Skocz do zawartości
krystianadamczyk1

czujnik temperatury c 330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
330CUrsus    0

Tutaj raczej nie da się go naprawić. Spróbuj postukać w zegar może się coś przywiesiło. Ale raczej nie. Chyba będziesz musiał kupić ten cały zegar z czujnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

miscola    0

Dokładnie jak piszą koledzy, a wszystko przez to, że czujnik działa na zasadzie rozprężenia gazu i od głowicy silnika do zegara to nie kabelek tylko cienka rureczka. Gdzieś tam na pewno jest rozszczelnienie i zostaje tylko wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

tylko te zegary to badziew jeszcze zadnego nie spotkałem co działa

sam wymieniłem ale po jakimś czasie przy cylopie pękł przewód i temp niezła była wiec skali zabrakło i zawyżał potem a teraz nie działa wcale

 

Gdzieś widziałem w 360 elektryczny (w 330 jest ten sam zegar wiec powinno pasować) chyba od 912 pasuje czujnik (no i zegar też trza) sam się przymierzam sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

Dokładnie jak piszą koledzy!
Ja miałem stary zegar od c-355(taki jak w c-4011)
i tam w środku był drut ,to było duzo lepsze rozwiązanie!
Teraz mam już drugi nowy(w poprzednim się zagioł przewód i pękł)
Na allegro sa takie zegary od zetora,ale nie wiem ,ćzy na drut ,ćzy na gaz smile.gif

 

 

Tam nigdy nie było żadnego drutu. W tych wskaźnikach zawsze była rurka wypełniona cieczą.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eminem    1

Witam.

Dwuwskaznik w ciapku sie rozlecial, Chce zamiast niego wstawic 3 zegary male, wskaznik ladowania , cisnienie oleju, temperatura wody. Cisnienie oleju widzialem gotowca na allegro mozna kupic cos takiego, chyba niema problemu z montazem,

http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-oleju-czujnik-ursus-c330-c360-i5062654963.html

 

Zegar od ladowania tez ogarniam. Ale jak i jaki podlaczyc czujnik i zegar od temperatury wody? Chodzi mi o taki jak jest w wiekszych ursusach 912 i pochodne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×