Skocz do zawartości
kamilo1

ustawienia zaworów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
ustawienia
kamilo1    1

Witam.

Panowie mam pewien problem. Byłem zmuszony rozebrać silnik w białorusku 50-powód, woda w silniku. Wymieniłem tuleję , poskręcałem wszystko do kupy, no i muszę teraz ustawić zawory, a nigdy tego nie robiłem. Czy gdzieś na forum znajdę post na ten temat, lub ktoś może opisać mi krok po kroku jak ustawić zawory.

Czekam i dzięki.


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli w 1 cylindrze zawór ssący opadnie na dół to ustawiasz na 3 cylindrze oba zawory na luz 0.25mm, a następnie gdy w 3 cyl opadnie ssący na duł to w 4 cyl mozna ustawiać tak samo.potem2 cyl jak w 4 ssacy na dole i na koncu 1 cyl jak w 2 ssacy na dole tylko pamientaj o odp;odpowiednim luzie na popychaczach zanim zaczniesz ustawiać zawory zeby tłok nie udezył w zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

0,25mm w Iwanie, to życzę powodzenia i radości z jazdy. Fabryka podaje 0,4-0,5 mm. Ja zawsze ustawiam na 0,35-0,4 mm i jest dobrze (luz nie za mały i nie za duży). A co do techniki ustawiania to ustawiasz tłok pierwszego cylindra w GMP (obydwa zawory całkowicie zamknięte) i ustawiasz luz. Potem obracasz wałem o 1/2 obrotu i ustawiasz luz w kolejnym cylindrze zgodnie z kolejnością pracy. Nie pamiętam jaka ona jest w "50", ponieważ ja zawsze patrzę na zawory kiedy są zamknięte i stąd wiem który cylinder ustawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nie wiem czy zauważyłeś ale ten silnik to 50-tka a tam jest nieco inna głowica i płaskie tłoki mi mechanik ustawiał na 0,25 i jest super ale możliwe ze masz racje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pierwszy raz jak ustawiałem w "50", nie miałem instrukcji i w ogóle nie wiedziałem jaki luz powinien być w Iwanach, więc ustawiłem na 0,25 mm. Ciągnik po rozgrzaniu silnika tracił moc. Okazało się, przyczyną jest za mały luz i zawory się nie domykały. Później gdzieś znalazłem instrukcję obsługi i tam napisano, że luz ma wynosić 0,4-0,5 mm. Dotyczy to również MTZ 80 i wszystkich ruskich wynalazków. Od tamtej pory ustwiam luz na 0,35-0,4mm i jest dobrze. Kiedyś zdjąłem nawet pokrywę zaworową na gorącym silniku i okazało się, że szczelinomierz 0,1 mm (cieńszego nie miałem) nie mieści się w szczelinie między popychaczem a dźwignią. Dlatego uważam, że 0,25 mm to trochę za mało. Ale jeżeli u Ciebie silnik pracuje dobrze to możesz tak ustawiać. Z tym, że jak czasem temperatura przekroczy Ci 100°C, luz się może jeszcze zmniejszyć i zawory mogą się nie domykać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacooo    0

Krok po kroku jak ustawić luzy zaworowe:

 

Przed przystąpieniem do regulacji zaworów należy zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić dokręcenie nakrętek wsporników osi obrotu dźwigienek zaworowych. Powinny być zakręcone momentem 60 ÷ 90 Nm (6.0 ÷ 9.0 kGm). Przeprowadzenie regulacji zaworów wymaga wykonania następujących czynności: • obrócić, używając klucza nasadowego, wałem korbowym, do momentu przekrycia się zaworów na pierwszym cylindrze [zawór dolotowy (ssący) otwiera się, zawór wylotowy (wydechowy) zamyka się], a następnie wyregulować luzy 4-go, 6-go, 7- go i 8-go zaworu licząc od wentylatora; • luz zaworowy mierzy się przy pomocy szczelinomierza 5 między trzonkiem zaworu 3, a dźwigienką zaworową 4. Dla ustawienia luzu zaworowego należy poluzować nakrętkę zabezpieczajcą 1 śruby regulacyjnej 2 w dźwigience zaworowej. Wkręcając lub wykręcając śrubę regulacyjną 2 ustawić wymagany luz zaworowy, dokonując jego pomiaru przy pomocy szczelinomierza 5. Po wyregulowaniu luzu i zakręceniu nakrętki zabezpieczającej 1 należy ponownie skontrolować luz obracając drążkiem popychacza; • obrócić wałem korbowym o 1 obrót (360°), tak by zawory 4-go cylindra były przekryte i wyregulować luz na 1-wszym, 2-gim, 3-cim i 5-tym zaworze. Luzy zaworowe mierzone na zimnym silniku, powinny wynosić: BELARUS 820 / 920 / 920.2: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.20 ÷ 0.35 mm. BELARUS 920.3 / 920.4 / 952 / 952.2 / 952.3 / 952.4 / 1025 / 1025.2 / 1025.3 / 1025.4: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.35 ÷ 0.50 mm. Po dokonaniu regulacji zaworów, należy zamontować pokrywę zaworów zakładając (w razie potrzeby) nową uszczelkę.

 

Zródło: http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

 

Albo tu jest fajny filmik tyle że na ursus- c 360 :(



Klub Posiadaczy Kumurunów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.