kuba25

New Holland T6030 Plus czy T6030 Range Command

Polecane posty

kuba25    0

Witam.

Chce kupić ciagnik jak w temacie tylko nie wiem czy opłaca się brać w lepszej wersji czyli Range Command. Ma może ktoś new hollanda w tej wersji i mógłby mi doradzić czy warto? słyszałem że mniej spala ale nie wiem ile w tym prawdy.

Z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jak przeczytałem na stronie NH, wersje T6000 Range Command można mieć w modelach 6030, 6050, 6070, 6080 tak więc możesz mieć T6030 w tej wersji i kolega wyżej nie ma racji - chyba że dane na stronie nieaktualne. Mój znajomy ma T6080 Power Command i jest bardzo zadowolony z tej maszyny, skrzynia dużo lepsza od Dual Command, trochę lepsza od Electrocommand. Power Command i Range Command to prawie to samo, w pierwszej masz 18 biegów pod obciążeniem jak w serii T7000 lub nowszych TM a Range Command ma 3 zakresy A,B,C i na każdym 6 biegów pod obciążeniem. W NH TM175 mam PC a w TM155 RC, obie skrzynie są dobre, ale ja jeżeli RC jest tańsza to wziąłbym RC.

Znaczy dołożyłbym aby wziąć Range Command ale do Power Command już bym nie dokładał. Poza tym ciagniki z RC/PC mają wydajniejszą hydraulikę, mocniejszy podnośnik i nowsze silniki z 4 zaworami na cylinder i też słyszałem że mniej palą od dwuzaworowych.

Inny znajomy wziął T6080 RC albo PC z miękką osią i różnymi innymi dodatkami. Ciągnik kupił w miejsce NH TM165 bo już stary był i T6080 mniej mu pali w tych samych robotach.

Edytowano przez yarecki12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    3

mam new hollanda 6050 RC i puki co nie narzekam drogi jest do niego filtr oleju skrzyni biegów ale za to jaka wygodna jazda bez używania sprzęgła no i common rail też fajna sprawa nawet jak ma ciężko to dymku nie puści mam zrobione 500mth i na razie odpukać wszystko git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

A czy ktoś mi powie jak wygląda w tych skrzyniach przełączanie przód/tył. One mają 18 do przodu i 6 do tył i chodzi mi o to czy np. jade na biegu 9 do przodu to jak przełącze rewersem do tył to na jakim będe jechał??? (czy dobrze myśle że można sobie wybrać biek jakim sie chce cofać bez zmiany przełożenia??? to znaczy czy moge jechać do przodu 9 a jak przeloże rewers do tył to automatycznie będę miał bieg wsteczny jaki sobie przedtem wybrałem np. 4 albo 5???)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    3

z tego co w instrukcji wyczytałem to można zaprogramować bieg ale tego nie używałem skrzynia RC ma biegi w trzech zakresach do przodu 1-6A,1-6B,1-7C (bieg 7C jako 40km/h transportowe)a przód/tył przełanczasz rewersem przy kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

ale mi chodzi o to czy będe miał taką samą prędkość cofania co jazdy do przodu tz. jade np na biegu 4A albo 4B z dana prędkością i zmieniam kierunek (rewers) i jaką mam prętkość wstecznego (oczywiście przy stałych obrotach silnika)taką samą jak np. 4A jeżeli tak to jaką ma na 4B taką samą jak na 4A

Chodzi mi tu o wyjaśnienie jak to jest bo np w JD skrzynia 24/24 to wiadomo tyle samo biegów przód/tył i prętkości te same, jak jest w takich jak RC/PC, bo ja mam case z mechaniczną skrzynią i 16/8 i to jest jedyny feler zwłaszcza w pracy z turem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    3

na zakresie B mam tą samą prędkość do tyłu co do przodu na C wrzuca najszybszy bieg wsteczny czyli 6 a na zakresie A wrzuca najmniejszy bieg czyli 1 (o ile nie zaprogramujesz go inaczej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4

ja mam w NH w rc wybór był świadomy miedzy PC a RC jedyna wada to punkt martwy miedzy b a c a tak skrzynia lepsza od PC


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4

mniej kosztuje ;) ma więcej biegów w zakresie roboczym (5-14km) niby mniej skomplikowana a prawie tak samo wygodna. po za tym mam troszkę znajomych mających TM na RC i maszynki chodzą. oczywiście PC to dobra rzecz tak samo jak i inne skrzynie póki się nie psują :( jedynie co mnie jeszcze wkurza do drogie filtry.


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

dlaczego ma mniej skoro jedyną różnicą jest, to że RG ma biegi w 3 grupach, a PC w jednej?

Jaka jest prędkość na ostatnim biegu pierwszego zakresu, bo jeśli jest to mniej niż 10km/h to właśnie uwidacznia się przewaga PC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4

musiał bym zerknąc w tabele ale wychodziło 2 biegi więcej w tym zakresie predkosci o ile pamietam to ma on trochę inaczej jednak zakresy predkosci na poszczególnym biegu niż pc oczywiscie masz racje jeśli nie ma zakresów to jest lepiej bo lecisz poklei. jest na to patent ustawiasz skrzynie w trybie automat i do danego zakresu dobijasz biegi z zakresu niższego lub wyższego a tym samym robi się właśnie w tym zakresie predkosci czyli do 14 km 2 biegi więcej i to bez przełacznia sprzęgła ;) wiem wiem automat to automat. nie bronie tu tej czy innej skrzyni RC mi wystarcza pozatym zauważ iż RC jest półpowerschiftem a PC ma pełnego (nie mylic tu z vario itd) z opini DLG skrzynia taka jak PC będzie robic wieksze straty na transmisji mocy niż RC. nie wiem jak to jest w praktyce bo nie mam PC. i na koniec taka ciekawostka ciągnik mający tą samą skrzynie opony o tym samym profilu wysokości a różnej szerokości mają różne pedkości na różnych biegach wynika to z tego iż opona 600na 38 np jest niższa niż 650na 38 moze dla nie których ameryki nie odkryłem ale ja się zdziwiłem :(


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldas    0

Witam

jak to jest ze skrzynią PC. Czy faktycznie podczas ciężkiej roboty nie ma chwili "utraty ciągu" pomiędzy którymiś biegami tak jak w RC? Jeździłem 6050RC i PC ale "na pusto". Wtedy na PC przełącza się od 1 do 19 i idzie gładko. Ale nie jestem pewien jak to w polu sprawia się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    254

miedzy 12 a 13 jest pewna "utrata ciagu" wynikajaca ze zmiany kilku przelozen w skrzyni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

w jednym NH mamy RC w drugim PC ale to seria TM i w jednym jest utrata ciągu miedzy B6 a C1 a w drugim między 12 a 13 - to te same skrzynie tylko z innym systemem sterowania, PC to nie jest full powershift ale ma 3 zakresy od 1 do 6, 7-12 i 13 do 18 lub 19, tyle tylko że przy zmianie żadnego biegu nie trzeba dawać sprzęgła. Trzeba uważać przy zmianie z 12 na 13 bo może zdrowo ciągnikiem szarpnąć jak się człowiek rozpędza z dwoma przyczepami na pełnym gazie. W jednym mniej szarpie w drugim więcej zależy od skalibrowania skrzyni, jej stanu i przebiegu ciągnika, jak tm był nowy to minimalnie szarpało, a teraz jak ma 5500 czy prawie 6000 mth to szarpnięcia są większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4

skrzynia PC opisywana jest przez CNH jako powershift pełno układowy natomiast RC opisywana jest jako semi powershift skrzynia pół układowa. nie rozbierałem nigdy takiej skrzyni ale z tego co wiem to miedzy PC a RC jedyna różnica nie polega na braku wysprzęglania miedzy zakresami te skrzynie trochę sie różnią samą transmisją mocy. pozdro


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    254

w jednym NH mamy RC w drugim PC ale to seria TM i w jednym jest utrata ciągu miedzy B6 a C1 a w drugim między 12 a 13 - to te same skrzynie tylko z innym systemem sterowania, PC to nie jest full powershift ale ma 3 zakresy od 1 do 6, 7-12 i 13 do 18 lub 19, tyle tylko że przy zmianie żadnego biegu nie trzeba dawać sprzęgła. Trzeba uważać przy zmianie z 12 na 13 bo może zdrowo ciągnikiem szarpnąć jak się człowiek rozpędza z dwoma przyczepami na pełnym gazie. W jednym mniej szarpie w drugim więcej zależy od skalibrowania skrzyni, jej stanu i przebiegu ciągnika, jak tm był nowy to minimalnie szarpało, a teraz jak ma 5500 czy prawie 6000 mth to szarpnięcia są większe

 

ustawienia sprzegla przeciez da sie wykalibrowac...

 

skrzynia PC i RC to calkiem inne skrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

może i całkiem inne ale obie dobre. Nie przeszkadza mi to że trzeba przy przejściu między grupami wcisnąć sprzęgło, znaczy guzik na joyu, dobrze że wogle żadnymi wajchami nie trzeba machać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldas    0

Dzięki koledzy za info...

Planuję w marcu na PROW kupić NH5060 i dlat. pytam...

Dla zainteresow.:

- skrzynia PC jest droższa od RC o ok.10tyś zł.

- model 6030 wkrótce nie będzie oferowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

ja nie wiem , ale wydaje mi się że może to być związane z przewidywanym wejściem na rynek serii T6000 Auto Command. Gdzieś słyszałem że ta taka seria być w przyszłym roku.

Raczej nie dopłacałbym 10 tyś żeby zamiast RC mieć PC, wolałbym za tę kasę wziąć jakieś inne wyposażenie np miękką lub skrętną oś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
parobek1998    0

ja mam tak że jak jade np 9 i cofam na np 6 to za każdym razem jak będzie cofać to automatycznie włącza się 6 a jak zmienie kierunek jazdy do przodu to spowrotem jest 9

a np gdy podczas cofania wbije 7 i zaczne jechać do przodu tą 9 to po ponownym przełączeniu na wsteczny włączy sie bieg jakim ostatnio cofałem czyli 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez driver24
      Wystąpił w moim t6 błąd 12806. Wiem, że to błąd coś związany z pneumatyka, hamulcami przyczep, ale może ktoś spotkał się i wie coś więcej co jest przyczyną?
    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
    • Przez Dastan
      Jaki balast na przedni TUZ można zawiesić w tych NH?  Ciągniki nie mają ramy więc raczej nie ma co przesadzać?
    • Przez Pjotrr
      Witam, parę dni temu chciałem odpalić ciągnik ale był za słaby akumulator, naładowałem i podłączyłem drugi jednak nie zapalił, okazało się że rozrusznik był zepsuty. Wymieniłem rozrusznik ciągnik odpalił ale wyskoczył szereg błędów, po jednym błędzie ze skrzyni, silnika, tylnego podnośnika, układu chłodzenia i blokady tylnego mostu (skręt kół do automatycznego załączania). Moim zdaniem ciągnik utracił pamięć i trzeba to jakoś zaktualizować. Kalibrację skrzyni biegów zrobiłem i błąd związany ze skrzynią znikł. Ktoś może byłby w stanie coś podpowiedzieć, albo ewentualnie jak zrobić kalibrację tylnego mostu? Kalibrację tylnego podnośnika zrobię bo jest w instrukcji obsługi 
      Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc będę bardzo wdzięczny za pomoc 😀
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj