuje na maks :) ostatnio nie palił mi na stacyjke to kabelek sie oderwał 5 min i zrobione musisz chwile posiedziec i popatrzeć popróbować bo wiele rzeczy jest podejżanych :)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Jeżeli jest to taka sama elektryka jak w pronarze 82a to zapewne spalił Ci się bezpiecznik (tzn. taki drucik) w klepaku, który łączy takie 2 śrubki :) jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś mogę porobić kilka fotek co gdzie i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolste    0

z ktorego roku masz tego mtz bo moze juz przewody trzeba wymienic ja miałem tak w swoim mtz i niemogłem doisc z elektrykom i cała wywalifem i wstawilem nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

(tzn. taki drucik) w klepaku, który łączy takie 2 śrubki

Normalnie cytat dnia. Panowie nie piszcie jak jacyś gimnazjaliści. Co do problemu autora, to rzeczywiście może to być ten wyłącznik, jeżeli nie ma napięcia na stacyjce i nic nie działa. Ja bym zaczął właśnie od tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Dzięki Panowie za pomoc... Tak jak pisaliście winny był ten bezpiecznik pod zegarami, ojciec go wymienił i problem zniknął. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Witam może i ja się podepnę pod temat. Też mam problem z elektryką, nie gaśnie mi kontrolka ładowania akumulatora. Na zaciskach akumulatora niby ładuje bo jest napięcie podczas pracy 13,2 V trochę mało ale ładuje. Mtz jest bodaj z 89r. alternator jest z jakimś mostkiem z tyłu a koło kabiny są jakieś 2 przekaźniki. Niestety nie bardzo wiem jak taka instalacja działa. Może ktoś wie jak się za to wziąć, na polskich instalacjach się w miarę znam ale tu... ani schematu żadnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj