Zaloguj się, aby obserwować  
kielbasa

alternator sześciodiodowy a przekaźnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kielbasa    1

witam was drodzy koledzy :) ostatnio się naczytałem dość sporo tematów o alternatorach, i chciałbym rozwiać moje wątpliwości. czy do sześciodiodowego alternatora elmot-u(125p, żuk etc.) trzeba zakładać przekaźnik kontrolki ładowania? jeżeli tak to jaki będzie najlepszy?


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, taki przekaźnik jest niezbędny. Można zamontować dowolny przekaźnik ze stykiem rozwiernym (NC), lub przełącznym, np. typu 561 firmy ELMOT, lub jego zamiennik. Ten wątek był już wielokrotnie opisywany, są też schematy podłączenia, wystarczy poszukać. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

wielkie dzięki kolego, wiedziałem, że zawsze można na Ciebie liczyć. pozdrawiam. co do schematów to przeanalizowałem większość z tego forum, ale chciałem się dokładnie upewnić, bo w tym gąszczu tematów można się odpowiedzi nie doczekać. dzięki.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Szkoda się dłubać z 6 diodowym, 3 oczka el i 3 diody i masz altek 9 diod i przekaźniki cię nie obchodzą, a 2 to na wirnik idzie minimalny prąd wzbudzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prąd wzbudzania zależy od obciążenia alternatora, a nie od tego czy jest to alternator sześcio- czy dziewięciodiodowy. Po to właśnie jest regulator napięcia, który steruje tym prądem. Właściwie reguluje on napięcie zasilające wirnik, które jest "przetwarzane" na prąd. A z tym, że taniej jest zamontować trzy diody wzbudzania to całkowicie się zgadzam. Jednak wymaga to trochę wiedzy i nie każdy sobie z tym poradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj