Norek

Kubota m7040-Instrukcja

Polecane posty

krowka62    22

Jest lekki to fakt i wywrotny. Ale wszystkie Kuboty mają tą zaletę że można je dociążyć w szczególności tylne koła zakładając na nie obciążniki, lejąc płyn do opon (kół) oraz zawiesić na TUZie obciążnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek9291    1
Napisano (edytowany)

Fakt można zalać tylne kola bo serwisant w kubocie mi to proponował i mówił że można zalać koła do 70% i nie koniecznie specjalnym płynem ale może to być zwykły płyn do spryskiwaczy a taka przyjemność w m9960 kosztuje koło 2000zł

 

kubota-m9960-plug-3x45_31952_93_1160504.

Edytowano przez yacenty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czareczek85    411

bardzo wywrotna z belami po prasie mchale bym ją kilka razy położył sytuacja podbramkowa była

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

Jest lekki to fakt i wywrotny. Ale wszystkie Kuboty mają tą zaletę że można je dociążyć w szczególności tylne koła zakładając na nie obciążniki, lejąc płyn do opon (kół) oraz zawiesić na TUZie obciążnik.

nie tylko kubota ma tą zalete że można dociążyć, a wręcz ma tą wadę że trzeba dociążyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0
Napisano (edytowany)

Łatwiej ciągnik dociążyć niż odchudzić więc raczej jest to zaleta (przez to staje się bardziej uniwersalna, nie każdego stac na kilka ciągników).

Pozatym do tura kubusia można maksymalnie poszerzyć i wtedy nie będzie problemów ze stabilnością.

Edytowano przez manius59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jescze nie widziałem, aby ktoś ciągnik odchudzał. Ale faktycznei wylewać płyn z kół moze być trudno. W aicie wyścigowym mała masa jest dobra w ciągniku nie koniecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

No jasne po co wogóle produkują te obciążniki! Czy jak pracujesz turem to balastu z tyłu nie używasz dla bezpieczeństwa i poprawy stabilności? Na każdym kroku starasz się udowodnić posiadaczom kubot, że dokonali złego wyboru-dlaczego? Jest przecież wielu zadowolonych użytkowników.

Edytowano przez manius59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Weź się w końcu zdecyduj. Najpierw piszesz, że łatwiej ciągnik dociążyć niż odchudzić. Rozumiem, że dla ciebie mała masa to zaleta. Bo można go dociążać. Gdyby był za cięzki to trudno by było odchudzić. W następnym poście pytasz po co prddukują obciązniki i czy nie używam balastu?

Ja zawsze twierxdzę, że wyższa masa jest zaletą. Może nie doczytałeś uwaznie. Nie wymagam, aby ciągnik 80 KM ważył 10 ton. Ale wyższa masa własna pomaga w pracy z turem, na polu, w transporcie. Oczywiście można dociążać aczkolwiek jak ktoś zauważył nie za darmo. Obciążniki płyn to kasa. Kupiłeś tani ciągnik dołozysz na obciązenie. Tam gdzie inny ciągnik będzie pracował z rezerwą masy kuota z obciąznikami bedzie na granicy.

Ja nic nikomu nie udowadniam, nie interesuje mnie czyjś wybór. Ale za to bawi desperackie szukanie zalet. Jak choćby ta, że zaleta jest mozliwość dociązenia. jak byście panowie nie wiedzieli taką "zaletę" mają wszystkie ciągniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek8540    9

a czy jak coś jest lżejsze to przypadkiem nie łatwiej to poruszyć, moim zdaniem ciągać 5 ton a 3 to jest różnica a co za tym idzie silnik wykonuje mniejszą pracę i spali mniej paliwa tak mi się przynajmniej na chłopski rozum wydaję. Idąc dalej duża masa w ciężkiej robocie to zaleta a w lekkiej wada bo jest zbędna.

Co do małej masy kuboty -

W moim przypadku (m8540)

3300 - waga ciągnika

1000 - tur z mocowaniem

200 - obciążniki na tylnych kołach

100 - mocowanie obciążników przednich(zostało przy ciągniku)

to nam daje 4600 a jak doliczymy pełen bak i mnie to 4800 - czyli ciężka seria się z tego zrobiła, uciągu jej nie zabraknie.

