stillo

Pomocy!! zepsuł się!! C360

Polecane posty

stillo    0

Witam

Dostalem w spadku traktor Ursus C-360,ktory przed chwilą sie "chyba" zepsuł :lol:

Pisze "chyba" bo do końca nie jestem tego pewien a nie bede ukrywał że jestem laikiem jeśli chodzi o traktor,moja wiedza konczy sie na wymianie pompy wody i chłodnicy...wiec prosze o wyrozumiałość... ;)

 

Przechodząc do sedna problemu:

Dzisiaj orałem(nie wiem czy jest to dobrze wybrane okreslenie-poprostu jezdziłem z pługiem po polu) jakieś 1,5 godziny.

Wszystko było ok do czasu kiedy zrobiłem przerwe,postawiłem traktor w cieniu,poszedlem na jakies 30minut do domu,wróciłem odpaliłem maszyne wrzuciłem 2jke i nic ;)traktor nie reaguje na żaden bieg,

próbowałem po kolej wszystkie wrzucać,słychać wrzucanie biegu(pare razy zazgrzytało)ale nie chce jechać :).

Mecząc sie 15 minut postanowiłem poruszać (takim czymś które w instrukcji obsługi nazwane jest-)reduktorem,dałem maksymalnie w dół i traktor załapał bieg(2),juz nic nie zmieniajać w żółwim tempie(dosłownie) dojechałem na plac i zostawiłem traktor w spokoju.

 

Dodam jeszcze ze zmieniając biegi raz na jakis czas "zazgrzytało"-bieg nie chciał wejść.

Wydaje mi sie że silnik "zazębia" biegi,traktor stoi lekko z górki,jechał do tyłu,zostawiając go na biegu stoi w miejscu.

 

Co mogło się zepsuć?? Bardzo prosze o porady...

Czy jest jakas szansa ze wychodzac z traktora o cos zahaczyłem i tu tkwi problem?

Obejdzie sie bez mechanika?

 

Wrzuciłem też pare zdjeć traktora w takim stanie jak udalo sie dojechac.

 

Bardzo prosze o porady i wskazówki...

 

Jak ustawić reduktor do pracy w polu?? wczesniej był prawie maksymalnie do góry.

 

Na takim ustawieniu traktor "złapał" biegi

b888aaba282ccbbam.jpg

ef132cfba722f9c9m.jpg

a tutaj ogólne zdjęcia

745db34b9d0a81f9m.jpg

ce76e67fbb5a81bdm.jpg

9ac65b8b593cdd31m.jpg

a26fa4a07ac0ccb8m.jpg

 

dzięki za poświęcony czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

po pierwsze ta dźwignia prawa musi być w górze do samego końca lewa w samym dole żeby wałek chodził i sprawdź czy wajchy od biegów nie urwałeś albo biegu nie zblokowałeś

 

i jeszcze jedno sprawdź czy biegi polowe i szosowe dobrze wchodzą bo jak nie to będzie na luzie i na żadnym biegu ciągnik nie ruszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Z tego co widzę na zdjęciach to rozłączyłeś skrzynie i ciągnik chodziarz wrzucisz bieg nie pojedzie. Ta mała wajcha po lewej stronie ma 3 kreski. Pierwsza biegi soszowe, druga rozłączenie skrzyni, trzecia polowe. Tak jak pisze @piotrek wystarczy ta wajchę pociągnąć maksymalnie do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stillo    0

myślisz ze nie próbowałem?? wtedy silnik nie łapie żadnego biegu,bieg niby wchodzi ale traktor dalej stoi,ściągniesz noge ze sprzegla dasz gaz na maksa i nic :lol:

Reakcja na bieg jest identyczna jakby sie zęby w skrzyni biegów wysypały,bieg jest ale nie jedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

jak masz wajche reduktora to ten wodzik czy jak to tam jak zdejmiesz pokrywe to bedziesz widział i sprawdz czy sie nie urwał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

@Piotrus89 dokładnie. Może przypadkowo przesunąłeś tą wajchę jak wysiadałeś ( czasami tak sam mam ) na " N " i wtedy chociaż wrzucisz bieg ciągnik nie pojedzie, a jak pisałeś ze ciągnik jechał tak wolno to masz na polowych ( Maksymalnie na dół tak jak masz na zdjęciu )

 

Powód Edycji: literówki, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stillo    0

z tego co wiem to "zakleszczenie" polega na tym ze gałka zmiany biegów nie chodzi lekko w pozycji "luz" tzn z lewej go prawej.tak? jesli o to chodzi to gałka normalnie sie przesuwa-bez użycia siły.

Jedno co,to biegi czasem nie chca wchodzic-wtedy zgrzyta i trzeba mocniej (ale nie na siłe) wrzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27
Po prostu rozłączyłeś skrzynie. Przesuń to mała lewa wajch maksymalnie do góry. Powino zadziałać !!!

Jak się siedzi na siedzeniu to prawa, ja też często wrzucam na bieg jałowy jak wysiadam, poprostu nogą się zawadzi i zrobione, a jak biegi ci zgrzytają to już ze skrzynią zaczyna powoli się źle dziać, ale sporo czasu można tak jeździć, albo też malo oleju masz(mój wuj tak miał)ale wtedy to i podnośnik słabo by chodził, no chyba że nie zwolnisz dobrze a bieg redukujesz itp. to też ładnie zgrzyta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stillo    0

dzięki zadziałało :lol: teraz mi głupio ze to była taka błacha sprawa.

 

a czy mozna wyregulować biegi tak żeby nie zgrzytało??moze ma coś to wspólnego z bardzo małą ilością oleju w silniku-jak wkladam miarke to jest mokra tylko na samym dole 0,5cm od dolu.Przy zmianie biegu sprzęgło na maksa.

 

Nie wiem czy podnośnik szybko czy powoli podnosi,nigdy nie miałem z tym do czynienia ;)

 

A teraz mam pare pytań:

-jaki olej do silnika,ile litrow,ile mniej wiecej kosztuje,i gdzie mozna taki dostac?

-jaki olej do skrzyni biegów,ile litrów i gdzie kupić??

-co jeszcze lepiej wymienić przy okazji?

 

Jak wymienić te oleje(gdzie odkrecić i gdzie wlać) ;)

 

Może posiada ktoś z Was jakiś poradnik,instrukcje dotyczącą Ursusa w wersji elektronicznej??

 

Dziękuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Olej jakikolwiek silnikowy(w instrukcji jest Superol CA SAE 30), wymień tuż po robocie gdy jest rozrzedzony, spust masz z prawej strony silnika przy misie olejowej, w instrukcji jest że 10l do silnika, gdy wymieniasz olej silnikowy to i filtr oleju też wymień!!!!!kurek przy spręzarce

Skrzynia i tylny most: masz 2 spusty: jeden u dołu skrzyni biegów drugi u dołu korpusu tylnego mostu, olej Hipol, ok 25 litrów, kurek jest przed tymi małymi wajchami, tak lekko po prawo na moście, zwykła śruba, też tuż po robocie!!!!!!!

Jeśli zwolnice ci grają ostro to też radzę wymienić olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6340    1
Jeśli chcesz aby biegi nie zgrzytały to musisz wyregulować sprzęgło 1 stopnia. Dokładnie nie wiem jak to się robi, bo takimi sprawami zajmuje się mój tata. Ale to jest w instrukcji od C 360 (jeśli oczywiście taką posiadasz ;)).

heh zresztaj jak np wlaczasz 4 [bezposrednio z luzu na postoju] to jest takie bzzzzzz z z z z z z cyk! . tym sie nie martw,tak jest zawsze,bo sprzeglo zalaczone na luzie [znaczy nie wduszone] kreci walem na ktory,zachodza zeby biegow i krotko po wdyszeniu, ten wal mimo,iz juz go silnik nie napedza[sprzeglo rozlaczone-pedal wduszony] jeszcze z, rozpedu sie kreci wdedy sa take zgrzyty bo zebaty biegow zachodza na ,jeszcze krecacy sie wal. ;) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stillo    0

mi się tak dzieje kiedy wlaczam R,2,3(z postoju) innych biegów nie używam.Najcześciej się to dzieje jak ustawie ręczny gaz,przejade kawałek na 2jce zmiejszam gaz,wciskam sprzęglo,staje w miejscu i chce np R wrzucić.Nie raz takie Bzzzzzz słychać i ciężko bieg wchodzi,czasami pomoże najpierw na 1 potem na R.Nie chciałbym skrzyni biegów wysypać...

 

Co do oleju to jaki Wy polecacie w miare tani a dobry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

No to na pewno sprzęgło jest do regulacji. Jeśli sam nie potrafisz, to zleć to mechanikowi. Sam możesz uczestniczyć przy tym i przy okazji się nauczyć :lol:. Jeśli chodzi o olej do skrzyni to w C 360 i C 4011 mam lux, natomias w 4514 troche droższy i na pewno lepszej jakości bo Agrol ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

do skrzyni olej HIPOL 6-inne hipole mogą być zguba dla hydrauliki(mogą sie np pienić)-z hipoli tylko HIPOL 6 jest olejem typowo przekładniowo - hydraulicznym który należy stosować do skrzyni w tym ciagniku, AGROL tez spełnia te wymagania, LUX ponoc też się nadaje ale też z pewnym oznaczeniem, jak nie znasz tego traktora to jak juz zmieniasz oleje zajrzyj tez czy masz olej w zwolnicach i albo go zmień albo uzupełnij takim samym jak w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MafiaPstrągowa
      witam, wie ktoś może gdzie online sprawdzę historie c360 po samym numerze vin? maszyna została wyrejestrowana dawno temu, nie posiadam żadnych dokumentów, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, ale na każdej stronie typu carvertical, itp wymagany jest 17-cyfrowy vin, a c360 ma 6-cyfrowy
    • Przez arek116
      co możecie powiedzieć na temat opon chińskich i indyjskich???? oczywiście wolał bym stomila albo baruma ale fundusze na taki wypas nie pozwalają.
    • Przez Axd529
      Od czego to może być silnik? Chodzi o mocowanie do osi przedniej. W silniku jest mocowanie na śruby m12,a w c 360 na m16 jak dobrze pamiętam. Czy c4011 maiły wspornik na m12? Ścianka do której przykręca się wspornik osi jest cieńsza względem silnika S4002 (c355).

    • Przez Mateusz100
      Czy zawór przelewowy pompy wtryskowej w ursusie c 330 jest taki sam jak do c 360? Zakupiłem tego z firmy archimedes kosztuje ponad 10 zł niby pasuje lecz wydaje mi się ze przez niego ucieka paliwo z pompy cofa sie i za kazdym razem ciagnik ma ciezko palić. Z różnic widzę to ze ma jeden otwór a ten do c 360 ma dwa otwory jak wciskam kulkę w środku to ten do c 330 archimedes lekko sie wciska ten do c 360 o wiele ciężej i nie wiem czy to jest winowajca prosze o pomoc czy to te same zawory czy jednak nie??
    • Przez TheAgroTV
      Witam pacjent ursus c360 mianowicie mam problem z odpaleniem  niechce odpalić.Rozrusznik obróci wałem 1 obrót i staje akumulator 12v rok temu kupiony sprawdzałem go na innym aku też nie dał rady przewody masowy i plusowy ok rozrusznik sprawdzałem na sucho na kablach ładnie kręcił jakiś czas temu zmieniany był elektro magnes i bendix a dzisiaj zwymieniłem  wszystkie tulejki nowe szczotki na jednej starej była stopiona izolacja myślałem że to był powód nie odpalania. Miałem na jesieni już z nim taką sytuację ale podłączyłem prostownik 10 minut i odpalił,ale co to ma do tego skoro aku jest w dobrym stanie jeszcze podczas prób odpalania przewód plusowy przy klemie akumulatorowej strasznie się nagrzewa 
      Co Panowie sądzicie o tym? Proszę o poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj