Skocz do zawartości
kamilo1

ustawienia zaworów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
ustawienia
kamilo1    1

Witam.

Panowie mam pewien problem. Byłem zmuszony rozebrać silnik w białorusku 50-powód, woda w silniku. Wymieniłem tuleję , poskręcałem wszystko do kupy, no i muszę teraz ustawić zawory, a nigdy tego nie robiłem. Czy gdzieś na forum znajdę post na ten temat, lub ktoś może opisać mi krok po kroku jak ustawić zawory.

Czekam i dzięki.


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli w 1 cylindrze zawór ssący opadnie na dół to ustawiasz na 3 cylindrze oba zawory na luz 0.25mm, a następnie gdy w 3 cyl opadnie ssący na duł to w 4 cyl mozna ustawiać tak samo.potem2 cyl jak w 4 ssacy na dole i na koncu 1 cyl jak w 2 ssacy na dole tylko pamientaj o odp;odpowiednim luzie na popychaczach zanim zaczniesz ustawiać zawory zeby tłok nie udezył w zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

0,25mm w Iwanie, to życzę powodzenia i radości z jazdy. Fabryka podaje 0,4-0,5 mm. Ja zawsze ustawiam na 0,35-0,4 mm i jest dobrze (luz nie za mały i nie za duży). A co do techniki ustawiania to ustawiasz tłok pierwszego cylindra w GMP (obydwa zawory całkowicie zamknięte) i ustawiasz luz. Potem obracasz wałem o 1/2 obrotu i ustawiasz luz w kolejnym cylindrze zgodnie z kolejnością pracy. Nie pamiętam jaka ona jest w "50", ponieważ ja zawsze patrzę na zawory kiedy są zamknięte i stąd wiem który cylinder ustawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nie wiem czy zauważyłeś ale ten silnik to 50-tka a tam jest nieco inna głowica i płaskie tłoki mi mechanik ustawiał na 0,25 i jest super ale możliwe ze masz racje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pierwszy raz jak ustawiałem w "50", nie miałem instrukcji i w ogóle nie wiedziałem jaki luz powinien być w Iwanach, więc ustawiłem na 0,25 mm. Ciągnik po rozgrzaniu silnika tracił moc. Okazało się, przyczyną jest za mały luz i zawory się nie domykały. Później gdzieś znalazłem instrukcję obsługi i tam napisano, że luz ma wynosić 0,4-0,5 mm. Dotyczy to również MTZ 80 i wszystkich ruskich wynalazków. Od tamtej pory ustwiam luz na 0,35-0,4mm i jest dobrze. Kiedyś zdjąłem nawet pokrywę zaworową na gorącym silniku i okazało się, że szczelinomierz 0,1 mm (cieńszego nie miałem) nie mieści się w szczelinie między popychaczem a dźwignią. Dlatego uważam, że 0,25 mm to trochę za mało. Ale jeżeli u Ciebie silnik pracuje dobrze to możesz tak ustawiać. Z tym, że jak czasem temperatura przekroczy Ci 100°C, luz się może jeszcze zmniejszyć i zawory mogą się nie domykać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacooo    0

Krok po kroku jak ustawić luzy zaworowe:

 