Edytowano przez tomek8540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Weź się w końcu zdecyduj. Najpierw piszesz, że łatwiej ciągnik dociążyć niż odchudzić. Rozumiem, że dla ciebie mała masa to zaleta. Bo można go dociążać. Gdyby był za cięzki to trudno by było odchudzić. W następnym poście pytasz po co prddukują obciązniki i czy nie używam balastu?

Ja zawsze twierxdzę, że wyższa masa jest zaletą. Może nie doczytałeś uwaznie. Nie wymagam, aby ciągnik 80 KM ważył 10 ton. Ale wyższa masa własna pomaga w pracy z turem, na polu, w transporcie. Oczywiście można dociążać aczkolwiek jak ktoś zauważył nie za darmo. Obciążniki płyn to kasa. Kupiłeś tani ciągnik dołozysz na obciązenie. Tam gdzie inny ciągnik będzie pracował z rezerwą masy kuota z obciąznikami bedzie na granicy.

Ja nic nikomu nie udowadniam, nie interesuje mnie czyjś wybór. Ale za to bawi desperackie szukanie zalet. Jak choćby ta, że zaleta jest mozliwość dociązenia. jak byście panowie nie wiedzieli taką "zaletę" mają wszystkie ciągniki.

 

Czytaj ze zrozumieniem, czy po słowie obciążniki jest "?" czy może "!" ?

W polu są również prace nie wymagające ciężkiego sprzętu i tu właśnie mała masa kuboty ( w moim przypadku m7040) jest zaletą.

Wyobraź sobie, że tym właśnie ciągnikiem wykonuję orkę :o (tak tak można do niego nawet podpiąć pług.. wow nawet obrotowy :D).

Tym ciągnikiem wykonuję wszystkie prace w gospodarstwie-jest to bardzo uniwersana maszyna, a obciążniki miała w standardzie i tak jak kolega tomek8540 napisał uciągu jej nie brakuje. Pozdrawiam ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz48    3

Witam!

Czy ktoś z Was użytkuje Kubote 6040 lub 7040 na wąskich kołach 9,5" (lub 11,2") z przodu i tyłu przy rozstawie 180cm?

Da się w ogóle rozstawić Kubotę na 180cm i założyć szersze błotniki z tyłu by koła nie wystawały poza obrys ciagnika? To dość wąskie ciągniki stąd moje pytanie.

Zastanawiam się nad zakupem Kuboty jako ciągnika pomocniczego ze względu na dobre opinie, niskie spalanie i dużą zwrotność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

Tu masz zdjęcia z instrukcji m6040/m7040 mam nadzieję,że pomogą w odpowiedzi na Twoje pytanie.

 

Rozstaw kół przednich w ciągniku Kubota m7040

 

na zdjęciu poniżej jest mały błąd w druku,ale odnosi się do kół tylnych

 

Rozstaw kół tylnych w ciągniku Kubota m7040

 

Oczywiście tabela dotyczy rozstawu przy standardowym ogumieniu.

Edytowano przez manius59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1671

a czy jak coś jest lżejsze to przypadkiem nie łatwiej to poruszyć, moim zdaniem ciągać 5 ton a 3 to jest różnica a co za tym idzie silnik wykonuje mniejszą pracę i spali mniej paliwa tak mi się przynajmniej na chłopski rozum wydaję. Idąc dalej duża masa w ciężkiej robocie to zaleta a w lekkiej wada bo jest zbędna.

Co do małej masy kuboty -

W moim przypadku (m8540)

3300 - waga ciągnika

1000 - tur z mocowaniem

200 - obciążniki na tylnych kołach

100 - mocowanie obciążników przednich(zostało przy ciągniku)

to nam daje 4600 a jak doliczymy pełen bak i mnie to 4800 - czyli ciężka seria się z tego zrobiła, uciągu jej nie zabraknie.

A jaka jest dopuszczalna masa całkowita tego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil96    37

Koledzy znacie może cenę ładowacza czołowego firmy Kubota LA 1154, bo mam zamiar taki kupić do swojej Kuboty M 7040.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

@manius59 w jednym poście piszesz, że zaletą ciągnika jest to, że można go odchudzić w drugim pytasz, czy nie powinno się pracować z turem z obciąznikiem z tyłu dla poprawy stabilności i bezpieczeństwa.. Oczywiście że powinno, więc trzeba ciągnik dociążyć. Teraz kombinujesz coś z jakimiś znakami. Które i tak nie zmieniają sensu twojch wypowiedzi. Raz zaletą jest mała masa, raz duża. Tylko kto na codzień bawi się w odkręcanie i dokręcanie obciąznikó. Mozna tylko podczepić na tuz jakiś balast. Ciągnik powinien miec mase i gabaryty stosowne do mocy i prac wykonywanych nim. Ja tam nie widzę żadnych prac w polu do których potrzebna jest mała masa i czego nie zrobisz cięższym ciągnikiem. Oczywiście cięższym bez przesady powiedzmy o 500 kg.

@Lukasz48 pewnie rozstaw kół możesz sobie zwiększyć. Pamiętaj tylko o tym, że po pierwsze obciążenie pisat, osi i felg przy dużym rozstawie kół wzrasta. Więc ostrożnie z dźwiganiem ciężarów, szybką jazdą po dziurach i zakrętach itd. Po drugie przy dużym zwiększeniu rozstawu kół zwrotność jest gorsza, średnica skrętu wzrasta. Po trzecie cięzko ci będzie dorobić jakieś sensowne poszeżenia błotników z tyłu. Do namiastki czegoś co od biedy można nazwac błotnikami tylnymi z tyłu w tej kubocie nie znajdziesz chyba orginalnych dokładek a jeśli już pewnie tanie nie będą. Dorobić coś fajnego też bedzie ciężko. Jeśli chcesz już szerszy ciągnik nie radzę ci innej mark,i aby tu zgorszenia nie było. Ale może większą kubote.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Liczy się jeszcze rozkład mas. A te masy co ktoś wczesniej podał to wyniki wazenia? Czy lektóry katalogów? Jeśli z wagi to ok jeśli z katalogów to się można mocno zdziwić.Pozatym przy pracach z turem trzeba zwrócić uwagę na dopuszczalne masy dla danej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manius59    0

@manius59 w jednym poście piszesz, że zaletą ciągnika jest to, że można go odchudzić w drugim pytasz, czy nie powinno się pracować z turem z obciąznikiem z tyłu dla poprawy stabilności i bezpieczeństwa.. Oczywiście że powinno, więc trzeba ciągnik dociążyć. Teraz kombinujesz coś z jakimiś znakami. Które i tak nie zmieniają sensu twojch wypowiedzi. Raz zaletą jest mała masa, raz duża. Tylko kto na codzień bawi się w odkręcanie i dokręcanie obciąznikó. Mozna tylko podczepić na tuz jakiś balast. Ciągnik powinien miec mase i gabaryty stosowne do mocy i prac wykonywanych nim. Ja tam nie widzę żadnych prac w polu do których potrzebna jest mała masa i czego nie zrobisz cięższym ciągnikiem. Oczywiście cięższym bez przesady powiedzmy o 500 kg.

@Lukasz48 pewnie rozstaw kół możesz sobie zwiększyć. Pamiętaj tylko o tym, że po pierwsze obciążenie pisat, osi i felg przy dużym rozstawie kół wzrasta. Więc ostrożnie z dźwiganiem ciężarów, szybką jazdą po dziurach i zakrętach itd. Po drugie przy dużym zwiększeniu rozstawu kół zwrotność jest gorsza, średnica skrętu wzrasta. Po trzecie cięzko ci będzie dorobić jakieś sensowne poszeżenia błotników z tyłu. Do namiastki czegoś co od biedy można nazwac błotnikami tylnymi z tyłu w tej kubocie nie znajdziesz chyba orginalnych dokładek a jeśli już pewnie tanie nie będą. Dorobić coś fajnego też bedzie ciężko. Jeśli chcesz już szerszy ciągnik nie radzę ci innej mark,i aby tu zgorszenia nie było. Ale może większą kubote.

 

Wybacz kolego, ale w żadnym poście nie napisałem, że zaletą kuboty jest to, że można ją odchudzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez kubaguzik
      co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj