Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kielbasa

alternator sześciodiodowy a przekaźnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kielbasa    1

witam was drodzy koledzy :) ostatnio się naczytałem dość sporo tematów o alternatorach, i chciałbym rozwiać moje wątpliwości. czy do sześciodiodowego alternatora elmot-u(125p, żuk etc.) trzeba zakładać przekaźnik kontrolki ładowania? jeżeli tak to jaki będzie najlepszy?


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, taki przekaźnik jest niezbędny. Można zamontować dowolny przekaźnik ze stykiem rozwiernym (NC), lub przełącznym, np. typu 561 firmy ELMOT, lub jego zamiennik. Ten wątek był już wielokrotnie opisywany, są też schematy podłączenia, wystarczy poszukać. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

wielkie dzięki kolego, wiedziałem, że zawsze można na Ciebie liczyć. pozdrawiam. co do schematów to przeanalizowałem większość z tego forum, ale chciałem się dokładnie upewnić, bo w tym gąszczu tematów można się odpowiedzi nie doczekać. dzięki.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Szkoda się dłubać z 6 diodowym, 3 oczka el i 3 diody i masz altek 9 diod i przekaźniki cię nie obchodzą, a 2 to na wirnik idzie minimalny prąd wzbudzenia


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prąd wzbudzania zależy od obciążenia alternatora, a nie od tego czy jest to alternator sześcio- czy dziewięciodiodowy. Po to właśnie jest regulator napięcia, który steruje tym prądem. Właściwie reguluje on napięcie zasilające wirnik, które jest "przetwarzane" na prąd. A z tym, że taniej jest zamontować trzy diody wzbudzania to całkowicie się zgadzam. Jednak wymaga to trochę wiedzy i nie każdy sobie z tym poradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Wojtas501
      Tak jak w temacie dzisiaj powstała mi awaria z ładowaniem akumulatora. po opłukaniu ciągnika (alternatora oczywiście nie myłem, choć mogła woda z chłodnicy się dostać) i przejechaniu 2h ciągnik padł, pracował na wolnych obrotach i włączone światła więc mogło się tak zdarzyć, ale problem po krótkim podładowaniu się powtórzył. Po bezpiecznikach patrzyłem z lewej strony ciągnika, ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za ładowanie. Czy woda mogła uszkodzić alternator oraz czy są jeszcze gdzieś  bezpieczniki oprócz tego miejsca?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
    • Przez emsi
      Wigan pomoglby ktoś podłączyć ten alternator 
      http://www43.zippyshare.com/v/5NWLnVmJ/file.html
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.