Przed przystąpieniem do regulacji zaworów należy zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić dokręcenie nakrętek wsporników osi obrotu dźwigienek zaworowych. Powinny być zakręcone momentem 60 ÷ 90 Nm (6.0 ÷ 9.0 kGm). Przeprowadzenie regulacji zaworów wymaga wykonania następujących czynności: • obrócić, używając klucza nasadowego, wałem korbowym, do momentu przekrycia się zaworów na pierwszym cylindrze [zawór dolotowy (ssący) otwiera się, zawór wylotowy (wydechowy) zamyka się], a następnie wyregulować luzy 4-go, 6-go, 7- go i 8-go zaworu licząc od wentylatora; • luz zaworowy mierzy się przy pomocy szczelinomierza 5 między trzonkiem zaworu 3, a dźwigienką zaworową 4. Dla ustawienia luzu zaworowego należy poluzować nakrętkę zabezpieczajcą 1 śruby regulacyjnej 2 w dźwigience zaworowej. Wkręcając lub wykręcając śrubę regulacyjną 2 ustawić wymagany luz zaworowy, dokonując jego pomiaru przy pomocy szczelinomierza 5. Po wyregulowaniu luzu i zakręceniu nakrętki zabezpieczającej 1 należy ponownie skontrolować luz obracając drążkiem popychacza; • obrócić wałem korbowym o 1 obrót (360°), tak by zawory 4-go cylindra były przekryte i wyregulować luz na 1-wszym, 2-gim, 3-cim i 5-tym zaworze. Luzy zaworowe mierzone na zimnym silniku, powinny wynosić: BELARUS 820 / 920 / 920.2: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.20 ÷ 0.35 mm. BELARUS 920.3 / 920.4 / 952 / 952.2 / 952.3 / 952.4 / 1025 / 1025.2 / 1025.3 / 1025.4: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.35 ÷ 0.50 mm. Po dokonaniu regulacji zaworów, należy zamontować pokrywę zaworów zakładając (w razie potrzeby) nową uszczelkę.

 

Zródło: http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

 

Albo tu jest fajny filmik tyle że na ursus- c 360 :(



Klub Posiadaczy Kumurunów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adamkon
      Witam!
      Od niedawna kiedy skręcam koła na maxa nie ma oporu w kierownicy. Koła stoją już w miejscu a kierownicą nadal można kręcic. Czy to coś poważnego czy nadal można spokojnie użytkowac traktor? Problem dzieje się w MTZ 82 z 1996 roku.
    • Przez Tomasz3p
      Otóż panowie mam taki problem silnik w mtz tej zimy zrobiny a olejenie jest słabsze jak przed remontem nawet nie spadało. Gdy silnik jest zimny to jest 4atm ale gdy się nagrzeje do 80-90°C to spada poniżej 1atm a prawie i na zero. Filtr mam stary odśrodkowy bąk pompe oleju mam nową wał jest nominalny tyle że po szlifie i czy to możę aż tak wpływać na to ciśnienie oleju?
      Kolejna rzecz to gdy się nagrzejo to nie da rady odpalić, gdy trochę postoji to odpali. Na zimnym silniku nie ma tego problemu. Czy to wina rozrusznika, akumulatorów czy z silnikiem coś się dzieje
      I ostatnie to turbina pluje olejem to już druga, turbina jest białoruska. Pierwsza pluła oddałem na gwarancję, ledwo uznali ale jest dali drugą która chyba też pluje. I czy one wszystkie takie dobre są?
      Jeszcze muszę sprawdzić czy z filtra powietrza nie ciągnie oleju. 
      Dzięki za pomoc
    • Przez piotrekbial1
      Witam 
      rozebrałem rozdzielacz w celu usunięcia przecieków wewnętrznych i tu moje małe zdziwienie  na sekcjach nie ma żadnych oringów które uszczelniają przepływ oleju na konkretne sekcje  :wacko:  
      w jaki sposób to ma być szczelne ? czy jest tak że się wyrobiło i tyle ? 
      nie ukrywam że jest to dla mnie dość dziwne 
      pozdrawiam 
    • Przez KubAE86
      Witam, posiadam mtz w którym spawany było łączenie korpusu (tego przy zmianie rozstawu ciągnika. Moje pytanie brzymi czy tylko te 2 śruby trzymają sztywno tą tuleje z całą resztą ? Co zrobić by już tego nie spawać bo teraz koło przeskakuje przy skręcaniu i pcha ziemię przy jezdzie do tyłu i skręceniu kołami w prawo.

    • Przez panmino
      Podczas czyszczenia filtra oleju skrzyni biegów w swoim nowo kupionym 7-letnim Belarusie 1025 zauważyłem dużo opiłków w złotym kolorze. Mosiądz najprawdopodobniej, lub miedź oczywiście. No i nie wiem, czy już się zacząć martwić, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę? Skrzynia biegów raczej bez zarzutu działa, ale dopiero kilka godzin nim jeździłem, więc mogłem nie zauważyć problemu. Traktor ma 2500mth, i wiem , że poprzedni właściciel nie czyścił filtra a powinien być myty regularnie. Co mogę sprawdzić?
×